En kat på 14 kg En kat på 14 kg
Jeg arbejder i en dyrehandel, hvor jeg en dag havde en kunde, der sku have foder til sin kat. Katten var ret overvægtig. 14 kg vejede den. Jeg spurgte om det var en Main Coon. Nej det var en ganske almindelig huskat!!!
Mine øjne var lige ved at trille ud af hovedet på mig.
Synes godt nok, at når en kat er blevet SÅ overvægtig, så er det faktisk mishandling. Sådan noget må jeg selvfølgelig ikk sige til en kunde og sagde det heller ikk, men tænkte det ihvertfald! Katten kan jo slet ikk vaske sig ordentligt og den belaster sine led ekstrem meget, når den har så mange overflødige kg.
Er det bare mig, eller lyder det ikk fuldstændig vanvittigt, at en normal huskat kan veje 14 kg???
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 7 Emner: 16 Svar: 71
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
dec 2009
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 595
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.990
Og rådgive dem om light foder. Vejledning på pakken er kun vejledende, og bør reguleres til den enkelte kat. Det burde du have fortalt kunden om.
dec 2009
For det første er jeg ikk udlært endnu, er kun elev, så skal stadig lære, hvordan man griber de forskellige salgsamtaler an.
For det andet så fortalte jeg også kunden, at det der står på fodersækken KUN ER VEJLEDNING. Jeg har skrevet længere oppe, at kunden garenteret bare normalt har fyldt skålen helt op, men jeg forklarede kunden hvor meget katten skulle have , når den var så overvægtig. Han fortalte selv, at den var meget overvægtig, så jer der længere oppe skriver, at en huskat godt kan være stor, ja det er nok rigtigt, men når han nu fortalte mig disse ting, så har den været ekstrem overvægtig og synes det er mishandling.
For det tredje rådgav jeg også kunden på en pæn måde.
dec 2009
En kat på 14 kg