{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Til nutidens forældre... {{forumTopicSubject}}

Dette er et spørgsmål, stillet af ren nysgerrighed og undren..

Lærer man ikke længere sine børn at bevæge sig i trafikken?

Jeg blev arbejdsløs d. 1. januar og har siden da været ude og gå tur med hunden på den tid, skolen starter..

I dag har jeg mødt 3 forældre, der gik i den rigtige side af vejen (mod trafikken), ellers går ALLE i den forkerte side (med trafikken)

Lærer man slet ikke børnene, at man går mod trafikken? Er det fordi det er en kombineret cykel/gangsti, at man ikke mener det er nødvendigt?

Jeg må personlig erkende, at jeg ikke forstår hvorfor..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til nutidens forældre...
  • #1   24. aug 2010 det har også tit undret mig.....

• #3   24. aug 2010 Der er rigtig meget mht børneopdragelse (eller mangel på samme) der undrer mig...

Men som svar jeanette, kan jeg sige at mine tøser har fået alm fornuft med i baggagen, mht sikkerhed i trafikken og en del andet jeg savner fra mange af ders klassekammerater og venner.

• #4   24. aug 2010 Jeg har ofte tænkt på det samme. 4-5 cyklende ved siden af hinanden, istedet på række. Førhen var der også trafikundervisning i skolen, men det er måske sparret væk.

• #5   24. aug 2010 Åh det er da rart at se, at det ikke kun er mig, der undrer mig smiley

Og fedt at se, at nogle forældre stadig holder det i hævd :o)

Og hej Tanja, synes det er længe siden smiley

• #7   24. aug 2010 Bare tag en tur til København og se hvor mange forældre med små børn bag på cyklen der kører over for rødt.

• #8   24. aug 2010 Selv hej Jeanette smiley

Ja længe siden er det bestemt... har frygtelig travlt altid syns jeg *ss* Ejj, det har jo været sommer så tiden foran pc'en har været meget kort smiley

• #9   24. aug 2010 MB: Jamen du er da bare fornuftig og normalt et godt eksempel *fnis*

Men ja, jeg havde nok gjort noget lignende.. I morges kom jeg også til at sige lidt højt, når jeg gik forbi (men nok ikke højt nok) om de ikke kendte til at bevæge sig i trafikken *G*

Lone, du behøver nu ikke tage ind til København, her ved Ølby og i Køge gør de det samme ...

Tanja: ja jeg regnede godt med at det var sådan noget lignende smiley Jeg er arbejdsløs og uden have, så sidder klistret til pc'en meget af tiden, må jeg erkende.. Dårlig vane

• #10   24. aug 2010 Jeg overholder altid reglerne i trafikken, netop for ikke at have børn der vælter rundt når de
    Engang bliver store nok til selv at skulle omkring

• #11   24. aug 2010 Noget af det jeg synes er farlig, det er når cyklister kører ud fra en sidevej, de kigger sig stort set aldrig for. Det er både voksne og børn. Kommer der en modkørende, så er der altså ikke plads til dem.

• #12   24. aug 2010 Stupid lamb... Ja det er jo lige sådan nogle eksempler, vi kunne bruge her. Jeg forstår heller ikke forældrene, for de er da ikke SÅ meget yngre end jeg er.. Så DE burde da have lært at bevæge sig i trafikken

Winther: ja det ser jeg også dagligt herude.. Jeg er selv forsigtig, da jeg har oplevet et par gange, at være tæt på at ryge af cyklen for at undgå folk..

• #13   24. aug 2010 Ser det også ret tit, det med cyklisterne der bare kører ! Tror faktisk ikk at de ved at de har ubetinget vigepligt ligesom alle andre! I vinters da kæresten og jeg kom kørerne, var det jo meget meget glat, og det var det også i det lyskryds vi skulle over! Og lige som vi skal til at kører over lyskrydset, begynder en tøs på omkring 17 år at løbe overfor rødt! Min kæreste blev så sur, og havde han ikk dyttet og råbt af hende så hun begyndte at løbe, var hun nok ikk i live idag, for i meget glat fører, kan det godt være svært at bremse, og hva gør tøsen, hun giver os fingerne!!

• #14   24. aug 2010 det er ikke nødvendigt at lære nutidens børn at begå sig i trafikken. De bliver jo kørt til og fra skole, fritids aktiviteter osv. Om så der kun er 3 km.
    Så det at gå i trafikken kender de ikke til.

• #15   24. aug 2010 Doggymom >

Det ville mine tøser ønske *ss*
    Men nix, er vejret til det må de cykle eller gå de sølle 1½ km i skole, til gymnastik osv for der er heldigvis lavet en ordenlig cykelsti så de kun skal krydse vores egen vej.

• #16   24. aug 2010 Tja det gør de så åbenbart ikke her i Ølby.. For det er da på vej til både Asgård skole og Kirstinedalsskolen at jeg har set dette...

Så nej, ikke alle bliver kørt...

• #18   24. aug 2010 Min den yngste bliver også kørt frem og tilbage, burde måske begynde at cykle med ham, så han lærte trafikken. Ellers cykler de rundt herhjemme, men der er jo ingen veje eller trafik i det hele taget.

Den store cykler selv, hun er 14. Vi har lært hende hvordan hun skal begå sig, men om hun overholder det, og altid køre i den rigtige side, rækker hånden op, til venstre eller højre. Trækker over fodgængeren, ja det har jeg ikke mulighed for at kontrollere, men må jo stole på hende.

• #19   24. aug 2010 Ina: det er rigtig nok.. Her er forældrene med.. Det er det, jeg synes er underligt.. At de ikke tænker så langt..

• #20   24. aug 2010 Ja er forældrene med, er det mig en gåde, man ikke figurerer som et godt forbillede. Men ser faktisk også tit, børn bare kaste rester af maden, skrallen fra en banan eller lign. ud af bil ruden, mens bilen kører. Skulle lige se mine unger, være miljø s... på sådan en måde. Jeg var blevet rigtig gal smiley

• #21   24. aug 2010 Iben: her er det både og.. Men det er jo også forældrene jeg nævner her.. For børnene skal jo lære det et sted fra..

Ina: ja den var heller ikke gået her (hvis jeg havde børn)

Kommentér på:
Til nutidens forældre...

Annonce