{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.858 visninger | Oprettet:

Hjemve {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min ældste søn starter på efterskole søndag.

Han har selv i sin tid sagt at han vil afsted. Blev så glade da han sagde det i efteråret og vi var hurtige og fik ham meldt til.
Han kan blive helt syg af hjemve og det er ved at starte nu.
Er der nogen af jer som har prøvet det samme som forældre eller børn, hvad har i gjort ved det.
Vi som forældre har ikke prøvet at have hjemve så vi ved slet ikke hvad vi skal sige til ham eller ikke.

hjælp det jo ved at være oppe over.

Laila


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemve
  • #1   13. aug 2010 Åh, det er så svært!

    Min datter var på efterskole sidste år OG HUN HAVDE ET FANTASTISK ÅR, på trods af at det startede med voldsom hjemve.

    Starten på et nyt sted med en skole man ikke kender og mange helt nye og fremmede ansigter er en stor udfordring, og den første tid var præget af hjemve og usikkerhed indtil hun faldt til og knyttede nye forbindelser med nogle af de andre elever.
    I den første 'svære tid' havde jeg kontakt til min hendes kontaktlære næsten hver aften, da det også tog temmelig hårdt på mig, at hun kontaktede mig og fortalte hvor hårdt det var og hvor gerne hun ville hjem. Så det at vende det med hendes kontaktlære hjalp mig til at kunne bakke hende op (og få hende overbevist om at hun sagtens kunne klare udfordringen), ganske enkelt ved at lægge øre til hendes 'nødråb', men som udgangspunkt fortælle 'at alle de andre nye elever har det på samme måde' og at det er nødvendigt at give det nye en fair chance inden hun evt. besluttede sig for at afbryde skoleopholdet og dermed 'give op'.

    Vi besluttede os sammen for at efterårsferien (uge 42) skulle være der hvor vi tog op om opholdet skulle afbrydes.
    Men allerede efter de første 3 uger, var alle problemer løst, og siden da har hun bare elsket det, og næsten ikke været til at drive hjem :o)

    Jeg håber oplevelsen bliver den samme for jer og jeres søn, og indtil det vender for ham, ville jeg nok bare lytte, kramme og bakke ham op.

    Pøj-pøj, Grynet


  • #2   13. aug 2010 På vores efterskole blev elevernes mobiler konfiskeret de første 14 dage, ligesom det ikke var tilladt at komme hjem den første weekend.
    Det vil sige at eleverne skulle ned på kontoret og bede om at låne skolens fastnet telefon hvis de ville ringe hjem. Det måtte de gerne - ingen problemer, men alene det at de skal derned og låne og sidde på kontoret og sludre, gør nok at en del af dem fravælger muligheden, hvis ikke det er MEGET nødvendigt at komme til at tale med moar ;o)

    Og som 'en stolt' siger, pakker.... masser af breve, postkort og pakker hjemmefra. DET gør underværker, hvis man er lidt ked.


  • #3   13. aug 2010 vi har lige sendt nummer to afsted i søndags. den første havde to år på efterskole og de første to uger hvert år gik med tlf opkald og tiggen om at komme hjem.. men da de to uger var gået så vi hende næsen ikke resten af året fordi hun havde travlt med efterskole livet..


    den lille osm rejste i søndags er helt anderledes. hentede ham idag og kæften stod ikke stille den første ½ time i bilen fordi der skulle fortælles om alt det sjove... også faldt han i søv og har sovet siden han kom hjem kl 18. han er helt udkørt af alt det nye


  • #4   13. aug 2010 I skal så meget i kan støtte ham i han skal blive der ,,få en god kontakt til hans kontakt lære altså ham / hende der har gangen han er på ,,bruge den person når / hvis han ringer hjem og er ked af det ..MIn ville oss gerne hjem ,,,men det lykkes da og holde ham der i to år ,,,og de er noget af det bedste der er sket for ham

  • #5   13. aug 2010 ja vi brugte også kontakt læreren da den store havde hjemve... og hán var gå til at få hende med ind i spillet på skolen

  • #6   14. aug 2010 Super og tak for gode råd og ord.

    Jeg håber så meget at han får en god oplevelse.

    Kh
    Laila


Kommentér på:
Hjemve

Annonce