{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Kan denne mand ændres/hjælpes {{forumTopicSubject}}

Hey alle ja nu må jeg sku lige ud med nogle frustrationer over min svigerfar aka hunde ejeren der må alt og kan alt!

Min svigerfar og mor er ejer af mellem puddel ved navn futte hunden har aldrig fået den mindste træning adlyder ingen og kommer ikke hvis man kalder.

Men nu er det her jo ikke hundens fejl men ejeren. Min svigerfar går gerne tur med futte tit og mange gange uden snor og lad mig lige sige det igen han har minus styr over sin hund. Så futte løber tit og mange gange fra ham over veje og over til andre hunde som er i snor. Dette mener bent bestemt ikke er noget problem for futte gør jo aldrig noget. Her har jeg så haft utallige diskutioner med bent om hvad nu hvis den hund han løber over til i snor så gør noget hvis skyld er det så. der mener bent jo det er den hvis hund der bider der gør noget forkert det kan jeg fanme ikke få ind i hans hovede at det er ham der har skylden da han ikke har styr på sin hund og derved skal ha den i snor men det fatter han bare ikke. Self skal den anden hund ikke bide men så længe den anden ejer er ansvarlig og har sin hund i snor så kan man jo ikke gøre meget andet end at holde sin hund men der skal jo ikke meget plads til før en hund kan få sendt et bid afsted.

Ydre mere mener min svigerfar at alle muskel/kamphunde skal aflives fordi de slet ikke er mulige at opdrage eller kan styres jeg har flere gange overfor han påpeget at han heller ikke kan styre hans hund og om den så også skal aflives når den ikke kan styres men i hans øjne er det jo okay for den er jo lille.

Er der nogen mulighed for at komme igennem til sådan en person inden hunden løber ud foran en bil eller bliver bidt af en anden hund?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan denne mand ændres/hjælpes
  • #2   15. aug 2010 Hmm , tror desværre ikke han ændre sin holdning uanset hvad du gør og siger for han lyder til at han er en egoistisk hunde ejer der kun tænker på sig selv og synes alt hvad han siger og gør er det rigtige fordi han har en lille hund , der jo så absolut ikke gør noget ... baaaaaaa ....
    Men holder min mening for mig selv om hvad jeg synes om sådan en person som ham :::: pænt er det ihvertfald IKKE ..

• #3   15. aug 2010 Har absolut ingen ide, umiddelbart ville jeg nok ignorere sådan en klaphat og ungå diskussioner med ham, for han er tilsyneladene fatsvag.
    Jeg tror ikke du kan lave om på ham, nogen mennesker vil bare ikke se ud over deres egen snude.
    Jeg har ondt af dig og de indblandede personer og hunde, godt det ikke er min svigerfar.

• #4   15. aug 2010 Sådan er der mange småhunde ejere der har det. Ja også ejere af større hunde, men nok mest de små.
    Jeg har desværre ingen ide om hvordan man stopper det.

• #5   15. aug 2010 Kan godt se i har det på samme måde som mig det er bare så fucking frustrerende ikke at kunne stille en skid op for en eller anden dag går det fanme galt det har været så tæt på med at biler har ramt ham og ikke engang argumenter med at han skal erstatte alt skade som hunde forvolder på bilen bider på og det er fanme kynisk at skulle ty til den slags grunde til at han skal ha den i snor for ingen i familien vil jo se hunde komme til skade.

Det store problem er også at jeg som muskelhund ejer jo i hans øjne kun er ude på at få respekt fra andre fordi jeg har sådan en hund men det er jo slet ikke hvad hovedparten af disse ejere vil. Jeg har også vist ham hvordan jeg kan styre min hund uden snor men i hans øjne burde jeg anmeldes når min hund er uden snor fordi den jo er pisse farlig i hans øjne. (det skal lige siges at min hund altid bliver luftet i snor og kun slippes under ordnede forhold eller når vi er på jagt) men i hans øjne burde min hund bare aflives også selvom den i mine øjne er langt mindre farlig end hans da han på ingen måde har styr på hans.
    Så må indrømme det sætter mig sku i en svær situation da han altid helt vildt gerne vil diskutere netop disse emner med mig.

• #6   15. aug 2010 Tror det bliver svært.

Men når han nu ligger så meget vægt på træning kunne du jo udfordre ham?

Vædde evt. om et nyt trick som I har et vist tidsrum til at lære jeres hunde ...

Hvad motiverer den mand?

Men hvis han går i gang med træning, så frygter jeg han vil vælge den hårde metode og det vil heller ikke være ønskeligt ...

Ved han ikke at han har en af de mest intelligente racer der findes? Den vil være nemt at træne og det kan man lægge stolthed i at have en velopdraget hund ...

Du kunne evt. lære den et trick næste gang du er der og igen gå ind og ramme ham på stoltheden. Hvis du kan så burde han også kunne :o)

• #7   15. aug 2010 Det er forbudt at have sin hund løs, med mindre man har FULD kontrol over den. Hvis den løber ud foran en bil, der kører galt kan din svigerfar måske skulle betale en totalskadet bil.....eller værre.....han kan være årsag til et menneskes død....hvis ikke han forstår det så er der nok intet at stille op.....

Kommentér på:
Kan denne mand ændres/hjælpes

Annonce