{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

Av for en i hel*ede !!! Hofte og knæ {{forumTopicSubject}}

Jeg er da vist liiiiige på grænsen til at vokse MINDST 2 meter!

Forklaring følger..

Da jeg var en hestepige i mine yngre dage styrtede jeg med en pony over et spring. Ponyhesten landede på mit højre knæ og jeg havde naturligvis ondt de næste par uger.
- Kan ærligt ikke huske om jeg gik til lægen, men mon ikke jeg har gjort det?

Knæet har plaget mig lige siden.. Jeg er 21 (+7), så det må være omkring 17-19 år jeg har haft ondt on/off i det fordømte knæ.

De seneste par år er det så blevet værre end ellers. Daglige smerter i knæet, nogle dage virkelig slemme og især når det er koldt.

Var så ved læge for 3-4 år siden med det, og vi forsøgte os med smertestillende i korte og længere perioder; intet hjalp på længere sigt.

Jeg bliver sendt til scanning på hospitalet. De sætter betalgitter på benet og hiver i det (av for en i helvede!!!) og jeg bliver så scannet også..

Der er intet at se på scanningen, hvilket jo er fint - det betyder at det i hvert fald ikke er gigt.
- Men hvad er det så?

Jo ser i, det er såmen en teenagesygsom, og jeg vokser fra den....!
- Vi kender lidelsen som Patella, løse og bløde knæskaller.

Vokser jeg fra den, spørger jeg? Og ja, det mener lægen at jeg gør.
Men jeg vokser jo ikke mere, og det er bestemt ikke blevet bedre med årene, tværtimod. Men hr doktor fastholder at jeg er pylderet, og jeg vokser fra det "lige om lidt"
.. Og så kunne jeg vist også godt tabe mig lidt for at mindske belastningen af ledet.

Jeg står der i undertøj med min kampvægt på 52 kg og spørger om han virkelig vil have jeg skal tabe mig? Og ja, bare en 5 kg...

Nåmen han beordrer mig til at stoppe med mit - iflg ham - misbrug af gigtmedicin (spiser 1 600mg Ibumitin når det er virkelig slemt), og så skal jeg bare ud og motionere smerterne væk.

Jeg holdt lægens ordrer på ingen smertestillende i 8 måneder, ikke engang en hovedpinepille spiste jeg - og sikke da en lykkens tid, jeg kunne virkelig mærke jeg var i live, og ingen bevægelse var for lille til at mit knæ lige skreg halløj =/

Jeg vendte tilbage til mit "pillemisbrug" og det har gået sådan ok - indtil for 6 måneder siden hvor jeg en hel dag slet ikke kunne bruge min højre hofte - ikke knæet, men hoften!

Igår var knæet helt skørt, meget meget pinefuldt - og idag er det igen hoften.

Så kære HG, jeg venter i spænding!

Men de smerter jeg efterhånden lever med, må jeg sandelig stryge i vejret lige om snart!

Ja, det blev vist lidt langt, og vel også meningsløst... Men jeg har ondt og kan ikke sove.
- Kan heller ikke særlig godt gå med hunden, men jeg misbruger bare piller, og går alligevel - han skal ikke lide over mit "vokseværk" ; )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Av for en i hel*ede !!! Hofte og knæ
  • #1   17. aug 2010 Lyder da godt nok som en dårlig læge du har ! :S Jeg synes du skal prøve og gå til en anden.
    Jeg har haft en sygdom i mine knæ, der lyder RIGTIG meget som det der bliver beskrevet som at gå væk med årene. Og det gjorde den for mig. Den udbrød da jeg var ca. 10 år og varede til jeg var 18. Mine knæ har dog lidt udsendesmæssigt af det smiley Jeg har en kæmpe bule lige under knæet. Altså den kule der ved mig stikker ud. (Pga. at den jo har siddet løs i så mange år) men lægerne siger den langsomt vil bevæge sig indad, og det ser det ud som om den gør. Ved ikke om det er nogen hjælp?
    Håber du får det bedre og finder nogen der kan hjælpe dig smiley Aldrig sjovt at have ondt!
    Held og lykke og god bedring smiley


  • #2   17. aug 2010 Solva - Min egen læge giver mig smertestillende når jeg beder om det, sygehuset mener det går væk lige om snart (for ca 2 år siden da jeg blev scannet)..

    Det bliver på ingen måde bedre (er aldrig blevet bedre, altid kun værre), og den seneste tid er det gået i hoften også =/


  • #3   17. aug 2010 Haha nogen læger er simpelthen sindsyge...
    Har oplevet noget lignende, de fandt dog ud af til sidst at jeg dannede for meget brusk, som de så har fjernet to gange indtil nu og nu er det begyndt at gøre ondt igen. Men go bedring med vokseværket =)


  • #4   17. aug 2010 Condromalachsi smiley

    Har du ikke været til en ortopædkirurg og få en bekræftelse? Det lyder MEGET som det.

    Jeg har haft det siden jeg var 12.
    Rigtig mange får det som teenagere, de fleste vokser dog fra det i slutningen af puberteten. Vokser man ikke fra det der, er det permanent, og man vil aldrig vokse fra det.

    Jeg døjer mest med det i mine hofter og knæ, men da jeg var yngre havde jeg ofte ømme og hævede håndled samt albuer, og måtte gå med håndledsskinner.. Den del er jeg dog primært vokset fra.

    Klikker dit knæ? Har du ondt når du har siddet længe i samme stilling som f.eks i biografen?..

    Ifølge ortopædkirurgen kan det afhjælpes med motion. Jeg fik besked på at når det gjorde ondt skulle jeg tage en ipren eller tre, pakke det ind med et knæbind for varme, og så bevæge mig såvidt muligt.
    Svømning (som jeg dog har for ondt til) løb, alle former for motion er godt..

    Før i tiden opererede man for det, men ca 25% oplevede en forværring, og 25% en forbedring. Resten oplevede ikke nogle ændring, så det gør man ikke længere..

    Jeg tager også glucosamin, det har en moderart virkning på mig.. Og så nyder jeg varmen, for vinteren er ekstremt smertefuld..


  • #5   17. aug 2010 Jeg er i øvrigt begyndt at cykle hvilket jeg håber kan hjælpe..

    Bruger knæbind for at minimere belastningen, og cykler så i moderat tempo... Med tiden regner jeg med at det vil hjælpe.

    Fik også at vide at hver morgen inden jeg stod op, og hver aften inden jeg gik i seng, burde jeg spænde i hvert knæ hundrede gange, også for at styrke mine muskler og afhjælpe ømheden og overbelastningen..


  • #7   17. aug 2010 Anja, ja det var vist det han kaldte det; jeg kalder det bare patella, jeg kan ikke udtale det andet *GG*

    Det lyder faktisk rigtig meget som det, men jeg får utrolig ondt af at motionere for meget, og et knæbind gør mere skade end gavn - AV!

    Efter et par timer med hunden brænder det i knæet og gør ondt indeni.

    Det knækker over uden varsel, selv når jeg står stille.
    Der er ingen smerter når der ikke er vægt på og jeg bøjer det, men er det en af de dage hvor det gør ondt, så kan jeg intet gøre andet end at spise smertestillende; så gør det ondt konstant.

    Det er værst ned af stejle bakker, ned af trapper eller på cyklen. Jeg cykler ALDRIG, knæet smelder og smerter jager helt op i femilutten (fedeste ord ever) ..


  • #8   17. aug 2010 Usynlig - Jeg har faktisk overvejet det *GG* Især de dage her hvor det bare gør ondt uanset hvor meget smertestillende jeg får hældt i mig =(

  • #9   17. aug 2010 Har læst det første link.. Og det lyder desværre meget henad det jeg har.

    Så jeg skal bare til evig tid være smerteplaget og ganske umobil *yay*


  • #10   17. aug 2010 Det er også patella for mennesker smiley
    Som du kan se kan jeg aldrig rigtig huske hvordan man staver til det! Hehe..

    Hvordan gør knæbindet det værre? Fordi det strammer? Ideen er at det skal varme leddet op, og derfor hjælpe lidt på det.
    Udover det er der ikke andet end smertestillende og måske glucosamin der hjælper (jeg oplever lindring ved brug af det, men det gør min far f.eks ikke).

    Kan du svømme?. Det kan jeg ikke, men min gigt-plagede mor kan godt.. Derfor cykler jeg smiley
    Ellers så prøv at træne knæene op, ved at bruge de øvelser jeg fik, med at spænde i knæet..

    Mit venstre knæ låser sig også fast af og til, så jeg ikke kan køre bil (hvilket jeg gør dagligt :S )

    Når jeg har det rigtig slemt kan jeg ikke foretage mig noget. Hvis jeg er nødt til at tage på arbejde, går jeg med hunden mens jeg stadig er frisk, og så blir jeg på sofaen bagefter, for det er for smertefuldt at gå når både hofter og knæ driller..

    Jeg undrer mig dog over at alle du har været i kontakt med siger at det går væk. Det gør det ikke.. For de fleste gør det, men har man det som voksen, er det en permanent tilstand..


  • #11   17. aug 2010 "Har læst det første link.. Og det lyder desværre meget henad det jeg har.

    Så jeg skal bare til evig tid være smerteplaget og ganske umobil *yay*"

    Yeps, det skal du! Det er skønt ik? smiley



  • #12   17. aug 2010 Pyha, det lyder ikke sjovt, Nina... smiley God bedring med det...

    (PS, overvejet at opsøge en anden læge og få nogen andre øjne på det?)


  • #13   17. aug 2010 (måske er denne gruppe noget? For at snakke med andre i samme båd - Reumatologiske og autoimmune lidelser
    www.hundegalleri.dk/grupper/reumatologiskeogautoimmunelidelser )


  • #14   17. aug 2010 Anja - Knæbindet får knæet til at smerte efter bare få skridt. føles lidt som om det bliver hæmmet i at kunne knække over, og bliver holdt fast i det smertefulde sted =/

    Jeg har gode erfaringer med varme på de rigtig kolde dage, men der spiser jeg smertestillende inden jeg går med hunden (oftest kun om eftermiddagen og aftenen, om morgenen bliver jeg bare mindet om at jeg har glemt dem ; ) ), og så en varmepose på når jeg kommer hjem.

    Jeg kan gå... Og det er vist også det eneste motion jeg kan fremtvinge. Jeg har en Wii, og den bruger jeg til at styrke min ballance og muskulatur i knæet - jeg bruger Wii Fit (og +éren), det kan jeg godt golde det fordi det går langsomt.
    - Har et aktivitetstæppe også, men der har jeg kun bundrekorderne fordi det kræver man skifter benstilling hurtigt, og det kan jeg ikke uden at have noget at støtte mig til (fordi knæet knækker over = højre ben væk)

    Og jo, jeg er ovenud LYKKELIG for at have en fast følgesvend; der ER nu intet som smerter til at få en til at kvikke på ; )


  • #15   17. aug 2010 Jeanett - Ja bedring har Anja jo skudt ned... Hvis det viser sig at være kronisk og uden behandling tror jeg at jeg holder hende ansvarlig for det *GG*

  • #16   18. aug 2010 Jeg døjer også meget med min knæ.. Men det er simpelt slid da jeg er hypermobil..
    Jeg er kun 22 år og har daglige smerter i knæet.. smiley
    Oveni det så har jeg hælsporer og smadret ryggen i rideulykke..
    Så jeg fortjener vist også snart en aflivning.. smiley
    Det giver en lang og hård arbejdsdag så jeg ikke kan sidde ned i længere tid eller stå op i længere tid..
    Så jeg må vælge om jeg vil have ondt i ryggen eller knæet og hølene hver dag.. smiley


  • #17   18. aug 2010 Nina: Har du nogensinde forsøgt med akupunktur?

  • #18   18. aug 2010 Elsker mine.. - Det kan være vi kan få grupperabat ved en masseaflivning *GG*

    Nej, det er et helvede at leve med smerter... Jeg HADER de slemme perioder o bliver irritabel og burde egentlig sove igennem de dage hvis jeg kunne.
    - De "almindelige" perioder med moderate smerter kan jeg satens udholde uden smertestillende, eller rettere - jeg VIL ikke tage smertestillende hverdag forat kunne gå med hunden, så jeg bider det i mig og lever lykkeligt med illusionen om, at jeg med næste hund skal dyrke agility og løbe stærkt med den på banen ; )


  • #19   18. aug 2010 Bente - Næææh... Jeg er ikke så alternativ i det. Jeg er ikke mere vantro end jeg da godt kan luske tankerne hen på at det KUNNE virke, men det er kun tider som her til aften hor det gør for ondt at sove, og jeg er muggen over smerterne, at jeg overhovedet overvejer det..

    Men kender faktisk en akupunktør, så måske måske jeg om 10 år bliver træt nok af smerterne til at give det en chance ; )


  • #20   18. aug 2010 Nina er du også hypermobil? jeg kom bare til at tænke på om det måske hænger sammen med det, jeg har knæsmerter som du beskriver (dog ikke i så meget som dig) og har haft altid. Mine led knækker uden grund, jeg vrikker tit om (både ankel og knæ) og jeg er nemlig meget hypermobil og lider under det da jeg tit forstuver ting.

    Men god bedring til dig og håber du får sovet inat smiley


  • #21   18. aug 2010 Sender dig mine bedste tanker Nina - lever selv med kroniske smerter - so i know smiley
    Din stakkel, sikke noget møg smiley

    *ae ae*


  • #22   18. aug 2010 Nina,
    eeeeej, det er ikke min skyld smiley

    Men ja, det er desværre rimelig kronisk..

    Da man opererede for det før i tiden, skar man i brusken, så den var fin og jævn. Men det bliver den jo ikke tykkere af, så slid vil fortsat ske..

    Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal råde dig til, andet end moderat træning og smertestillende.. Det var de råd jeg selv fik..

    Og så vil jeg sige at den her sommer er rigtig god for mig.. Jeg ved ikke hvorfor, men i øjeblikket er mine smerter meget begrænsede.. Måske er det fordi jeg er begyndt på antidepressiv grundet nogle andre ting?..
    Eller måske er det bare alm..

    Jeg har selvfølgelig stadig ondt når jeg f.eks sidder ved computeren som nu med bøjede ben, og har også ondt i mine hofter efter og under arbejde, men slet ikke i samme grad som jeg plejer..


  • #23   18. aug 2010 Nina kææææære Nina ♫ - Ja det sagde doktoren på sygehuset, men ærligt synes jeg ikke at jeg er hypermobil; synes faktisk på ingen måde jeg er særlig mobil bare ; )

    Jeg kan når jeg står op "bukke benene lidt bagud" og låse i knæene, men ved ikke om det er nok til at være hypermobil?

    Jeg skal ikke tidligt op imorgen (går sygemeldt med andet end knæ (som om der ikke var NOK galt med mig *GG*)), men jeg er vist ikke så festlig at være sammen med når jeg ikke sover en hel nat.. Så jeg håber Ole sæbeøje kommer og overvinder smerterne =)

    Jaaaah Freja, nus mig noget meeeere. Trænger til ynk og medlidenhed.. Især nu hvor Anja har ødelagt drømmen om at lægen lige siger "nå, det fikser vi lige" og jeg så kan danse ballet og løbe marton (fordi jeg er åh så sporty og yndefuld *host host*)


  • #24   18. aug 2010 Anja - Jamen jeg tror nu alligevel jeg vil holdedig ansvarlig... Det vil måske hjælpe hvis jeg forbander dig når det gør avs ; )

    Kan man ikke bare få et nyt knæ?

    Måske med guld i, ligesom hundene?


  • #25   18. aug 2010 Nina: Jeg er på ingen måde alternativ. Men min læge kan akupunktur og jeg blev faktisk helbredt for carpel-tunnel-syndrom.. Bare lige derfor jeg kom til at tænke på det...

    Det er SÅ belastende altid at have smerter:-(


  • #26   18. aug 2010 Nina,
    hahaa, ja, bare bed om et nyt knæ..

    Har egentlig også undret mig over at vufferne kan opereres for det, når nu vi ikke kan smiley det er altså noget skidt er det..


  • #27   18. aug 2010 Bente - Jeg kan nomalt leve med det.. Altså der er mange ting jeg har svært ved, og nogle ting jeg aldrig gør - men det er ikke sådan at jeg bare ligger døende på sofaen og hulker af smerter..

    Jeg går med hunden, jeg gør rent og jeg leger med venindens unger.. Men når smerterne er som de sidste par dage, så halter jeg rundt i smerter og ligner klokkeren fra notre dame.
    - Hunden kommer ud, men igår eftermiddags havde jeg tårer i øjnene på halvvejen.

    Jeg er ingen tudeprinsesse, og jeg er ikke pylderet med smerter, men når knæet brænder og skriger af smerter og jeg ved, at når jeg går rigtigt tager det 30 min at nå hjem, så opgiver man næsten.
    - Men så kigger Kaoz spørgende "hvad er der moar, du virker underlig", og så hanker jeg op i mig selv og halter i fuld fart hjem.

    "Nina hvem? Nåååh hende den haltene hundetosse med mascarer under øjnene?" *GG*


  • #28   18. aug 2010 Du kan få massere af mig !!! Bare rolig jeg har rigeligt at give af *aeae*
    Mit er også kronisk - det er bare noget lort at få i hovede.

    Lægerne havde sat i mit hovede at der nok var en chance for at det var noget jeg kunne vokse fra - Men sådan var det desværre ikke og da jeg fik beskeden sad jeg også bare med åben mund og tænkte "jamen... mit liv ?" ..
    Men man lære heldigvis at leve med det og Omkring det, man tager sine forholdsregler - så som at planlægge - "hvis jeg laver det her idag går det måske ud over den plan jeg har imorgen" også opveje, hvad er vigtigst .
    Det svære er at din omverden ikke kan se det, jeg går tit og ønsker at jeg mangler et ben eller lign, det er meget nemmere, folk kan se og derved håndtere det.
    men når det er "gemt" så får man ofte og tit blikke der siger "jaja, klart ! du er 21 - som om" :S

    Men hovede op, Du er bestemt ikke alene om det - på godt og ondt smiley


  • #29   18. aug 2010 Anja - Jamen jeg forstår det ikke..

    Jeg ville gerne betale både 50.- og 75.000 for et nyt knæ der holder smerterne væk hvis altså det er prisen der afskrækker dem..

    Men sygehuset sagde at der ikke blev opereret for det, og lille forsagte Nina med ondt i knæet efter undersøgelsen sage bare "nå...".

    Jeg stod så også kun i undertøj, måtte selv spørge om det var ok at jeg tog min kjole på igen og "gud ja, det må du da".
    - Nå du havde ikke lige bemærket at jeg stod halvnøgen her i rummet?


  • #30   18. aug 2010 Åh ja Freja, kender alt for godt det med at omverdenen ikke kan affinde sig med, at der er ting man har svært ved eller slet ikke kan.

    Jeg danser feks aldrig.. Kun en enkelt sjæler med kærligheden (eller katten når vi er alene hjemme *LOL*), og de tager det sgu personligt når jeg for 42. gang takker pænt nej, for mit knæ kan ikke styre de pludselige bevægelser.

    Jeg er ung (21+7), slank og livlig. Stadset op i stiletter og fin kjole, men sidder på en stol, eller hænger ud ståene til alle fester.. Folk kan slet ikke forstå at det ikke er løgn, at mine knæ er ødelagte og smerterne ulidelige hvis jeg bruger dem til at danse med.


  • #31   18. aug 2010 Åhhhh i know i know :S smiley For fanden...

    Jeg har heldigvis nogle veninder der forstår rigtig meget, men til fester med nye mennesker er det SÅ svært når folk spørger "hvad laver du så"...
    "jooo, har du nogle timer ?" - Ofte høre folk kun "kontanthjælp" også er resten bla bla bla for dem - Det var det stempel smiley
    Der er intet i verden jeg hellere ville end at arbejde - tjene mine egne penge og leve lidt værdigt - men folk tror mig ikke " Så kom igang" - ja ... klart..


    Jeg plejer at sige til folk at de skal forstille dig denne dag :

    Din ven skal flytte, fra 3 sal i en opgang og op til 5 i en anden, med reoler, seng, kasser med dvd´er , tv, computer, køkkensager osv osv - Det tager lige 6 timer at få alt op og ned - ugen pauser.
    Så har du en aftale med en ven om at tage en tur i fitness centeret så der går lige en time med det.
    Så er du træt, men kan ikke sove, for du har hovedpine, smerter i ryg og ben, dine arme kan ikke løfte sig op over hovede osv.
    Så du ender med at side vågen til kl 4 .
    Så cykler du på arbejde - 20 km - godt nok din faste rutine, men efter gårsdagens aktivitet er det ekstra hårdt, og når du kommer på arbejde er de 50 trappetrin op til kontoret ved at tage livet af dig.
    Du sætter dig i din dumme hårde kontor stol og der skal du så sidde de næste 8 timer.

    Cykel nu hjem igen, køb ind, gør rent, lav mad osv.

    SÅ ved du hvordan det er at have smerter ...

    hehe smiley Overdrivelse fremmer forståelsen smiley


  • #32   18. aug 2010 Ja folk tror det er ømme muskler, de aner inte om hvad indvendige smerter i led er for noget =(

    Det føles som om du bliver slået med en lille hammer på gode dage, og en ordentlig muggert på de dårlige..

    Og det er hver gang du skal gå på trapper, hvert skridt du tager ...

    Gud hvor er vi ynkelige...

    *tager mig sammen nu*


    .... *spiser noget suddelade som trøst*


  • #34   18. aug 2010 Spis noget suddelade for mig også - for det må jeg ikke;o)

  • #35   18. aug 2010 Inge - Øv =(

    Nu er det ikke så pænt at spøre om, men jeg gør det alligevel..

    Er i andre overvægtige? Tænker at lidelsen er ildere set hvis man er tyk, for så er "man selv ude om det"..

    Jeg selv er slank og ser vel meget fit ud (men kondital kan man vel ikke se på kroppen *GG*), og folk ikke se hvordan der kan være noget galt, men sangen får vel andre toner hvis man er tyk?


  • #36   18. aug 2010 Bente - Jeg har kun mørk suddelade tilbage, det feder slet ikke.. Og trøster heller ikke så godt *GG*

    Lageret er tømt og kun det finere mørke suddelade med lidt fisefornemt appelsin i er tilbage..

    Min lækre mælkesuddelade med nødder er spist... Er der nogen der spørger var det Jytte (min udlejer der får skylden for ALT! "hvem har spildt kaffe? - jytte! Hvem har asket på gulvet? Jytte! Hvem har glemt din mobil i bilen der er på værksted? jytte!)


  • #37   18. aug 2010 Nina,
    jeg er ikke overvægtig, men jeg er bestemt heller ikke slank..

    Min BMI er lidt i overklassen, og ifølge FIT'en er jeg lige akkurat overvægtig.
    Og det er nok den kategori jeg altid har været i..

    Jeg er heller ikke helt hypermobil, men har lidt tendens til det.. Men altså kun lidt...



  • #38   18. aug 2010 Altså det er ikke det samme jeg fejler .- skal lige siges smiley Jeg har Fibromyalgi og hyper sensitivt nervesystem plus jeg er alt for hyper mobil :S

    Ja, hammere ? is-syle, skruetviner, varmt jern eller brækjern smiley
    Jeg har prøvet alt efterhånden tror jeg smiley hehe - jeg er nok ikke meget opmundring nej..


  • #39   18. aug 2010 Nina: Det er nu ikke fordi suddeladen feder, men jeg har diabetes;o) Det er heller ikke en synlig lidelse, så jeg kan sagtens følge jer...

  • #40   18. aug 2010 Anja - Det burde ikke være "nok" til at folk tror det er derfor.. Men tror de det?

    Freja - Lige meget om det er det samme, det gør ondt og vi har ondt af os selv og hinanden har vi!


  • #41   18. aug 2010 Bente - Åh det er heller ikke festligt =(

    Jeg kan ikke engang byde dig en tør riskiks, jeg ejer ikke sådan noget i huset *GG*

    Må du heller ikke spis den helt mørke på 70%?


  • #42   18. aug 2010 Ja vi har så... dumme dumme "dem" ( ... hvem end de nu er:P )

    Håber du kan få nogle smertestillende der kan hjælpe dig lidt ?


  • #43   18. aug 2010 Ej Bente - Det er heller ikke fedt..
    *ae ae* til dig også !!
    Til os alle smiley

    Skal vi lave en "Ynkegruppe" ? smiley


  • #44   18. aug 2010 Nina,
    nej, det tror de ikke..
    Men det er så heller ikke så mange jeg snakker med om det..
    Mine forældre, og venner.

    På mit arbejde har vi en del personer som altid beklager sig højlydt over små skavanker. Og jeg har det sådan at enten har jeg rigtig ondt og går hjem, eller også er det til at holde ud og jeg bliver.. smiley
    Så beklager mig kun når det er rigtig slemt..

    Jeg har dog overvejet at snakke med min læge med henblik på at få en recept på noget smertelindrende, for dels løber det op i iprener, og jeg skal æde en del af dem, så de ryger hurtigt..
    Almindeligvis tager jeg smertestillende 3-4 dage om ugen..


  • #45   18. aug 2010 Jeg er bare møgdårlig til at spise piller, Ibumitinen er store hestepiller der svulmer op og smager af støv. Dem bløder jeg op i vand og drikker. Panodilerne og Iprenerne kan jeg sluge med cola, det tager kun 5 min pr pille, så de 4 piller jeg ialt spiser tager 20 min at indtage *GG*

    Ja, jeg ved det - ikke bedre værd end at aflive ; )

    Ikke engang P-Pillen kan jeg sluge... Jeg er en ynk er jeg!


  • #46   18. aug 2010 Nej du beklager godt nok ikke meget Anja... alt for lidt smiley

  • #47   18. aug 2010 Jeg har desværre intet der hjælper.
    Fordi jeg har haft smerter siden jeg var 12 og de normale smertestillende man kan købe i håndkøb på det tidspunkt var det eneste jeg havde og kunne få så er jeg efterhånden blevet "immun" overfor dem.. :S
    og lægerne prøvede at give mig Lyrica, Saroten og Efexor uden virkning, kun bivirkninger :S

    Så den står på rødvin hos mig smiley LOL


  • #48   18. aug 2010 Anja - Jeg har faktisk glukosamin jeg aldrig har fået taget... Pillerne er voldsomt store, og bare tanken om at skulle tage 3 af gangen fik mig til at stille glasset væk..

    Du må gerne få dem? Der er 270 tabeletter i, jeg har ikke spist en eneste, kun kigget på dem..


  • #49   18. aug 2010 Nina,
    virker panodilen for dig??
    For mig har panodil (parecetamol) absolut ingen effekt, på nær en hovedpine. Jeg tager kun ipren (eller andre iboprofen-præparater)..

    Da jeg fik kom til skade med ryggen fik jeg ibuprofen på 600 mg., altså svarende til tre iprener, de er lidt større men så er det kun een pille. Du kunne snakke med lægen om at få en recept på dem?..

    Freja,
    jeg beklager mig kun når der virkelig er behov for det smiley Og tjae, I andre er i totaaaal dårligere stand end mig! smiley hehe..


  • #50   18. aug 2010 Anja for fanden, Så må man stadig godt klage !!!
    Jeg har det også nemmere end nogle andre jeg kender, men jeg klager skuda stadig hele tiden smiley haha

    ( du må endelig sige til hvis jeg skal lukke røven når jeg klager - tager det ikke personligt smiley )


  • #51   18. aug 2010 Freja - Hvis jeg ikke var ræd for at blive alkoholiker ville jeg pimpe Baileys og sød hvidvin dagen lang ; )

    Anja - Nej ikke alene.. Men jeg tager 1 600mg Ibumitin, 2 panodil og 1 Ipren, det virker normalt, men idag virker det ikke, og jeg er løbet tør for Kodein, så jeg fester bare med suddelade og kaffe i stedet ; )


  • #52   18. aug 2010 Nina - hahaha også mig - Men har den samme frygt.
    Det var enda en læge der forslog at jeg drak èn øl hver aften for at sove.. Yeeear right - Jeg er afhængig af smøger, skal du ikke også blive alkoholiker smiley


  • #53   18. aug 2010 JEG må klage mig idag har jeg besluttet.. Piver så sjældent andet end når jeg er dødeligt syg med lungebetændelse og bronkithis, men jeg har oooondt og pillerne virker ikke...

    Jeg er dødsens bange for at overdosere, så jeg tør ikke bare spise 2 Ibumitiner af gangen.. Tænk sig hvis min nye stod af !!


  • #54   18. aug 2010 Årh, hvor er du sød Nina smiley er du sikker på at du ikke kan spise dem? De hjælper for nogle.. Dog ikke fra alle..

    Hvad siger din praktiserende læge til det hele?..
    Jeg får atidepressiv grundet nogle andre ting, og efter at have tænkt det hele lidt igennem og snakket lidt med nogle, er jeg sikker på at de også har en effekt på mine smerter i knæ og led..

    Og mht. p-pillen; så få dog p-ring? Den er en anelse dyrere, men skal ikke spises.. Og er langt nemmere at bruge smiley


  • #55   18. aug 2010 Uhhhh Kodein fik jeg også.. DET kunne jeg ikke tåle - Hele mit hvoede slog ud smiley små vandblære overalt smiley fu*k jeg var bange ...

  • #56   18. aug 2010 Jeg tror faktisk godt jeg kunne blive alkoholiker hvis jeg fik vanen med at drikke hver aften for at sove..

    Bare en enkelt Baileys... Eller to... Og så lidt vin til maden.. Og en Baileys i kaffen om morgen, du ved bare til at stå op på...

    Nej nej, jeg drikker lidt i selvskabeligt lag, ellers ikke ; )


  • #57   18. aug 2010 Enig, tror virkelig også jeg ville kunne falde i - min plan var at vente til jeg boede i min skod lejlighed, gammel kattedame og drukkenbolt smiley

    Ej jeg drikker et glas vin om ugen tror jeg, og ellers til fester smiley


  • #58   18. aug 2010 Anja - Ja jeg spiser dem sgu ikke! De er store og de lugter underligt.. Og man skal æde TRE af gangen!! De er på 400 mg, ved ikke hvilke du har fået?

    Kodein er jeg ret så vild med.. Uh det er stærke sager der går lige i knæet *weee*

    Morfin er afprøvet, DET blev jeg dårlig af.. Puha da..
    - Lægen og jeg eksperimenterede med forskelligt smertestillende, en cocktail var det der virkede bedst; men nu ikke længere =/


  • #59   18. aug 2010 Jeg er nu glad for at skrækken sidder der.. Jeg ved udemærket at alkoholisme ikke er noget man vælger, jeg ved også at jeg vil blive afhængig af smertelindringen.. Så jeg holder mig til en lille smule engang imellem =)

    Men der ER altså intet som Baileys i kaffen... *mmmmmnnnn*


  • #60   18. aug 2010 Morfin må jeg ikke få.. jeg er for ung..
    og må heller intet hjælp få for at sove :S - for ung igen...

    Ja... alderen er imod mig smiley


  • #61   18. aug 2010 Nina,
    hehe, det er de helt almindelige smiley det var også lidt grænseoverskridende for mig i starten, for jeg har aldrig været god til piller..

    Men ja, huskede tydeligt for mig hvordan min mor knuste smertestillende og andre piller da jeg var lille, og kom dem i en ske youghurt. Og DET smagte forfærdeligt!! Så det gids jeg ikke.. Nu har jeg lært bare at sluge de skide piller uden at smage på dem, så går det hurtigere..


  • #63   18. aug 2010 Kors mand !!

    Jeg må have en god læge, for han var villig til at prøve sig frem sammen med mig. Som han sagde, så virker smertestillene forskelligt på folk.

    Jeg har også haft prøvet sovepiller (fordi jeg udover smerter og "det jeg er sygemeldt for" (det er lidt privat), lider jeg af søvnløshed), men de slog mig fuldstending ud og jeg sov i 15 timer og var mere end groggy de næste 8 =/

    (sikke da en festlig tråd, lyder sgu da som om jeg intet andet laver end at fylde mig med sprut, piller og suddelade *GG*)


  • #65   18. aug 2010 Nina: Jo, jeg må godt engang imellem - det skal bare ikke være for ofte. Jeg må godt eksperimentere;o)) Og se hvordan det påvirker blodsukkeret..

    Freja: Tak for *ae* *ae* - og lad os så få en ynkegruppe - for alle os det er synd for ;-)))


  • #66   18. aug 2010 Anja - Jeg beholder dem inde i munden læææænge... Nogle gange må jeg tygge dem. Panodil smager ulækkert! ; )

    Maj - Min egen læge er ok.. Det er sygehuset det er nogle røvbananer!


  • #67   18. aug 2010 Ja vi er en super samling her smiley hehe

    jeg er også godt klar over at sovepiller ikke er en holdbar løsning - Men min søvn er virkelig slem ( bare spørg Anja smiley )
    Jeg kan på en uge sove 3-4 timer hver nat - også kan jeg pludselig falde om og sove i 14 timer smiley
    jeg sover oftes først kl 4-5 stykker og har planer hen af kl 12 - skal pga smerter og stive led bruge minimun 2 timer på at komme igang :S Så det er ikke meget søvn ..

    men min læge tager det ikke alvorligt - Jeg skal bare gå tidligere i seng... hmmm.. også kan jeg vælge at ligge der fra kl 22 til kl 5 eller side foran computeren ? .. svært valg..


  • #68   18. aug 2010 Freja kan bare kede sig halv ihjel i sengen kan hun!!

    Christina - Jamen hvis vi går til healer... Så må vi jo ikke være med i ynkegruppen??

    Undskylder min dårlige og malplacerede humorm jeg er træt, og de smertestillende gør sikker et og andet ved min tankestrøm, så jeg er vel undsyldt *GG*


  • #69   18. aug 2010 hahahahaha tror ikke man kan kede sig selv ihjel - så var det sket på de 9 år jeg har haft smerter og derved søvnproblemer smiley hehe

  • #73   18. aug 2010 Men hvad gjorde hun Christina ?

  • #74   18. aug 2010 .. og jeg staver bare SÅ fikst efterhånden..

    Klokken er stooooor...

    Tror fandme jeg snupper en omgang piller mere og tager en kaffe med Baileys... Hvis Freja drikker rødvin med mig over nettet, så drikker jeg ikke alne, vel?

    .. Og første skridt mod alkoholisme er at opfinde undskyldninger for at drikke... ; )


  • #75   18. aug 2010 en healer åner tundt og laver håndtegn over din krop... Måske tændes der et dugtlys eller nowet..

    Min version.. Lad os så høre facts ;: )


  • #76   18. aug 2010 Jeg er din perfekte undskyldning smiley Henter straks et glas vin for "hyggens skyld" smiley

  • #77   18. aug 2010 Hahahahahha Nina smiley I like !!!

    Jeg ser også healere som nogle der laver underlige bevægelser og nynner måske ? plus noget afslappende musik ?


  • #78   18. aug 2010 *henter piller og Baileys =D

    ... Mon der bliver lavet sådan en indgriben mod os en dag Freja? Vi må flytte sammen og være alkoholiske med massere af katte og vores hunde... Og så uendeligt mange piller og alkohol *GG*

    .. Og nej, det er ikke noget at spøge med, men... Næ, jeg har ingen undskyldning, bare dårlig humor ; )


  • #79   18. aug 2010 ÅNDER TUNGT !

    Jeg KAN godt stave når jeg kigger bare en smule på det jeg skriver ; )

    Og ja, jeg tror også de nynner... Lidt ala indianere.. Måske man bliver kildet lidt med fjer fra en hellig gås eller noget?


  • #80   18. aug 2010 Hahahahahahha Jo for fanden smiley er sikker på at Anja og Bente gerne vil være med - Anja har startet en Zoo allerede, og jeg prøver at følge med, med katteplaner og hvalpeplaner smiley

    Lets go - Kollektiv old style !


  • #81   18. aug 2010 Ja og og og De lægger sten på en ? Gør de ikke? ... sådan nogle tunge nogle ?

  • #82   18. aug 2010 Jo det tror jeg... Og så skal man klistre sten på sig selv også.. Sådan his man har hovedpine, så skal der klistres en turkis sten på albuen eller noget....

    Og christina, skriv endelig om din oplevelse.. Freja og jeg er overtrætte og har så plat en humor at vi burde holde den for os selv ; )


  • #84   18. aug 2010 Meget tunge forhåbentlig.... Hmm, henter sgu en godnatøl - jeg vil også være med i alkoholiker-klubben;o) Tror, jeg har en hengemt i køleskabet..

  • #85   18. aug 2010 ja virklig - Vil faktisk gerne høre om hvordan det forgår - selvom vi er lidt fjollede... smiley

    MEGET TUNGE !!!!

    Yaaayy... flere i klubben, måske jeg skulle omdøbe gruppen ? "DeAnonymeYnkeA" smiley


  • #86   18. aug 2010 Uuuhhhh det ender jo med vi er en hel sekt der drikker her midt om natten =D

    Kom nuuuu Christina, vi vil GERNE høre det =D

    Nu drikker vi lidt, så mildner det vel vores dumheder *GG*


  • #87   18. aug 2010 Mit billede er lidt henad..

    En meget pædagoisk og alternativt udseende kvinde med store briller, hjemmestrikket tøj på alle kropsdele, bruger ikke BH.

    Vi befinder os i et rum med dejlige farver og en af de der lydspor hvor det lyder som havet.

    Kvinden nynner blidt og ånder tungt, pjasker med lidt velsignet vand og hellige duske..

    Og patienten ligger under KÆMPE kampsten og ånder besværligt *LOL*


  • #88   18. aug 2010 Aaaaaaaaaaaaaahahahahahah grineflip smiley Det er ikke sjovt Nina, FY - Ikke få en med rygkramper til at grine - Puhaaa smiley

  • #90   18. aug 2010 ingen sten ? ... Nu er jeg skuffet smiley

  • #91   18. aug 2010 Christina - Det lyder kedeligt... Nynner hun ikke? Ingen hellige duske?

    Og jeg troede altså ikke de rørte ved en, troede de pillede ved ens aura med deres varme strålehænder..?


  • #92   18. aug 2010 ... undskylder for min overtræthed.. Nina smitter smiley

  • #94   18. aug 2010 Freja... Vi kan heale hinanden =D

    Med tungt åndedrag og store sten *LOL*

    Christina - Hedder det healing? Jeg tænker om det ikke er noget lignende Fysiurgisk massageterapeut?


  • #96   18. aug 2010 Jaaa i vores kollektiv smiley
    med blomster på væggen og VILDT mange potteplanter.. smiley


  • #98   18. aug 2010 Nejnej, jeg er blevet helt seriøs nu =)

    Jeg har ingen erfaring med healing, troede virkelig ikke at de rørte en.. andet end med sten (de der krystal-nogen der skulle fremme gennemstømning af energi)..

    Tænker - uden at vide det - at når man bliver berørt fysisk er det vel mere massage. Men siden at det er som smertelindring må det være fysiurgisk massageterapi det egentlig er..?


  • #99   18. aug 2010 Du må ikek tage det personligt Christina - Vi er bare fjollede smiley

  • #100   18. aug 2010 Fuldstændig fjollede ;o))

  • #101   18. aug 2010 Forresten Nina - Er du SØD at holde de hoftesmerter for digselv ? Syntes du selv det er fair at dele på den måde..
    Du burde skamme dig *GG*


  • #102   18. aug 2010 Næ, jeg sidder jo her og er halvt narkoman og halvt alkoholiker for at slippe for smerterne.. Du må sgu få dem til at beholde freja, jeg kræver dem ikke tilbage ; )

    .. Men mine er her stadig... Så det må være nogen andres du har fået ; )


  • #104   18. aug 2010 Eeeiii... come on ? hvem er synderen der deler ud ? smiley

  • #106   18. aug 2010 Du skal ikke sidde og blære dig for meget Christina, så kan det være du ikke må drikke med os *GG*

  • #107   18. aug 2010 jeg er sku heller ikke væk på piller ? smiley

  • #108   18. aug 2010 Min stakkels lille pige ligger faktisk og sover her i huset - hun er ellers flyttet hjemmefra.. Men hun ringede og havde voldsomme smerter.. Så jeg hentede hende fluks i Århus. Vi har været hos vagtlægen, og hun har nok desværre nyresten (for anden gang). Der var helt klart også noget infektion, så hun har fået antibiotika og stærke smertestillende. Puha, det rører ens moderhjerte.. Så nu passer jeg hendes hund (sammen med min egen). Hvis ikke det er nyresten, er det nyrebækkenbetændelse - men vi skal lige have dyrket noget urin i morgen....

    Vi må godt hælde vand ud af ørerne her, ikke?


  • #111   18. aug 2010 Orrrrr Christina smiley VELKOMMEN smiley haha



    Eeei Bente ... smiley jeg har også haft nyresten, fy for fanden hvor jeg føler med hende !!! ... det gør bare så voldsomt ondt altså.. smiley
    Sender hende tusind gode tanker !


  • #113   18. aug 2010 Christinaa: Tak - he he - så har vi rigtig gang i øllene ;o)

    Freja: Ja, jeg har kun set hende så smerteplaget én gang før - da hun havde nyresten sidste gang. Hun går foroverbøjet som en gammel kone:-( Tak for tankerne:P


  • #115   18. aug 2010 God bedring med "lillepigen"... Og velkommen på FB også, jeg er superhurtig!

    Christina - At man har overtrådt retningslinjerne..

    Så bliver kontoen frosset i 1-5 dage alt efter hvor slem man har været.


  • #116   18. aug 2010 Sov godt peeps.. nu vil jeg forsøge.. .:S

  • #117   18. aug 2010 Nina: Tak!!! Ja, du er da bare hurtig smiley

    Kan I sove godt, Jeg vil også gøre et forsøg... Nat nat ;o)


  • #119   18. aug 2010 .. Og så gik i alle bare... *suk*

  • #121   18. aug 2010 Uh har jeg gjort dig klogere? Lad min høøøøre =D

  • #123   18. aug 2010 Jeg har været sådan en engang... Frk reglrytter smiley

  • #125   18. aug 2010 Man kan blive frosset for alt muligt... Har du læst reglerne?

    Der er masser af ting man ikke må herinde, men det er ikke supersvært at følge reglerne *GG*

    .. Men jeg har også været frosset... 2 gange vist *fnis*


  • #127   18. aug 2010 Min konto -> opret fotoalbum =)

    Og nej, de ulovlige racer må ikke længere oprettes, heller ikke selvom de er afdøde eller købt lovligt før forbuddet..



  • #128   18. aug 2010 Opret fotoalbum er nr 3 på menulisten =)

  • #130   18. aug 2010 Jeg må også hellere... Har ikk mere laffe til min Baileys... Så gider jeg ikk sidde her og tale med mig selv *GG*

    Natnat =)


  • #131   18. aug 2010 Nina, jeg har ikke læst hele tråden, så jeg ved ikke om du har skrevet noget om det. Men jeg bliver nysgerrig for at vide om du "kun" er blevet scannet i knæet, eller om du er blevet "fuldscannet", dvs. ryg, hofte og ben. Selvom det er knæet der primært giver smerter, så kan det ikke udelukkes at der er andet galt, som giver dine gener.

    For det andet, så kan jeg fortælle at alm. uddannede læger, som vi alle har, er ikke uddannet godt nok i medicinsk smertedækning. Det kræver en specialist lige inden for dette område til at medicinere, så du kan blive smertedækket.

    Jeg er opereret for diskusprolaps i ryggen og har fået konstateret permanente nerveskader i ryg, hofte og højre ben. På smerteklinikken fik jeg råd og vejledning i at lære at leve med mine skader, fysisk træning samt konsultationer igennem ½ år hos en smertedæknings"specialist". Der blev prøvet mange forskellige kombinationer af medicin, før han fandt frem til den rette "cocktail", som jeg så igennem mere end 2 år har været på. Det indrømmer min egen læge, som er helt fantastisk, at det ville hun ikke være i stand til at pejle sig ind på. Konklusionen er at man ikke skal affinde sig med at tage noget medicin som ikke er smertedækkende. Det er en specialist der skal hjælpe med det. Jeg er langt fra 100% smertedækket, men hvis jeg ikke fik noget medicin så ville jeg nærmest være permanent sengeliggende, så der hvor jeg er nu kan jeg acceptere at sådan er det for mig.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg bede om en fuldscanning (hvis du ikke har fået det) samt en specialist til at medicinere dig, for det kan kun blive bedre end det medicin du får i dag.


  • #132   18. aug 2010 Gitte - Jeg blev kun scannet i knæet dengang.. Jeg vil egentlig også gerne have hoften undersøgt, for det kan da godt være jeg har HD sammen med min Patella..

    - Men iflg det link Anja lagde ind, så er det ritig nok Patella (som hedder et andet ord jeg hverken kan stave til eller udtale), og det er "bare ærgeligt", kronisk og uden mulighed for bedring..

    Jeg vil dog gerne have nogle piller jeg kan tage når det er så smertefuldt som det har været de seneste dage, det er til at blive vanvittig over!

    Men jeg faldt i søvn i går, sov til kl 9 og var ude med hunden - og snuppede så lige en lur på sofaen bagefter også *GG*

    Jeg er nu fuldkommen udhvilet, har "almindelige" smerter og er i noget bedre humør =)


  • #134   18. aug 2010 Uha Inge.. Så blæser du jo næsten væk!!

    Nåmen måske ER der nogle virkeligt overvægtige personer med patella-lort, hvor det bare bliver hengemt som "det er din egen skyld, du er jo tyk"


  • #136   18. aug 2010 Den havde jeg helt selv godt regnet ud *GG*

    Ellers var du da en bette lille snøvs ; )


Kommentér på:
Av for en i hel*ede !!! Hofte og knæ

Annonce