{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Vildkatte killinger {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved noget brugbar viden herom ?

For 2 år siden havde vi også vilkatte killinger i haven, men de blev for gamle og kunne ikke indfanges, da de jo er meget menneske sky.
I år er der et kuld på 4, ca 2½ uge gamle...
Hvornår må de fjernes ?

Er jo bange for hvis vi venter for længe at de ikke er til at komme til, og for tidligt at de ikke overlever...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vildkatte killinger
  • #3   25. aug 2010 når du skriver fjernes, er det så aflives, sælge, du vil adoptere dem, aflive moren eller hvordan.??

Og noget helt andet, er det RIGTIGE vildkatte.?
    Dem har vi nemlig haft nede ved os, dem med de rigtig lange hjørnetænder, som går ud over læberne.fyldt med lopper, orm og mangler pels .De er godt nok ikke sjove at møde en mørk aften...

• #4   25. aug 2010 ikke for at blande mig, men jeg har selv en del - god og dårlig erfaring med vild katte killinger...

Jeg er meget i tvivl om hvad du vil, men ..

Hvis du bare vil ha kat og killinger væk, bør du kontakte kattens værn, og låne en fælde, så bliver både mor kat og killinger aflivet..

Hvis du vil lade mor katten gå, men "redde" killingerne, bør du lade hende beholde en, og så ta de andre fra, når de er ca 4 uger gamle, er de større er det meget svært at få ordenlige katte ud af det - DENNE LØSNING ER ULOVLIG - efter den nye katte lov om at killinger skal være 12 uger inden de tages fra moderen..
    Og bør absolut kun bruges hvis du har en erstatnings mor mis klar, da killingerne ellers nemt udvikler forkert adfærd ...

Jeg ved ikke om det hjælper dig lidt ...

• #5   25. aug 2010 Ja, jeg forstår heller ikke??

Når du tager killingerne, kommer mormis jo bare i løb igen, og så kommer der et til kuld?

Går ud fra det er derfor Betina råder dig til at lade en killing blive..

De burde jo alle indfanges og aflives hvis du spørger mig..

Men hvad er det helt konkret du vil, så kan vi bedre rådgive dig?..

• #6   25. aug 2010 Anja - mit råd om at lade en killing er for at mor missen ikke får bryst betændelse, og af alm. menneskelighed ....
    Jeg regner da BESTEMT med man har overvejet p-piller eller at få kattensværn til at sterelisere hun katten, ellers er det det samme om 2½ måned ...
    Og er killingerne ca 2 uger nu - så er det nu p-piller skal gives ...

• #7   25. aug 2010 Betina: men hvis det er rigtige vildkatte kn du ikke komme i nærheden af moren og give hende p-pille

• #8   25. aug 2010 Du kan putte den i noget mad, så skal den som nok æde det - det gør vi da, med vild missen herude ... smiley

Kommentér på:
Vildkatte killinger

Annonce