Nordjyde Eliten

Nordjyde Eliten

Medlemmer: 376
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.653 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Korsbåndsoperation.. Korsbåndsoperation..

Nu er vi lige kommet hjem fra dyrlægen. Vi har for 5 gang søgt konsultation og råd til vores dejlige Ludwig, som har været delvist halvt et par måneder.
Vi er hver gang blevet sendt hjem med forskellige diagnoser, så som: ligtorn, Hudtumor mellem trædepuderne, fibersprængning osv.
Nu gik det så helt galt i går ates, hvor han slet ikke kunne støtte på sit venstre bagben og faktisk slæbte sig afsted på 3 ben.
Vi fik en akut ved dyrlægen her til morgen og gudskelov var der en kompetent læge tilstede, en ortopædkirurg, som undersøgte ham. Det skulle vise sig, som vi også frygtede, at hans korsbånd på BEGGE knæ er slappe. Han er nu på operationsbordet og der bliver sørget det venstre, som var det han har haltet på, i dag.
Men jeg sidder her, dybt frustreret, magteløs og en masse andet jeg ikke kan sætte ord på, fordi jeg føler mig som jordens dårligst hundeejer lige nu. Der er tusind ting der fylder mit hoved lige nu; hvor ondt han har haft det, hvor ufatteligt ukompetente dyrlæge indimellem kan være, og de mange regninger der efterhånden har hobet sig op i løbet af de sidste 2 måneder. Vi har på nuværende tidspunkt allerede brugt ca. 10 tusind og dertil kommer så operationen i dag, som jeg heller ikke ved hvad vil beløbe sig til.
Er der andre der har erfaringen med den type operation, hvor dyr er den, hvordan har jeres hund det efter operationen, er den helt tilbage til sit gamle jeg eller hvordan?
Jeg er virkelig helt ødelagt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korsbåndsoperation..
  • #1   14. sep 2007 Stakkels bette mand :o(.........men jeg syntes ikke du skal bebrejde dig selv noget.........du har jo netop taget til dyrlægen i håb om, at de kunne hjælpe........flere gange.........bare forfærdeligt at de ikke har være kompetente nok :o(
    Jeg mener du lige skal snakke med dem om alle de unødvendige besøg som du har betalt for.........hvis de havde gjort deres arbejde godt nok, så ville du ikke ha stået med så mange udgifter........de bør tage noget af det på deres kappe.

Jeg kender ikke til sådan en operation, så kan ikke hjælpe i den henseende.........men vil ønske Ludwig rigtig god bedring og håber at han nu slipper for flere problemer

• #2   14. sep 2007 Det lyder som en træls omgang I har været igennem.. Vores nabos Amerikanske bulldog har været igennem samme tur (dog kun på det ene bagben) men han er kommet sig 100% igen.. Det har da taget lidt tid med nogle kortere ture, og meget mindre leg.. Må jo endelig ikke blive for voldsomt...
    De bedste tanker til jer alle, kan godt forstå du er bekymret for det er man jo altid når ens hund er i narkose, men er sikker på I får en træt men glad dreng hjem i eftermiddag.

• #3   14. sep 2007 Er enig med Susie om at I skal prøve at snakke med dyrlægen ang alle regningerne.. Vi har selv måtte smide i nærheden af 35.000 kr på Victor indenfor de første to år...

• #4   14. sep 2007 Min Hannibal fik lavet et nyt korsbånd i marts måned. Nu her i september, er han meget tæt på at være sig selv igen. Han kan gå de samme ture som før, han kan hoppe op i sofa og seng osv. Så vidt jeg har forstået er det en operation, som der ofte er succes ved.

Efter operationen var der selvfølgelig en periode, hvor såret skulle hele og derefter den begyndende genoptræning, men ellers har han egentlig haft det fint.

Jeg kan ikke helt huske hvad det kostede, men jeg mener det var omkring 4000 kr.

• #5   14. sep 2007 Jeg vil bare sige "Rigtig God Bedring..."...og du skal ikke bebrejde dig selv...du har kun ønsket det bedst for din hund...

Sender jer mange tanker...og krydser fingre for, at alt kommer til at forløbe godt for Ludwig...

• #6   14. sep 2007 Hjemme igen og mange tudeturer senere..
    Han er hjemme og går lidt rundt nu, men finder ingen ro, da han ikke ved hvordan han skal sætte sig, ligge sig eller rejse sig. Det gør så ondt i mit hjerte at se ham have det sådan.
    Det tog 1,5 time, bare at få ham ud af bilen, han skreg hver gang vi rørte ved ham, så vi måtte bygge en slags trappe af alt muligt forskelligt.
    Det blev ikke så dyrt som vi havde frygtet, ca 7500 kr indtil nu.

• #7   15. sep 2007 Første og fremmest tusind tak til jer allesammen for jeres medfølelse og alle jeres gode råd, det har været en fantastisk hjælp for mig.
    Dagen derpå er status, at storebror Jerry er kommet på koloni hos mine forældre, så vi kan koncentrere os 100 % om Ludwig, så der ikke er nogen der blev sat til side.
    Han er faldet mere til ro, men det var en lang dag og nat for os, da han ved egen hjælp jo skulle finde ud af at rejse sig, sætte sig og lægge sig, men det er lykkedes, så nu observerer jeg ham bare og kan skride ind, hvis han skulle få drejet sig over til den forkerte side. Jeg kan mærke at han er øm i den raske side, selvfølgelig fordi han nu belaster den max, så jeg prøver at massere ham lidt indimellem og lægge bløde tæpper og hynder til ham, så det skåner ham lidt.
    Men endnu en gang tak til jer alle

• #8   15. sep 2007 Jeg kan godt læse mig til, at det må være en hård tid for jer alle...

Men et kæmpe skulderklap skal I have...jeg tror ikke, at mange havde arbejdet så hårdt for deres hunds skyld...(...jeg selv ville også gå gennem ild og vand for mine kære hunde...)??!! Flot...virkelig flot af jer...!!!

Endnu engang...God bedring...!

Tænker på jer...

Kommentér på:
Korsbåndsoperation..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce