{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om BARF {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst meget omkring det fodringskoncept der kaldes BARF - og det lyder jo rigtig spændende og "naturligt" på en eller anden måde..

Men er det alle racer der kan bruge det?

Jeg forestiller mig lidt at det er mest anvendeligt til store racer - men ved da ikke om det er sandt!?

Hvornår starter man med at bruge princippet - altså, hvor gammel skal hunden være?

Og så skal jeg lige se om jeg har forstået det rigtigt - det går ud på at man kun fodrer sin hund med rå ting - knogler fra dyr, grøntsager og forskellige kosttilskud?
Men hvordan ved man hvor meget hunden skal have!? Er det efter vægt eller? Og hvad med sammensætningen - altså, 1 knogle til 200 gram grønt eller!? smiley

Jeg synes bare det lyder rigtigt spændende - tror i bund og grund bare jeg er nysgerrig! smiley Så hvis nogen vil dele ud af deres viden - så kunne det være spændende læsning..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om BARF
  • #1   31. maj 2010 Der er nogle forskellige barf-grupper herinde. Prøv at kig i dem, der er sikkert svar på meget af det du spørger til smiley

  • #2   31. maj 2010 Det ER virkelig spændende - og ingen tvivl om, at de fleste hunde synes det er fantastisk at få mad på den måde :o)

    Det er lige anvendeligt på store og små racer - det handler bare om udskæringer.
    Ydermere kan man - hvis man synes det er fint - købe kød og ben hakket sammen. Jeg selv ville ikke købe det sådan, da man jo på den måde ikke har en jordisk chance for at vide, hvad der er i produktet (og slet ikke fra de firmaer, der ikke deklarerer).

    Der er ikke nogen aldersgrænse for, hvornår man kan starte. Jeg selv er en tøsedreng, når det kommer dertil, så jeg ville først selv starte (hvis det var aktuelt), når hunden var udvokset. Det fordi, jeg ikke HELT tør stole på, at jeg er i stand til at definere hvad der er optimal kost for en hund i voksealderen.

    Man fodrer med kød og knogler. Det er det grundlæggende. Så er der lidt forskellige indstillinger til, om en hund har brug for grønt og i hvilken form. Og så er der også lidt forskellige indstillinger til diverse kosttilskud. Det er her, det er svært - for det er her der er mange meninger.

    Og så er der en stor udfordring i at skille skidt fra kanel, da man må sige, at nogen måske nok har en tendens til at sælge sin vare på LIDT for udokumenteret grundlag.
    Man skal kigge sig omkring og være drønkritisk, IMO.

    Med hensyn til mængden - man skal kigge på sin hund. Det er forskelligt hvor meget de skal have afhængigt af, hvad man fodrer med. Jeg er usikker på, om man kan bruge tommelfingerregler til så meget...


  • #3   31. maj 2010 Ahh ja.. Grupper.. Har ikke helt luret hvordan det her fungerer endnu, men selvfølgelig - jeg prøver og kigger under "grupper".. smiley

    Men derfor må man meget gerne skrive i den her tråd hvis man har noget at fortælle - erfaringer osv.. smiley


  • #5   31. maj 2010 Nu skriver du: "Hvis det er aktuelt" - hvad mener du? Altså - har du haft hunde der var på BARF og hunde der ikke var - og hvordan/hvorfor skelnes der? Har det noget med racen at gøre eller?

    Spændende læsning..

    Der hvor jeg synes det kunne være interessant er i forhold til - at jeg mener at vi selv bekymrer os meget over hvad vi putter i hovedet (os mennesker) og så mener jeg jo at det også bør være gældende for husdyrene - og jeg aner ikke hvad der er i hundefoder.. Jeg kan kun købe det som jeg har hørt gode ting om - og som jeg har en eller anden overbevisning om er rigtigt for min hund (Hills Science Plan - hvalpefoder)

    Men foderkoncept der går ud på at fodre med naturlige ting - ting uden tilsætningsstoffer og andet - det synes jeg lyder rigtigt spændende..

    Men jeg ville nu nok have det ligesom dig - CH - at det ville, hvis det bliver til noget, først være efter Leopold var udvokset (efter 1 år) når han er stoppet med hvalpefoder..

    Men du har nok ret - en så "kontroversiel" metode vil jo altid have mange forskellige meninger - kunne forestille mig det var lidt en "jungle" - også derfor jeg søger lidt viden/erfaringer osv.. smiley


  • #6   31. maj 2010 Daisie: Tak - jamen det vil jeg da lige kigge på - både din hjemmeside og linket.. smiley

    Rollo: Er det sådan noget hakket rå kød man køber - som de så skal spise? Det du snakker om hvor der var brusk osv i...



  • #7   31. maj 2010 Kirstine, det er ikke aktuelt for mig pt. fordi jeg fodrer med et tørkost, som min hund fungerer rigtig godt på..

    Men han får bestemt sine rå lækkerbidskner ind i mellem ;o)


Kommentér på:
Spørgsmål om BARF

Annonce