{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Korsbåndsoperation.
  • #2   23. sep 2013 Det gør jeg... Tak Karin smiley

  • #3   23. sep 2013 Jeg fravalgte da Anouks kun var delvis overrevet.. Men jeg hører kun positivt om TTA, det er dyrt, men prognoserne er rigtig gode.

  • #4   23. sep 2013 jeg har fået det lavet på nova for 8 år siden og der har aldrig været noget siden.

  • #5   23. sep 2013 Tusinde tak. Jeg har talt med Natasja i telefonen og jeg er lidt mere rolig nu smiley

  • #6   23. sep 2013 Tina:

    Dyrt ja........ Men forsikringen skulle dække. Og ellers må vi leve af havregrød i et par år. Opereres skal hun !!!


  • #7   23. sep 2013 Ja det er jeg klar over Mette
    Det var nu heller ikke derfor jeg fravalgte det dengang. Men Anouks var som skrevet kun delvis revet over, og hun haltede ikke ret meget. Så i samråd med et par dyrlæger lagde vi guld ind og begyndte at træne knæet og i dag er er hun haltfri


  • #8   23. sep 2013 SKØNT, Tina smiley

    Lotus`er desværre revet helt over og hun har smerter smiley


  • #9   23. sep 2013 Hej Mette

    Træls med Lotus, men heldigvis er der en god chance for at hun kan blive fit for fight igen.

    Langt de fleste korsbåndsoperationer bliver faktisk gode. Jeg har kun oplevet nogle få som ikke er blevet haltfrie og det har enten været moderat til svært overvægtige hunde eller hunde som har gået for længe inden operationen, så der har været begyndende gigtforandringer.

    Hvilken operationsmetode man vælger er lidt en smagssag. Fordelen ved TTA er at hunden meget hurtigt begynder at støtte på benet og er klar til genoptræning. Det der dog er med TTA'en er at man jo går ind og ændrer på vægtfordelingen i knæet, sådan at korsbåndet bliver overflødigt, men man kan frygte at det på sigt kan give nogle belastninger andre steder, idet en ændret vægtfordeling et sted jo vil påvirke kroppen andre steder. Jeg synes derfor at korrekt genoptræning og regelmæssig kontrol af kiropraktor vil være endnu mere vigtigt ved en TTA.

    Den "gammeldags" operation med konstruktion af et "nyt" korsbånd har jeg også gode erfaringer med, men her er det selvfølgelig også vigtigt at hun genoptrænes fornuftigt.

    Der er en risiko for at det andet korsbånd også ryger på et tidspunkt. For hos hunde er et overrevet korsbånd yderst sjældent "bare" en skade, som det jo f.eks. er hos håndboldspillere som forvrider knæet. Hos hunde er det en degenerativ process, altså en langsom nedbrydning af korsbåndet, som så på et tidspunkt brister ved en forholdsvis lille belastning. Derfor er hunde som har sprunget et korsbånd som oftest disponeret for det og derfor er riskoen også større for at det sker i det andet ben.

    Men som skrevet så bliver langt hovedparten af hundene rengående igen og også sådan at de vil kunne holde til træning og motion efterfølgende.


  • #10   23. sep 2013 Tusinde tak, Camilla. Det er Ken Lindeblad der skal operere og desværre er Lotus jo rimelig overvægtig, så nu må vi høre hvad han siger. Mit mål er at hun bliver smertefri smiley

  • #11   23. sep 2013 Det skal nok lykkedes. Ken Lindeblad er en af de dygtigste ortopædkirurger.

    Du kan evt. overveje at kontakte Maja Guldborg vedrørende genoptræningen. Hun er efter min mening en af de dygtigste herhjemme til at se kroppen som en helhed og ikke blot som et knæ der skal ordnes. Og helheden er i mine øjne rigtig vigtigt når noget skal fungere. For der er jo ikke noget ved at få ordnet et knæ til rigtig mange penge, hvis der opstår belastningsskader andre steder på kroppen i det efterfølgende forløb.


  • #12   23. sep 2013 Tak igen, Camilla smiley Det skriver jeg mig lige bag øret smiley smiley

Kommentér på:
Korsbåndsoperation.

Annonce