{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Dækning af ulovlig el {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har haft en elektriker ude og han har fundet ulovligt el i mit hus og det står ikke i tilstandsrapporten, der bliver taget kontakt til forsikringsselskabet som siger at vi skal have en ud og give et prisoverslag hvilket jo er helt fint smiley

Jeg tænker så om det kan passe at det er ejerskifteforsikringen som skal dække da det er tydeligt at tilsynsmanden ikke har checket el ordentlig i huset da han lavede tilsyn inden jeg købte huset ?

Min fars gode ven har haft en lignende sag dengang han solgte sit daværende hus og der checkede han nemlig sit hus og fandt ulovlig elinstallationer og fik dem rettet pga. han fik af vide at den nye ejer faktisk kan kræve at han betaler helt op til 20 år efter salg af huset ihvertfald det som han fortalte mig.

Jeg tænker så sådan her at hvis ejerskifteforsikringen dækker i 5 år f.eks. men jeg finder fejlen efter 6 år så har det vel intet med ejerskifteforsikringen at gøre når man man kan kræve fejlen lavet i helt op til 20 år ?

Ellers må det være tilsynsmanden's forsikringen som der skal dække ? ( det har jeg en fornemmelse af for da mine forældre fik lavet el i deres første hus sagde tilsynsmanden nemlig at han ville checke at det var helt iorden for ellers var det hans forsikring som skulle dækkes evt. fejl )

Er der en venlig sjæl som kan bekræfte eller fortælle hvordan loven er smiley ?

Det blev lidt langt men håber i kan / vil hjælpe smiley

Mvh.

Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækning af ulovlig el
Kommentér på:
Dækning af ulovlig el

Annonce