1.842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Koteletter i fad opskrift Koteletter i fad opskrift

Er der nogen der har en god sund ( ikke for fed ) opskrift på koteletter i fad ?

Jeg kan selv google en masse opskrifter, men hvis nogen ligger inde med en de ved er super god, så er der jo ingen grund til at jeg skal læse 1000 opskrifter igennem for til sidst at vælge en der alligevel ikke var så god igen :o))

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koteletter i fad opskrift
  • #1   17. aug 2010 prøv at søge på alletiders kogebog, de har masser af opskrifter smiley

• #2   17. aug 2010 En skam den skal være sund.. Ellers havde jeg en go en smiley Men følger lige med.. ku være godt at få lidt sundt engang i mellem smiley

• #3   17. aug 2010 Vi plejer at hælde en masse grønssager i og tomat og ananas og lader det stå i ovnen et stykke tid.
    Det smager sindsygt godt smiley

• #4   17. aug 2010 Min mor laver en med revet æble i, den er bare super god...
    Ellers er der grøn peber, løg, karry, hakkede tomater, boullion og cremefine i.

• #5   17. aug 2010 Du kan bruge cremefine i stedet for piskefløde =)

Og putter du annanas i hjælper det på fordøjelsen (hvad du hurtigere fordøjer feder knap så meget), chili og karry gør det samme.

Og så er det bare om at være kreativ med hvilke grøntsager du putter i, jo mere dy skal tygge, jo mindre spiser du.

Kogeposeris er stort fyfy, køb rigtige ris, gerne de grovere typer - det hele hjælper, og det smager altså NOGET bedre og klistrer ikke sammen =)

Så..

Steg koteletterne og kom dem i fadet, brun løg (evt med karry og chili) af på panden og tilsær fløden (eller mælk eller cremefine. Mælken skal jævnes lidt).

Skær gulerødder, peberfrugt, hvidkål, selleri osv osv osv i og en ananas hvis du kan lide frugt i maden =)

Ind i ovnen med svineriet og bon apeit. Der skulle gerne være mad til 3 dage ( af 6 koteletter til 2 mennesker) =)

• #6   17. aug 2010 Nina...
    Vupti.. Den opskrift nuppede jeg lige smiley

• #7   17. aug 2010 ihh Nina det lyder lækkert...

Jeg havde godt tænkt på noget karry, ananas, kokos agtigt noget...
    Det tror jeg sgu jeg laver.
    Og så en masse grøntsager i ..

Kogeposeris bruger jeg aldrig.. Kun til skånekost til køteren..

Desværre tror jeg ikke 6 koteletter til 2 pers holder 3 dage herhjemme... Har en pænt sulten mand ( smed )

• #8   17. aug 2010 Tina - Det er også fint at han er sulten, men grøntsager mætter voldsomt ; )

Evt kan du skære koteletterne ud, så er han "tvunget" til at spise lige meget af hver (med mindre han fisker ; ) ) =)

Hvis du vil lave det med kokosmælk, så lad os kalde det wokmad eller asiatissk-inspireret, så er man ikke så bundet af det skide fad i ovnen ; )

Koteletterne strimles, brunes godt af med karry og chili. Ananassen kan også rigtig godt lide at blive stegt med chili =) - det sættes væk lidt.

Vandkastanjer, bønnespirer, babymajs, peberfrugt, gulerødder i strimler, hvidkål (det kan jeg virkelig godt lide, og kål er SÅ sundt), blomkålsbuketter (eller hvad du nu godt kan lide) svitses i wokén (eller en gryde hvis man ikke har en wok) - høj varme og hurtig svitsning. Det skal jo ikke falde sammen ; )

Kokosmælk tilsættes efter smag og kødet og ananas tilsættes. *varme varme koge koge* Smag til med salt og peber.

Server med nudler eller ris.

• #9   17. aug 2010 .. eller grillede og krydrede kartofler *mmnn*

• #10   17. aug 2010 vi bruger meget cremfine madlavningsfløde på 7% så smager det da lidt af 'go mad';-)

• #11   17. aug 2010 Nina: Du er jo fuld af gode opskrifter.. Den skal da bestemt også prøves en dag

• #12   17. aug 2010 Og champignoner da... Dem havde jeg glemt alt om. Dem bruger jeg meget, de er gode til at optage smag når de steges med krydderier =)

Rosenkål er det eneste vi ikke spiser herhjemme, kæresten kan simpelthen ikke udstå dem - men alle andre grøntsager spiser vi med velbehag =)

Ærter er også lækre, især sukkerærter med bælg er dejlige i madlavningen.

Grove salater (ikke lige til flødemad, men fels krydrede koteletter med ovnkartofler og grov salat) er supersunde og mætter fortrinligt =)

Grønne asparhes, gulerødder, blomkål, broccoli, pinjekerner, græskarkærner, nødder, hvidkål (ikke såååå meget, det smager stærkt råt), ærter og tomater (gerne små¨hele cherry).

Meget lækkert er det =)

(hvis nogen er i tvivl, så kan jeg rigtig godt lide mad *GG*)

• #13   17. aug 2010 Den grove salat kan også sagtens spises som forret hvis man skal save sovs til maden. Jeg synes sovs og salat er ulækkert sammen, men så spiser vi bare en salat til foret herhjemme =)

Og den er go til kylling (både hele, lår og filetter), til gris naturligvis, også finere som mørbrad, der tilsætter jeg bare også rødløg og stegt bacon, og så er den festlig som aldrig før ; )

• #14   17. aug 2010 Nina... Sys du sku lave en lille samling med dine opskrifter vi andre ku få.. Puha.. Det lyder til i altid får super lækkert mad hjemme hos jer smiley

• #15   17. aug 2010 Så vil jeg også lige komme med en opskrift :o))

Svinemørbrad skøres delvist igennem på langs og smøres indvendigt med friskost med hvidløg og med et par håndfulde persille.
    Lukkes og omvikles med bacon og snørres sammen.
    Brunes i en gryde.
    lidt vand tilsættes og koger / steger færdig.. ca 20-30 minutter.
    Herefter tages mørbraden op og dækkes til.

Stegeskyen hældes i en skål.

Meget fint snittet courgetter / squash og peberfrugt og løg svitses og resten af friskosten med hvidløg tilsættes sammen med stegeskyen.

Serveres med nye kartofler eller ris..

Mums

• #16   17. aug 2010 Tilde - Lille og lille ; )

Jeg er kræsen og spiser ikke gerne det samme to dage i træk, så det er om at være opfindsom =)

Vi spiser også almindelig hverdagsmad som:

Frikadeller med stuvede ærter og gulerødder (kog selv gulerødderne og skær dem ud, det smager meget bedre)

Hamburgerryg med brunede kartofler og grønlangkål

Æggekage/omelet med rugbrød

Hjemmelavede burger med ovnbagte krydderkartofler (rå kartofler du selv krydrer, de frosne er der ikke meget kartoffel over)

Koteletter i fad

Lassagne (ikke fra Knorr)

Spagetti med kødsovs / boglonaise (hjemmelavet med rødvin og bladselleri)

Ja jeg kunne blive ved i en uendelighed, vores "faste retter" er mange fordi jeg ikke gider spise det samme igen og igen *GG*

• #17   17. aug 2010 Synes bestemt du - Nina - skulle oprette en gruppe og dele dine opfindsomme opskrifter med os andre kedelige smiley

• #18   17. aug 2010 Nina - Kan man ikke låne dig ?

Bare lige et par uger til at stå for maden herhjemme..
    Kaoz er også velkommen.. Malou er højløbsk, så han sys garanteret at hun snuser deeeeejligt *Lol*

• #19   17. aug 2010 Henriette - LOL "Ninas lidt mere spændende hverdagsmad" *fnis*

Der er allerede en madlavningsgruppe herinde, den er super duper - og næsten dagligt er der en "hvad skal i have- tråd" til inspiration =)

Sabrina - Jeg laver mad, du tørrer koen efter ture i regnvejret? Deal? *GG*

• #20   17. aug 2010 Nina - Neeej.. Dårlig deal .. Så må han sgu blive ude.. Vi har en stor have. Kan evt. åbne døren ind til skuret ? Så kan han da gå i tørvejr, når det blir for slemt smiley

• #21   17. aug 2010 Niksen Sabrina, Koen er vant til at være hvor jeg er; dvs også i sofaen ; )

Mon ikke dealen er bedre hvis vi holder os til hver sit hjem og du bare låner inspiration? *GG*

• #22   17. aug 2010 Det' iorden smiley

Jeg skal også snart have afprøvet din meatballsopskrift.. mmmm...

• #23   17. aug 2010 Ej Nina hvor er den henne af? og ligger der opskrifter i den?

• #24   17. aug 2010 http://hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=135

Kommentér på:
Koteletter i fad opskrift

Annonce