{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til at spare???
  • #1   18. aug 2010 køb kun nødvendige ting...


    smiley

    tror det handler om først at se på HVAD man bruger pengene på og så tage den derfra


  • #2   18. aug 2010 Følger lige med smiley

  • #4   18. aug 2010 Læg penge i 4 konvoluter så der er til hver uge.
    Jeg gør det og har stor glæde af det.
    Da vi rigtig var på spanden havde jeg 500 kr i hver og det var til mad til en uge til 2 voksne og 2 børn. Det kunne sagtens lade sig gøre.

    Tjek reklamerne for gode tilbud.


  • #5   18. aug 2010 Jeg er selv en fattigrøv, så kommer lige med nogle a de ting jeg selv benytter mig af/er nødt til:

    Kigger tilbudsaviser og køber kun tilbud, ca 1 gang om ugen
    Laver altid mad til mere end 1 dag og fryser resten
    f.eks. 500 g hakket kød eller 6 koteletter i en pakke bliver delt i 3 og frosset ned
    Pålæg bliver delt i 2 hvor ½ fryses
    Shampoo, bodyshampoo m.v. købes i Lidl - og mit hår er ikke faldet af endnu
    Tøj "arves" fra venner eller købes i genbrugsbutikker (eller syes selv)
    Sko køber jeg på tilbud i f.eks. Kvickly og Føtex
    Har elskinne til computeren, så der ikke er en masse der står stand-by når jeg slukker
    Bruger el-sparepærere i stort set alle lamper (lidt dyrere i indkøb men det kan betale sig på sigt)
    Bruger så vidt muligt regnvand til vanding af potteplanter
    Er begyndt at rulle smøger selv (til dels)
    Bager ofte brød selv
    Dyrker krydderurter i vindueskarm og på terrassen - Kan tørres og gemmes til vinteren
    og mange andre ting......


  • #6   18. aug 2010 Vi køber stort ind 1 gang om måneden til hele måneden , på denne måde får jeg ca 2000 kr mere til mig selv da man ikke køber ind hver dag og kommer til at købe en masse unødvendigt.

  • #7   18. aug 2010 vi spare mange penge ved at lave seddel over HVAD vi mangler og ikke bare handler ind det jeg lige mener jeg ikke kan undvære..

    men spare mange steder ikke kun dagligvare..

    køber ikke længere sko og tasker bare fordi det er nyt og smart.
    køber ikke alt muligt legetøj til drengene (hunde) bare fordi det er tilbud.

    og så er jeg begyndt at bruge søndag på at kigge tilbudsaviser og så laver jeg madplan. det spare os ca 200 om ugen..


  • #8   18. aug 2010 Jeg gjorde det for nogle år siden, at jeg minutiøst skrev ned, hvad jeg brugte i et par måneder og delte det op i kategorier som mad, øvrig nødvendig husholdning, byture og taxa, kiosk og tankstationer = slik og sodavand, unødvendigt skrammel f.eks. fra Nettos spotvare-reoler osv.

    Det gav et meget tydeligt og skræmmende billede af, hvad jeg brugte mine penge på og et godt grundlag for at sortere i nødvendigt og overflødigt. Jeg kunne f.eks. se, at jeg kunne spare en masse penge ved at holde mig til en indkøbsseddel uanset hvor meget jeg syntes, jeg havde brug for en lille plastickurv/en dug/et nyt tandkrus og ved at gå langt udenom DSB-kiosken, når jeg kørte med tog.

    Det er jo individuelt, hvad man spilder sine penge på, så det kan være helt andre ting, du opdager, tager en luns af dit budget.

    Ellers kan det være en god idé at se på de tilbagevendende udgifter. Er der f.eks. abonnementer på blade man egentlig godt kunne undvære, kan man skyde frisørtiden et par uger hver gang osv.

    Mere langsigtet kan man gennemgå sit forbrug i hjemmet. Halvere badetid, slukke apparater på standby, slukke lyset efter sig, slukke vandet mens man børster tænder, skrue et hak ned for varmen og slukke den helt fra maj til oktober, bruge termokande i stedet for at starte elkedlen for hver kop te/kaffe....


  • #9   18. aug 2010 Lige inviteret dig til en gruppe der hedder Hånd i Hånd.

    Måske ville kuvertsystemet være noget her hjemme er der helt gået sport i det.

    Når du skal ud og handle så gå efter tilbud på de vare som I altid bruger og handl ind i Lidl, Aldi, Fakta og Netto der er en del at spare ved at gøre det smiley

    Her hjemme går vi det at vi tager ud den første uge i måneden og køber alle basis vare såsom husholdingspapir, krydderier, staniol, bagepapir, body shampoo, vaskemiddel, skyllemiddel, rengøringsmiddeler.

    Årsagen til at vi køber alt dette af en gang er pga at vi skal bruge bilen da ex Lidl ligger et godt stykke væk fra os.

    Herefter ligger vi 400-500 kr. i en kuvert som er til fødevare (frugt, grønt, ris, brød, mælk, ost, kød, juice, saftevand, slik osv) for en uge (vi er 2 voksne og 1 vovsepige).

    Før vi indførte kuvertsystemet handlede vi ind for 800-900kr fødevare om ugen så for os er der en god fortjeneste smiley


  • #10   18. aug 2010 lav dig en madkonto smiley - vi er 2 voksne og 1 barn og bruger 1000kr om ugen på div ting - mad - bleer og tobak - shampoo (tøj er IKKE medberegnet) (jeg har et skrækkeligt shoppegen)

    ellers handler vi 2 gange om ugen og ikke mere - kød kommer gratis fra svigerfar og ellers bruger vi også gris og ko - da det fra svigerfar er gris ..

    jeg har fundet ud af at det er billigst at handle i rema .... og så køber jeg lige de små ting jeg ikke kan få der i enten kvikly, lidl eller aldi...

    min bank styre "madpengene" så ledes at de sørge for at overføre 500,- mandag og torsdag - (men kan selv overføre og bruge for mange penge udover- det skal man så lade være med *Gg*)

    held og lykke


  • #11   18. aug 2010 der kommer lige lidt mere:

    LAV madplan ! det vil man spare rigtig godt på- hvis man ikke allerede laver en + indkøbsseddel

    og vi ruller også selv men det er nu fordi jeg er kræsen med mit tobak smiley


  • #12   18. aug 2010 Jeg skriver også indkøbsliste løbende, f.eks. mangler : toliletpapir, opvaskemiddel, gulerøddeer, ost o.s.v. Så sammenligner jeg min "mangelliste" med tilbudsaviserne og finder ud af hvor det bedst kan betale sig at handle f.eks. Lidl, Rema1000 eller Fakta m.fl.

    Jeg har hævekort og hæver kun det beløb jeg må bruge på en uge før jeg må hæve igen.


  • #13   18. aug 2010 miemiv - det er os en god ide - det gjorde vi også i 1½år - det går dog lidt skævt med at overføre mere og hæve det også -lige nu (:

    vi har også hævekort - EN LANGT BEDRE LØSNING END dankort - jeg fik et da jeg var 18 og i slutningen af måneden ringede min søde bankdame og spurgte om jeg vidste hvad jeg havde brugt - narj jeg havde da bare shoppet lidt og været i byen "på beløbet" (og shoppet en del) - den var så 11-12 tusind i minus smiley f*ck - jeg havde jo kun haft det i tja 3 uger eller 3½ .. men hun var nu meget sød da jeg stod og skulle ud og betale opstaldning for hesten og self også have mad til resten af måneden (5 -7 dage) så hun bad mig hæve et par tusinde og klippe det over og sende det til hende smiley meget sød bankdame.

    ^^der har i lige en skræk historie - jeg håber nogen kan lærer af den nu vi er i en spare tråd .

    . så jov jeg vil også foreslå hævekort (jeg er dog selv blevet klogere *Gg* mht til penge)


  • #14   18. aug 2010 Jeg må så lige sige, at det er mig selv der siger, at jeg ikke MÅ hæve mere end et vist beløb hver uge. Banken er ligeglad med hvornår jeg hæver pengene, men jeg kan ikke lave overtræk smiley

  • #15   18. aug 2010 Har lige set at denne gruppe blev staret op i går:
    www.hundegalleri.dk/grupper/osderbrugermadplan


  • #16   18. aug 2010 mie og binne - det er ikke sådan at banken bestemmer smiley hehe ikke på den måde - det er jo mit problem hvad jeg hæver og hvornår. men nej jeg vil ikke have noget så jeg kan lave overtræk - så som dankort ..

  • #17   18. aug 2010 Jeg har ingen gæld og bruger nu heller ikk mere end jeg har, syns bare problemet er at jeg har så jeg burde kunne spare op, men arh de impulskøb. Nu havde jeg bare tænkt mig at prøve virkelig at få sparet smiley men tak for alle de nyttige råd smiley

  • tattooist p
    tattooist p Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #18   18. aug 2010 Amalie S

    Det bedste sted at starte er at gennemgå dit budget og tag tingene en af gange.

    Forsikringer:
    hvad har jeg nu, er jeg under eller overdækket, kan jeg få prisen ned ved at skifte selskab. Du kan samle alle forsikringer i et selskab og få rabat.

    Tlf:
    ringer du mest eller sms du, find det teleselskab der passer til dit forbrug og få det til ingen penge.

    El:
    Brug energisparer pærer, og træk stikket ud af kontakten når du ikke skal bruge div, her kan du sagtens sparer 1000kr om året hvis ikke mere alt efter dit forbrug.

    varme/vand:
    tag korte bade, brug en vaskebalje til opvask, vask kun helt fuldemaskiner tøj, fyld flasker med vand og stil i køleskab til koldtvand.
    tag mere tøj på i den kolde tid i stedet for at skrue op for varmen. her har jeg selv sparet 4000kr om året, men igen det er alt efter forbrug.




  • #19   18. aug 2010 jeg bruger osse kuverter ,

    4 kuverter med 1000kr i hver,og så har jeg en konto til hundene i banken hvor jeg sætter 1500 kr ind hver mdr til dyrlæge ,foder,osv der står mange penge på den konto men vil ikke stå og ikke kunne betale for en dyr operation feks, så hellere have en del på den konto, jeg har 2 piger der skal sterileres i næste mdr og det jo dyrt, jeg handler kun 1 gang om ugen og skriver på en seddel hva jeg skal have, så det sparer jeg en del ved, før handlede jeg næsten hver dag puha det blir for dyrt og er der penge tilovers sidst på mdr bruger jeg dem som regel på at købe noget til mine hunde :O)


  • #20   18. aug 2010 køb ind i discount butikker som f.eks aldi og rema1000

    istedet for altid at have retter med mange ingredienser i så brug få ingredienser f.eks spiste jeg ris med tun og hjemmelavet chili snask til aftensmad, der var mad nok til 2 personer for ca 10 kr eller i mit tilfælde aftensmad og frokost smiley

    drik vand istedet for sodavand, mælk, juice osv

    hvis du blir slik sulten så hav popcorn liggende eller køb "mælke morgenmad", køber selv noget der hedder nougat pillows... der er MEGA meget slik for en 20'er i sådan en pakke smiley

    jeg lever for ca 150-250 kr om ugen når jeg beslutter mig for at spare og det er selvom jeg ryger


  • #21   19. aug 2010 Da vi pludselig skulle leve af en indtægt i stedet for to, fik vi en del fornemmelse for, hvad der kan betale sig at kigge på, når man skal spare.

    Ud over naturligvis at spare på dagligvareindkøbet, så er der RIGTIG meget at hente på de faste udgifter.

    Vi lavede stort set alt om - telefonabbonementer, internet, forsikringer, Tv-kanaler, foreninger, månedsblade. ALT var under lup for at se, om det kunne skæres væk. Og vi sparede da ihvertfald et par tusind alene på at gå vores budget igennem og justere nedad.


Kommentér på:
Gode råd til at spare???

Annonce