519 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

En kat på 14 kg En kat på 14 kg

Jeg arbejder i en dyrehandel, hvor jeg en dag havde en kunde, der sku have foder til sin kat. Katten var ret overvægtig. 14 kg vejede den. Jeg spurgte om det var en Main Coon. Nej det var en ganske almindelig huskat!!! smiley

Mine øjne var lige ved at trille ud af hovedet på mig.
Synes godt nok, at når en kat er blevet SÅ overvægtig, så er det faktisk mishandling. Sådan noget må jeg selvfølgelig ikk sige til en kunde og sagde det heller ikk, men tænkte det ihvertfald! Katten kan jo slet ikk vaske sig ordentligt og den belaster sine led ekstrem meget, når den har så mange overflødige kg.

Er det bare mig, eller lyder det ikk fuldstændig vanvittigt, at en normal huskat kan veje 14 kg??? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En kat på 14 kg
  • #1   18. jul 2010 Jeg giver dig fuldstændig ret, jeg har selv 2 almindelig huskatte / gårdkatte, og den største af dem vejer kun lige lidt over 4 kg, så jeg synes 14 kg lyder helt vildt, og hvor er det dog synd for den, mine er dog ikke blandt de største katte, men alligevel, fra 4 kg op til 14 kg er der dog også lige et " godt " stykke vej smiley

• #2   18. jul 2010 Kunden skulle også have light foder. Kan bare forestille mig, at det er nogen der bare overfodrer katten, fylder skålen op hver gang den tømmer den, for at den skal bive mæt plus giver den en masse andet. Hvis man gør det på den måde, så hjælper light foder jo ikk overhovedet! Og dyrlægen må da have sagt noget til dem, at de sku til at passe på med dens vægt? Hvis de altså gik til dyrlæge???

• #3   18. jul 2010 Tanja og Suzy: Fuldstændig enig!!!

• #5   18. jul 2010 Jøsses! Min hun Coon vejer ca. 6,5kg, min han Coon på 1 år vejer ca. 7-8kg, så synes godt nok det lyder vildt! Vores ude hankat (en vildkat vi har taget til os) vejer ikke mere end max 4-5kg.

• #6   18. jul 2010 Som faglært medarbejder i en dyrehandel, med viden og kurser i ernæring, bør du rådgive kunden bedre. Og på en pæn måde.
    Og rådgive dem om light foder. Vejledning på pakken er kun vejledende, og bør reguleres til den enkelte kat. Det burde du have fortalt kunden om.

• #7   18. jul 2010 Doggymon:

For det første er jeg ikk udlært endnu, er kun elev, så skal stadig lære, hvordan man griber de forskellige salgsamtaler an.
    For det andet så fortalte jeg også kunden, at det der står på fodersækken KUN ER VEJLEDNING. Jeg har skrevet længere oppe, at kunden garenteret bare normalt har fyldt skålen helt op, men jeg forklarede kunden hvor meget katten skulle have , når den var så overvægtig. Han fortalte selv, at den var meget overvægtig, så jer der længere oppe skriver, at en huskat godt kan være stor, ja det er nok rigtigt, men når han nu fortalte mig disse ting, så har den været ekstrem overvægtig og synes det er mishandling.
    For det tredje rådgav jeg også kunden på en pæn måde.

• #8   18. jul 2010 Og desuden Doggymom så rådgav jeg også kunden til at det sku være lightfoder katten skulle have

Kommentér på:
En kat på 14 kg

Annonce