{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.999 visninger | Oprettet:

hjælp til job/uddannelse. {{forumTopicSubject}}

Ja je gved godt der ikke sidder nogen herinde der kan fortælle mig hvad jeg skal med mit liv, men lidt imput er altid godt smiley

Jeg er en pige på 25 år, jeg har en datter på 2 år og 8 måneder, og jeg er gravid med nr 2.
jeg arbejder til dagligt i en vuggestue, og har gjort det i 5 år nu, jeg har kun en 9 klasses eksame.

jeg vil meget gerne videre/prøve noget nyt i mit liv, det bliver først til næste år når jeg er færdig med min barsel, men indtil der kan jeg jo tænke over hvad jeg vil.

jeg er ikke vildt god i skolen, så hvis jeg skal have en uddannelse, skal den ikke være alt for boglig, dvs den helst skal veksle mellem praktik og skole,
jeg vil helst ikke sidde på kontor, men det er ikke udelukket..

økonomi skal gerne være voksen elev løn, da min kæreste også er under uddannelse og først er færdig om 4 år, han er nemlig lige startet som låsesmed.

jeg kan godt lide at være ude, men det er ikke alfa og omega, jeg kan godt lide at snakke med andre mennesker, men butik er ikke noget for mig, har prøvet det som yngre.

er der nogen som har en ide til hvad jeg kunne kaste mig over ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til job/uddannelse.
  • #1   12. aug 2010 Hvad med gartner, enten anlæg eller drivhus.

Eller indenfor plejesektoren?

• #2   12. aug 2010 Måske er pædagogisk assistentuddannelse noget for dig, se evt mere her: www.paedagogiskassistent.dk .

''En pædagogisk assistent arbejder med børn, unge eller voksne. På skolen lærer du bl.a. at lave udviklende aktiviteter med de forskellige målgrupper.

Sammen med børn og unge går en vigtig del af arbejdet ud på at lege, spille og lave andre ting, der udvikler dem. Men du lærer også at tage dig af voksne med særlige behov, fx handicappede.

Pædagogiske assistenter kan arbejde i børnehaver, på skoler og i fritidsklubber, som dagplejer i eget hjem eller i botilbud for voksne handicappede.''

Kilde: (link fjernet)

• #3   12. aug 2010 Få at kunne modtage voksenelevløn og blive voksenlærling mener jeg at man skal have 1års erfaring relevant erhvervs erfaring hvis man vil indenfor pleje- og omsorgområdet.

• #4   12. aug 2010 Jeg tænkte også gartner med det samme:0)

• #8   12. aug 2010 Et arbejde inden for den grønne sektor kunne godt være en mulighed. Jeg selv er under uddannelse til skovarbejder, men det er måske lidt for fysisk hårdt til en pige (dermed ikke sagt at det er umuligt).

Men gartner kunne godt være et bud smiley

• #9   12. aug 2010 Du kan prøve at tage et kig på en af disse uddannelser:
    - Væksthusgartner
    - Anlægsgartner
    - Produktionsgartner
    - Dyrepasser
    - Skov- og naturteknikker (den uddannelse jeg selv er igang med).

Mere læsestof.
    (link fjernet)

• #10   12. aug 2010 tak for jeres svar, jeg var ikke forsvundet, min com var lige løbet tør for batteri og kunne ikke finde opladeren smiley

• #11   12. aug 2010 i er kommet med nogen rigtig gode bud, som jeg vil kigge på, den der pædagogassistent, den lyder rigtig god, men kender flere steder hvor de ikke vil ansætte dem, fordi de er for dyre i løn, i forhold til en alm pædagogmedhjælper desværre.

jeg har selv flere gange tænkt på klinikassistent, jeg er dog død bange for tandlæger, og tænker om det måske ikke er en ulempe, og gardner, det er måske lidt for hårdt for min krop, har nemlig ikke en helt god ryg, men de andre ting er helt sikkert værd at kigge på smiley

• #14   12. aug 2010 malou,

den kan jeg grundet nye regler ikke søge ind på, man skal have en hf, gyminasie eller noget i den stil, og jeg orker for at være ærlig ikke at læse 2-3 år, inden jeg kan komme igang med min uddannelse

• #16   12. aug 2010 jeg har arbejdet i en blomster butik som yngre, og det er ikke lige noget for mig desværre smiley

man har før kunne søge ind som pæd, med noget som hed min kompetance mappe, og der er jeg faktisk kommet ind engang, men grundet en masse personlige ting, kunne jeg ikke starte alligevel, og nu er reglerne lavet om..

• #17   12. aug 2010 Du kan sagtens læse til pædagog hvis du læser assistenten først smiley Så der er jo muligheder efter assistenten, hvis du gerne vil videreuddanne dig smiley

• #18   12. aug 2010 Det kunne da være at en af social og sundhedsuddannelserne, kunne være noget for dig, eller begge? smiley

Det kan godt være belastende for kroppen, men nu om dage er der mange hjælpemidler, og man får forflytningsteknik.. smiley

Man kommer selvfølgelig utrolig tæt på mennekser, så det skal du selvfølgelig gøre op med dig selv, om du kan.. smiley

Jeg er selv gået hele vejen, først SSH, så SSA, og nu læser jeg til sygeplejerske.. smiley

• #19   12. aug 2010 hmm maler var også et bud

• #20   12. aug 2010 Ja, jeg har før tænkt på den ssh eller ssa, men tror bare ikke jeg kan arbejde med ældre mennesker.

hmm maler? ja det må jeg lige prøve at læse lidt om..

hmm ja jeg kunne jo tage den der pæd assistent, og så læse pædagog derfra, de ttager mig kun 1.7 år at læse den første grundet erfaring.

• #21   12. aug 2010 SSH der skal man have 1års relevant erhvervserfaring for at kunne blive voksenelev og modtage voksenelevløn.

Den kommune som jeg har søgt ind hos som SSH skal spare og har skåret de voksenelev pladser væk som de finanserede, så nu tager de udelukkende voksenelever ind der har minium 1 års relevant erfaring.

Førhen kunne man tage SSH uden erfaring da kommunerne havde en pulje så de kunne uddanne voksenelever (finanserede dem), det kan man så ikke mere i hvertfald ikke i den kommune jeg bor i.

( Kig evt på www.blivvoksenlaerling.dk )

Først skal man udd sig som SSH for at kunne blive SSA.

Som hjælper kan man osse arbejde med handikappede så det er ikke blot ældre.

• #22   12. aug 2010 Helle .:

For at blive sygeplejeske via SSH & SSA er der så ikke noget om at man skal vælge nogle fag på et højere niveau?

• #23   12. aug 2010 At være maler er da også belastende for kroppen, og vel især ryggen, da man laver mange gentagende bevægelser.

Kommentér på:
hjælp til job/uddannelse.

Annonce