{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

Retten til liv {{forumTopicSubject}}

http://www.bt.dk/politik/abortmodstandere-i-ny-stor-kampagne-vi-kan-ikke-overlade-det-til-kvinden-at-bestem

Ja nu er jeg personligt meget glad for den frie abort, jeg har aldrig selv brugt den, men synes det er dejligt at vide at hvis jeg skulle gå hen og blive gravid, uønsket, så har jeg mulighed for at få en abort.

Men jeg har godt nok et stort problem med Retten til Livs retorik. Blandt andet det at manden i højere grad i tredje verdens lande i højere grad vil voldtage kvinder hvis der kom fri abort.

Hvordan er jer andres holdning til dette emne? Jeg er lidt nysgerrig på andre folks holdning smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Retten til liv
  • #1   1. jun 2015 Ja, jeg så godt en artikel om kampagnen på Facebook. Det er FULDKOMMEN hul i hovedet. Jeg er selvfølgelig helt klart FOR fri abort. Jeg vil selvfølgelig lytte til de argumenter, der kommer imod abort - man er jo ikke nødvendigvis syg i hovedet bare fordi man er modstander af abort smiley

Men lige præcis med dem her tror jeg slet ikke de aner, hvad de snakker om, for at være helt ærlig - i hvert fald at dømme ud fra den måde, de taler om det på, og deres plakater smiley

• #3   1. jun 2015 Jeg tror på, at der sker noget hormonelt med en i løbet af graviditeten, og man vender (vænner) sig til tanken. Til sidst glæder de sig rigtig meget til det barn og kan ikke forstå, at de nogensinde har været i tvivl. Det hører man gang på gang.

- Nå ja. Eller man kunne også få smadret hele sit liv.
    Jamen jeg synes det er fuldkommen vanvittigt smiley

• #4   1. jun 2015 Hvis jeg blev gravid lige nu ville det helt sikkert ødelægge mit liv som det ser ud nu og jeg ville nok ikke kunne varetage barnet ordenligt, det ville ikke blive et ønskebarn men et ansvar jeg slet ikke er klar på.

• #5   1. jun 2015 Jeg undrer mig lidt over den med, at man skal vælge abort fra, for at sikre sin livskvalitet - fordi abort tilsyneladende påvirker ens livskvalitet. Øh ja. Men hvad så med det der barn, man ikke vil have og måske ikke er i stand til at tage vare på? Hvordan kan det mon påvirke ens livskvalitet? Jo jo, så kan man bortadoptere det, så står man ikke med ansvaret. Men man vil for altid have minderne om graviditeten og dét at give sit barn fra sig. Hvordan mon dét så påvirker ens livskvalitet?

• #6   1. jun 2015 Jeg kan forstå at dette kan være et relevant emne i lande der har fri abort gennem hele graviditeten -i f.eks. USA er abort i 3. trimester tilladt i de fleste (alle?) stater, osse uden medicinsk begrundelse.
    Selvom jeg ikke er tilhænger af pro life-aktivisters retorik og handlinger (det er jo ligefrem gået så vidt at abortlæger er blevet skudt), så kan jeg forstå at debatten kører, og jeg kan forstå at der er indædte modstandere af abort.´
    -jeg har det da selv lidt underligt med tanken om at man aborterer et barn der faktisk ville være fuldt ud levedygtigt hvis det ikek blev aflivet inden aborten. Men i den forbindelse har jeg så set noget statistik der siger at det er omkring 3% af alle aborter der sker så sent, og af disse er det så i langt de fleste tilfælde pga alvorlige deformiteter/sygdomme, så det er trods alt ikke noget der er voldsomt udbredt.

Men herhjemme hvor abort er noget der sker mens fosteret stadig er alt andet end levedygtigt, og hvor sen-aborter er reguleret, kan jeg absolut ikke forstå at det kan være til debat... self skal vi da have muligheden for abort. Alt andet ville være til skade for både kvinder og børn

• #7   1. jun 2015 Og så synes jeg forresten også at det er enormt frastødende, at de skriver abort på som en af de højeste dødsårsager i Danmark. De er da sikkert ude på at provokere, men uanset hvad så mener de jo, at det er en dødsårsag.
    Nu har jeg ikke selv prøvet det, men jeg synes simpelthen det er så uvidende og upassende argumentation. Som om de nægter at se andet end deres stædige illusioner om mor og barn.
    Jeg vil vædde med at det kun holder indtil den dag, deres egen datter bliver voldtaget og ifølge dem ville være tvunget til at gennemføre en traumeplaget og angstfyldt graviditet med et uønsket barn til følge.

• #8   1. jun 2015 Michelle: helt enig. Er det ikke i England, at de har fri abort indtil uge 24? Jeg blev selv født i uge 25... Så det kan jeg godt have det lidt underligt over. Kvinder har retten til at få foretaget abort - men jeg synes jo heller ikke, at mit eget liv har været ligegyldigt.. Men man kan jo bedre forstår det når det er så få aborter, der bliver foretaget så sent, og hvis det ofte er pga. deformiteter og sygdomme.

• #9   1. jun 2015 Kommer i øvrigt lige til at tænke på en dokumentar jeg har set engang. Den følger en irsk kvinde, som er gravid med ønskebarnet. Desværre viser barnet sig at lide af en alvorlig sygdom, som vil betyde at det vil dø enten under graviditeten, eller, i værste fald, kort efter og i stor smerte.
    Hun nægtes abort (irland har jo stramme regler på området), og ender med at tage til England og få det gjort der.
    For hende var aborten det rette valg, og selvom både hende og manden self er enormt kede af situationen, virker det faktisk til at den behandling de har fået (nægtet abort trods omstændighederne, abortmodstanderes kommentarer om deres valg osv) er det der var hårdest.

Sådan noget er SÅ svært for mig at forstå. At man kan "angribe" mennesker i så tragisk en situation.

• #10   1. jun 2015 Michelle - hvordan kan sådan en situation overhovedet være til diskussion? smiley

• #11   1. jun 2015 Jo England tillader osse abort meget længe (er ikke sikker på om dete r uge 24, men det lyder sandsynligt).
    Undersøgelsen ang årsager til senaborter, var amerikansk. Om den ville se ligesådan ud i England ved jeg ikke.

Men jeg har det fint med den danske model, hvor det kræver tilladelse at få en senabort.
    -er man så langt henne at barnet ville være levedygtigt, synes jeg altså der skal være en eller anden form for regulering.

Om grænsen ved lige nøjagtigt 12 uger er korrekt, kan self altid diskuteres. Men i de fleste tilfælde er 12 uger altså nok til at opdage graviditeten og tage en beslutning.

• #12   1. jun 2015 Fünke -jeg aner det ikke. Det er for mig helt uforståeligt. Men den stakkels kvinde bliver først nægtet abort i sit eget land. Tager til en klinik i England, hvor hun mødes af aktivister ved indgangen.
    Jeg synes den slags aktivister skulle huske på at de faktisk ikke ved HVORFOR den enkelte kvinde har valgt at få en abort, når de står og råber grimme ting efter kvinderne.

• #13   1. jun 2015 Tjaaa ... nu er jeg selv tilhænger af fri abort .... ( har godt nok aldrig selv fået en abort ) ...... men i et land som Danmark ... hvor der er så mange præventions
    midler , burde det ikke være sådan ( som nogen siger ) ..." det kan jo smutte " ...

• #14   1. jun 2015 Har ikke læst artiklen. Synes det er helt vanvittigt. Jeg er selvfølgelig for fri abort frem til 12. uge. Det er alligevel 3 måneder man har til at finde ud af om man vil være mor og om det er det rigtige tidspunkt i livet. Jeg synes det er fint nok at man efter 12 uge skal have en rigtig god grund til at få en abort.

• #15   1. jun 2015 NITTIB -nu findes der jo ingen prævention som er 100% sikker. Tæt på, men ikke helt.

Og selvom jeg er absolut enig i at man burde forebygge hvor man kan, så er fakta jo, at det gør alle ikke.
    Og så er det trods alt bedre at det er muligt at få en abort fremfor at der fødes børn til forældre der enten ikke kan eller ikke vil tage ordentligt vare på dem.

Måske man skulle overveje gratis adgang til prævention (om ikke andet til unge som vidst er den gruppe der er dårligst til at huske den slags -er i hvert fald mit indtryk)

• #16   1. jun 2015 Prævention er bestemt ikke sikkert, 1 ud af 100 kvinder bliver gravide på p-piller ( http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/fakta/praevention_hvilken.htm).

Jeg var på et tidspunkt bekymret for om jeg var blevet gravid. Talte til jeg var 8 uge, cirka, skulle vide om der kunne gøres noget. Så jeg synes 12 uger er passende, det giver en tid til lige at få fastslået om der er noget og få en tid ved lægen.

• #17   1. jun 2015 Jeg er helt sikkert også for fri abort.
    Som NITTIB er inde på, så burde det være svært at blive gravid, hvis man beskytter sig ordentligt. Gad vide om der ville være ligeså mange uønskede graviditeter, hvis det ikke var fri abort i Danmark?

• #18   1. jun 2015 Enig i at abort ikke skal bruges i stedet for prævention, men jeg synes ikke at en ung pige skal straffes, fordi hun har dummet sig og så være tvunget til at få et barn hun ikke ønsker eller magter. Det ville ikke gøre noget godt for hverken pigen eller barnet.

• #21   1. jun 2015 Kors for døde børn? smiley

• #23   1. jun 2015 Der findes 1 form for prævention som er 100% sikker. Og det er den som de fleste modstandere af at give ret til abort er tilhængere af udfra et religiøst synspunkt.
    De to ting hænger historisk sammen

• #26   1. jun 2015 ja ok Housebuster -men det er vidst ikke ret sandsynligt at vi får gennemført 100% afholdenhed hos alle der ikke ønsker børn smiley

• #27   1. jun 2015 Holy moly!! De er jo ikke rigtig kloge.

• #30   1. jun 2015 Man kan jo indføre kyskhedsbæltet igen smiley

• #31   1. jun 2015 Hold nu helt kæft, hvor er det groteskt smiley

• #35   1. jun 2015 Linda -men så skal man måske i virkeligheden fokusere meget mere på oplysning om prævention (og sex generelt) end på abort.
    Jeg håber sexualundervisning har ændret sig meget siden min skoletid, hvor det godt nok var meget lidt vi lærte (vi fik demonstreret hvordan man satte et kondom på, blev oplyst om at sex medfører graviditet og læste bogen "sådan får man altså børn" og så mente man åbenbart at vi var tilstrækkeligt oplyst)
    Men jeg er osse på hestegalleri, og der er jo en del teenagetøser inde. Og udfra deres tråde, gætter jeg på at seksualundervisning er blevet ringere istedet for bedre... i hvert fald er uvidenheden på området skræmmende.

Så jeg tror altså vejen frem ville være meget mere oplysning til de unge -ikke kun af hensyn til graviditet men så sandeligt osse af hensyn til sygdomme

• #36   1. jun 2015 Michelle de samme grupperinger var/er jo også dem der historisk har været imod prævention.
    Og for alle andre er det selvmodsigende, fordi vi ikke forstår deres religiøse synspunkt om afholdenhed.

• #37   1. jun 2015 Jeg havde en okay seksual undervisning i folkeskolen, jeg lærte da lidt, men jeg havde den bedste i gymnasiet. Det var en der arbejde på noget gynækologisk afdeling og hun burde have turneret rundt i landet, hun slog det fast at man måtte godt have det sjovt, men man skulle sandelig være forsvarlig. Hendes motto var "Skal den ind skal den pakkes ind" Jeg tror aldrig jeg glemmer det smiley

• #38   1. jun 2015 Housebuster -men det virker jo ikke. I de stater hvor det er enormt svært at få en abort (fordi klinikkerne lukker, reglerne strammes osv) og hvor man prædiker afholdenhed fremfor at oplyse om prævention, har man samtidig en højere forekomst af teenagegraviditeter...
    så der skal da vidst ændres på tilgangen, hvis man vil have det til at virke.

• #39   1. jun 2015 Michelle det kommer jo igen an på hvilken virkning man ønsker.
    Man bliver nødt til at forstå disse personers verdensbillede, for at forstå deres synspunkter.

• #40   1. jun 2015 Housebuster -hvis vi snakker de religiøse tosser, er målet vel at der ikke fødes børn udenfor ægteskabet og at der ikke foretages aborter... og i så fald har de altså fejlet, fordi netop de stater er dem med højest forekomst af teenagegraviditeter (og jeg tvivler på teenagerne var gift da de havde sex)

• #41   1. jun 2015 Michelle man behøver sådan set ikke være en religiøs tosse.
    Hvis vi ser på min generation, så er rigtig mange første fødte i familierne født "for tidligt"

• #42   1. jun 2015 Housebuster -det er jeg med på. Men hvis målet er at der ikke skal foretages aborter, og at de ikke skal blive gravide før de er gift, har det altså vist sig at det er bedre at oplyse om prævention end at prædike afholdenhed. Det giver færre graviditeter.

Jo jo, så kan man jo skynde sig at få de unge gift hvis det er det man ønsker -men så har de altså stadig haft sex før de blev gift.
    Så det har altså ikke virket at sige at det må man ikke -de har gjort det alligevel... og med et barn som resultat.

uanset hvordan man vender og drejer det, har det altså ikke være en succes. Vil man undgå graviditeter, er det altså bedre at satse på oplysning. Det får dem ikke til at dyrke hverken mere eller mindre sex, men i det mindste bliver færre af dem gravide

• #44   1. jun 2015 Jeg synes fri abort er en god ting, men som andre har nævnt skal man jo gøre sig så sikker som muligt, så man helt undgår den situation. Jeg ved godt uheld sker, men det er vidst yderst sjældent, at det er pga præventionen, nærmere fordi den manglede. (har selv en søster der fik et barn, pga glemsel og dumdristighed)
    Ville jeg undvære hendes unge? aldrig i livet, jeg elsker ham, og jeg ved hun heller ikke ville bytte for det liv hun har fået, for det hun nok drømte om dengang, hun var 16 år da hun fik ham. Men havde hun valgt en abort havde jeg da støttet hende 100%, jeg var så kun 9-10 år dengang, så jeg havde nok ikke kunnet støtte hende på samme måde, men ja..
    men min søster er skabt til at være mor, det er det der betyder allermest i hendes liv, og selvom det uden tvivl har været ekstremt hårdt og svært, så har hun altid haft nogle i ryggen til at hjælpe sig, nu er hendes knægt snart 11 år, og hun er stadig sammen med hans far, de er gift og har fået 2 drenge mere smiley
    Hun har taget en HF, og en uddannelse, og arbejdet nu fuldtid, så hun er virkelig en solstråle historie når det kommer til unge mødre, men det er bare de færreste i en alder af 16 år, der bare lige kan det, og smide deres andre drømme ud, for at være fuldtids forælder.

Jeg har altid sagt, hvilket jeg også har gjort klart for min kæreste, at blev jeg gravid, så beholdte jeg barnet, for jeg tror ikke jeg kunne få en abort (sådan følelsesmæssigt) Jeg ønsker ikke at være mor, men jeg ved at mit moderinstinkt er der og at jeg hurtigt ville komme ind i "jeg elsker mit barn ubetinget" rollen, også før den overhovedet kom ud.
    Det eneste tidspunkt hvor jeg uden tvivl ville have fået en abort, var da jeg havde min depression, sådan for alvor, for der kunne jeg ikke engang tage vare på mig selv. Jeg var så også kun 15 år gammel, nu er jeg 20 år, og hvis der kom et barn, skulle jeg nok finde ud af at skabe et liv for det barn. smiley

Men hvad der er rigtigt for andre, er helt op til dem selv, man skal bare huske at beskytte sig selv så godt man kan til at starte med, og ikke se abort som en nem løsning (det er der altså nogle unge mennesker der gør) men som en nødløsning, som kun skal bruges i nødstilfælde og som sidste udvej.
    Selvfølgelig skal der ikke børn til verden som ikke er ønsket, eller som forældrene ikke kan tage vare på, det er der da bestemt ingen grund til, for det er da synd for barnet.

• #45   1. jun 2015 Minion -vi så faktisk en fødselsvideo i biologi på gym... og jep, jeg tror det er en udemærket måde at få unge til at overveje om det der sex nu osse er en god ide smiley :D

Det var nu ikke lige det der var formålet da vi så den, men i hvert fald var MIN første tanke at jeg ALDRIG skal have børn smiley

• #46   1. jun 2015 He he jeg flyttede som teenager og ateist til USA, og min familie er/var babtister.
    Og læste deres bibel som "Fanden" ville gøre det.
    Og de havde faktisk meget svært ved at finde dokumentation i Biblen for at sex mellem ugifte er et problem, uden at skulle forsvarer at dødtre er fædrenes ejendom smiley

• #47   1. jun 2015 Jeg så engang et kejsersnit i fjernsynet, adr! måske er det derfor jeg ikke vil have børn, det var virkelig barskt. smiley

• #49   2. jun 2015 Minion, det er jo netop også det der er problemet, nogle unge mennesker, ser det som en nem løsning, indtil de står i det. Jeg peger ikke fingre, og jeg ser det ikke som en nem løsning, og jeg ved godt hvor hårdt det er, og at det ikke er noget man bare glemmer igen osv. Men det er altså ikke alle unge mennesker der kan se konsekvenserne af deres valg og tanker, før de står i det.
    Hvis nu alle i en alder af 14-18 år kunne se hvilke konsekvenser der kom hvis det skete, og ikke tog så let på det, tror du så ikke flere ville beskytte sig bedre, eller helt lade være? i stedet for at tage chancen?
    Jeg er død bange for at uheldet skulle ramme mig, netop fordi jeg ved at jeg følelsesmæssigt ikke ville kunne få en abort. Jo jeg skulle da nok klare det, men det er ikke det liv jeg ønsker. Derfor beskytter jeg mig godt. Var det ikke fordi jeg er så ung, og derfor kan nå at ændre mening, havde jeg fået ordnet, så jeg slet ikke kunne få børn.

• #50   2. jun 2015 Jeg havde en arbejdskollega / lidt veninde for maaaange år siden.
    Det var lige da P-pillerne kom frem først i 60'erne ....
    Hun havde 1 Pige og ville ikke have flere børn... var ikke gift .... men havde vist en kæreste.

Hun gik til lægen og fik P-piller .... efter 2 måneder var hun gravid.
    Fik en Pige mere

Startede på P-piller igen..... hovsa ... blev gravid.
    Fik endnu en Pige ...

Gik til lægen og klagede sin nød .... hun havde nu 3 Piger .... hvad skulle hun dog gøre ???

Så spurgte lægen hende , om hun HUSKEDE at spise sin P-pille HVER dag.

Guuud ... skal man SPISE den ... smiley .. Jeg har stoppet den op i xxxx hver dag ... smiley .......

Tror I lige jeg grinede , da hun fortalte mig det ... smiley ........... Sådan kan det gå , når man ikke læser indlægssedlen ...

• #52   2. jun 2015 Minion, jeg tror du lige skal læse hvad jeg skrev igen. jeg skrev at jeg IKKE ser det som en nem løsning, men at nogle unge mennesker gør, fordi de IKKE ved hvilke konsekvenser det har at få en abort, de ved ikke hvad det er de går indtil før de står der. Hvis de gjorde det, ville de vel beskytte dem selv bedre.

• #54   2. jun 2015 Nej der står at NOGLE unge mennesker ser det som en nem løsning til de står i det. Og at jeg IKKE ser det som en nem løsning.
    Og det er der altså nogle unge mennesker der gør, det er da ikke min skyld. Måske man skulle oplyse bedre om konsekvenserne af det, så det ligesom fik øjnene op hos de unge. Det er da langt fra alle, men selvom det er et mindretal er de der da stadig. Det er altså ikke alle der i en alder af 13-18 år kan se konsekvenserne, eller som har haft det inde på livet, og ved hvad en abort gør ved en, har man ikke hørt om det eller oplevet det på nært hold, hvordan skal man så vide at det ikke er nemt?
    Hvis de vidste det, tror jeg da de fleste ville beskytte sig bedre, og huske det hver gang, eller helt lade være.

• #56   2. jun 2015 Housebuster -jo jo, men når man lovgiver om at der kun må snakkes afholdenhed og ikke andet i skolen, så hænger det jo sammen med at man ikke ønsker at de skal dyrke sex før ægteskabet.
    Og det har de altså ikke det store held med... for self har de unge sex... Så vil man undgå teenagegraviditeter er vejen frem altså oplysning, uanset hvad ens religion så måtte mene om sagen.

Der er mange ting meget religiøse mennesker skal være ret kreative for at finde argumenter for i biblen, men de gør det jo -de nøjes jo bare med at vælge den den af biblen der støtter deres holdning, og sorterer så meget belejligt resten fra.
    -se bare på hele debatten om homoseksuelle. Uha uha det er en synd... de henviser sågar til stedet i biblen hvor det står... og undlader så at læse resten af teksten som osse fortæller at man ikke må spise skaldyr osv...

Så self kan man da osse finde argumenter for at der ikke må dyrkes sex før ægteskabet -det er muligt man skal se bort fra sammenhængen det står i, men det er jo blot en lille detalje.

Mig bekendt står det vidst heller ikke i biblen at man ikke må få en abort -der står man ikke må slå ihjel, men omvendt opfordres der jo andre steder til at slå hele folkeslag ihjel... så det er vel et spørgsmål om at vælge hvilken del af biblen man vil lægge vægt på.

Nå -det er vidst lidt et sidespring. Ikke desto mindre er det altså forfejlet, når kristne mener måden at få unge til ikke at have sex på, er ved kun at lære dem om afholdenhed

• #57   2. jun 2015 Men sådan nogle har jeg så mødt, men jeg tror heldigvis at de fik banket godt ind i knolden at det altså ikke fungere sådan ude i det virkelige liv.

Nu kender jeg ikke noget til det der bliver skrevet om i artiklen, og kan jo så selvfølgelig heller ikke sige at det er sandt eller noget, men det er da værd at læse alligevel:
    http://politiken.dk/indland/ECE328132/unge-bruger-abort-som-praevention/

• #58   2. jun 2015 De der kors var SÅ groteske, jeg havde lyst til at smadre dem hver gang jeg kørte forbi, jeg blev direkte hidsig og dårlig tilpas af at se på dem. Tænk lige at køre forbi, hvis man f.eks var blevet voldtaget og havde fået abort, eller hvis man bare havde fået en abort som var det rette valg, men som man stadig var ked af. SÅ usmagelig altså.

Jeg har aldrig fået en abort, men har stået i dilemmaet om at skulle vælge, og det var fandeme ikke nemt. En kæreste ( nu eks ) der ville skride hvis jeg ikke fik abort, og mig der egentlig ikke ønskede en abort. Jeg endte så med at få en udskrabning fordi fostrene døde, så en slags abort har jeg vel fået, jeg havde bare ikke noget valg som sådan, da jeg jo var blevet hamrende syg hvis de ikke var blevet fjernet. Men jeg faldt hylende i søvn på briksen, og det sidste jeg sagde var " I må ikke tage mine babyer" .
    Så jeg kan faktisk godt sætte mig ind i hvor hårdt en abort kan være for kvinder, også selvom det er det rette valg. Og jeg er 100 procent for fri abort, selvom jeg som mange andre heller ikke er fan af dem der bruger det som nødprævention, og får den ene abort efter den anden.

• #59   2. jun 2015 ok, de der kors kunne så ikke hidse mig op -jeg har svært ved at se hvordan de på nogen måde skulle gavne foreningens sag, men de kan altså ikke hidse mig op...

• #60   2. jun 2015 P.S. den artikel jeg linkede til er fra 2007, så jeg ved heller ikke om det har ændret sig siden dengang.

• #61   2. jun 2015 Michelle hvis du tror de religiøse er kreative i deres fortolkning af biblen, så skulle da bare se en liderlig ateist og jura studerendes fortolking af samme Bibel smiley
    Men for at forstå forskellige synspunkter til etiske spørgsmål, bliver man nødt til at forstå at der forskel på hvilken grundlæggende tro, vi basserer vores synspunkter på.
    For selv os ateister bliver nødt til at indrømme at der er meget vi ikke ved men tror

• #62   2. jun 2015 Housebuster -jo jo, jeg har da osse set de mere fanatiske ateister gå til angreb på biblen. Den går jo begge veje.
    Og jeg tror da i øvrigt majoriteten af kristne, er ikke-fundamentalistiske (afhænger self af om man ser på verden generelt, eller på et specifikt område).

• #63   2. jun 2015 Sunshine -andre steder siger de altså det modsatte... at statistikkerne viser at abortantallet generelt er stagneret, men det faktisk er faldet for teenagere..

Jeg ved ikke hvad der er korrekt, og er egentligt ligeglad. Det ændrer ikke på min holdning, at vi SKAL have fri abort...

• #64   2. jun 2015 Okay Michelle, jeg ved som sagt ikke så meget om det, udover dem jeg selv har mødt der havde den overbevisning smiley

Men for mig ændre det heller inter, synes som dig at der skal være fri abort. Men synes måske alligevel hvis det ikke allerede er ændret (det er efterhånden længe siden jeg har haft undervisning I emnet) at der skulle mere fokus på abort og konsekvenserne af det I folkeskolen. Ikke nødvendigvis fordi pigerne tror det er en nem løsning, men fordi jeg tænker at det er rart at være oplyst om det og vigtigt at vide at det altså er normalt og at man kan få hjælp til at tackle det.

• #65   2. jun 2015 Tænk jeg synes så ikke abort skal fylde så voldsomt meget -self skal man oplyses om det, men jeg synes praktisk talt alle andre dele af seksualundervisning er vigtigere.

Og jeg synes osse man kan gøre de psykiske konsekvenser værre end de er/behøver værre.

Jeg kender ikke nogen der har fået en abort, som efterfølgende har haft det frygteligt med det, eller hvor det har fyldt i hverdagen (altså på længere sigt. Lige når man står i det, fylder det jo self). Dermed ikke sagt at de ikke findes, men mit indtryk er altså ikke at det er udbredt at man har det helt frygteligt bagefter.
    Der er jo en årsag når man vælger abort...

Jeg vil ikke selv have børn, og skulle uheldet være ude, er jeg ikke i tvivl om hvad valget bliver. Ej heller at jeg kan leve med det. Det betyder ikke at jeg tager let på det, men sat i den situation, ved jeg jo hvorfor mit valg er som det er, og ville ikke være i tvivl om at valget ville være det rette for mig -det er self nemt at sige når man ikke selv står i det. Men jeg er sikker på at det ikke ville være noget jeg så gik og tænkte på resten af mine dage.

• #69   2. jun 2015 Som præst synes jeg, der sker al for mange aborter i DK. Jeg håber, antallet kommer længere ned. Ikke fordi, kvinder skal tvinges til at få børn, de ikke ønsker, men fordi den enkelte skal blive bedre til at beskytte sig / vente med sex. Jeg er glad for, at vi i DK kun tillader abort efter tolvte uge i særlige tilfælde, og at man skal ansøge om det først.

Jeg ville aldrig selv kunne få en abort. Min mand ville, hvis fosteret eksempelvis havde downs. Men han er gået med til, at det er mit valg, og han ved, jeg vil beholde uanset. Nu har vi to sunde og raske unger, skal vi have en tredje så beholder vi, uanset hvad diverse tests og scanninger viser. For mig er det et barn med ret til liv, lige fra det øjeblik ægget befrugtes. Derfor synes jeg stadig kampagnen er direkte usmagelig, og den gavner ikke nogen noget.

• #71   2. jun 2015 Jeg har aldrig hørt en eneste pige bruge abort som prævention. Aldrig. Og jeg kommer altså fra den forkerte side af Danmark, hvor 12-årige har sex, fordi de kender sig, og "mor" er jobangivelsen på facebook for en del 17-årige.
    Og teenage-aborter er faldende. Generation "se mig" har sgudda ikke lyst til at blive gravide- det passer overhovedet ikke ind i selvrealiseringen, som er så meget i fokus lige nu.

• #72   2. jun 2015 Lisbeth: af ren nysgerrighed, når du siger at det er et liv lige fra ægget befrugtes, hvad ville du så gøre, hvis man var en 18-årig pige igang med gymnasiet og pludselig blev gravid? Fyren var skredet og pigen var overhovedet ikke på et punkt i sit liv hvor hun kunne blive mor og tage vare på et barn. Mener du, at hun skulle gennemføre graviditeten? smiley

• #73   2. jun 2015 Fünke - jeg sætter mig ikke til dommer over andres valg og liv. Men spurgte en konkret pige mig om, hvad hun skulle gøre i situationen ville mit svar være FÅ BARNET. Altid. Men jeg går ikke til fremmede / langt ude bekendte på Facebook / personer på Hundegalleri og siger "du burde ikke få en abort". Men det vil altid være det, jeg tænker. At jeg ville have fået barnet, hvis det var mig selv. Fordi jeg respekterer at det er et liv, og jeg kan ikke tage et andet menneskes mulighed for liv fra det.

• #74   2. jun 2015 Okay - jeg tænker bare, i sådan en situation, der kan bare gå rigtig meget galt for både mor og barn, hvis hun slet ikke er klar på at blive mor og tage vare på en lille baby. At det måske bliver en dårlig start man sætter barnet i verden til smiley

• #75   2. jun 2015 Robert Putnam siger: the most important decision a child can make is to choose the right parents

Og en gang imellem må en voksen så vælge for det barn

• #78   2. jun 2015 AT, ja. Hvis ikke hun selv kunne magte opgaven, og ingen i hendes netværk kunne støtte op, er plejefamilie eller adoption muligt.

PS, jeg har intet imod abort når det gælder dyr - fordi dyreliv og menneskeliv ikke har samme værdi. Derfor ser jeg heller intet problem i at reducere i et stort hundekuld, eksempelvis.

• #80   2. jun 2015 A T - korrekt, det mener jeg.

• #83   2. jun 2015 Jeg blev kristen som 14 årig, og har siden læst bibelen mange gange, dels på dansk, dels på hebraisk og græsk, da jeg også har en kandidatgrad i teologi.

Jeg er kommet frem til, at jeg personligt ikke ville kunne afslutte livet for et andet menneske, ej heller et som ikke er født. Så ja, det er fordi jeg tror, hvert eneste lille menneske er blevet til med en tanke og et liv fra vores skabers hånd. Det har vi ingen ret til at slå ihjel, hverken før eller efter fødslen.

Men jeg ville aldrig dømme mine medmennesker, som dem fra Retten Til Liv gør. Det har vi nemlig heller ikke ret til smiley

• #86   2. jun 2015 Isabelle - hebraisk er et fantastisk sprog. Enkel grammatik og ikke det største regelsæt heller. Græsk derimod, er smukt. Fantastiske bogstaver. Og lyder også flot når det læses op smiley

• #89   2. jun 2015 Hver 5. Graviditet ender i en spontan abort. Hvis skæbnen/gud/naturen/forsynet/Allah eller hvem man nu tror på, kan bestemme om barnet skal blive til noget, så skal mennesket nu også have lov.

• #91   2. jun 2015 Jeg er 100% for fri abort - Synes det er hyklerisk at ville form og bestemme andres liv..

Og mine øjne får spasmer af at se folk sige "når man er gammel nok til sex er man også gammel nok til et banr" Øhh sorry søster lagkage... Men det er vist de færreste 15-16 årige der er klar til at blive mor.. At få børn er ikke et fysisk behov, det er sex, det er en nydelse, og indimellem så går det altså galt... OGSÅ selvom man beskytter sig... Jeg vil til enhver tid have lov til at vælge hvis uheldet skulle være ude, om vi har tid og overskud og ikke mindst økonomi til endnu et barn. Det skal andre ikke bestemme for os...

Og tvivler på den fri abort gør at kvinder oftere bliver voldtaget - heller ikke i de primitive lande...

Jeg har aldrig selv fået en abort, og håber da heller ikke jeg skal igennem det for tror på ingen måde det er en behagelig oplevelse - men derfor syne sjeg stadig om at muligheden er der...

Og at tage ansvar kan i mange tilfælde være at få en abort! Det har vi jo set flere glimrende eksempler på...

• #92   2. jun 2015 Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men gør det senere.

Minion & Solvej - Jeg har en veninde som blev gravid og "bare" fik en abort, for hende var det klart et nemt valg/nem løsning og det generer hende ikke. Min mor har også fået abort da hun var 16, og det var det samme som overstående. Så de findes dem der synes det er et nemt valg og nem løsning.

Mht. til deres pissekors, så kørte jeg forbi dem flere gange lige efter min egen abort, og det var suuper provokerende og deprimerende.

Mht. til livskvalitet. Så kan en abort godt forringe ens livskvalitet, hvis man som i mit tilfælde undervurderede den psykologhjælp som man får tilbudt efter. Jeg sidder i dag med en depression som er startet tilbage til dengang jeg fik min abort, og det er altså ikke fedt. Jeg har også stadig dage hvor jeg fortryder at jeg overhovedet fik den foretaget, men logisk så ved jeg godt at det var bedst.

Når det er sagt så er jeg FOR fri abort op til uge 12-14, fordi jeg synes det må være kvindens eget valg om hun ønsker et barn, dog synes at mænd i den forbindelse har for lidt rettigheder. Jeg har rigtig ondt af de mænd som på den ene eller anden måde bliver narret og ender med at betale for det i 18 år.

• #93   2. jun 2015 Anya: Selvfølgelig er en abort et nemt valg vs. at have et barn resten af sit liv... Det kan jeg slet ikke se et problem i... Barnet vil da aldrig nogensinde blive det nemme valg...

Og ellers er jeg ret enig i det omkring mænd - de burde på en eller anden måde have en form for "abort-mulighed" Hvor de kan fravælge barnet og at betale til moren hvis de ikke ønsker dette barn...

• #95   2. jun 2015 Linda L: På sin vis ja - men omvendt er det jo heller ikke dem der skal være gravide ... Og en abort er jo inden for 12 uger - ergo er det jo et ønske om et barn - ikke et barn de rent faktisk mister

• #97   2. jun 2015 Linda: Nu er ingen former for prævention 100 % sikkert. En gang diarré og så kan du blive gravid, selvom du har taget dine p-piller helt korrekt. Jo jo afholdenhed er da en ganske fin metode- men det er ikke realistisk.

• #99   2. jun 2015 Lisbeth B - hvor er det befriende at "møde" en der er imod abort, men som hverken er fanatisk eller prøver at tage beslutningen på alles vejne.

Linda -synd for mændene. Måske. Egentligt synes jeg det ikke. Og i sidste ende er der ikke så meget at gøre ved det, for det er nu engang ikke ham der er gravid. Og kvinder skal ikke kunne tvinges til hverken abort eller at få barnet

• #102   2. jun 2015 Jeg har det fint med abort, men med måde..

Hvis barnet bliver syg (fx downs) og familien ikke har resourserne til at kunne give det barn et ordenligt liv, syntes jeg det er okay at få en abort..

Men hvis man får en abort pga køn syntes jeg ikke det er iorden..

• #103   2. jun 2015 Linda - har da ikke skrevet noget om afholdenhed til dig ?

De der piger der bruger abort som prævention kan jeg ikke finde... Har aldrig mødt en. Aldrig.
    Måske man kan opstøve enkelte. Men vi hører hele tiden om de unge der bare får en abort istedet for at beskytte sig. Hvor er de henne? Jeg har aldrig set dem eller hørt fra dem ?

• #105   2. jun 2015 Linda: Det var bare mht at man kan gøre meget for ikke at blive gravid- og den eneste sikre måde er afholdenhed. Men den holder jo ikke

• #106   2. jun 2015 Jeg er helt enig med Michelle

Synes de sene aborter man kan få i andre lande uden medicinsk grund er helt forfærdelige.

Men selv om jeg aldrig selv kunne få en abort synes jeg det er godt at det er frit herhjemme. Men må også indrømme at jeg har det enormt anstrengt med dem der bruger det som prævention, uanset at barnet ikke vil være levedygtigt, må og skal abort altid være en NØDløsning ikke løsningEN

• #107   2. jun 2015 Minion
    Jeg kender til er par (tæt på) som har fået 3 eller 4 aborter fordi han ikke ville bruge gummi
    De fik to børn ind imellem aborterne og de havde begge sådan en "det er jo ikke engang et rigtigt barn" holdning smiley

• #108   2. jun 2015 De er sgu da også i tv nu. Har lige set en reklame for Retten til liv. smiley

• #109   2. jun 2015 Jeg kender til et par stykker som ikke har gidet beskytte sig, og derfor har fået adskillige aborter, fordi de har brugt det som nødprævention. Det var nogle jeg gik i folkeskole med, så det er jo så også 13-16 år siden.

Bare fordi man ikke selv kender til nogen, betyder det jo altså ikke at det ikke sker.

• #110   2. jun 2015 Rikke -jeg benægter ikke at der kan findes eksempler, men det er jo ikke normen. Jeg synes at man, inden man lader det vægte tungt i ens holdning til emnet, måske lige skal overveje hvor udbredt det er... om det reelt er et problem at folk bruger det som prævention. Det mener jeg ikke det er, selvom der måske kan graves en enkelt frem hist og her, som bruger det sådan (så kan man så overveje om det alligevel ikke er godt nok de får aborter, når nu de har så ringe dømmekraft)

• #111   2. jun 2015 Michelle, jeg synes da heller ikke det med aborter skal vægte højt i undervisningen, men det er da alligevel en vigtig del af det synes jeg, det skal altså nævnes, uanset om det er fordi nogle unge bruger det som prævention eller blot fordi nogle faktisk går ned med flaget over det. Da jeg fik undervisning blev abort slet ikke nævnt, men jeg synes da det er et emne der er vigtigt at få op, også for at de kan skabe sig en holdning om hvad der er rigtigt for dem. Og selvom de skaber en holdning er det jo ikke sikkert at det er det rigtige den dag de måske skal have en abort, men er det ikke bedre at de faktisk har tænkt over det inden? end at de først skal den dag de står i det?
    Det behøver jo ikke fylde mere end 5-10 minutter, det skal jo blot nævnes, så kan de selv gå ud og finde flere informationer, og der skabes en debat eller i hvert fald noget oplysning. Ligesom vi snakkede om menstruation, jeg havde allerede fået den ( jeg fik d. som 9-10 årig) så jeg fik intet ud af den snak alligevel, for jeg havde haft det i flere år da vi fik snakken i skolen. Men derfor var der da helt sikkert andre der fik noget ud af det, og som satte pris på at vi havde den snak i klassen.

Jeg har ikke stået i den situation, og håber da aldrig at jeg kommer til det, men jeg er da ekstremt glad for at have en mor der snakker åbent om det, jeg kender hendes holdning og hun kender min. Jeg har ud fra hvad der sker omkring mig, fået skabt mig en holdning, og specielt fordi min mor har taget snakken med mig, op til flere gange.

• #112   2. jun 2015 Derudover synes jeg ikke at jeg har set nogle i tråden der vægter den lille procentdel højt i deres mening omkring fri abort, men blot nævner at de altså også findes. For de fleste af dem der har nævnt det, hvis ikke alle, er stadig tilhængere af fri abort, incl mig selv.

• #113   2. jun 2015 Anne E - "Selvfølgelig er en abort et nemt valg vs. at have et barn resten af sit liv" Jeg er meget uenig. Abort er på ingen måde selvfølgelig et nemt valg for alle.

Jeg, personligt græd mig selv i søvn i over en måned efter, fordi det var min drøm at blive mor, som jeg afsluttede. Jeg vågnede panisk op hver nat inden det skulle ske, og natten inden hvor man får sådan nogle piller man skal tage, der vågnede jeg op om natten/tidlig morgen og styrtblødte og jeg har ALDRIG haft så ondt i mig hjerte som jeg havde der.

Nu kommer der jo også en risiko med abort. Risikoen for at blive steril, og nogle gange så håber jeg virkelig det sker for de tøser som mener abort bare er nødprævention.

• #114   2. jun 2015 Risikoen for at blive steril, er nu meget lille, særligt ved medicinsk abort, så det kan nok ikke svare sig at binde ret meget op på det håb...
    Men har man det så skidt som du havde, har man måske ikke været tilstrækkeligt afklaret med sit valg inden det blev endeligt truffet.

Sunshine -men det er et meget hyppigt argument i disse debatter. Igen og igen kommer den der "men for mange bruger det som prævention"... og jeg er ganske enkelt ikke enig.
    Jo der kan med garanti findes eksempler på det... men det er altså de færreste der gør det, så jeg synes ikke det er særligt relevant i debatter for/imod fri abort.

Ligesom jeg osse synes "hvad med den kvinde der er blevet voldtaget" er et dårligt argument -ikke fordi jeg mener en voldtaget kvinde ikke skal have lov at vælge abort, men fordi aborter pga voldtægt trods alt er meget få... Så den eneste relevans det har, er hvis man ønsker at forbyde abort, men lave en række undtagelser, her kunne voldtægt så være en af dem.
    Snakkes der bare generelt for/imod abort, er voldtægtssager ikke ret relevante.
    Alligevel er det et meget hyppigt brugt argument for abort.

• #115   3. jun 2015 Lisbeth - Jeg er enig med dig, på mange punkter. Jeg vil aldrig kunne få mig selv til at få en abort. Det sagde jeg også til min kæreste, da jeg var 15 år. Så vidste han ligesom, hvad risikoen var. Som dig (og Isabelle) mener jeg også, at fosteret er et liv, lige fra det skabes, og jeg har ikke lyst til, at tage livet fra mit eget 'barn'.

MEN jeg synes heller ikke, at man skal sætte liv i verden for enhver pris. Jeg tror ikke på, at det gavner nogen, hvis man får et barn, man virkelig ikke ønsker eller kan tage vare på. Jo, barnet kan bortadopteres eller komme i plejefamilie. Men gavner dem barnet? Eller moren?

Efter min mening er man nødt til at se på, hvordan det vil påvirke både mor og barn (og andre), at sætte barnet i verden. Som sagt, så tror jeg ikke på, at man skal gøre det for enhver pris.

• #121   3. jun 2015 Man kan da ikke blive tvangssteriliseret i Danmark mere

• #122   3. jun 2015 Tvangsterilliseret ligefrem -det gør man ikke engang ved folk med adskillige tvangsfjernede børn bag sig, så mon dog man gør det på baggrund af tidligere aborter...

Og "skøger" var da et utroligt grimt ord at bruge om folk, uanset om de så har mange sexpartnere eller ej.

Linda -ja det kan man da. Men det lød nu altså som temmeligt meget tvivl og ikke "bare" at man er ked af at skulle have en abort.
    Og jeg tror altså de fleste der er rigtigt afklarede med beslutningen, osse kan få en abort uden langvarige psykiske problemer.
    Er vi ude i noget med fosterskader, sygdom hos kvinden osv. der mere eller mindre "tvinger" en til at abortere et meget ønsket barn, er sagen måske en anden.

• #123   3. jun 2015 Michelle - Både og. Jeg var afklaret med ar min daværende kæreste ikke var klar til barn og at jeg derfor valgte at få en abort, men det var et valg jeg ville have taget hvis jeg kun tænkte på mig selv .

• #124   5. jun 2015 Linda L Det vil jeg mene eftersom jeg har to af slagsen... Men! Det er ikke et levedygtigt menneske - deri ligger forskellen...

• #125   5. jun 2015 Anya det er jo taget ud fra en kontekst at en abort er et nemt valg vs at få et barn - dertil kommer ordet "selvfølgelig"

• #127   5. jun 2015 Jeg er uønsket gravid
    Det var nu ret nemt, jeg glæder mig til at blive mor for 4. gang om 4 uger smiley

• #129   5. jun 2015 Nej det var det hele Isabelle
    Jeg var stensikkert færdig med at få børn
    Nu er hun selvfølgelig ikke uønsket mere, men graviditeten var uønsket

• #131   5. jun 2015 Ha ha det er også sandt Isabelle
    Og melder der sig en til snupper vi også ham eller hende smiley

• #133   5. jun 2015 Nu har jeg ikke læst tråden men er ved at brække mig over reklamen der kører i reklameblokkene i bedste sendetid pt. Hvad i alverden er det for noget at smide ind i mellem whiskas og tilbud i bilka?! smiley

Ja vi har ytringsfrihed i DK til at komme igennem med vores budskab, hvad bliver så det næste? at Hisbuttrarir (staves) får lov at sende hvervekampagner i TV?

Jeg er i min grundvold virkelig rystet over medieetikken (eller mangel på samme) i sådan en reklame. Det er fandme en ommer. smiley

I DK har vi fri abort og heldigvis for det! Abort er jo ikke et spørgsmål om kun "retten til liv" det er jo ikke alle der er skabt til at få familie, det er ikke alle der kan passe ordentligt på barnet, som så lever et liv hvor det ikke er ønsket, ikke kommer godt i gang med livet. Det er ikke kun forældrenes liv der ødelægges af at få et barn der ikke er ønsket. Det er også børnenes! Jeg har arbejdet med børn der vidste de ikke var ønsket og det er dælme ikke noget man får et godt selvværd af!

Abort er fri i DK og vil man ikke have en abort så lad være! Men at lave reklamer og fører det ind i en valgkampagne er useriøst, til grin og patetisk.

• #134   5. jun 2015 Hizb ut-Tahrir smiley
    Sender man de her "reklamer" mod abort i fjernsynet?? smiley

• #135   5. jun 2015 ja i bedste sendetid mellem18 og 21 på tv2 igår. I hver blok.

• #136   5. jun 2015 denne her: https://youtu.be/evBq0JmXtlQ

• #137   5. jun 2015 smiley smiley wow.
    Jeg synes det er dybt frastødende at man kan tillade sig at give skyldfølelse på den måde. Dybt ufølsomt at man kun ser det fra én side, uden overhovedet at overveje, at der sidder kvinder derude som får aborter netop pga. at barnet ikke vil komme til at trives - og så sidder de og laver så grove beskyldninger og giver skyldfølelse over, at "det er dit ansvar" - hvor er det bare usmageligt smiley

• #138   5. jun 2015 TV2 plejer da ikke at sende SÅ subjektive og beskyldende reklamer?

• #139   5. jun 2015 Usmagelig reklame. Jeg synes bestemt det også er at tage ansvar, at vælge abort. Det er altså ikke bare ren idyl at have et barn, som reklamen viser.

• #140   5. jun 2015 Golden - lige præcis. Jeg synes især det er usmageligt at de lige præcis pålægger dem, der har fået abort, sådan en - totalt ubegrundet - skyldfølelse. At de så ensporet TILLADER sig at anklage andre for at være ansvarsløse; det er jo let for dem at anklage andre hvis de aldrig selv har oplevet det. Dét er simpelthen ufatteligt.

• #141   5. jun 2015 Noget af det jeg har det svært med, ved de der "retten til liv"-kampagner, er at meget af det bunder i religiøs overbevisning.
    Det er jo helt op til den enkelte om de er for eller imod fri abort -enhver har ret til deres egen mening om det.
    Men man kan altså ikke, i Danmark, lovgive på baggrund af ens religiøse overbevisning. Så vil de køre sådanne kampagner, så må de altså finde deres argumenter andre steder end "Gud siger at..."

Denne video er et eksempel på netop det der med at man er imod abort og prøver at komme med diverse argumenter, men i sidste ende trækker man så alligevel på "Gud-kortet"
    https://www.youtube.com/watch?v=tdXKJpnHvTE

Og ja, som andre synes jeg egentligt osse det er usmageligt at prøve at pådutte andre end skyldfølelse på baggrund af ens egne holdninger.

• #142   5. jun 2015 Michelle: jeg har faktisk gået og tænkt over dét der med at begrunde det i sin religion, efter at jeg læste om Kristendemokraterne. Som sådan synes jeg det er i orden at begrunde ens politiske holdninger ud fra en religion så længe det er værdisæt man tager med sig - at det er en bestemt livsanskuelse.
    En helt anden sag er det netop, hvis ens eneste argument er "Gud siger, at..."
    Men jeg er kommet frem til, at jeg synes det er helt i orden at tage værdisæt med, som er grundet i fx. kristendommen (fx. at ens ståsted bygger på principper som næstekærlighed e.l), da det jo er præcis det samme som når vi tilegner os værdisæt fra vores overbevisning i livet.
    Men en helt anden sag er det, når det netop går hen og bliver noget, man ikke grunder i livsanskuelser, men fordi "Gud sagde...." smiley

• #143   5. jun 2015 Nu tænker jeg jo ikke så meget på hvor man henter sine værdier -det er jeg ret ligeglad med.
    Folk må såmænd for min skyld osse gerne være super religiøse.
    Der hvor jeg trækker grænsen, er når religiøse mennesker prøver at hive deres religion ned over andre.
    Og at ændre lovgivning på baggrund af "Gud/Allah/Thor/Zeus siger..." er et problem for mig.
    Jeg tvivler så på at man rent faktisk får noget ud af denne kampagne, men det er jo en anden sag.

• #144   5. jun 2015 Michelle: der er da kommet det ud af det, at en eller anden df eller venstre tosse mener, at tredje abort skal man selv betale.

• #145   5. jun 2015 Julie -jo men at mene og sige noget, er ikke det samme som at få det vedtaget smiley

• #146   5. jun 2015 Michelle: jamen jeg er helt enig, det var bare lidt spekulationer her fra over forskellen mellem at basere sine værdier ud fra en religiøs livsanskuelse og så at argumentere ud fra noget som "Gud mener at..." smiley

• #147   5. jun 2015 Sandt Michelle. Jeg tror bare ikke, at abort (som immervæk har været fri i over 40 år) ville være et spørgsmål under en valgkamp uden de der tosser

• #148   5. jun 2015 Julie -DET kan vi hurtigt blive enige om. Jeg tror bare heldigvis heller ikke at den slags kampagner kommer til at gøre den store forskel smiley

• #149   5. jun 2015 Nej. Og gudskelov for det!

• #150   5. jun 2015 Føj den reklame er smagsløs. Mon de tænker på hvor mange mennesker de muligvis også sårer med sådan en reklame. Jeg er dybt frastødt og jeg begyndte næsten at tude da jeg så den. Det er simpelthen ikke fair for os som tager et hårdt men rigtigt valg for os.

• #152   5. jun 2015 Anya - Jeg tror da det er meningen med reklamen. At man skal føle skyld over det, man skal angre det og fortryde det - og aldrig gøre det igen. De vil da have dem, der har fået en abort, til at blive kede af det, de skal føle, at de har truffet et forkert valg.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at hensigten er, at såre folk og køre på følelserne.

Smagløst!

• #153   5. jun 2015 CTS - Så er det smagsløst, men du har nok ret.

Jeg har godt nok sagt til mig selv at jeg ALDRIG skal have en abort igen, fordi det gjorde for psykisk ondt på mig. men jeg kunne aldrig fine på at støtte at valget for det skulle fjernes eller fordømme folk som vælger det.

Kommentér på:
Retten til liv

Annonce