{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

retten... :( {{forumTopicSubject}}

ja altså jeg skal bare ud med det her. gider ikke høre noget brok, sket er sket.
Men kæreste skal i retten her d. 25, og får omkring 3 måneder regner han med. jeg er så nervøs og håber han for fra faldet sagen så inderligt.
jeg tænker bare på det hele tiden, og min hjerne køre kun på d. 25 smiley

Jeg vil så gerne sige, at han har vendt sig 180 grader, og glæder sig til det hele er overstået så han kan få arbejde og komme igang med sit liv igen.

Skulle bare lige ud med det. og krydser fingre for det bedste :(:(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  retten... :(
  • #2   15. aug 2010 Tak skal du have smiley . Håber jeg godt nok os

• #3   15. aug 2010 Hvad har han lavet?

• #4   15. aug 2010 Han bør sagtens kunne få sit liv igen når hans straf er afsonet.

Har han begået en forbrydelse skal han selvf. afsone straffen. Det er kun fair over for den/dem han har begået forbrydelsen overfor ...

Men værre er det heller ikke.

Det gør ham sikkert mere moden ...

Min bror røg ind at sidde for vold (der var mere i det) da han var ung. Han mistede sin fremtidsdrøm (han var sergent i hæren og de prøvede at få ham tilbage men han var en prøvesag)

Han endte i et lukket fængel og jeg skal da lige love for at han blev voksen og lærte at opføre sig ordentlig.

Det er megasurt at han måtte afsone og hvad det betød for hans fremtid.
    Men man må jo tage ansvar for sine handlinger i livet ...

Håber det bedste for din kæreste uanset hvad udfaldet bliver :o)

Han kommer næppe til at afsone alle 3 mdr. da der er pladsmangel i fængslerne ...

• #5   15. aug 2010 Måske er I så heldige, at han kan få lov at afsone derhjemme med en fodlænke. Men det kommer selvfølgelig helt an på hvad det er han straffes for. Jeg har flere bekendte der har fået lave domme (1-5 måneder) for vold og som har måtte afsone hjemme .

• #6   15. aug 2010 Jeg tilslutter mig Sanne's udsagn fuldt ud...

• #7   15. aug 2010 Det har jeg os sagt til ham, Han har lavet noget lort, og nu skal han selvf. straffes for det. Hans er os en vold sag. MEn har har været blevet påvirket af nogen stoffer, han har fået smidt i sin drink, så håber det kan gøre straffen mildere. Men ja, Glæder mig til det er over, fordi kan allerede mærke på ham at han vil tage sig sammen og komme vider.

Det bare så nederen smiley

• #8   15. aug 2010 Nu kan han få tid til og tænke sig om og så går livet videre bagefter.

• #9   15. aug 2010 tag det roligt, det er ikke sikkert det bliver til fængsels straf, ved selvfølgelig ikke hvor hård vold, mennn der skal noget til hvis det er første gang.. eller faktisk en hel del.. vent og se, noget samfundstjeneste og en betinget dom, måske en erstatningssag ..

• #10   15. aug 2010 Hvad § bliver han sigtet efter , er afgørende for dommen. Står han til 3 måneder er han nok hjemme efter 45 dage
    Overlev det og start på en frisk, held og lykke til jer begge

• #11   15. aug 2010 man må tage konsikvensen af hvad man foretager sig - om man er fuld, påvirket osv - ups - man må bare tage det som det kommer og vide at det er ens egen skyld smiley og værre er det ikke , min kæreste er ellers stille og rolig men han har fodlænke på nu fordi han var fuld og hans lillesøsters x ville slå hende og deres barn ihjel .. ja så kan man tænke sig til resten - "bare" vold .

så ja man må bøde for hvad man laver - det syntes jeg ALLE skal og mener bestemt at folk har godt af det - det er ikke noget du skal bryde dit hoved med - sket er sket og det hjælper ikke at være ked af det .

han kan ansøge om fodlænke og der er massere af fritid - ærligt syntes jeg at fodlænke er noget pjat da man må en del ... du må gerne skrive pb hvis du har brug for det .

• #12   15. aug 2010 Hvis en fodlænke gør at en førstegang´s "lovbryder" kan bibeholde sit job, så ser jeg ingen problemer i sådan en.

Hvorfor skaber flere problemer end nødvendigt, både for lovbryder og samfundet

• #13   15. aug 2010 har har sidet inden før, 2 et halv år. og han har været udeblevet for retten en gang, inden vi mødte hinanden, så jeg har os sagt til ham at han skal tage til afhøring, og lige nu har jeg os hans hund, så han ikke skal tænke på den imens han er inde. men håber på det bedste. der er desværre ikke mulighed for fodlænke smiley

• #14   15. aug 2010 rene , det er ikke det jeg siger hvis du hentyder til mit indlæg smiley self er det smart ang job, men al den frihed der er udover ...

TS - hvorfor er der ikke mulighed for fodlænke ? det er noget man søger efter dommen er afsagt - så kommer der en ud og bedømmer personen og sender "snakken" videre og så tager en helt anden person stilling til det

• #15   15. aug 2010 Maiken, Jeg går ud fra det sidste er til mig. han ved lige meget hvad så ville han få afslag. De vil gerne have ham ind....

• #16   15. aug 2010 I må jo bare leve med det - det er så heller ikke første gang han skal ind skriver du, måske han skulle til at ændre livsstilen - ellers kan det jo godt blive svært at leve et "normalt" liv senere i livet.

• #17   15. aug 2010 Maiken, det indslag jeg så om det, der havde den "indsatte" en time om ugen hvor han kunne bevæge sig frit, derudover var det mere eller mindre direkte på job og hjem igen, han blev også alkotestet flere gange og måtte ellers ikke forlade boligen...så ved ikke rigtig om det er meget frihed.

Synes det er en ok løsning til visse "forbrydelser"

• #18   15. aug 2010 Lars, det har jeg skam os sagt til ham, og han siger os det er sidste gang han nogensinde skal ind og side. desværre har han haft en svær barndom, og det har gjort at det er endnu sværre for ham at komme ud af det milijø han er i. men han er skam på vej, og er os begyndt at søge job nu, og kigger efter ny lejlighed væk fra nørrebro osv. Så det glæder mig kun ..

• #19   15. aug 2010 René, min ven har fået fodlængde, når han skal gå med sin hund skal han give bsked om det, så må han går den tur han har fortalt dem han går, også skal han ind igen og hvis dette ikke bliver overholdt og han bliver ude 1 sek mere end aftalt så ryger han ind. Og han må ikke forlade boligen på noget tidspunkt .

• #20   15. aug 2010 hvis han har været inde og sidde i 2½ år er det ikke så lidt han har lavet :oS
    og hvis han ikke har lært noget af det, er han sq for dum! ja sorry, men det mener jeg sq....
    så ingen medlidenhed til ham overhovedet herfra!

MEN vil dog sige, at jeg synes det er smadder surt for dig.... smiley kan godt forstå du synes det er træls.... det er ikke det fedeste at stå på sidelinien, og bare kunne se at ens "mand" dummer sig smiley
    men det er hurtigere overstået end du lige regner med ;o)
    og lige pludselig er han hjemme igen, og i kan arbejde på, at få styr på livet...

• #21   15. aug 2010 René: Jeg sidder her hjemme med fodlænke nu.. og faktisk rimelig mange timer til at handle, lufte hund, hente drengen fra skole.. Og i weekenden har jeg 2 timer lørdag og 2 timer søndag som jeg selv kan bestemme tidspunktet på..:o)

• #22   15. aug 2010 Ja, så må reglerne være lavet om, eller der er oplyst forkert, men det ændrer stadig ikke ved min holdning *G*

Synes det er en god løsning til visse overtrædelser, ikke mindst fordi folk kan bibeholde deres job osv...

• #23   15. aug 2010 Jeg synes os det er en fin løsning at man kan få fordlænke på.. og jeg tag da os gerne min straf.. ;o)

Men jeg glæder mig sgu os til at få den af igen.. :o)

Kommentér på:
retten... :(

Annonce