Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En læge tilstede???
  • #1   3. sep 2010 jeg ved at indholdsstoffet hedder Tramadol..... Så alle præp der indeholder det, er et lign produkt.. men dosis er jo meget forskellig

• #2   3. sep 2010 Tramadol 50 mg
    Der står i indholdsfortegnelsen, at hvia man får brug for dolol i andre lande skal man spørge efter medicin der indeholder tramadol
    Yderlig info kan man få ved at kontakte nycomed på 46771010

• #3   3. sep 2010 Tramadol udleveres ikke i DK mere...der får man så dolol istedet..eller mandolgin...

Får man brug for den slags piller i udlandet kontakter man vel en læge..??

Men der er mange forskellige navne i udlandet, for piller indeholdende det samme virksomme stof...

• #4   3. sep 2010 Jeannette, dolol består af Tramadol... så jo.. det udleveres.. Maldolgin er også lavet af tramadol.......

• #7   3. sep 2010 Okay, er bare for min læge ikke vil udskrive det så køber det i tyrkiet da jeg har en nakkeskade, og ikke kan dækkes af diverse håndkøbspræparater, så prøver sige til dem dernede at det skal indholde det

• #8   3. sep 2010 Maria hun mener jeg bliver afhængig af det men når man ikke kan smerte dækkes på andre måder er der ikke så meget at gøre...

• #9   3. sep 2010 Jeg har bedt om at få noget stærkere, end alm håndkøb og hun siger bare nej, men kan ikke være rigtig jeg spiser 14 håndkøbs piller om dagen og stadig smadret i hele nakken

• #11   3. sep 2010 Camilla aka pylremor....
    Ja, jeg er udemærket klar over at dolol indeholder stoffet tramadol....Men på et tidspunkt var der nogle piller der hed Tramadol, og dem fik min mand at vide, ikke blev udleveret i DK mere, og at han derfor skal bruge de andre slags....som er meget lig, da de også indeholder tramadol...:)

De samme piller (med næsten samme indhold), hedder noget forskelligt, alt afhængig af hvilket land man snakker om...

I'm not a girl....
    Hvis din læge ikke vil udskrive dem, må du da bede om, at få lavet en ordentlig udredning, hvis du vurderer du ikke kan klare dig/smertedækkes uden de piller, når lægen vurderer du ikke skal ha' pillerne...

At købe dem i udlandet uden recept er jo fuldstændig hen i vejret....For hvad hvis du smertedækker dig selv, og din tilstand så på et tidspunkt forværres...så får du et forklaringsproblem..Og vil få problemer med at få medicin tilsvarende sygdommen...

• #12   3. sep 2010 Det er iøvrigt ulovligt at indføre receptpligtig medicin fra udlandet.

Jeg synes også du skal tale med din læge igen, evt en anden læge of få udredt, om der er andet der kan gøres for at lindre dine smerter.

God bedring.

• #13   3. sep 2010 TS: jeg er bestemt ikke enig i at fordi din læge ikke vil udskrive stærkere smertestillende end håndkøbsmedicin - at du derfor er nødsaget til at købe medicin i udlandet, har du ikke tænkt på at skifte læge?
    Hvis din læge siger at du bliver afhængig ville jeg bestemt følge hendes råd - det kan ikke passe at smerter skal forårsage afhængighed af piller?
    der står i min farmakologibog at, tramadol som er virkningsstoffet i Dolol er også virkningsstoffet i andre præparater (Mandolgin, Nobligan, Tradolan mm.) snak med din læge eller skift læge - afhængighed bør ikke være en løsning!!!!!!

• #14   3. sep 2010 du kan finde mere om præparaterne på netpatient.dk (der er en lang række med samme virkning som dolol)

• #15   3. sep 2010 Løsningen er ihvertfald ikke bare at købet det i et andet land - det kan være der skal helt andre ting til at tackle de smerter - hvis det er kroniske smerter, så er det noget du skal lære at leve med.
    Vi har rigtig mange patienter hos os, som skal lære at få hverdagen til at fungere med smerter, som der ikke lindres 100 % med medicin.

• #16   3. sep 2010 jeg fik også dolol i en tid pga. en brækket ryg smiley
    men jeg endte med ikke at kunne tåle dem :(.
    jeg fik simpelthen de sygeste mave kramper smiley altså hele min mave syrede til .. selvom natten når jeg sov..
    Nogle der ved hvad det kan skyldes? og ja jeg prøvede også at tage dem med mad smiley

• #17   3. sep 2010 Jeg får Dolol retard 150mgx2 samtca 150-200 mg nårdet er rigtig slemt
    ,der findes andre og bedre produktermen dem kunne jeg ikke tåle
    fik blandt andet Fortamol

Kommentér på:
En læge tilstede???

Annonce