{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.071 visninger | Oprettet:

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Min 17år gamle kat har sår?? {{forumTopicSubject}}

Ja, hun er 17 år og går ikke ud, selvom havedøren er åben hele døgnet næsten alle dage. Men det er nu meget normalt. Det er bare for at fortælle at hun ikke kan få sine sår udefra. Hun har i mange år fået sår bagerst på ryggen. Det kommer og går, og det er ikke fordi hun klør sig. Dem hun har fået nu lugter lige som bylder. Min mor snakkede om at det kan være nyrene. Osse fordi det stinker helt forfærdeligt når hun har været på kattebakken. Hun er ikke en kælekat og har kun boet hos mig de sidste 2 år, men jeg har kendt hende i 14 år.

Kan det være nyrene? Og hvad ville i gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min 17år gamle kat har sår??
  • #1   6. aug 2010 Tage hende til dyrlæge.. Og få hende tjekket.. Blodprøver for at tjekke om det er nyrerne.

• #2   6. aug 2010 Tage til dyrlæge

• #3   6. aug 2010 Hun har været til dyrlæge. Men tror ik jeg fik tjekket nyrene. Men kan læse at i mener at det godt kan være det.

• #4   6. aug 2010 Det skal lige siges at det først var idag at min mor fortalte at det kunne være nyrene. Jeg har ikke tænkt videre over det fordi hun, så længe jeg kan huske, har haft det sådan. Og dem jeg fik hende af har været til dyrlæge med hende omkring det. Og de sagde at det ik var noget. Men derfor kan JEG jo så godt tjekke det...

• #5   6. aug 2010 17 år, så har hun haft et dejlig langt katteliv,måske en ide at tænk over, om ikke hun snart skal have fred, for nu, går det kun ned af bakke

• #6   6. aug 2010 Hmm, det lyder faktisk lidt som min 15 årige gamle kats sår lige ved haleroden. Det blev skiftevist større og mindre, og til sidst voksede det bare ekstremt hurtigt. Det lugtede også en hel del. Det viste sig at være kræft og han blev aflivet med det samme vi fik det at vide. Så få det nu tilset. Det er ikke sjovt at gå og tro det er et harmløst sår hvis det så er kræft! ):

• #7   6. aug 2010 Lise S: Har samme tanke. Men hvis det kan hjælpes med lidt medicin ville det være fint. Men ellers er der nok kun én vej.

Someone In The Dark: Ja, det kunne godt lyde lidt sådan. Spiste han osse meget? Jeg ringer til dyrlægen på mandag. For vil bestemt tag det inden det bliver slemt. Hun skal ikke ha det dårligt inden jeg gør noget ved det!!

• #8   6. aug 2010 opkast og vægttab, kan være tegn på dårlige nyrer.
    Er det en hankat?

• #9   6. aug 2010 Cecilia V

Faktisk ikke, men tror mere det var på grund af stress over hunden. Min hund kunne ikke lide ham overhovedet og vågede meget over ham, så tror ikke han var glad til sidst.

• #10   6. aug 2010 måske er det loppe eksem? kan godt være hun ikke er fyldt med lopper men, hvis der er et par stykke som er der, kan det godt give loppe eksem. Min kat kunne heller ikke tåle lopper, og blev 18år og døde af nyresvigt.. men det startet med hun ikke var så god til og holde sin pels fin, jeg måtte bade hende 1 gang om måned. men til sidst var hun så tyndt at man kunne se hendes knogler og jeg fik tjekket hende igennem. og blev sagt af dyrlægen hun havde ca 3 måneder tilbage, jeg valgte og få hende aflivet. hun kunne heller ikke så godt høre mere og synet på hende begyndte også og drille hende..

• #11   6. aug 2010 Du skal også have i tankerne, at en ældre kat hurtigere får det dårligt end en yngre kat ville..

Så jeg ville få den til dyrlæge i morgen..

• #12   6. aug 2010 Der er intet at mærke på hende. Faktisk er hun faldet meget mere til ro efter jeg fik hende. Måske fordi min hund ikke jager hende som deres gjorde. Og hun har sit eget sted i stuen hvor der er 2 sovepladser i vinduskarmen og et helt bord der støder op til, som hun osse kan ligge på, med mad og vand. Så hun behøver kun at bevæge sig ned, hvis hun skal på bakke. Hun sover i sengen sammen med mig.
    Hendes syn og hørelse fejler intet. Og hun har super fine tænder. Hun er lidt småtyk, men ik noget jeg er urolig for. Men hendes appetit fejler heller intet.
    Det eneste er at hun fælder en hel del. Ikke så hun bliver bar, men mere som DearDobermann beskriver, at hun holder sig ikke rigtig ren.
    Men jeg ringer til dyrlægen, så må jeg høre hvad hun siger.
    For som sagt så vil jeg tag det inden det bliver slemt, hvis det er noget...

• #13   6. aug 2010 Doggymom: Hun kaster ikke op. Og hun taber sig ikke... :o)

Kommentér på:
Min 17år gamle kat har sår??

Annonce