846 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Så få da den hundelort samlet op!!!!!! Så få da den hundelort samlet op!!!!!!

Halløjsa!

Her er så dagens sure opstød fra mig af.

Jeg er så PISSE træt af de åndsvage hundeejere der ikke kan overkomme at købe hundeposer/fryseposer til at samle deres hunds lorte op med.
I stedet for lader de dem bare ligge og flyde, og gør folk der i forvejen ikke bryder sig om hunde, endnu mere trætte af dem.
Så køb dog den rulle poser, de koster NADA i forhold til de 500 kr. du får i bøde hvis JEG ser din hund skide, for jeg melder dig sgu, jeg gider simpelthen ikke mere!

Vi har sågar haft hængt hundeposer op i vores indkørsel for at undgå at glide i hundelort i vores egen indkørsel, og benytter folk sig endelig af poserne, så smider de dem bare ind i indkørslen!

Og går vi tur heroppe på de grønne/brune områder, så er det jo ren gætteleg om hvilken lort jeg skal samle op, for der er jo tons af dem – hvis ikke det var fordi den dampede, ja så kunne man sgu ikke finde den.

Det kan ikke siges nok gange – samle op efter din hund, hver gang, måske lige med undtagelse af hundeskove, med mindre den skider på stierne i hundeskoven, for så syntes jeg også den skal væk.
Som nævnt længere oppe, det er bare med til at hundehaderne formere sig når de skal grave hundelort ud af deres hække og indkørsler.

Jeg ved med 100% sikkerhed der sidder en derude og læser det her som ikke samler op efter sin hund, men vedkommende vælger måske ikke at kommentere det, og fint nok – bare du husker at samle op næste gang.

Øv hvor jeg syntes det er træls – og det pynter jo heller ikke ligefrem i vores Danske og ellers så smukke natur.

Ha´en god aften smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så få da den hundelort samlet op!!!!!!
  • #1   27. apr 2006 Helt enig, her hvor jeg bor er der desværre også et værre svineri smiley

Nogen gange bliver jeg fandme helt flov over al det hundelort der ligger alle steder!

• #2   27. apr 2006 HØRT!

Her hvor jeg bor, er der en masse stisystemer. Der hænger nærmest hundeposer ved hver stiskift. Men om nogen gidder bruge dem. Nææææ..

Det er sku råddent for os.. Det er lige før man ikke tør gå ind på græsset for at hente sin hunds efterladenskaber, for det er nærmest ikke til at ramme ved siden af.. smiley

• #3   27. apr 2006 Ja. forstår dig godt..

Jeg personligt er træt af at få skideballe af folk SELVOM jeg samler op!

De går ganske enkelt ud fra at man ikke gider samle op efter sin hund, og kan finde på at sige det til en, selvom ens hund ikke har gjort noget endnu... Pissetræt af det er jeg..

Har sågar prøvet at komme gående med en fyldt bæpose i hånden, hvorefter en spørger mig, om jeg ikke godt lige gider samle op efter min hund!
    Ganske enkelt fordi folk ikke regner med at man gør det.

Og jeg gider sgu ikke indkassere skudeballer på andres vegne!

*gg* Orv hvor lyder jeg bitter *LooooooooooooL*

• #4   27. apr 2006 hehe, her i Ullerslev er der hundelortekrig, men nu er de så slemt at middelalderende mennesker er begyndt at råbe efter mig når jeg går med hunden...

Her forleden stod Nilsson og pissede med lettet ben, selvfølelig. Der råbte en dame at det var noget svineri....

Jeg bliver fuldstændig paf, først, meeen jeg har temparement og så tænder jeg af...'

Vil ikke finde mig i at folk råber af mig eller mine hunde og slet ikke når jeg samler op efter mig..

Men uanset hvad så synes jeg det er værrer med alt deres affald fra menneskerne. Det er svineri.

En hundelort forsvinder trods alt, det gør glas osse, bare først om 1000 år....

• #5   27. apr 2006 HØRT........ Det er bare SÅ utroligt. Her på Frederiksberg har Frederiksberg kommune hængt høm høm poser op mange steder, og alligevel samler folk ikke op efter sig, det er da bare for utroligt

• #6   27. apr 2006 skudeballer = skideballer *LoooooooooooooooooL*

• #7   27. apr 2006 Hov glemte lige, så vidt jeg husker kan der da ikke udstedes bøder til hundeejer for ikke at samle op?

Var det ikke grundejer der skulle sørge for at rydde op?, eller misforstod jeg "lorteloven" de ville have lavet om...

• #8   27. apr 2006 ja det er helt vildt alt det lort der ligger rundt omkring, ja man bliver sq helt flov, når man kommer gåen med sin hund

• #9   27. apr 2006 Jeg tror du har ret Rene. Hundeejeren kan vist ikke få en bøde..

• #10   27. apr 2006 Men vil så tilgengæld lige sige, at hvis folk ikke lige gider bære bæposen hen til en skraldespand, så skal de sgu også lade være med at samle lorten op til at starte med. Hvad er pointen i at samle lorten op og derefter smide posen ind i hækken? Så kan lorten da lige så godt få lov til at forsvinde af sig selv. Posen forsvinder jo ikke....

• #11   27. apr 2006 Jeg møder heldigvis tit folk der roser mig fordi jeg samler op efter Nicki, hvilket jeg ikke mener de bør gøre, jeg mener at som hunderejer er det min pligt :o) men dejligt er det naturligvis

• #12   27. apr 2006 enig... i

• #13   27. apr 2006 Belinda.. Ja det ser man faktisk rigtig tit.. Det forstår jeg sku ikke.. Når de først har haft røven i vejret for at samle op, så hvorfor ikke lige bære den hen til skraldespanden.

• #14   27. apr 2006 HØRT!!!!!!!!!!!!

Jeg køber ikk hundeprut poser, men ganske alm fryseposer de billige (vi har altid en bundet i Flex linen på hver snor.) Det er sq da skiiiiiiiiiiiiiiiiiiide pinligt, hvis man skulle have glemt at få en ny bundet i snoren, og hunden sætter sig. Og man ikke får den med sig.....!

Her i Doense ligger de mange steder, det er SÅ klamt

• #15   27. apr 2006 syndes også det er <b>svineri at smide lort i skraldespanden</b>
    vi har gravet et stort og dybt hul og kommer lortet der ned i, og kommer kalk over, så lugter det ikke og de tøre ind og forsviner

• #16   27. apr 2006 De kan få en bøde, læste en artikel om det her forleden dag - skal lige se om jeg kan finde den.

• #17   27. apr 2006 Vi smider hundelort i skraldespanden, men der er altid knude på, så det ikke lugter og er ulækkert for skraldemanden.

• #18   27. apr 2006 Jeniki- nogle gange kan man lugte dem igennem posen. Vi var til træning i mandags, og Rasmus sætter sig. Jeg samler den op, og vi træner videre. Jeg tar den så med tilbage til bilen da vi er færdige, men kan sgu ikke finde nogen skraldespand. Hvad gør man så?? Jeg tar den med hjem *G* (og det lugtede HELE vejen hjem

• #19   27. apr 2006 der står noget her: (link fjernet)

• #20   27. apr 2006 syndes det er okay at komme det i når, man går tur at hunden laver, og man så kommer det i skraldepanen.
    men ikke det som den laver i ejen have

• #21   27. apr 2006 sikke noget sludder jeg fik skrevet *gg*
    skraldepanen= skradespanden

• #22   27. apr 2006 nå jeg opgiver *gg*

• #23   27. apr 2006 René...........det var nok det jeg havde læst, men så kan man da håbe på at det bliver til bødestraf snart, for så akl jeg sgu nok få delt nogen ud :o)

• #24   27. apr 2006 tjaaa Birthe for min skyld måtte de gerne uddele bøder, for jeg synes squ ikke det er fedt at jokke i en sådan fætter smiley

• #25   27. apr 2006 Papir og bagerposer, de er nemmere at fjerne - og de kan faktisk blæse ud af nogen åbne skraldespande, det kan hundelort ikke - højst løbe ud gennem hullerne *ss*

• #26   27. apr 2006 'lol*

• #27   27. apr 2006 Lonni, Ja præcis... Hvorfor er det lige at man godt gider finde posen frem, samle lorten op, binde knuden på, men ikke lige bære den de 30 meter, der er hen til en skraldespand???

Vil så til gengæld også lige sige, at vi godt kunne bruge nogle flere skraldespande her i Kbh....
    For selvfølgelig er det ikke så fedt igen at rende rundt og lufte en bæpose flere kilometer før man finder et sted man kan smide den ud ;o)

• #28   27. apr 2006 Jeniki, AAAAAAAAAAAD, der blev du lige lidt for beskrivende *gg*

• #29   27. apr 2006 Papir efterlader da sjældent et brunt spor efter sig, så jeg er enig med Jeniki ;o)

• #30   27. apr 2006 næææ Birthe de kroner kunne de squ give til vores internater herhjemme;-)

om man kan strafgfe sig ud af alt, nææ det kan man nok ikke, men bliver folk ramt på deres pengepung tænker de sig som regel om en ekstra gang.

• #31   27. apr 2006 de må lavet et job som lortepatrulje

• #32   27. apr 2006 det er jo ikke kun papir folk smider... Glasskår, madaffald, plastikposer og alt muligt lort......Cigaretskodder er enormt lang tid om at forsvinde... Vi lever i en beskidt verden... Hundelorte lever fuglene osse af....

Uanset hvad så er der ingen der har ret til at råbe efter nogen anden person..

• #33   27. apr 2006 en lortepatrulje som samler lort op og skald, men det gør de i forevejen, bare ikke godt nok, ikke noget med overvågningssamfund, hvis den var til mig?

• #34   27. apr 2006 Ja kan da godt se det ville blive et kæmpe "overvågnings samfund" fordi loven evt blev lavet om, således at det var hunde-ejer der fik bøden og ikke grundejer som jo ikke har noget at gøre med hunden *G*

• #35   27. apr 2006 Hmmm, jeg kender et par unger, der godt kunne trænge til at lære at rydde op efter sig selv...
    Men tror desværre at deres forældre mener at det vi være en traumatisk oplevelse for ungerne at skulle udføre snavset arbejde...

• #36   27. apr 2006 Har det på præcis samme måde.. Jeg bor lige ud til en masse græsarealer, hvor børn render rundt og leger og spiller fodbold (der er stillet to mål op) og når jeg går hen over den græsplane kan jeg næsten ikke gå 2 skridt uden der ligger en lort.. Og når jeg så skal gå om aftenen må jeg bare gå og bede for ikke at træde i en lort.. Men de ligger overalt.. Også på fortovet.. Det er simpelthen så ulækkert..

• #37   27. apr 2006 Nu arbejder jeg jo også med børn smiley

Og vi har faktisk affaldsortering, vi har kasser til grønt affald, sølvpapir, almindeligt papir,pap o.s.v

Endvidere rydder børnene selv op på skift en gang om ugen på alle udendørs områder.

• #38   27. apr 2006 Birthe- HØRT... Jeg har trods alt lært hjemmefra at sortere affald og bruge en skraldspand ;O))

• #39   27. apr 2006 papper: HØRT

• #40   27. apr 2006 Bithe

aner det ikke, der sker vel ikke nogt før folk klager over lugten*G*

• #41   27. apr 2006 Nej, ingen har måske ret til at råbe efter nogen på en offentlig vej, men jeg råber sgu hvis det passer mig når de skider i min indkørsel.

Og jeg syntes stadigvæk at jeg hellere vil fjerne papir frem for hundelort - men det er så bare min mening (Og Belinda´s :o)
    Og ja, jeg ved godt at der er nogen der også kaster om sig med glasskår, og det er sgu også noget svineri, dem fjerner jeg hvis finder nogen som ligger der hvor vi går, men det er jo ikke nok, vi skal jo alle gøre en indsats før end det virker.

Og Sumperbørge - nu skal du ikke blive for fræk, så begynder jeg bare at plukke dine grå hår.

• #42   27. apr 2006 Joann > Hvad så hvis det er en hæk som han stikker røven ind i?

Men ja, man kan sagtens få gratis poser hvis man er for nærig til at købe dem, tror ikke der er nogen kommuner her i landet der ikke har sat de der hundeposer postkasser op rundt omkring.

• #43   27. apr 2006 jeniki- det har min kommune ikke.. Men vi er osse en af de rige kommuner ;O))

• #44   27. apr 2006 *LOL* Mette - det vil så sige at i har folkder render rundt og samler dem op pr. håndkraft *ss*

Ej, troede faktisk alle kommuner havde sat dem op smiley

• #45   27. apr 2006 Jeniki- nej, ingen folk til det... Men vi er rige fordi hundelorteposerne og skraldspandene er sparet væk ;O)

• #46   27. apr 2006 He he Mette...........

Ok Joann - det var da en god ting:)

• #47   28. apr 2006 Det er grimt, det lugter, man kan glide i det og hundene kan få orm af at have kontakt medl dem..
    Er der overhovedet nogen grund til IKKE at samle op efter sig?

Kommentér på:
Så få da den hundelort samlet op!!!!!!

Annonce