{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Nu skal jeg havde luft! - Udlejer {{forumTopicSubject}}

ARGH jeg kan da snart ikke tage det mere!

Vi har det sidste 1½ år boet i et lejet hus. Dvs kælderen er udlejet for sig, men ellers.

Vi har så opsagt den af praktiske årsager.

Men i ALT den tid vi har været her, har vi haft udlejeren rendende i tide og utide.
F.eks. en dag da vi kom hjem, ja der havde han vendt hele græsplænen fordi han ville så nyt - intet med at fortælle det til os først.

Så skulle der laves terrasse - over flere omgange.
Dvs at vi i tide og utide havde fremmede folk rendende så vi ikke selv kunne bruge haven - og aldrig blev vi spurgt først.

Han åbner bare lågen (og lader den stå åben) og går ind selvom vi har havedøren åben og hundene kan rende ud.
Vi har FLERE gange bedt ham ringe på først så vi kan lukke hundene ind først - eller han kan i det mindste lukke lågen!

Nu har vi så opsagt den - og pludselig skal der laves en masse inden vi flytter ud og igen.
Fliser i haven osv.
Igen holder han ikke vores aftaler og render bare ind og ud som det passer ham.

Så ville han gerne vise lejligheden frem for nogen - fair nok, vi vil gerne have den lejet ud lidt før, så ok.
Han beder om 2 tidspunkter han kan vise den frem på. Han får 2 dage mellem det og det tidspunkt.
Super!
Men hele vores ferie har vi haft folk rendende på nærmest alle andre dage end de 2 han fik.
Vi har overhovedet ikke kunne være i fred stort set hele ferien.

Nu vil han sgu vise den frem igen i weekenden! F***** nej om han skal!
Nu er det nok!

Jeg betaler altså stadig fuld husleje for at bo her - men han skal da snart til betale halvdelen selv når vi praktisk talt har ham boende!

Jeg er så gal og frustreret og glæder mig VILDT meget til at komme væk og starte på en frisk!

Uha skulle bare have luft!

(Der har i øvrigt været 4 par at kigge på lejligheden - men da man nu pludselig ikke må have hund her mere - da det larmer i kælderlejligheden åbenbart - så vil han ikke have nogen af dem ind og vil derfor vise lejligheden frem yderligere..... suk jeg gider ik mere)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu skal jeg havde luft! - Udlejer
  • #2   21. aug 2010 åhh kender det alt for godt..
    boede selv til leje på et tidspunkt. der skulle nyt tag på. fair nok. det tag næsten 5 mrd. og så kunne der jo lige laves 1 sal i stand samtidig med. udlejer mener så vi skal have matrialerne liggende i vores stue. hun kom også bare rendende hele tiden. og det endte med at hun en dag kom med en varevogn fuld af byggematrialer som hun ville læsse af. hun havde ikke sagt noget så vi bad hende køre igen da vi ventede gæster. det ville hun ikke så vi ringede til politiet som fik hende fjernet. vi kontaktede LLO og det endte med at vi skulle betale mindre i husleje fordi vi da havde mistet 1 sal og fordi der var så mange gener.. nu har vi selv købt hus..
    men kender alt for godt lorte udlejer.. så UD MED DET..
    vi kan klare det her på HG

• #3   21. aug 2010 Jeg tror sku at jeg havde sat en lås på havelågen og en ekstra lås inde i huset! Det kan han simpelthen slet ikke være bekendt!! jeg har selv skiftet låsen nede i vores vaskekælder da min maskine er den eneste som står der. overboen(som jeg forresten har klaget over et utal af gange) vil nemlig gerne "låne" den, men tror hun har brugt den uden at spørge, så nu er der kommet ny lås på som kun jeg har nøglen til! bare synd for hende! men ja, jeg leder jo så også efter noget andet:-)

• #5   21. aug 2010 hold da op jeg troe jeg er rimelig heldig med min udlejer .. han kommer stort set aldrig og indtil nu ik været problemer overhovdet ..

men kan jo høre herinde a det kan vende.:) puha jeg havde nok sat en llås ekstra på og evt kørt en llo sag på ham ..

• #6   21. aug 2010 Det er lige præcis hvorfor jeg ikke gad leje hos en privat udlejer. Jeg er smadder glad for at bo i lejebolig under Fællesorganisationens Boligforening, der er sgu ingen problemer af den art der beskrives her i tråden smiley

• #7   21. aug 2010 Ja der er kun problemer med private udlejere... De tror de kan tillade sig alt bare fordi de ejer huset.. jeg havde også en udlejer som kom rendende i tide og utide og bare gik, og som heller ikke ville gøre noget som helst for at forbedre vores lejligheder.. Vi havde utætte vinduer, fugt og svamp... ikke om han gad tage sig af det...
    Og så var der konstant problemer med overboen (som var hans søn og dennes kæreste), de fattede bare ikke ordet "hensyn".... Så fandt jeg heldigvis min kæreste og flyttede ind hos ham i hans eget hus uden dumme overboere eller udlejer.... SKØNT!!!

• #8   21. aug 2010 Hov gik IND skulle der stå..

• #9   21. aug 2010 forstår godt udlejere vil holde øje med deres ejendom engang imellem men det der er jo sygt... min mor udlejer huset hun boede i indtil hun flyttede sammen med sin kæreste... hun har aldrig holdt øje med lejerne og nu er hus og have fuldstændigt smadret... og som lejer må man jo ikke ændre eller fjerne noget... men der er fjernet både træer og buske i haven (kæmpestort syrentræ f.eks) og inde i stuen var der pga 3 havedøre med specielle mål nogle håndskårede gardinstænger fra lapland (utroligt flotte), de er bare blevet smidt ud uden at spørge, de fuckede elektriciteten op fordi de absolut skulle rode med den, hvilket resulterede i en elektriker regning min mor var nød til at æde fordi det elskab der var installeret var gammelt så selvom det virkede fint og ikke var til fare gik det direkte på hendes regning, de har været så dumme at hænge nogle grill handsker af en art over en brændeovn (de blir som bekendt ret varme) så der er kommet brandskade på en væg, og de kan ikke finde ud af at tørre op efter sig når de spilder så der er kommet så meget vandskade i gulvet at det skal skiftes... og gulvet er en udgået model så der kunne kun lige præcis skaffes nok til at dække det ødelagte...

derfor holder nogle udlejere meget øje med deres lejere... dem der bor i vores tidligere hus havde lagt 20,000+ i indskud og de får intet tilbage når de flytter ud, udover et kæmpe erstatnings krav hvis de er uheldige

• #10   21. aug 2010 hov glemte også lige at deres hund som de låser ude i bryggerset når de ikke er hjemme stort set har ødelagt rummet og pisset så meget derude at stanken vælter en omkuld når man åbner døren...

• #11   21. aug 2010 Dusif:
    jeg kan godt forstå at de vil holde øje med huset, men der er stor forskel på at give besked om at man lige kommer forbi om et par dage (eller når der er mulighed for det) og så bare komme uanmeldt og gå ind... Din mor har været super uheldig, men det giver jo ikke udlejere ret til at komme i tide og utide og bare vade ind i huset, samt have potentielle nye lejere med uden at give besked herom.. Eller for den sags skyld lave noget om som fx terrasse, have m.m. som kræver håndværkere som også bare kommer uden varsel.. Det er trods alt lejerens hjem, og selvom man kun lejer har man jo ret til privatliv...

• #12   21. aug 2010 SÅ er jeg tilbage hehe

Vores udlejer er vores nabo - og hvis han ville ind og se hvordan det stod til herinde, så skulle han bare spørge - så fandt vi ud af det.

Vi har altid haft et ok forhold til ham og kunnet snakke om det meste, men han "skider" mere og mere på vores privatliv og vi smider trods alt en pæn sum penge for at bo her.
    Og han må for den sags skyld også gerne lave terrasse og hvad han nu synes - men med klar aftale herom med os.
    Vi er helt sikkert til at snakke med men der er jo også grænser.
    Vi betaler også for haven, den er ligesom med i kontrakten - men med håndværkere der ikke kan lide hunde, kan vi ikke benytte den særligt...

Vi ville så gerne købe selv - men kæresten skal læse de næste 2 år, så vi venter lige smiley

Glæder mig i hvert fald til at flytte !

• #13   23. aug 2010 ARGH!

i går da vi kom havde han flyttet hegn/havelåge... med det resultat at det ikke var bredt nok til at stå hvor han mente det skulle
    Så det lukket ved hjælp af et par fliser og en spand
    Hopper/rører hundene ved det, ja så vælter det altså
    OG han havde så åbenbart lappet huller i fliserne med beton, i stedet for at skære fliser til.
    Det var ikke tørt da vi kom hjem (og der var mørkt så vi så det ikke med det samme), hundene havde jokket i det. Det er IKKE godt for hundepoter!
    og vi får bare INTET at vide

Jeg skrev et meget surt brev til ham med det samme (han var gået i seng) og skældte ud over at vi betaler pænt mange penge for at bo i noget vi faktisk ikke kunne råde over
    Der er fandme altid nogen i haven så vi må holde hundene inde eller også skal der komme nogen og se på boligen så vi må forlade vores eget hjem
    Og aldrig på tidspunkter vi har aftalt!

Iiiiih.... glæder mig til vi kan købe selv....

• #14   23. aug 2010 Heidi... det er en fryd at eje og ikke længere leje

• #15   23. aug 2010 Tror der er en anden der har nævnt det. Meld jeg ind i LLO eller hvad det nu hedder og få hjælp af dem... For det der kan da ikke være rigtigt... Det skal I ikke betale fuld pris for vil jeg mene...

Kommentér på:
Nu skal jeg havde luft! - Udlejer

Annonce