hjælp til job/uddannelse. {{forumTopicSubject}}
Ja je gved godt der ikke sidder nogen herinde der kan fortælle mig hvad jeg skal med mit liv, men lidt imput er altid godt
Jeg er en pige på 25 år, jeg har en datter på 2 år og 8 måneder, og jeg er gravid med nr 2.
jeg arbejder til dagligt i en vuggestue, og har gjort det i 5 år nu, jeg har kun en 9 klasses eksame.
jeg vil meget gerne videre/prøve noget nyt i mit liv, det bliver først til næste år når jeg er færdig med min barsel, men indtil der kan jeg jo tænke over hvad jeg vil.
jeg er ikke vildt god i skolen, så hvis jeg skal have en uddannelse, skal den ikke være alt for boglig, dvs den helst skal veksle mellem praktik og skole,
jeg vil helst ikke sidde på kontor, men det er ikke udelukket..
økonomi skal gerne være voksen elev løn, da min kæreste også er under uddannelse og først er færdig om 4 år, han er nemlig lige startet som låsesmed.
jeg kan godt lide at være ude, men det er ikke alfa og omega, jeg kan godt lide at snakke med andre mennesker, men butik er ikke noget for mig, har prøvet det som yngre.
er der nogen som har en ide til hvad jeg kunne kaste mig over ?
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Eller indenfor plejesektoren?
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
''En pædagogisk assistent arbejder med børn, unge eller voksne. På skolen lærer du bl.a. at lave udviklende aktiviteter med de forskellige målgrupper.
Sammen med børn og unge går en vigtig del af arbejdet ud på at lege, spille og lave andre ting, der udvikler dem. Men du lærer også at tage dig af voksne med særlige behov, fx handicappede.
Pædagogiske assistenter kan arbejde i børnehaver, på skoler og i fritidsklubber, som dagplejer i eget hjem eller i botilbud for voksne handicappede.''
Kilde: (link fjernet)
nov 2004
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 242
Men gartner kunne godt være et bud
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 242
- Væksthusgartner
- Anlægsgartner
- Produktionsgartner
- Dyrepasser
- Skov- og naturteknikker (den uddannelse jeg selv er igang med).
Mere læsestof.
(link fjernet)
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
sep 2005
jeg har selv flere gange tænkt på klinikassistent, jeg er dog død bange for tandlæger, og tænker om det måske ikke er en ulempe, og gardner, det er måske lidt for hårdt for min krop, har nemlig ikke en helt god ryg, men de andre ting er helt sikkert værd at kigge på
sep 2005
den kan jeg grundet nye regler ikke søge ind på, man skal have en hf, gyminasie eller noget i den stil, og jeg orker for at være ærlig ikke at læse 2-3 år, inden jeg kan komme igang med min uddannelse
sep 2005
man har før kunne søge ind som pæd, med noget som hed min kompetance mappe, og der er jeg faktisk kommet ind engang, men grundet en masse personlige ting, kunne jeg ikke starte alligevel, og nu er reglerne lavet om..
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 24 Svar: 206
Det kan godt være belastende for kroppen, men nu om dage er der mange hjælpemidler, og man får forflytningsteknik..
Man kommer selvfølgelig utrolig tæt på mennekser, så det skal du selvfølgelig gøre op med dig selv, om du kan..
Jeg er selv gået hele vejen, først SSH, så SSA, og nu læser jeg til sygeplejerske..
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 7 Emner: 5 Svar: 322
sep 2005
hmm maler? ja det må jeg lige prøve at læse lidt om..
hmm ja jeg kunne jo tage den der pæd assistent, og så læse pædagog derfra, de ttager mig kun 1.7 år at læse den første grundet erfaring.
nov 2004
Den kommune som jeg har søgt ind hos som SSH skal spare og har skåret de voksenelev pladser væk som de finanserede, så nu tager de udelukkende voksenelever ind der har minium 1 års relevant erfaring.
Førhen kunne man tage SSH uden erfaring da kommunerne havde en pulje så de kunne uddanne voksenelever (finanserede dem), det kan man så ikke mere i hvertfald ikke i den kommune jeg bor i.
( Kig evt på www.blivvoksenlaerling.dk )
Først skal man udd sig som SSH for at kunne blive SSA.
Som hjælper kan man osse arbejde med handikappede så det er ikke blot ældre.
nov 2004
For at blive sygeplejeske via SSH & SSA er der så ikke noget om at man skal vælge nogle fag på et højere niveau?
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
hjælp til job/uddannelse.