{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.826 visninger | Oprettet:

Pædagogmedhjælper? {{forumTopicSubject}}

Hej derude...

Jeg er kommet ind på pædagog seminariet fra februar 2011. Overvejer lidt at stoppe på mit nuværende arbejde og starte som pædagogmedhjælper indtil da - men er der nogen der ved hvad lønnen ca. ligger på. Dette er nemlig meget vigtigt for mig da jeg helst ikke må gå ned i løn da vi er ved at renovere hus.

Håber nogle kan hjælpe mig :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pædagogmedhjælper?
  • #2   22. jun 2010 Fordi jeg virkelig er kørt sur i mit arbejde pt og jeg har hørt af omveje at det er godt at være medhjælper først for så er der stor sandsynlighed for at de ansætter en senere hen...

    Derfor.


  • #3   22. jun 2010 Du skal ikke sige dit job op før du har fundet et job som pædagogmedhjælper da der altid er 10000000 ansøgninger til de pædagogmedhjælper stillinger der bliver opslået og har du ikke på forhånd erfarring inden for faget er det endnu sværre at få jobbet.. bare lige et lille hint.

  • #4   22. jun 2010 Jeg mener. at timelønnen ligger omkring 110, varierende lidt efter, hvor i landet, du befinder dig.

    Jeg synes da slet ikke, det lyder som en dum idé. hvis du f.eks. kunne få et vikariat nu og så måske havde mulighed for at fortsætte som tilkaldevikar mens du læser.


  • #6   22. jun 2010 Jens & Marianne - lige præcis det som jeg havde fået afvide kunne være smart... :o)

    Nej nej bare rolig - siger skam ikke noget op før jeg er sikker hvis det er.


  • #7   22. jun 2010 Ja, det bliver nok ikke det nemmeste lige nu, så behold endelig det gamle, til du har noget nyt. I øjeblikket vælter det ind med studenter, der søger uopfordret, så mange når slet ikke at slå stillingerne op.

    Hos mig kunne man nu godt finde på at have et lille forspring, hvis man skulle på seminariet senere og jeg lige stod og skulle besætte et vikariat, så du skal heller ikke fortvivle smiley


  • #8   22. jun 2010 ¨Marie - tak for svar :o) Havde også lidt tænkt at det var godt at få prøvet kræfter af med faget inden man hoppede på en uddannelse som måske ikke passede til en alligevel...

  • #9   22. jun 2010 Har du ikke arbejdet med børn før? Jeg vil helt klart mene, det er en stor fordel, at have prøvet lidt før seminariet, så rigtig rigtig god idé.

  • #10   22. jun 2010 Jens & Marianne

    Har kun været barnepige i mange år. Derudover har jeg arbejdet i butik i 8 år og nu hos Telenor i 3 år.

    Men havde jo regnet med at skulle arbejde med dyr, men det er sku svært at finde noget :o(


  • #11   22. jun 2010 Tror det er svært at få et job, hvis du skal på studie om et halvt år, i disse tider hænger job´sne ikke på træerne, men kan du finde et vikariat af den størrelse, så er det fint.

    At arbejde med børn er ingen guldgrube, men børnene giver en masse igen, det hjælper bare ikke på bankbogen *GG*


  • #12   22. jun 2010 Løn statistik i 2008 lå på: privat 23.360 kr. og offentlig: 22.600 kr. kilde: www.ug.dk

    Prøv evt at find overenskomsten på HK under Ny Løn smiley


  • #13   22. jun 2010 Jeg kan kun sige som Geser, det kommer an på om du ønsker at arbejde som pædagogmedhjælper på normal eller spcial området? Har du PGU uddannelsen?
    Om du vil arbejde på døgninst. eller i en daginst.?
    Hvad er din erfaringer?
    Jeg arbejder selv som socialpædagog på en døgninst. i nordsjælland, hvor jeg også er tillidsmand for socialpædagogerne.

    Her har du løntrin for det socialpædagogiske område ;o)
    Har du ingen erfaringen medhjælper uden PGU,
    er din grundløn løntrin 15 : timelønnen ligger mellem 120,28 og 126,72
    efter 2 års anciennitet løntrin 18: timelønnen ligger mellem 126,32 og 133,31
    efter 4 års anciennitet løntrin 21: timelønnen ligger mellem 131,95 og 139,48


    Omsorgs- og pædagogmedhjælpere med PGU og pædagogiske assistenter uden erfaring løntrin 21: timelønnen ligger mellem 131,95 og 139,48

    efter 2 års anciennitet løntrin 24: timelønnen ligger mellem 138,28 og 145,41
    efter 4 års anciennitet løntrin 27: timelønnen ligger mellem 154,19 og 151,60

    Jeg kan ikke give dig det lige et kr og øre svar, da din timeløn er påvirket af om du søger arbejde i område 1, 2, 3, eller 4.

    Men håber dog det kunne hjælpe dig lidt ;o)


  • #14   22. jun 2010 Som ***René** * skriver bliver det svæt, tror "kun" du kan få vikar arbejde som pæd. medhjælper, da det kun handler om et halvt år ;o) og ja så vil du "kun" blive kaldt ind under sygedom samt lidt i ferier ;o)

  • #15   22. jun 2010 Vi ansætter næsten altid pædagogmedhjælpere i august, evt. lidt før, hvis vi bruger dem i sommerferien også. Vi vil helst have nogen, der forestiller sig at blive et år, men kan altså også godt finde på at ansætte dem, selvom de skal ud at rejse eller ind at læse i januar/februar. Så HELT umuligt er det ikke

  • #16   22. jun 2010 I Frederikssund kommune ligger timelønnen på cirka 121 kroner i timen, hvis du ikke har så meget erfaring.

  • #17   22. jun 2010 det er da en ok løn Pia, ex en teknisk assistent på 33år får 125 kr i time som har været udlært i 13år, da de her tager efter alder og ikke annicitet

  • #18   22. jun 2010 Reiki Master- ja jeg synes også det er en god løn. Det er jo trods alt ufaglært arbejde smiley

  • #19   22. jun 2010 det må man sige jeg har altid følt mig til grin at manden min kunne få en højere løn end jeg som ufaglært.

    Teknisk ass. udd. tog trods alt den gang 3 år og 8 mdr.

    Nu er jeg heldigvis kommet et løntrin højere som er på ca 30000 kr i det private om mdr men men men kan ikke finde job indenfor branchen...


  • #20   22. jun 2010 Hehe ja det er ikke altid helt retfærdigt smiley

  • #21   22. jun 2010 nix det vil da være synd at sige

Kommentér på:
Pædagogmedhjælper?

Annonce