{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Korsbåndsoperation
  • #1   18. nov 2009 normalt skal de faste i 12 timer inden narkose.. mad, tyggeben osv.. vand må de gerne have til et par timer før ifølge min dyrlæge.

  • #2   18. nov 2009 Hvis den skal i fuld narkose, skal den faste fra i aften.

    Held og lykke med den


  • #3   18. nov 2009 Plejer at få at vide, de inet mad må få efter kl. 22, vand må de have fri adgang til

  • #4   18. nov 2009 hopper lige på
    nu er det ca 20 år siden at en af mine sku opereres planglagt
    men for ca 4 år kom min simba galt af sted med det ene bagben og rev et ca 10 cm lang og 2 cm bred hud af helt ind til sener og han havde små spist lige til det gik galt men kom på boret alivel uden at faste med det samme ,
    så er det lige jeg vil spøre hvorfor skal man endligt faste ?


  • #5   18. nov 2009 De skal altid faste før narkose ca. 8-12 timer. Det er for hundens sikkerhed så de ikke bliver kvalt i deres opkast, da de godt kan få lidt kvalme. Mennesker skal også altid faste før narkose, ingen forskel der.

  • #6   18. nov 2009 tak mette
    det vil endlig sige at da simba kom på boret ku det gå helt galt med ham ,
    men det sage de intet om ....


  • louise s
    louise s Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #7   18. nov 2009 Elisabeth S: en gang imellem er det nødvendigt at operere akut og der kan man jo ikke tage de forholdsregler man gør ved en planlagt operation.
    Så er det op til dyrlægen at vurdere hvor vigtigt det er at hunden kommer i narkose og blive opereret med det samme, og der har man i din situation nok vurderet at der var en større risiko ved at vente end ved at lægge i narkose trods manglende faste.
    Og så har de sikkert taget de forholdsregler der måtte høre med som øget tilsyn underopvågning osv. :o)


  • #8   18. nov 2009 louise s: tak skal du have , jeg havde bare aldrig tænkt over det med faste med dyr ,når det nu går så længe imellem at jeg har en der skal i narkose smiley


  • louise s
    louise s Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 43
    #9   19. nov 2009 Elisabeth: Nej det kan jo godt forstå, og synes også du er ret heldig hvad det angår. Det er så absolut en god ting når der sjældent er behov for narkose til vovserne :o)

Kommentér på:
Korsbåndsoperation

Annonce