{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Kattekillinger på teressen - hvad gør man lige? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har sgu lige brug for nogle råd. Sagen er den at min mormor har fået besøg af 5 kattekillinger og en missemor på sin teresse. Hun bor et sted (boligblokke), hvor man egentligt ikke må have husdyr, men der er sindsygt mange der har kat alligevel - og det er sjældent de bliver mærket eller neutraliseret, så derfor render der også mange vildkatte rundt og mange har også set killinger.

Missemor virker som en tamkat, altså vi tror hun høre til et sted her i boligblokkene. Min mormor kan umiddelbart ikke se noget øremærke og min mormor kan ikke slæbe den med til dyrlægen for chip, da hun er dårligt gående med rolator (og det kan vi andre altså heller ikke bare lige sådan mulighed for)

Men hvad gør man så lige? Missemor tager sig fint af killingerne, hun smutter engang imellem - muligvis hjem. Men vi ved ikke hvor den høre til. Jeg tænker bare når de bliver ældre, så begynder de vel at rende ud på egen pote og overlever de det?

Skal man ringe efter nogen? Dyrenes Beskyttelse eller sådan? Og vil de overhovedet gøre noget? Eller skal man bare lade "naturen gå sin gang" og lade det være? smiley

Det skal lige siges, at jeg ikke selv har set kattene. Men min mormor siger at de ser fine nok ud, men hun har jo ikke forstand på katte - og det har jeg sådan set heller ikke. De er måske et par uger gamle, eller lidt mere.

På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattekillinger på teressen - hvad gør man lige?
  • #1   18. jun 2014 I skal ringe til kattens værn i jeres område smiley

• #2   18. jun 2014 Jeg vil tro at du kan kontakte formanden for dyrenes beskyttelse i dit område. Så TROR jeg at de tager sig af det. Altså henter kat og killinger og passer dem til de kan flytte hjemmefra.

• #3   18. jun 2014 Min veninde fandt fornyligt et kuld vildkatte i en hæk. Hun så moderen et par gange og killingerne ser fine ud. Dyrenes Beskyttelse ville ikke gøre noget så længe, de ikke er alene og ikke til fare for sig selv og andre (fx løber rundt på vejen)

• #4   18. jun 2014 Prøv at kontagte kattenes værn ,og hør hvad de siger De er nok desværre fyldt op Men det sker ikke noget ved at snakke med dem
    Ellers kunne i lave en efterlysnings seddel i boligområdet hvor din mormor bor
    Held og lykke med det smiley

• #5   18. jun 2014 Hvis din mormor kan komme til missemor, så er det i hvert fald ikke en vildkat. Måske hun kan sætte en form for halsbånd om den og så sætte en besked til en evt. ejer fast i halsbåndet. Bare en besked om at de skal kontakte din mormor.

Og ellers er der selvfølgelig kattens værn/dyrenes beskyttelse.

• #6   18. jun 2014 Jeg har lige stået i situationen, meget tynd og desperat sulten mormis, med små killinger der var lagt hos en genbo.
    inden kender hende, hun er tam, så bestemt ingen vildkat.
    DB vil ikke røre hende med en ildtang, jeg skulle bare jage hende væk, og det samme med killingerne når de begyndte kat tulle rundt.
    genboen er ikke dyre menneske, og ville have de små væk, mormis rendte her i 3 uger i jagt på mad, tævede egne katte, prøvede at at tage kødben fra min hvalp..
    men det var ikke nok for DB.
    så jeg har selv fundet et hjem til den lille familie, sponsoreret lidt mad og ppiller som en start til missemor i det nye hjem.

prøv kattens værn, eller de andre, måske de er mere fair end DB.
    måske i lige skulle forhøre jer i området først, hun har måske et hjem et sted.

• #7   18. jun 2014 Det første man gør er at finde ud af om katten har en ejer;) en bukseelastik løst om halsen med en seddel hvor i beder ejeren ringe smiley hvis katten har en ejer skal man ikke få kattens værn eller andre ind i det, de afliver formodentlig katten.

• #8   18. jun 2014 Tak for alle svarene smiley

Vi har prøvet DB og de var ikke til megen hjælp. Vi har prøvet at finde ud af hvor der ligger en "Kattens Værn", men der ligger ikke nogen i mit området - den tætteste ligger i Kolding eller Esbjerg og det er et stykke væk fra Herning.

Den har ikke halsbånd på, og den er vidst heller ikke øremærket, siger min mormor. Om den er chippet ved jeg jo ikke - men jeg må nok også indrømme at jeg ikke vil betale for at få det tjekket hos en dyrlæge.

Vi har snakket om at måske tage derop i morgen og se om vi kan fange missemor i en transportkasse og så tage killingerne med i en papkasse og så køre ud til det nærmeste internat. Er det dumt eller?

Vi har jo ingen anelse om den har en ejer. Der er så mange "vild" katte heroppe, fordi over halvdelen af dem ikke er neutraliseret. Så chancen for at den ikke har et hjem er jo stort. Folk er jo også gode til fodre kattene deroppe, så den kan jo godt være vant til mennesker og berøring. (min mormor har i øvrigt hverken rørt eller fodret nogle af kattene) smiley

• #9   18. jun 2014 Det er IKKE nogen god ide at indfange en kat uden først at undersøge om den har et hjem! Det kan man simpelthen ikke være bekendt!!

• #10   18. jun 2014 Jamen hvad skal vi gøre så? Der ligger over 200 lejligheder deroppe, vi kan jo ikke rende fra dør til dør og høre om den høre til her eller printe 200 sedler ud og hænge dem i hver opgang, har desuden heller ikke nogen printer og min mormor har ikke engang en computer. Det kan da også være den høre til et helt andet sted - det vil jo blive en søgen uden ende så.

Hvis den chippet, så vil ejeren jo få besked. Ellers må jeg nok indrømme at jeg er lidt af den holdning, at hvis man har en udekat og ikke mærker den - jamen så er man da også selv ude om det. smiley

Så er der jo ikke andre muligheder end lade dem være og så håbe på at de overlever eller bliver taget ind et sted smiley

• #11   18. jun 2014 Ellers må vi ringe til viceværten - men så tror jeg bestemt ikke at de lever særlig længe smiley

• #13   18. jun 2014 Afsted med kattene til et internat.. Hvis ejer er SÅ uansvarlig at have missemor+ killinger blæsende rundt i området, så er internat altså det eneste rigtige..

Hvis man holder af sine dyr, så sørger man for at holde dem HJEMME og MÆRKET..

• #14   18. jun 2014 Så gør da som foreslået sæt en elastik om halsen på katten, på den måde finder i ud af om der er en ejer! En kat kan sagtens finde på at lægge sine killingerne et fremmed sted, det er langt fra sikkert at ejer aner hvor killingerne er! At indfange og fjerne en kat er simpelthen ikke i orden hvis katten ellers ser ok og passet ud! Og det skriver du jo den gør, når ikke i fodre den så har den jo et hjem hvor den spiser.

• #15   18. jun 2014 Katten kan sagtens være chippet det kan i ikke vide!

• #16   18. jun 2014 Hvis katten er chippet, så finder de jo ejeren når den lander på internat..

Hellere en udflugt for kattefamilien til et internat, end små vildfarne killinger hvis mor der er blevet kørt over..

Uanset hvad, så må katteejere holde deres katte hjemme, hvis de vil undgå at hente dem på internat..

• #17   18. jun 2014 Jeg kunne sagtens binde noget om halsen på den med en sedl. Men hvad så, hvis ejer er ligeglad eller den ikke har et hjem? Hvor lang tid skal jeg så vente? Imellemtiden kan hun jo nå at flytte killingerne eller de kan rende væk (hvad ved jeg). Som de andre skriver, så tjekker de jo om den er øremærket eller chippet, og ejer for da selvfølgelig besked, hvis der er én. smiley

Vi har bestemt os for, at i morgen tidlig tager vi op og ser om vi kan fange missemor og så killingerne bagefter. Min veninde har en transport kasse og så tager jeg noget tun med og en stor portion tålmodighed med.
    Og så ryger de altså ud til det nærmeste internat - jeg har altså ikke samvittighed til andet.

Som jeg skrev, så må det da forf.... være ejers eget ansvar at få sit dyr mærket. Den har jo reelt set slået lejer ude på min mormors teresse, den løber engang imellem sin vej - men om det er hjem den løber eller ud for at finde noget at spise, ved jeg jo ikke smiley

• #18   18. jun 2014 Ja men det er jo kattene det går ud over igen Hvem ejer de har, kan de jo ikke selv gøre for Jeg vil mene at man først gør det som Bodil skriver Og giver det så intet resultat Kan man anbringe dem på internat DEr kan jo også være mennesker der er kede af at de er væk

• #20   18. jun 2014 Jeg ved godt at kattene kan ligge killingerne et fremmed sted og ikke derhjemme. Men som skrev: Hvor længe skal jeg vente på om ejeren reagere, hvis der er én? Imellem tiden kan de jo blive flyttet, rende væk eller whatever. Der bor rigtig mange børnefamilier deroppe og 70% af dem der bor, er indvandrer. Og nej, jeg er ikke racist, men jeg ved at de fleste indvandrer har et andet syn på dyr end vi har.

Hvis man er ked af at sin kat render væk, så skal man for det første holde den inde og for det andet, mærke den. Der er virkelig VILDT mange katte deroppe hvor min mormor bor, det er fuldstændig vanvittigt og der er jo ingen der gør noget ved det. Det skulle ikke undre mig, hvis halvdelen var indavl.

Nu må vi se om katten og killingerne stadigvæk er der i morgen når vi kommer derop. Min mormor sagde at hun kun havde set en killing i morges og ellers ikke set nogle overhovedet i dag. Men de ligger også et sted hvor hun ikke kan se dem, kun når de kommer frem.

Jeg gør som skrevet længere, hvis vi kan fange dem. Hvis det gør mig til et dårligt menneske, so be it. Jeg har ikke samvittighed til at tænke på hvad der kan ske med de stakkels killinger smiley

• #21   18. jun 2014 Det eneste vi har i nærheden af DB og et internat, som vi forhåbentligt får brugt. De andre organisationer ligger desværre for langt væk.

DB har vi kontaktet, og de er som sædvanlig lige til at lukke op og sk... i. smiley

Kommentér på:
Kattekillinger på teressen - hvad gør man lige?

Annonce