{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

come on people på HG, {{forumTopicSubject}}

i er vel for filan gået ud af 5 klasse?. hooold da op...

jeg begynder efterhånden at tro på, at det er "voksne" der mobber mest.

jeg har også hestegalleri, og jeg tror at gennemsnits alderen er lidt højere her på hundegalleri. men de er da godt nok flinke overfor hinanden der i forhold til nogle af jer herinde. (det må da være lidt pinligt smiley )

ja i må godt nok undskylde, men jeg er godt nok blevet overrasket over alt det der mudder-kasteri som man lavede i 2 klasse også foregår her smiley

i mine ører lyder det sådan her. "min far er bare stærkere end din far" & så kommer den anden med en skrap bemærkning. "naaarhaaarj, min far kan bare banke din far med en hånd på ryggen, muhaha". det bliver ofte sådan et scenarie det ender på, i mange tråde synes jeg.

Jeg har ovenikøbet læst en tråd, hvor nogle begynder at kritisere fordi TS har svært ved at stave. altså helt ærligt!!

Og altså, jeg synes godt nok det er synd for dem som skriver spørgsmål herinde, for at lære. eller som i kan lære nogle ting om de dejlige hunde, og så bliver de bare haglet ned, fordi det TS har fået afvide ikke er korrekt.
hvad med at skrive det på en ordenlig og pæn måde istedet. det vil TS sikkert hellere tage til sig, end sådan en gang "du har da godt nok ikke forstand på hunde" <- det er ikke sikkert TS har det, men hvad så med at forklare det istedet for sådan en latterlig kommentar. eller "suk suk og suk" <- jamen så hjælp dog istedet for det der nedgørelses pjat nogle har gang i. Hvad får i ud af at skrive sådan noget? højst sandsynlig ikke andet end at TS bare tænker ""#¤%)(/%"
Så skal det selvfølgelig også siges, at det der også flere der skriver det på en pæn og ordenlig måde. Det kan godt være det irretere DIG, at TS ikke ved nogle bestemte ting, men TS lærer det heller ikke ved at bliver haglet ned.
det er sjovt nok svært at vide facts, man aldrig har fået oplyst. !?!?! så bær nu lidt over med dem, der ikke har så meget viden som dig på et bestemt område, bare engang imellem folkens!

Hvorfor spilde sin tid på at skrive folk er belastende, hvad så med at lade dem være?

ja igen undskyld, men det kan SQ godt minde om ARTO som jeg havde da jeg var 12 - 13 år. (hvis ikke værre). Så det kan være hunde-ARTO. (til dem der ikke ved hvad arto er; så er det en chat side, som der er mange teenagere der har, og så bruger man meget tid på at svine hinanden. SUPER SPÆNDENDE smiley ej vel??

ja, det blev lidt langt. Men det er altså virkelig dårlig opførelses. OG ISÆR fra voksne mennesker.

jeg får nok ikke noget ud af at skrive det her, men det kunne da være, det kunne få nogle til at tænke 2 gange inden de trykker send. og jeg synes I skulle vide hvordan det ser ud, sådan udefra, (eller hvad man nu kan kalde det, det kan jo være det lyder værre end hvad der lige var meningen, og nogen er måske ikke selv klar over, hvor nedhøvlende de selv lyder en gang imellem) og så får det da frustionerne ud gennem fingerne og ned i tasteturet smiley

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  come on people på HG,
  • #1   21. jul 2010 *frustrationerne (tror nok det er sådan ?? smiley )

  • #3   21. jul 2010 *BØVS*

    Kan i visse tilfælde give dig ret, men tit er folk også super nærtagende og bliver fornærmede hvis der ikke er nogen der har samme mening som TS.. Og så sletter man da bare tråden, for det er da skide irriterende når ingen er enige


  • #4   21. jul 2010 "trykker synes godt om" - selvom jeg heller ikke er nogen engel på det punkt. smiley

  • Theis C
    Theis C Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 51
    #5   21. jul 2010 Det største problem ved at være aktiv på et internet forum, er at de andre ikke kan læse ens kropssprog. Og man(=jeg) glemmer tit at gøre opmærksom når noget er ment sarkastisk eller ironisk. Og det kan immervæk være svært at læse sig til.....
    Og alt der her internet forum noget, er stadig relativt nyt, og man burde næsten skulle på et kursus i internet jargong, for at ungså alle de misforståelser.

    Et godt råd er, lige læs teksten igennem igen, inden du trykker på send. Det kunne jo at man lige fandt et bedre ord eller formulering, der gjorde det nemmere at forstå budskabet. Det er jo fordelen ved det skrevne.
    Her kan man faktisk tænke sig rigtig godt om inden man taler.....


  • Theis C
    Theis C Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 51
    #6   21. jul 2010 *Det kunne jo VÆRE at man lige*

    Det virker så ikke altid.... :0)


  • #8   21. jul 2010 Hold da op en svada. Vi er så forskellige og det giver sig så sandelig udtryk i flere tråde. Men der er godt nok også en tendens til at blive fornærmet, når nogen ikke enten har samme mening eller støtter en.

    Alt kan blive bedre, men jeg må så sige, at jeg ikke synes det er nødvendigt at gøre det til et problem. Anerkend at sådan er det i nogle tilfælde, og jeg vil vove at påstå at det er et fåtal der "opfører" sig sådan. Så undgå det ved altid selv at holde en god tone.

    Jeg har ikke de store problemer her på HG, jeg synes faktisk det er et OK sted at være. Sammenlign det med "det virkelige liv" så er det ikke meget anderledes. Men man er sig selv nærmest til enten at acceptere det eller vælge HG fra.

    Prøv at fokusere på det positive, så vil jeg vove den påstand at der er flest positive tråde her på HG. Samtidig synes jeg også vi er fantastiske til at støtte og hjælpe hinanden.


  • #9   21. jul 2010 Kan kun give dig ret.... Jeg er begyndt slet ikke at spørge om noget der har med hunde at gøre herinde fordi jeg ikke gider blive svinet til når jeg søger viden om nogen ting.. Man spørger trods alt for at blive klogere, ikke for at få at vide hvor hjernedød man er!
    Men tja, det ændrer sig aldrig...!


  • #10   21. jul 2010 * Gitte - Nu er Beckie kommet hjem *

    nu valgte du selv at læse den ;P

    alle har lov til at have sin egen mening, 100 % og der skal vare plads til alle. jeg synes dog bare der nogen gange, er meget stor forskel på hvordan folk udtrykker deres meninger, hvis du forstår? jeg kan ikke forstå hvorfor det er nødvendigt for nogen at hakke.

    altså istedet for at skrive at man ikke har forstand på hunde. så kunne man evt. råde TS til at undersøge racen/erne nærmere, fordi TS' oplysninger måske er forkerte, eller TS skal være obs på et eller andet.

    jeg er nok også lidt pylret smiley jeg er aldrig selv blevet haglet ned, jeg bliver bare ked på nogens vegne, når de bliver haglet ned pga. TS måske faktisk prøver at blive klogere. jeg kan da godt forstå man ikke har lyst til at spørge igen, hvis det var ens første tråd. - og jeg har set flere af dem. ca. 1 i gennemsnit hver gang jeg logger på.

    (men som du også siger, er det jo meget de samme som deltager i trådene, og derfor er der ikke så mange som det ser ud når man er ny smiley )


    jeg er helt enig med dig, at det som regel er er possitive tråde, eller en brok tråd som min, hvor folk "snakker" sammen uden alt det der hakkeri smiley

    og jeg har kun modtaget super god hjælp herfra. jeg blev bare noget overrasket da jeg oprettede mig her, hvordan nogen skriver til andre smiley

    og det er jo ikke kun for at brokke mig, som jeg skrev sidst i indlægget

    "jeg får nok ikke noget ud af at skrive det her, men det kunne da være, det kunne få nogle til at tænke 2 gange inden de trykker send. og jeg synes I skulle vide hvordan det ser ud, sådan udefra, (eller hvad man nu kan kalde det, det kan jo være det lyder værre end hvad der lige var meningen, og nogen er måske ikke selv klar over, hvor nedhøvlende de selv lyder en gang imellem)"

    der kan bliver misforstået SÅ meget når det er tekst og man ikke kan se hinanden. smiley - undskyld det også blev så langt smiley




  • #11   21. jul 2010 Tina og Alex N

    det har jeg ikke noget tilovers for smiley man kan jo sagtens diskutere et emne, uden man behøver nedgører og kaste med mudder. smiley


  • #12   21. jul 2010 Christina Rossen C

    præcis. og det er det jeg synes der er synd. (men du må ikke give op, jeg har ofte fået rigtig gode besvarelser på mine spørgsmål) smiley


  • #13   21. jul 2010 C K H > ALLE hunde er rigtige hunde! .

    haha, jeg har godt lagt mærke til dig smiley jeg synes ikke du har kastet med mudder som sådan. (ikke hvad jeg har set/læst ihvertfald ) smiley


  • #14   21. jul 2010 Og når folk vælger at slette deres tråde fordi de er blevet haglet ned, så blir der oprettet en tråd af en af dem der har haglet dem ned ofte med en undskyldning: "ej nu havde jeg lige skrevet en hel masse og da jeg trykkede send var tråden væk, frstår ikke hvorfor folk vælger at oprette en tråd for så at slette den igen".... Har tit læst disse tråde og forstår virkelig godt at brugeren valgte at slette sin tråd, det er som om at man gør grin med tidligere tråde ved at oprette en "forsvindingstråd".

  • #15   21. jul 2010 Theis C

    lige præcis. jeg er 100% enig. det er det der er så træls ved mail, sms og forum osv. folk kan jo ikke høre hvilken tone man har skrevet det i. så skriver man det ud i en køre uden smileys *ironi* osv. så kan modtageren jo læse det i hvilken som helst. så kan det jo hurtigt lyde vredt, uden det er det.

    det er også derfor jeg skrev det til sidst. jeg tror ikke altid folk selv er klar over det.

    men jeg synes ihvertfald at smiley smiley smiley smiley :-s smiley smiley smiley smiley ;-D ;-P er gode til at udtrykke hvordan man mener det smiley men det er vel også hvad folk er vant til. smiley


  • #16   21. jul 2010 *ARAMIS*

    det er træls du har det sådan. jeg kan sagtens følge dig. men tror du ikke bare du kan ignorere dem, for der findes også mange rigtig søde HG brugere. og man kan få meget hjælp smiley

    det er kan ikke passe at nogen mennesker skal forhindre dig i at udvikle dig som hundeejer.


  • #17   21. jul 2010 Der er 88504 brugere på hundegalleri. Lang fra alle er aktive i debatterne, men mange er. Hundehold er religion... der findes lige så mange holdninger som der findes hundeejere. Tænk engang på hvor mange krige der er startet pga. religion!!!
    Når det er sagt, så forstår jeg ikke, at du ts gider at bruge dine kræfter på at skrive så langt et indlæg på et forum du i bund og grund ikke bryder dig om?
    Jeg har engang selv været meget aktiv i debatterne herinde, men er det ikke længere. Det er en beslutning jeg har taget simpelthen fordi folks uvidenhed pissede mig af og det er mit liv for kort til.
    Måske du skulle gøre den tanke op med dig selv også?


  • #18   21. jul 2010 endnu en gang en tråd.. endnu en gang tvivl.. endnu en gang en diskution.. hvornår lære i, at HG, BB, osv. bare vil være sådan ? lad dog være med at hæng jer i små ting.. i ved vel, at det ikke er personligt ment.. menneskerne bag skærmen kender jer ikke, så forstår ikke i tager tingene så højtideligt.. og når vi taler om at være barnlig.. når man er barnlig, hænger man sig fast i, ''orh ja, han sagde jeg var dum'' blabla.. kom videre engang i mellem smiley jeg ved da godt det er irreterende, men det bliver jo ikke fit for fight, ALDRIG.. for med så mange brugere, vil der være dumme kommentare..

  • #19   21. jul 2010 PoseLeon !

    så længe du ved han har det godt, så skal du være ligeglad med hvad de skriver? de kender vel ikke dig og din hund IRL.? så er det lidt svært at argumentere for at du er dyreplager, vil jeg mene.:)

    jeg vil ikke mene at hestegalleri er en bedre side at være på. jeg synes måske bare ikke de hakker lige så meget. og jeg havde troet det modsatte da jeg oprettede mig herinde, (altså at der vil blive hakket endnu mindre her) da jeg tror gennemsnitsalderen herinde er højere.

    jeg oprettede mig også herinde, så jeg kunne spørge til råds, hvis jeg har spørgsmål om hunderacer osv, da jeg gerne vil ud og have mig en hund om et par år.
    jeg har så kun haft succes med at spørge herinde. så det er jeg glad for. jeg kan jo også bare se, at det ikke er alle der har det.
    smiley


  • #20   21. jul 2010 Heidi - nu har jeg ikke selv oplevet det og har fået gode, konkrete svar på de spørgsmål jeg har haft, men mister lysten til at spørge om noget fordi jeg har set hvordan nogen gør og det gider jeg simpelthen ikke skulle stå model til. Synes det er barnligt at oprette en tråd for at spørge hvor en tidligere tråd blev af... Alle ved da at hvis tråden ikke er i forum er den slettet af en eller anden årsag, så ser det som provokation at gøre sådan.



  • #21   21. jul 2010 PoseLeon:

    det er preæcis det jeg mener! det er småting, det kan da være komplet ligemeget.. problemet er jo mere, at folk hænger sig i småting, end rellevanta ting! ej come on man, hvor gamle er i?


  • #22   21. jul 2010 rellevante*

  • #23   21. jul 2010 **Jannipigen**

    det har jeg brugt min tid på, simpelthen fordi jeg ikke har andet at lave smiley og det kunne være der er nogen der gad at tænke sig om, inden at de fx. gør en ung person ked af det. og at de måske kan se at det. (tror jeg det sker, nej) smiley men forsøget værd kan man sige. smiley

    så kan det godt være, at man ikke skal tage deres dumme kommentare til sig. og det skal man self heller ikke. nogen gange tror jeg bare det er svært fordi de rammer plet på det ømme punkt.

    som jeg har skrevet er jeg rigtig glad for hg, og jeg har fået meget hjælp herinde. jeg finder det bare ikke logisk på nogen måde at skrive grimt til andre, men vi er jo alle forskellige. selvom jeg ikke tror der er ret mange der synes det. smiley

    nej det er langt fra alle brugerne smiley man kan jo godt kende de deltagende efterhånden smiley

    og man vil altid være uenig med nogen. og sådan har det altid været og vil det altid være. og det skal der være plads til.

    men jeg synes bare ikke det er fair overfor dem der prøver at få noget hjælp, at de så skal hagles ned. jeg er ligeglad med hvis folk hagler mig ned. og jeg regnede da også med jeg skulle få for det her indlæg. smiley jeg har nok bare mest sympati for andre smiley heh.


    respekt for at du har "meldt dig ud" af debatten. men dem der så absolut skal skrive alligevel selvom det pisser dem af, jeg kan ikke se hvorfor det ikke bare er nemmere at hjælpe på en venlig måde så smiley



  • #24   21. jul 2010 Kan man ikke lide lugten......

    Jeg plejer at fordufte fra de tråde der bliver for grove, gider jeg ikke bruge min tid på og skriver folk trælst til mig ryster jeg på hovedet og hopper videre. Gider jeg ikke spilde min tid på.

    Men sørgeligt er det - Bestemt ja


  • #25   21. jul 2010 Thea R

    jeg er faktisk ikke så gammel. ;P
    jeg er ligeglad med hvad folk synes om mig. nu har jeg heller ikke fået høvl. men jeg synes ikke det er småting at svine en 13 årige pige til, (og alle andre). og gøre dem rigtig kede af det. du synes måske det er iorden?


    jeg mener ikke man skal være enige. men man kan godt skrive ordentlig alligevel. vil jeg mene?


  • #26   21. jul 2010 Karen Cassandra A

    præcis. det er også på andres vegne jeg bliver vred smiley jeg har ikke selv prøvet at blive høvlet.

    men jeg kan ikke se meningen i at svine andre til og dumme kommentare. så kan man vel lige så godt lade være smiley

    det er ihvertfald min mening


  • #27   21. jul 2010 Livet er sku for kort til den slags spekulationer

    Og synes ikke man skal tage det så tungt. Er fremmede mennesker man aldrig kommer til at se. Så hvad betyder deres grumme og ukonstruktive meninger ? ingenting

    Hvorfor bruge sin tid på sådanne mennsker. Er folk grove smutter jeg ud af tråden igen.


  • #28   21. jul 2010 *Christine Leonora & Matrix hunden Avalee *

    meget fornuftigt smiley

    jeg deltager heller ikke i selve debatterne. men jeg bliver irretteret over hvordan man kan finde på at skrive til andre, som ikke har gjort en noget.

    men nu fik jeg lyst til at give besked smiley


  • #29   21. jul 2010
    *Christine Leonora & Matrix hunden Avalee *

    men som sagt, gør det mig rigtig vred, når folk begynder at høvle nogen som vil have hjælp. eller bare fordi man har en anden mening.

    i nogens øjne er det småting. for mig er det nok mere et princip. jeg synes det er respektløs. og man behandler andre ordentlig smiley man kan jo sagtens sige sin mening pænt alligevel smiley


  • #30   21. jul 2010 Heidi: Enig, selvfølgelig er det respektløs.
    Men sådan er det nu en gang herinde og det ændres ikke. Så istedet for at spekulere og bruge kræfter på det, så hop ud af trådene hvor det forekommer.


  • #31   21. jul 2010 Karen: der har været 1000 af denne slags indlæg og efter min erfarring bliver folk kun mere og mere ubehagelige herinde

  • #32   21. jul 2010 Christine

    jeg skriver heller ikke i selve de debatter hvor folk sviner til. da det for det mester starter en diskussion om det, og det var jo sikkert ikke derfor TS oprettede tråden til at starte med.

    jeg har ikke set sådan nogle indlæg her før smiley men det er også sjældent jeg er i off topic
    smiley

    Karen

    det var det jeg håbede lidt på. at folk lige vil åbne deres øjne lidt en gang imellem. om det virker er jeg ikke sikker på. men det er da forsøget værd smiley


Kommentér på:
come on people på HG,

Annonce