{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

Egoisme! {{forumTopicSubject}}

Denne tekst florerer på FB og der bare dybt forarget og vred over at folk kan være så egoistiske! Synes verden begynder at være et trist sted at være hvis det den tankegang folk begynder at få! Hva synes i?

Hjælp Pakistan,de er udsat for den værst tænkelige naturkatestrofe... STOP LIGE DER! var det ikke Pakistan der i 2006 stod og brændte Dannebrog af,og sendte dødstrusler afsted mod Danmark, brændte den danske ambassade ned til grunden. Og boycuttede alt hvad der var Dansk? Jeg ...donere ikke ......en bøjet femøre! Kopier og sæt i jeres status!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Egoisme!
  • #1   8. sep 2010 Trine - Den ryger så lige på min status smiley

• #2   8. sep 2010 S&D: Kun teksten eller? Håber ikke du vil til at sende den rundt?

• #3   8. sep 2010 Tja, det er jeg egentlig ligeglad med (altså hvad de har gjort), men jeg synes vi skulle ordne vores egne problemer først. Og så er jeg ret ligeglad om det er egoistisk..
    Og når de så oven i købet kommer med trusler, når de får hjælp, ja så har de sgu ærlig talt ikke fortjent det. Mine penge får de ikke skyggen at se af i hvert fald!

• #4   8. sep 2010 Jeg synes det er direkte pinligt. Ja, nogle få idioter brændte vores flag af. Det var nok ikke de millionær af kvinder og børn, som er ved at dø af sult og diverse sygdomme.

• #7   8. sep 2010 Jeg er enig i teksten smiley

Desværre, men som andre skriver vi bliver nød til at hjælpe os selv først ! Samtidig med at de har gjort de ting - så må de sq selv redde sig ud af pinen ! Hvilket i øvrigt er min holdning til alle de lande vi hjælper !

F.eks. Afrika vi har hjulpet i SÅ mange år - det ændre sig aldrig !
    Alle de lande der konstant er i krig - det kan simpelthen ikke være rigtigt at andre lande skal bruge recurser på deres pjat ! Så må de selv finde ud af det ! Vi er ikke deres barnepige, jeg tror på skæbnen. Hvis ikke vi brød ind og hjalp dem evig og aktid ville de forlængst have bombet dem selv i luften ! Og måske det bare ville være det bedste !

• #8   8. sep 2010 Uhyggeligt :o(

Synes det er møgforkælet, hvis jeg skal være helt ærlig..

Øv øv, en verden vi lever i :o(

• #9   8. sep 2010 SÅ enig med Julie!!!

• #10   8. sep 2010 Julie: Lige præcis! Synes det virkeligt trist at pågrund af nogen få menneskers handling så skal mange mennesker dø! Vores hjælp bliver værdsat der hvor den når hen og redder menneskeliv. Jeg tror folk har svært ved at sætte sig ind i at folk faktisk dør som fluer fordi vi er i sikkerhed herhjemme. Man kan jo vende den om og sige at folk er sure over hundeloven fordi det rammer de forkerte og det pågrund af meget få dumme mennesker. Forstår ikke hvorfor der skal være så meget oprør ved en hundelov men ikke med menneskeliv. Det jo nøjagtigt det samme der sker! I Pakistan går det ud over mange mennesker pågrund af få menneskers dumhed!

• #11   8. sep 2010 Trine - jamen hvornår stopper det ? Der vil ALTID komme en ny katastrofe og JA havde det været vores nær område ( lande ) Kunne jeg forstå vi hjalp ! Men helt ærligt SÅ meget herhjemme halter ! Vi kan ikke blive ved ! Vi mister altså også menneskeliv i og med der ikke er nok bemanding på sygehusene !

• #12   8. sep 2010 ja, det er da synd for dem...

men jeg ville hellere støtte at fru hansen på det lokale plejehjem kan få et bad lidt tiere end en gang om måneden, end støtte et fremmed land...

mine skattepenge så jeg hellere gå til at fremme den danske velfærd, end til nødhjælp.

ja det er egoistisk, men hvis vi ikke engang kan hjælpe os selv, så skal vi altså ikke begynde at hjælpe i udlandet.

• #13   8. sep 2010 Marie - præcis !

• #15   8. sep 2010 Hvornår sker indsamlingerne til Danmark? Hvornår har vi modtaget noget fra andre lande?
    Hvis vi fik en naturkatastrofe tror i så virkelig selv at vi ville se en rød øre?

Det er muligt at der ikke sker de vilde naturkatastrofer i Danmark, men Danmark har åbenbart brug for penge... Så tig da fra andre lande istedet for at sende alle vores penge derned...

• #16   8. sep 2010 Maria: hvem er de?? Jeg vil vædde 1000kr på, at 90 % af befolkningen ikke kender Danmark, Kurt Vestergård eller nogen som helst tegninger. Og 99,99 % ikke har haft noget med afbrænding af flag og ambassader.

• #17   8. sep 2010 Er chokeret over den egoisme der bliver udvidst alleredde i denne debat. Det den egoisme der gør at jeg frygter at få børn! Frygter virkeligt de skal vokse op i er samfund hvor alle er sig selv nærmest! Selvom jeg ikke er religiøs så tror jeg mange kunne have brug at læse biblen engang imellem og tage ved lære af den. Eller blive buddister!

• #18   8. sep 2010 Nu må vi jo se om deres "egne" vil hjælpe - de kunne jo fint bruge de penge de har sparet op til en moske !

• #19   8. sep 2010 Hunden - for at være ærlig ville jeg hellere bruge pengene på dyrevelfærd end at sende dem derned !

• #20   8. sep 2010 S&D: Jeg vil ærligt hellere man lader et par mennesker dø herhjemme end millioner rundt i verden! Vi kan trodsalt sige vi har haft et godt liv!

• #21   8. sep 2010 Trine
    Folk dør jo også herhjemme, vi har lige hørt i nyhederne at Odense børnepsykiatri har kilometerlange ventelister... De børn risikerer jo at tage sit liv inden de får hjælp. Hvad med at hjælpe der?

S&D
    Ja og hvorfor skal andre lande PÅTVINGES demokrati? Vi andre fik det sgu selv, uden hjælp fra andre, da vi var klar til det. Lad dem da udvikle sig selv. Lidt ligesom børn, de skal ikke hjælpes med alting, de skal også prøve selv.

• #22   8. sep 2010 må sige jeg er enig med CH

• #23   8. sep 2010 Marie-louise: Er et bad vigtigere end liv?!

• #24   8. sep 2010 Maria - præcis ! mange af dem der bor her i landet og får i hovede og røv gør ikke andet end at beklage sig ! Og så laver de så meget lort herhjemme der koster os kassen ! Jaja mange danskere laver også lort ! Men de tager da i det mindste ikke til et andet land og lader det betale for det !

• #26   8. sep 2010 Trine - det er ikke et bad det handler om ! Det handler om vi betaler SKAT ! Vi har et velfærdssamfund fordi VI kan indordne os ! Vi KAN ikke hjælpe alle steder ! Skal vi lade alt herhjemme flyde ?

• #27   8. sep 2010 Hunden
    Jeg vil "gerne" sige det til dem. Altså jeg mener, ingen vil vel nyde at sige "du skal dø" til folk, men du ved hvad jeg mener smiley

• #29   8. sep 2010 Natscha: Naturligvis ville vi se penge, hvis Danmark blev ramt af en så voldsom katastrofe. Vi ville række hånden ud til England, Tyskland, Frankrig, USA og de andre rige lande.

Grunden til at gamle fru jensen ikke kan komme i bad mere end en gang om måneden er sgu ikke fordi vi sender penge til folk der har brug for det i u-lande. Nej det er pga. skattestop og skattelettelser, bankpakker og lav konjunktur.

Vælg selv hvad I vil støtte i verden, men lad være med at give mange skylden for fås handlinger

• #30   8. sep 2010 Natascha: Indsamlinger til DK? Forhåbenligt aldrig. Vi har ikke brug for pengene vi har brug for at de bliver fordelt rigtigt! Vi har nok penge!
    det ikke sikkert DK ville se penge fra de fattige lande for det har de virkeligt ikke råd til! Hold kæft hvor bliver jeg faktisk ked at at læse at folk kan være så kolde! Så trist!

• #31   8. sep 2010 Hunden - desværre er jeg en person der ser alt i sort hvidt smiley Det er jeg ked af ! Men nej det ville jeg også have det svært ved ! Men vi kan altså ikke blive ved - flere ting kommer til at halte herhjemme - vi har allerede vildt lange ventelister - mangel på hjælp i psykiatrien, ældreplejen osv. Skal ofte vente 5-6 timer for at komme på skadestuen !

Jeg vil sq ikke betale min skat til andre lande !

• #32   8. sep 2010 Jeg synes i øvrigt det er mere egoistisk at MANGE såkaldte hjælpeorganisationer bruger 80-90% på organisering, fremfor at sende pengene frem til der hvor de i første omgang skulle hen!

• #33   8. sep 2010 Maria: Det få mennesker der hader os som pesten!

• #34   8. sep 2010 Maria - det ved jeg ! Glemte bare at adskille hvad jeg mente smiley

Mente bare Præcis til dig smiley

• #35   8. sep 2010 Julie
    Ja, men så kunne et skridt på vejen jo være at sænke ulandsbistanden eller hvad pokker det nu hedder

• #36   8. sep 2010 Rænne: Så vidt jeg ved er der en lov der siger at fra et doneret beløb må kun 10 procent gå til admistration og det kunne sikkert blive mindre hvis folk gad lave bare en lille smule frivilligt arb

• #37   8. sep 2010 Trine
    Overholder du altid loven? Nej det gør de nok heller ikke smiley
    Kan i hvert fald huske for et par år siden, sikke en ballade der var.. Er ikke sikker på hvilken organisation det var, men det var en af de store kendte (ingen nævnt, ingen glemt - eller det der..)

• #38   8. sep 2010 Rænne: jeg vil meget heller have at min skat stiger fra latterlige 37 % til f.eks. 40 og vi beholder u-landsbistanden. Hvorfor skære i de fattigstes hjælp for at give til de rige? Hellere sætte kontanthjælpen op end sænke topskatten. Hellere pålægge højere afgifter på Mercedeser og BMW'er end hæve busbilletten. Vi er så pisse forkælede i det her land (vi er os med et job og rettigheder, ikke alle danskere overhovedet)

• #39   8. sep 2010 Danni
    Enig!

• #41   8. sep 2010 Julie - det kan godt være vi er forkælet ! Men vi betaler satme også selv for det ! vi indordner os efter love ! Det kan de åbenbart ikke finde ud af dernede !

• #43   8. sep 2010 Good luck chuck: Nej religion er for det meste noget lort men det med at man skal hjælpe sine medmennesker og ikke være egoistisk kunne folk lære af! Faktisk blev der under mohammed krisen også lavet køb-dansk aktioner! Så nej det ikke alle der er sådan og nu opsøgte medierne jo også kun de steder der var oprør! Den med saudi arabien er svær men tror jeg ville støtte selvom jeg er imod måden de behandler kvinder på men igen vil det jo så gå ud over uskyldige og det synes jeg bare ikke er fair!

• #44   8. sep 2010 Julie
    Jeg føler mig virkelig også forkælet. Bliver jeg syg, skal jeg stå på venteliste i lang tid, selvom der indenfor mange områder er behandlingsgaranti på 2 måneder. Har jeg et barn der skal på behandlingshjem er det bare ærgerligt. For to uger siden var der en 21årig kvinde, der havde en psykisk lidelse, mener det var skizofreni og/eller post traumatisk stress. Hun havde en lejlighed, men boede hjemme ved hendes forældre, fordi hun var bange i sin lejlighed når hun var alene og fik lyst til at begå selvmord. Men hjælp, nej nej, det kunne hun ikke få. Er det rimeligt? Har vi det virkelig så godt?
    Jeg har ONDT af de børn og familier der ikke kan få den psykiatriske hjælp de er berettiget til, f.eks.

• #45   8. sep 2010 K R - hvad mener du ? Så skal vi bare lade det hele halte og bruge pengene i udlandet ?

• #46   8. sep 2010 S & D: Hvad for nogle love overholder de ikke der nede?

• #47   8. sep 2010 Rænne - og det ser man dagligt at specielt psykiske syge IKKE får nogen hjælp !

• #48   8. sep 2010 Trine
    Mine NÆRMESTE medmennesker befinder sig altså i Danmark. Og dem vælger jeg så at hjælpe først.

• #49   8. sep 2010 Julie - jamen er der overhovedet nogle love sådan som de opfører sig ? Lige nu taler jeg om krigsområder ! Det de skændes om er lige så latterligt som at vi skal være barnepige for deres lande !

• #50   8. sep 2010 Rikke
    Og forskellen bliver større og større, syens jeg :s

• #51   8. sep 2010 Tror de folk der tænker sådan ville se anderledes på det hvis de havde været dernede og se hvor slemt det er i virkeligheden! Vi er for forkælede og værdsætter ikke det vi har. En simpel ting som rent drikkevand er en selfølge for os at vi har! Mange steder har man slet ikke det og det koster menneskeliv. Kan godt være det trist de ældre ikke altid får den pleje de fortjener men helt ærligt de bor stadig i luksus i forhold til de mennesker dernede!

• #52   8. sep 2010 Rænne: Jeg er helt enig. Som sagt, så er VI forkælede. Os med private sundhedsforsikringer, så vi kan komme på privat hospital. Os med fede lønsedler, som der ikke bliver trukket en skid af. Os der kan sende vores børn i privatskole, så de får en ordenlig undervisning. Det er herligt være os i DK. Og rigtig godt med en regering, som kun ser os i samfundet. Lad de fattige betale gildet, det er satme herligt.

• #53   8. sep 2010 Samt dem der er heroppe kan ikke indordne sig efter vores love - mon de så gør det dernede ?

• #54   8. sep 2010 Alting starter med en selv.
    Hvis man forventer at andre viser storsind, så er det en god begyndelse selv at gøre det..
    Jeg synes da det er noget naivt at forestille sig, at vores verden bliver fredelig, når man ikke kan se ud over sin egen fornærmede næsetip, når folk dør på stribe.

Det er simpelthen ulækkert, jeg er rystet - og gruer for det perspektiv det giver :o(

• #55   8. sep 2010 Rænne: Vi får jo alligevel hjælp selvom det kan tage et stykke tid det gør de ikke de dør!

• #56   8. sep 2010 Trine
    Jeg glæder mig også til jeg bliver gammel og kan bo i en luksusble fyldt til randen :-S

• #57   8. sep 2010 Trine
    Ja, fordi de ikke har udviklet et samfund på samme måde som os.

• #59   8. sep 2010 S & D: hvis du mener, at vi fortjener at have rent drikkevand, mad og husly, fordi vi ikke bryder love, som "de" (hvem er de?) gør, så du også vide, hvilke love de bryder, siden de ikke fortjener det? Hvad skændes de om, som er så latterligt?

• #60   8. sep 2010 Julie
    Vil du have, jeg skal vælge det næstbedste for mine børn, for at redde andres røv? Nu har jeg så ingen børn, så det er ikke aktuelt... Men hvis JEG mener privatskole er bedst for mine børn, så er det det jeg gør, fordi jeg kan, fordi VI kan, fordi vi i mange år har opbygget det her samfund

• #61   8. sep 2010 Trine - er det VORES skyld de ikke kan finde ud af at fører et land på en ordenlig måde ? Hvorfor skal vi bøde hver gang der sker noget skidt !

Nå jeg hopper ind i seng smiley Sov godt alle sammen !

• #62   8. sep 2010 CH: Enig!

S&D: se der kommer den igen pågrund af menneskers handlinger skal alle skæres over en kam!

130 Mill. Er ingenting i forhold til en milliard mennesker der er syge og dør af sult!

• #63   8. sep 2010 S&D - hvordan kan du få en kæmpe naturkatastrofe til at blive til, at de ikke kan føre deres land ordentligt, og derfor selv kan ligge og rode med døde, sårede, hjemløse og syge?

• #64   8. sep 2010 Hvor er sympatien blevet af..

Hvorfor er det at så mange bager nag fra fortid, vi er i nuet og burde leve i nuet, alle de stakkels mænd, kvinder og børn, der lever under grumme forhold, mange af os kan slet ikke kan begribe hvordan det er at leve sådan, jeg synes man skal stoppe med at være fornærmet over fortid og komme viderer.

• #65   8. sep 2010 Jeg tænker lidt, at det er surrealistisk at se, at folk harcelerer over, at nogen bliver tossede over tegninger, når de selv sætter sig tilbage og med god og tilfreds mine lader folk dø fordi dannebrog er blevet brændt af...

Det er sgu for langt ude....

• #66   8. sep 2010 Rænne: naturligvis vælger du da det, som er bedst for dit barn. De psykisk syge, som du taler om, der står i lange køer, kan da også betale sig fra det, lige som du kan med dit barns undervisning. Every man for himself, sådan er det jo i det her samfund efterhånden. Privatiser og dem som ikke har råd, de må vente og rådne. Hvis de store firmaer med de pengefede direktører begyndte at betale skat i danmark, så skulle du se løjer.

• #67   8. sep 2010 S&D: Nu er det jo ikke 180 mill. menneskers skyld at landet er kaos og det bestemt ikke nogens skyld at der sker en naturkatastrofe. Eller jo hvis det kunne have forbindelse til klimaændringer så kan vi måske tage en del af skylden fordi vi er så forkælede og absolut skal have dyre biler der sluger benz osv.

• #68   8. sep 2010 Jeg synes, det er synd. Ingen har bedt om naturkatastrofer. Men den slags sker. Og jeg vælger SELV HVOR jeg vil hjælpe.
    Og 130 millioner, næ, hvad penge er dog det... For de penge, kunne vi have købt x antal nye mr scannere f.eks. (er altså ikke lige helt inde i de priser hehe)

• #69   8. sep 2010 *CH*: lige min tanke. "Åh nej, de køber ikke vores mælk og ost mere, så et arlamedarbejdere må fyres og på dagpenge. Og de brænder vores FLAG pga. en tegning. Nå ja, men så kan jeg da lade en mia mennesker dø med god samvittighed. Det er jo nogle bavianer!!"

• #71   8. sep 2010 Jeg er godt nok rystet over denne tråd... har i set nyhederne? børn og familier der kæmper med tørst, sult og sygedomme?? de har mistet deres hjem!!! også siger i at vi skal hjælpe vores egne først... og vi har det dårligt??????

Jeg "har" en lille negerunge i kenya...
    donerede ved tsunarmien
    donerede til chile
    og selvfølgelig til pakistan..

Også må jeg være helt tabt eller???

Fordi de er idioter behøver vi sgu ikke også være det!!!

• #72   8. sep 2010 Julie
    Jeg har ikke 1200 kr til en psykolog en gang i ugen, det giver sådan ca 4800 kr i måneden. Derfor har vi i Danmark en sygeforsikring OG en forsikring.. Det har vi bygget op i tidernes morgen... Så synes jeg ærlig talt også vi skal benytte os af det (altså ikke misbruge det! Men bruge det når det er nødvendigt).
    Hvis de vil have det, jamen så må de jo se at stable det på benene igen når de kan

• #73   8. sep 2010 Hunden: Enig!

Luksus: Så kan jeg fortælle dig at jeg faktisk har doneret en del gange smiley og det selvom jeg lever på en elevløn og ikke har råd til andet en transport, mad og og regninger! Men jeg har det sku stadig godt for har min familie, venner og kæreste, mad hver dag og vand. Hvad mere behøver man egentligt?

• #74   8. sep 2010 -Maria-
    Ja, jeg ser dagligt nyhederne, hvor jeg også kan se tilstande i Dk..

Luksus
    AMEN!

Hunden
    Jeps, og den mulighed får de også NÅR DE ER KLAR (damn jeg savner kursiv skrift hehe)

• #75   8. sep 2010 Det er sådan, at her i landet er vores forsikringer alle udstyret med en lille klausul - og den går ud på, at hvis der sker en naturkatatrofe, så dækker disse forsikringer intet.

Så vi kan da være nok så høje i hatten og sige, at de bare burde have lavet nogle bedre systemer dernede - men når alt kommer til alt, så kan VI ligeså lidt klare en naturkatastrofe af de dimensioner som de kan. Vi vil ikke kunne klare det uden hjælp udefra.
    Og med den indstilling der er så mange her i landet der har til andre mennesker, ender de det med, at vi ingen hjælp får - og egentlig er jeg da usikker på, om jeg synes vi fortjener det...

• #76   8. sep 2010 Jeg er chokeret...

• #77   8. sep 2010 Maria: jeg er også totalt chokeret og forarget! Kunne faktisk næsten tude over at andre mennesker kan være så egoistiske. Det ener sku med vi bliver et land i kaos hvis alle begynder at være så egoistiske!

• #78   8. sep 2010 Rænne - tilstande i dk?? ligger vi og er ved at dø af kolera? ej sorry kan sgu ikke tage den her tråd seriøs... ved ikke om jeg skal grine eller græde...!

• #79   8. sep 2010 CH
    Jeps, det kan godt ske, men da vores tag tog sig en flyvetur i '99 pga orkan (læs naturkatastrofe), der dækkede forsikringen. Og det gjorde den i rigtig mange tilfælde jo.

• #80   8. sep 2010 CH og beanmor: Enig!

• #81   8. sep 2010 -Maria-
    Nej, vi dør af andre sygdomme. Kræft, immundefekt, alkoholisme (hedder det det?), selvmord osv..

Beanmor
    Ja, jeg har set billeder osv, og ja gu' er det synd, men synes stadigvæk jeg har andre at hjælpe først, bagefter kan vi så tjekke om andre har brug for hjælp..

• #82   8. sep 2010 Rænne: Mange af de sygdomme herhjemme kan man kalde selvforskyldte for det ofte pågrund af vores levestil!

• #83   8. sep 2010 Hvordan kan man ikke hjælpe mennesker i nød, jeg begriber ikke at man kan være så ligeglad, dette handler om liv og død. Vågn op!!!!!!!

• #85   8. sep 2010 Trine
    Hvem beder om at blive født skizofren? Hvem beder om at få diverse kræfttyper? Hvem beder virkelig om det? Og selvmord, ja, det beder man jo så ligesom selv om..

• #86   8. sep 2010 Rænne: meget af den hjælp vi har brug for er ikke livsnødvendig og handler ikke ret ofte om liv og død! Det gør det dernede!

• #87   8. sep 2010 Man KAN jo være uheldig at få kræft uden at ryge og drikke...

• #88   8. sep 2010 hvor vi i få pengene fra når de lande vi ikke vil hjælpe heller ikke vil købe og sælge vare til os ...

Jeg er rystet over hvis det her er en snit af den danske befolkning ..og fuck hvor er i forkælede at høre på

• #89   8. sep 2010 Trine
    "handler ikke ret ofte om liv og død! Det gør det dernede!"
    Så du har hele tiden doneret til dem eller hvad? Fedt for dig, at du har råd til at donere til alle dem der har brug for det. For det er dælme ikke kun nu i katastrofetider de har brug for din hjælp! Det har de hele tiden..

• #91   8. sep 2010 Rænne: De ting vælger man self. ikke selv. Men allergier, ødelagt immunforsvar, kræft, sukkersyge, stress, depression, hjertekarsygdomme, osv. kan meget ofte føres tilbage til ens levestil!

• #92   8. sep 2010 Trine
    Nu er immundefekt en medfødt sygdom... Og ALT handler sgu ikke om hvordan man har levet, der fødes altså syge mennesker..

Men hov, hvor mange mennesker er det lige der er stukket af fra psykiatriske afdelinger i år? Hørte noget om 33 (er dog usikker på om jeg ikke hørte forkert)... Det er dælme mange i mine øjne.

• #93   8. sep 2010 Maria
    Jeg synes også det er flot, så synes man skulle tage at være stolte i stedet for bare at blive ved med at det ikke er nok osv.. Det tror jeg har den modsatte effekt på mange.

• #94   8. sep 2010 Rænne: Jeg skrev ikke immundefekt men ødelagt imunforsvar og det kan man godt få af f.eks for meget pencilin man kan risikere at kroppen er nødt til at have det for at kunne bekæmpe sygdomme og til sidst vil man kunne blive allergisk og så er det svært at blive rask men det kan man få fordi vi danskere ofte får mere en vi har brug for.

• #95   8. sep 2010 fordi de har brug for hjælp hele tiden, behøver det vel ikke udelukke at man giver lidt når lokummet virkelig brænder..

"Min" lille dreng i kenya får sikkert ikke ret meget af hvad jeg sender.. og jeg kan ikke redde hele kenya nej.. men hvis han måske får en blyant eller noget for de penge så har jeg alligevel gjort en lille forskel og det må være det der betyder noget... for mig i hvertfald..

• #96   8. sep 2010 Maria: Enig

• #97   8. sep 2010 maria enig smiley

• #98   8. sep 2010 -Maria-
    Ja, men mange render rundt og tror de kan redde hele verden. DET KAN MAN IKKE.. Jeg ville da også synes det var fedt, men det kan altså ikke lade sig gøre. Så har nogen valgt at starte med at hjælpe Danmark, og nogen har valgt at starte med et u-land. Det må folk jo helt selv vælge.

• #99   8. sep 2010 Maria: Jo det flot men stadig ikke nok og ved vi har råd til at give mere!

• #100   8. sep 2010 Jeg vil smutte ud herfra, hav en hyggelig aften og nat

• #101   8. sep 2010 good luck høre hvad du siger og giver dig ret ,,,men syns det sætte sådan en bedsked på facebook eller sidde og sige vil ikke hjælpe nogen ,,,vil kun vi skal hjælpe os selv ,,det er for mig toppen af egoisme og føler måske ikke det lige er alle der sådan har sat sig ind i hvordan danmark i det hele taget fungere :-)...

• #103   8. sep 2010 Rænne: Nej en person kan ikke men hvis alle ikke var så egoistiske jo så ville verden sku nok kunne reddes! Hvis man har det sådan at det alligevel ikke hjælper så ville der jo aldrig ske en skid! Og selvom man ikke kan redde hele verden så kan man gøre en forskel for mange og det da vigtigt!

• #104   8. sep 2010 Maria: Der findes et hav af muligheder på hvordan man kan hjælpe. Hvis man ikke selv tør give penge til de organisationer i frygt for at de ikke når frem så kunne man jo blive indsamler smiley 3 timers frivilligt arbejde er vidst ikke noget der skader nogen

• #105   8. sep 2010 Hunden - det håber jeg smiley

Beanmor - er helt enig.. synes det er ens helt egen sag hvad man bruger sine penge til.. men at sige at døende mennesker ikke fortjener hjælp.. det er altså ude over min fatteevne...

• #106   8. sep 2010 Maria: Enig!

• #108   8. sep 2010 Beanmor: Klapper i mine hænder... fuldstændig enig!

• #109   8. sep 2010 maria enig der smiley

• #110   8. sep 2010 Frederikke: Hvis alle havde den tanke gang ja så ville de kunne være i de rige lande der var mennesker for alle andre ville dø medmindre de lærer at klare sig som huleboere

• #111   8. sep 2010 nu støtter vi også afganistan i forhold til at bygge deres land op igen ...og det er jo sådan set heller ikke alle afganer der er talibaner

• #112   8. sep 2010 Frederrikke: Kan undre mig over du skriver du trøster dig ved de ikke har penge til at uddanne soldater. Havde de penge til at uddanne gode soldater så behøvede vores soldater ikke dø!

• #113   8. sep 2010 Frederrikke: I øvrigt en meget rasistisk holdning. Tror du alle muslimer er terrorister eller hva?

• #115   8. sep 2010 Hunden: ? forstår ikke det sidste du skrev?

• #116   8. sep 2010 Maria: 3 timer for jeg ved ikke hvor mange menneskeliv er det ikke det værd? hehe. Godnat håber du melder dig på den gode side

• #118   8. sep 2010 Hunden: Ja det har du ret i.

Godnat allesammen. Nu vil jeg gå i seng og trøste mig ved at ikke alle er så egoistiske selvom debatten har chokeret mig og givet mig et trist billede af hvordan det er. Tak for en god debat og en overaskende pæn tone hele vejen igennem på trods af det er et ømt emne og handler om menneskeliv. Positivt overrasket over tonen.
    Natnat

• #119   8. sep 2010 Good Luck chuck: Det heller ikke ment som det sagt smiley

Maria: Mener ikke man er egoist fordi man ikke støtter folk har vel sine grunde men støtter man op om den tekst der floerer ja så synes jeg man er.

• #120   8. sep 2010 Kan godt være jeg har skrevet lidt for hurtigt og ikke tænkt over nogen ting måske har været skrevet forkert men det har været svært at følge med og så rører det mig så meget at jeg hamrer løs på tasterne og skriver det der kommer til mig

• #121   9. sep 2010 Øøøh maria en af grundene til de skal derned er også for danmark jo! blandt andet for at mindske danmark mod fare, for efter tegningerne står vi ikke lavt på talibans liste!

• #122   9. sep 2010 Frederikke H

det har jo intet med pakistan at gøre.

• #123   9. sep 2010 I forstår ikke min pointe så glem det. jeg håber bare stadig ikke de får en krone

• #124   9. sep 2010 Frederikke H

Så man skal bare vende ryggen til de mennesker, lade dem dø på en af de værst tænkelige måder!

• #125   9. sep 2010 ja, de har ønsket det samme for danmark siden år 2006

• #127   9. sep 2010 Hold da op hvor folk tager ting personligt, jamen jeg sys da bare at du skal aflevere alle dine penge til dem så smiley

• #128   9. sep 2010 og desuden er jeg ikke racist, men kan ikke se nogen grund til og hjælpe et land, som har behandlet danmark sådan!

• #129   9. sep 2010 Vedkommende skal meldes til FB og politiet udfra racismeparagraffen....

Det er forfærdeligt at nogen dels kan være så snævertsynede, at skære hele Pakistans befolkning over i en kam....

At man direkte kan opfordrer folk til at lade tusinder af uskyldige katastroferamte børn og mennesker dø af infektioner og dysenteri...

det er skammeligt!

Rigtigt GRIMT!

Meld vedkommende - er næsten 100 på at FB er nødsaget til at gribe ind (dvs. kommunikere med Dansk Politi - Internet og racsime)
    overfor denne slags udtalelser, det er sket et par gange indtil videre.

• #130   9. sep 2010 Og lige for at understrege -

så vil jeg da godt lige sige at vi måske taler om under 1 % af hele Pakistans befolkning der har tilknytning til terror mod vesten og USA.

Det meste af befolkningen lever så isoleret, at de ikke engang er vidende om at nogle skulle have brændt et dannebro f.eks.'

Det er mennesker der lever og arbejder for at leve - og som er utroligt imødekommende og åbne i sind og hjerter.

Tænker tit, at jeg ville ønske nogle flere fra Danamrk rent faktisk tog ud og besøgte nogle af de loande og kulturer de så hårdnakket går og tilsviner og forbander i vorers trygge land.

Hele ideologien med at danskere skulle være mere værd end andre mennesker osv.
    - det kan jeg næsten brække mig over!

Uf føj for den!

• #132   9. sep 2010 .... jeg er målløs !!!

Chokeret over at vi ikke vil hjælpe med at rede menneske liv ? Mennesker der ligner os ? Der i mange tilfælde tænker som os ? Men har andre kår i livet ? De har Større udfordringer og værre levevilkår end vi kunne forstille os !

Hvem er vi ? Skal vi nu lege politi, dommer, juri OG BØDDEL? føj... !!!!!!!

Sikke en tillid at have til andre mennesker, Sikke et syn på verden, SIkke et syn på mennesker og menneskeliv... "lad dem dø, det er ligemeget, de brændte et flag" - FØJ!

• #133   9. sep 2010 ... Og er modviljen mod at hjælpe Pakistand der fordi det var lige præcis "OS" der blev "ramt" af deres vrede ?
    .. for vi har da hjulpet andre lande før der også har religioner, terror og som vi før ikke har haft de bedste forhold til - Men der har vi godt kunne se forskel på hvad politikerne mener i landet og hvad få dele af befolkningen gør - Terror, mord osv.

Er vi virkelig så ego-centrede at vi vælger ud fra HVEM der bliver ramt og ikke ud fra at menneske-liv bliver tabt - Både på den ene og den anden side..

smiley

• #134   9. sep 2010 Her er lidt billeder fra Pakistan

http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/continuing_pakistani_floods.html

http://www.boston.com/bigpicture/2010/09/pakistan_in_need.html

Tvivler meget på folk i de ydre områder har været med til at brænde flag osv...

Jeg har ingen problemer med at smide en 100 mand af sted til disse ofre

• #135   9. sep 2010 S & D - Lille-My . Enig. Giver også til dyrene, de spytter ikke på os bagefter.
    Jeg hælper familien , før naboen.

• #136   9. sep 2010 Vil give Hunde Julie og flere ret.... Synes det er skræmene at man ikke kan undvære en lille mønt til nogen der lider..... Smukt meget smukt af alle os forkælede og hus boende dansker!!!!

• #138   9. sep 2010 Føj hvor jeg skammer mig over de fleste danskers holdning, efter at have læst denne debat!!!!!!

Hvordan kan I holde jer selv ud ?

• #139   9. sep 2010 Man vil ikke hjælpe andre i nød på grund af et fåtal´s handlinger for mange år siden, men man vil godt selv modtage sociale ydelser herhjemme, således man kan få tag over hovedet og måske anden lægehjælp osv....

Vi kan ikke sammenligne vores samfund og jeg føler mig meget heldig over at leve i et samfund som vores, tænk hvis alle havde den mulighed som vi har...

• #141   9. sep 2010 Maj-britt - Det ved jeg godt, jeg tog bare udgangspunkt i HG lige pt. smiley
    og så kom det sådan ud smiley

• #142   9. sep 2010 Jeg syntes hele den diskution er uhyggelig.

Vi laver nogle tegninger, fordi det står i grundloven, at det må vi gerne. Tegningerne krænker deres religion, og de brænder flag og ambasader af, fordi det står i koranen. Hvad er forskellen? Vi har krænket deres religion - de har krænket vores national følelse ved at brænde et par flag af.
    Men at sige at DE (alle pakistanere) bare skal dø, fordi de har brændt flag af og følt sig krænket over noget, som rent faktisk var tænkt som en provokation, er lige som at sige, at alle danskere skal dø, fordi vi alle er Kurt Vestergård.

• #143   9. sep 2010 Som jeg skrev laaaangt oppe i tråden; jeg er pænt ligeglad med de tegninger - eller ikke ligeglad, men det er ikke dem der er afgørende for mig.. Hvis de vil brænde Dannebrog, jamen så fint med mig... Det kan virkelig ikke røre mig eller gøre mig vred.. Er egentlig ret ligeglad.

Og jeg synes også den status er for dårlig. Lad dog folk SELV vælge hvad de vil. Synes der mangler en stor del respekt fra de folk der ikke vil donere, for andre må da gøre som de vil..
    Men som en af mine venner skrev i sin status forleden; hvis man ikke kan formulere sin status selv, så lad være at lave nogen. Det synes jeg er rigtigt. Tale er sølv, tavshed er guld.

Jeg vil ikke copy+paste en status, uanset hvad den så handler om... Om det er den med pinden, noget om pakistan eller noget helt tredje - det er mig ligegyldigt. Jeg laver mine statusser SELV.
    Det burde andre, i mine øjne, også tage at gøre! smiley
    -Og dermed ikke sagt, at man ikke kan dele et link om dyr eller mennesker der f.eks. er forsvundet smiley

• #145   9. sep 2010 De får heller ikke en rød reje herfra.. Måske en gummibåd smiley
    Vil hellere hjælpe vores egne først!!! Og det mener jeg også DK skulle gøre...

• #146   9. sep 2010 Man prioriterer naturligvis selv, hvem man vil hjælpe

Men at sortere folk væk, der er i akut nød - millioner af mennesker, der lider hver dag, børn der dør af sult og af infektioner - fordi der er brændt FLAG af - Det er dælme for langt ude.

Jeg må indrømme, at med argumentationen jeg har set i denne tråd, så kan jeg på ingen måde i fremtiden tage alvorligt, når nogen undrer sig over, hvorfor muslimer blev så oprørte over tegninger.
    Der er ingen forskel..

Et stykke stof er futtet af.... Det betyder NADA. Fuldstændig som der argumenteres, at tegningerne betyder nada...

Og dimensionerne er da NOGET forskellige. Millioner af nødlidende er truet.

• #148   9. sep 2010 Joan, det ville være stort, hvis du ville give dem en gummibåd, så det synes jeg at du skulle.
    Jeg er ganske overbevist om, at en sådan ville være en stor hjælp.

(Jo, jeg forstod godt hånen i det skrevne - men hold da fast, hvor malplaceret!)

• #149   9. sep 2010 Tjaa støtter i danmark, kræftens bekæmpelse, diabetes foreningen, kæmper dansk blidesamfund´s kalender osv..

Synes faktisk jeg støtter en hel del når der er indsamlinger eller der står folk på gaden.

Her i danmark anser vi det som en menneskeret at have tag over hovedet, internet, mobiltelefon, mad osv...., mange af de mennesker der pt. er i nød i Pakistan har vel intet af dette ?

Herhjemme er der tit et ramaskrig når der har været "oversvømmelse" af kældere, heldigvis kan vi tegne en forsikring og få meget dækket, måske vi skal have håndværkere på og høre på deres larm, dernede har de intet efter en oversvømmelse, er de heldige så kan de redde få ejendele og måske et dyr, og sikre sig lidt den vej.

Synes desværre ofte vi danskere ikke er skide gode til at kigge ud over egen næsetip.

Tænk hvor meget en 50ére eller 100 krone seddel kunne hjælpe dem der virkelig er i nød

• #150   9. sep 2010 blindesamfund ikke blide smiley

• #151   9. sep 2010 M Hysted, udelukker det ene det andet ?

• #152   9. sep 2010 Ingen steder, du skriver bare det er mere vigtigt i din verden.

Tænk om der måske også er børn i Pakistan med diabetes, gad vide om de har råd / mulighed for at få deres insulin, eller de blot må gå med højt BS og div. forgiftninger til følge.....

• #153   9. sep 2010 Michael, som sagt bestemmer man selv, hvad man støtter.

Jeg erindrer ikke at jeg endnu har støttet diabetesforeningen - men det er nu ikke noget ideologisk valg, som jeg kan se, at fravalget af støtte til Pakistan tydeligvis er.

Det er klart, at du gerne vil have penge i den forening - jeg vil gerne have penge i MIN patientforening - CCF, Colitis-Crohnforeningen - men det forhindrer mig sørme ikke i at se, at der er nogen, der har ENDNU mere behov for støtte end jeg og mine medpatienter har.

Vi overlever trods alt. Vi får ikke Kolera og vi dør ikke af sult.

• #154   9. sep 2010 Jo, Pakistan kommer på fode igen..

Men der er individer, der ikke gør. Og det er i mine øjne DEM, der er vigtige.
    Når vi taler nødhjælp, så er det her og nu - det er ikke støtte til et land, eller støtte til en politik eller en ideologi, det er hjælp til at overleve og det er ganske akut.

• #155   9. sep 2010 Det er jo det med at kigge udover egen næsetip, der går igen her.

Man vil gerne støtte der hvor ens familie selv har brug for hjælp, men ikke andre i måske samme situation....

• #156   9. sep 2010 Jamen lad os da stoppe al nødhjælp, det kommer alligevel ikke frem.

Og de brændte et flag, så de fortjener det alligevel ikke - de kan bare dø... De kunne jo også bare have lavet nogle kloaker... Så skid hul i dem. Så kan de lære det.

• #157   9. sep 2010 Alfisten
    Amen

Maj-Britt *DKK snob *
    Ja, det står jeg da gerne ved at jeg har skrevet. Hvor vil du lige hen med det?

• #158   9. sep 2010 Jeg er ligeglad med om folk hjælper eller ej, eller om de vælger at hjælpe noget helt andet - det jeg er stødt om er måden det bliver skrevet på. smiley

• #159   9. sep 2010 Spot on Beanmor!

• #161   9. sep 2010 Bean
    Præcis smiley

• #163   9. sep 2010 Maj-Britt
    Ja, når de truer,synes jeg ikke længere de fortjener det..
    Jeg går jeg heller ikke hen og siger "mor, giv mig en is" og hvis jeg får en, "mor jeg skyder dig".. :-S Det kaldes utaknemmelighed...
    Men derfor er jeg da ret ligeglad med, hvad folk gør alligevel. De må donere alt hvad de vil. smiley JEG gør det bare ikke.

• #173   9. sep 2010 Maj-Britt *DKK snob *
    Nej, men jeg har heller ikke valgt at regeringen handler som den gør (altså, hvis jeg f.eks. stemmer på XX betyder det jo IKKE at alle løfter holdes eller at de handler som JEG havde gjort).

Dr. Kelso .
    Nej, og jeg er ærlig talt også ret ligeglad. Altså for min skyld må de gerne brænde flag.. Det rører mig som sagt ikke. De kan brænde alle de flag de har lyst til smiley Jeg er glad for Danmark, ja, men det er ikke mit flag der gør mig stolt eller glad..

• #175   9. sep 2010 Dr. Kelso .
    Jeg har skrevet flere gange, at jeg er LIGEGLAD med det skide flagafbrænding! smiley

• #178   9. sep 2010 Dr. Kelso .
    Hehe. Som sagt, synes også den status er dårlig, men det synes jeg generelt om alle de status'er, som bliver copy+pastet.. Synes folk skulle finde på noget SELV smiley

• #180   9. sep 2010 Maj-Britt *DKK snob *
    Ja, for nu fungerer det nu en gang sådan at det er de forkerte der i øjeblikket styrer deres land, og det vil jeg ikke støtte. Punktum. Er det meget svært at acceptere? :-S Hvis de er 99% der er imod den påståede ene % (jeg kender ikke de reelle procenter, så jeg figurerer med de nævnte tal her i debatten), så må de "stand up and fight". Det har vi andre også gjort i tidernes morgen smiley

Hvis jeg ønsker en blå regering, stemmer jeg blåt, hvis jeg ønsker en rød, stemmer jeg rød. Men jeg accepterer da hvad folk stemmer uanset om det er min holdning eller den dimentrale modsætning.

• #181   9. sep 2010 Dr. Kelso .
    De har for en uges tid siden truet med diverse, fordi de ikke ønsker hjælp. De=meget få mennesker.
    Jeg ser det godt nok ikke som en trussel at de brænder et flag!

I'm out.

• #185   9. sep 2010 jeg støtter heller ikke Pakistan... og det er mit valg..... hvis jeg ikke ha lyst til at sende mine penge derned, vil jeg da ikke bankes i hovedet på grund af det.....

uanset hvad begrundelsen er.....

• #188   9. sep 2010 o name - super.... så fik de jo flere penge uden jeg støttede alligevel smiley

• #189   9. sep 2010 De?

Jeg mener ikke man kan skære "De" og "dem" over en kam.
    Hvad har alle de unger, kvinder og totalt uvidende mennesker gjort?

Hvor mange % tror I der er "de skyldige"? - 2% - 4% - af en hel befolkning?
    Skal alle straffes kollektivt? Så lad os da aflive alle Tyskere fx
    Eller hele familien til en morder?

Jeg tror på at vejen frem er empati - og jeg tror på at hjælpen bliver gensidig

• #192   9. sep 2010 jeg mener så også, at man kunne tage en lille procentdel af ulands bistanden, og smide den herhjemme i vores eget samfund nu hvor det skranter..... det er i og for sig ok at hjælpe andre lande i nød..... MEN det herhjemme skal køre først... og det kan man vist ikke ligefrem sige at det gør lige nu....

og de nødstedte lande får masser af hjælp andre steder fra også, så hvis vi skærer fx 15 % i et par år, går det nok.....

• #194   9. sep 2010 Det handler jo ikke om ulandsbistand, men om folks private donationer. Og hvis man er så utilfreds med hvordan psykiatrien, sygehusvæsnet og uddannelsessystemet kører, så tror jeg da sagtens man kan skrive en check til sit lokale sygehus. Det er jo for pokker ikke ulandsbistanden som kører vores samfund i grus. Det er skattestop og skattelettelser samtidig med en voksende offentlig sektor.

• #196   9. sep 2010 Maj-Britt - det syns jeg faktisk ikke at den gør (falder til jorden) der er mange ting herhjemme der ikke fungerer.... . vi er ramt af en finanskrise, og forskellen på rig / fattig herhjemme bliver størr og større.... hvad med at få DK på fode igen?
    så kunne det også være at der var flere familier der havde et økonomisk overskud til at hjælpe andre?

• #198   9. sep 2010 Jeg nægter at læse det forbandede racistiske og snæversynede lort på EB. Jeg ville ønske at nationen lukkede med øjeblikkelig virkning!!

Jeg kan dælme godt forstå, at vi har et dårligt ry i verden, når tosser som dem på nationen fremstår som den danske befolkning!!

• #199   9. sep 2010 så det er straks racistisk fordi der bliver vendt nogle tanker?

ja jeg er sikkert også et rigtigt dårligt menneske... for hvis der er en der har gjort mig ondt, har jeg bestemt ikke travlt med at hjælpe vedkommende.....

hvad så når pakistan kommer ovenpå igen? tror du de tænker : "ahaa DK hjalp da vi havde brug for det, så vi støtter ikke længere op, om dem der vil DK ondt?

• #200   9. sep 2010 Har I nogensinde hørt om begrebet "klima-flygtninge"?

Jeg tror på, at alle parter er bedre tjent med, at støtte i det pågældende land, så de kan komme på fode igen.

Men lad os da bare lukke øjnene for de uskyldige skæbner, der lige nu går en lang og pinefuld død i møde... De stærkeste skal nok overleve og så skal de jo også have et sted at bygge en tilværelse op... Måske i DK og så er der ikke nogen, der slipper for at støtte...

• #202   9. sep 2010 Dr Kelso - læs hvad jeg skriver i stedet for.... jeg siger ikke at Pakistan har gjort mig ondt... jeg siger som eksempel at personer der har gjort mig ondt, har jeg ikke travlt med at hjælpe....

og du svarede ikke på mit spørgsmål?

• #203   9. sep 2010 Enig med Alfisten

• #204   9. sep 2010 T Hysted: Nation er spættet med udtalelser, som kunne dømmes under § 266b. Det handler ikke om, at der bliver luftet nogle tanker. Det handler om gentagne ytringer af racist karakter. Og hvad så om Pakistan ikke siger "I heart DK"?? Tror du Haiti stopper med at sælge coke til vesten eller kidnappe hvide, fordi vi gav penge til dem?

• #205   9. sep 2010 Julie - nej det tror jeg ikke.... og det har jeg aldrig sagt at jeg tror.... og bare lige til info, støttede jeg heller ikke dengang..... desuden vil jeg da gerne vide hvordan du kan sammenligne coke med terror?

tror du at Pakistan ville stå klar til at hjælpe os i en lignende situation?

• #207   9. sep 2010 T hysted: hvad tror du har dræbt mest? Narko eller terror? Sådan igennem nyere tiden i verden? Jeg synes sagtens coke og terror kan sammelignes.
    Det handler jo ikke om at man ikke støtter- det må folk selv om. Men at være så hadeske, som den status- det er bare for vildt.

• #208   9. sep 2010 Dr Kelso - okay du læser bare hvad du VIL læse....
    jeg har ikke sagt at Pakistan har gjort mig ondt... det var til sammenligning...
    hvis du lægger mærke til det, har jeg ikke givet nogen grund til at jeg ikke vil støtte.....

Julie - AHHRRR come on.... narko er selvvalgt.... terror går ud over uskyldige mennesker der ikke har en chance..... det ER bare ikke det samme!

• #210   9. sep 2010 folks begrundelse for ikke at hjælpe Pakistan, er at de gerne vil skade danmark, har brændt lag, ambassader & so on.....
    det blir konstateret at de er dårlige mennesker af den grund....

så konstaterede jeg bare, at jeg må være lige så dårligt et menneske.... fordi... hvis nogen (LÆS: en eller anden person) gør mig ondt, har jeg sq heller ikke travlt med at hjælpe.......

• #212   9. sep 2010 Begynder egentlig at synes det er en sjov debat.. Hetz, hetz, hetz..

Men, jer der bliver sure, berørte osv. over alle de begrundelser der har været indtil nu, vil jeg gerne spørge:
    HVAD ER EN GODKENDT GRUND FOR IKKE AT STØTTE? smiley

Jeg spørger af nysgerrighed.

• #214   9. sep 2010 Dr. Kelso .
    Nu har jeg været med fra start, så jeg VED hvad der står tak.
    Men du svarer jo ikke på mit spørgsmål.

• #216   9. sep 2010 Rænne: at du ikke har råd eller hellere vil støtte noget andet. Det er da også en gyldig grund, at man har set sig sur på Pakistan. Det er bare en meget uhyggelig og meget lidt medmenneskeligt.

Det handler jo bare i bund og grund om at være det stor menneske her. Ja nogle brændte vores flag af og boycuttede vores vare (efter vi havde krænket deres religion af den ene årsag: fordi det kan vi og det må vi)- men er det grund nok til at lade millioner sulte med smil på læben og føle at det er retfærdigt?

• #217   9. sep 2010 Julie P
    "men er det grund nok til at lade millioner sulte med smil på læben og føle at det er retfærdigt?"
    For nogen er det, ja. For andre er det ikke, nej.

• #218   9. sep 2010 Dr Kelso - det var mere for at pointere at jeg dybest set forstår folks bevæggrunde....
    jeg mener... man vel ikke SVIN! op i hovedet på en, for derfter at bede om at låne en 20'er? det her er så bare i større målestok...
    folk har vel ret til deres egne meninger og holdninger?

og der melder sig jo spørgsmål på banen....
    hvad så når Pakistan er ovenpå igen? støtter de så stadig terror?
    ændrer de syn på DK?
    hvor ryger de atombomber de er ved at bygge hen?

Ville Pakistan hjælpe os i en lignende situation? eller ville de bare "danse på vores grav" og sige at det var straffen for at tegne muhammed?

(sat på spidsen i know-men kan ikke bebrejde folk for at tænke sådan)

• #223   9. sep 2010 hvis vi skal køre den helt ud den her.......
    vi støtter Pakistan så de kan komme ovenpå igen ovenpå katastrofen..... Pakistan kommer ovenpå.... pakistan har IGEN midlerne til at støtte fx Al Qaida.... de støtter så op om terror IGEN....

så sat på spidsen, støtter vi faktisk indirekte terror ;o)

• #226   9. sep 2010 Kan slet ikke følge med mere er alt for langt bagud.

Til alle der brokker sig over vi ikke har nok til at hjælpe vores egne! Jo det har vi det et spørgsmål om at fordele pengene rigitg! Danske topfolk får milloner af penge flere end de kan bruge hvis de ikke var så egoistiske ville der være nok til alle mere end rigeligt tror jeg.

M hysted: Først er ked af at høre dine børn har det. Men med hensyn til forksningen på området ved jeg der er en del på området rundt omkring arbejder selv med det. Men forskning tager jo evigheder. Det ikke min opfattelse at der mangler penge på det område

• #227   9. sep 2010 Dem der nu skriger så højt op om hvor forfærdeligt der er vi ikke vil støtte Parkistan. Så kan i spytte i kassen denne gang. Istedet for og fortælle vi andre hvad og hvem vi skal støtte.
    Der er folk i mange lande der lider, så støt i Parkistan, så støtter vi andre lande/organitioner for vores penge.

• #229   9. sep 2010 Trine - så du mener ikke at det er nødvendigt, at donere mere til diabetes foreningen??
    det er en alvorlig sygdom, og der er brug for al den forskning der er mulig....!

og så skal du jo lige huske, at den forskning vi donerer penge til, kommer hele verden til gode... og ikke kun Dk

• #230   9. sep 2010 Rænne: "Men, jer der bliver sure, berørte osv. over alle de begrundelser der har været indtil nu, vil jeg gerne spørge:
    HVAD ER EN GODKENDT GRUND FOR IKKE AT STØTTE? :-)" For mig handler denne debat om det at andre opfordrer til at folk ikke skal støtte det synes jeg bare er helt hjernedødt. Og det tror jeg de fleste herinde er enige i. Det der så generer mig er folk generalisering og tror at alle er sådan og sådan det meget snæversynet. En godkendt grund til ikke at støtte. tjaa det jo ens eget valg om man vil støtte og det jo også fint synes bare det trist hvis man vælger det fra pågrund af en lille flok fjolser. Ærligt talt så er dem der siger vi ikke skal støtte pågrund af de gjorde sådan og sådan jo ikke en dyt bedre end dem der gjorde det. Nogen få mennesker generaliserde os og det brokker folk sig over men hvad er det folk selv gør nu?

• #231   9. sep 2010 T hysted: jo men det var for at pointere at der er mange penge til det. Der skal jo også være forskere til det og det jo ikke sikkert der er det. Og mener at der er mere end rigeligt til den slags hvis den danske regering fordelte penge rigtigt! Har aldrig sagt det ikke er nødvendigt at donere al donation ligegyldigt hvad det går til er jo vigtigt og rigtig flot af folk at donere ligegyldigt hvad det er til. Men forskningen stopper aldrig det gør de folks liv!

• #232   9. sep 2010 Trine - nu er det vist dig der er snæversynet.....(dit eget fine ord) diabetes er en livsfarlig sygdom... og hvis der aldrig var blevet forsket i det, var der mange flere der døde af det.... jo mere forskning desto færre dødsfald....
    og det forskerne allerede har præsteret nu, har en hel del at sige..... det gør en KÆMPE forskel for børn med diabetes at de nu kan få pumper, der hjælper til med at regulere deres blodsukker... det giver færre insulinchok og færre skader på de indre organer hos børnene.... ligeledes gør det deres hverdag lettere... med færre bekymringer....

det undrer mig at du har det syn på forskningen nu du påstår du selv arbejder med det???

• #233   9. sep 2010 og det samme gælder for øvrigt med cancer.... vi finder da aldrig en kur mod den frygtelige sygdom, hvis der ingen forskning er... og hvor mange mister ikke lige livet til den sygdom verden over.....?

• #234   9. sep 2010 T-hysted: Selvom forskiningen fik endnu flere penge er det ikke sikkert det vil fremskynde processen. Jeg ved det gør en forskel og er på ingen måde imod forskning det var slet ikke sådan det skulle forståes for forskning herhjemme hjælper i hele verden. Jeg ved diabtes er en livfarlig sygdom og dem der har det skal selvfølgelig også hjælpes men i de fleste tilfælde er det jo ikke akut mange lever et helt liv med det fordi vi allerede nu har gjort store fremskridt i den forskning mener bare at der burde være råd til det hele og det jeg sikker på der ville være hvis pengene blev fordelt rigtigt. Skanderborg kommune har fornyligt prøvet på at lukke flere ungdomsklubber også den jeg gik i samtidigt vil de til at bygge nye rådhuse der egentligt slet ikke er brug for. Heldigvis blev klubberne ikke lukket fordi folk var hurtige til at reagere. Men tænk hvis folk ikke have gjort det så var klubberne lukket og antallet af utilpassede unge og kriminele ville have steget og kostet mange flere penge end det koster at have klubberne. Det er bare et eks. på hvor forkert der bliver prioteret nogen gange!

• #235   9. sep 2010 Jeg arbejder med forsøgsdyr og er dagligt i kontakt med forskere der forsker i mange forskellige ting herinblandt diabetes. Jeg ved en masse om den forskning der foregår og synes det meget spændende. Og kunne aldrig drømme om at sige der ikke skal gå penge til forskning for den er livsnødvendig for alle

• #236   9. sep 2010 Trine - vi er enige i at der bliver prioriteret helt hen i hegnet tit og ofte herhjemme....

men som du ikke forstår "vores" syn på støtten til Pakistan, forstår jeg ikke dit syn på at støtte forskning i div sygdomme....

prøv at vende den en gang ;o)

• #237   9. sep 2010 T hysted: Jeg støtter da forskningen herhjemme. Det ene udelukker ikke det andet!

• #238   9. sep 2010 Trine - du skriver ** Men forskningen stopper aldrig det gør de folks liv!**

dermed må du da mene at det er vigtigere at støtte pakistan....??
    der er dagligt folk i hele verden, der mister livet til fx diabetes og cancer, så jeg er ikke enig....

• #239   9. sep 2010 T hysted: Ja fordi det gør folks liv! og vi kan redde dem nu og her det vil vi ikke kunne med folk med de sygdomme fordi forskningen tager tid. Der vil altid være nogen der dør af de sygdomme fordi forksningen er en lang process det ikke end lang process at give folk rent vand. Begge dele er vigtige og det ene udelukker som sagt ikke det andet

• #240   9. sep 2010 T hysted: Uden forskning ville vi jo heller ikke kunne hjælpe alle dem der har brug for det i andre lande

• #241   9. sep 2010 T hysted: Altså dem der har brug for medicin skulle jeg måske lige huske og nævne smiley

• #242   9. sep 2010 Rikke: Kan du måske have ret i men jeg synes al forskning er vigtig for det meste af den handler om at redde liv

• #243   9. sep 2010 Der er vel ogfså forskel på at have en pligt til at hjælpe nu og her - og så hjælpe med længerevarende projekter og forskning.

Jeg mener heller ikke man kan dele det op mht. hvilken forskning der er mest behov for -

skal vi forske mest i 'de riges sygdomme' såsom f.eks. kræft og hjerteproblemer eller 'fattigmandssygdommene' Aids og malaria -

det er vel det vigtigste at folk kommer lidt op ad sofaen, og bare gør lidt -
    men det er klart at f.eks. Pakistan lige nu og her står og afhænger af hurtig og effektiv hjælp - ellers står vi til et meget kraftig stigende dødstal dag for dag pga. manglende drikkevand, samt områder der ikke kan dyrkes på, dvs. sult nu og her og sult fremover pga. brakmarker....

Så er det da klart mere relevant at hjælpe her og nu.

Jeg synes nogle gange jeg kan støde på den holdning der indikeres ved at 'det har sådan set ikke noget med migt at gøre, så hvorfor skulle jeg bruge min tid på det'
    - synes det er sørgeligt at der findes danskere der højhelligere sig selv så meget, at man mener det er retfærdigt at lukke det blinde øje til folk der nu og her afhænger af en hjælpende hånd -
    dette både værende sig omkring naturkatastrofer, sygdomme og en lille ting som en der er faldet om på gaden.

Synes ikke det kan være rigtigt at man skal/bør appelere direkte til det enkelte menneskes samvittighed, ved f.eks. at påminde vedkommende om, at det ligeså godt kunne være noget denne selv blev udsat for - og så ville det måske ikke være så fedt at blive overladt til sygdom, smerte og død, fordi andre havde for travlt med at få vasket deres bil eller skrabet penge sammen til den næste charterferie.

• #244   9. sep 2010 Nå ja self Rikke.. For diabetikerne er da total ligeglade med at skulle have amputeret deres fødder.. smiley

• #245   9. sep 2010 Line - **Synes ikke det kan være rigtigt at man skal/bør appelere direkte til det enkelte menneskes samvittighed, ved f.eks. at påminde vedkommende om, at det ligeså godt kunne være noget denne selv blev udsat for - og så ville det måske ikke være så fedt at blive overladt til sygdom, smerte og død, fordi andre havde for travlt med at få vasket deres bil eller skrabet penge sammen til den næste charterferie.**
    ------------

det var da noget af et postulat at komme med..... klart klart det er derfor jeg ikke støtter Pakistan....hmmmmmmm (ironi kan forekomme)

• #246   9. sep 2010 Rikke - lyder som om du ikke har sat dig ret meget ind i den sygdom... den koster liv... på trods af de midler der er nu.....
    fx har jeg flere børn ret tæt på, der ser frem til et ret hæmmet liv, der ikke blir lige så langt som "normale" menneskers.... forestil dig at være 8 år gammel og allerede have set døden i øjnene.....!
    og ja rikke jeg kender en del flere end de to.... og de fleste har set døden i øjnene.... og de fleste har varige men......
    --
    og NEJ det er ikke en "rigmands sygdom" Line... du kan få det i morgen..... din mor kan... dine venner kan... jeg kan.....

• #247   9. sep 2010 Line: Jeg har også den opfattelse at mange ikke forstår hvor store problemer det et rundt om i verden fordi de ikke selv har været i nærheden af hvad de mennesker gennemlever hver dag. Kan heller ikke selv forstå det helt og det tror jeg ikke der er nogen der kan før de har været der. Men der er jo så forskel på om man vender det blinde øje til eller om man handler og det ligegyldigt hvad det er. Om det en dame der falder, om det forskning eller om det nødhjælp

• #248   9. sep 2010 Rikke: Øhh. Godt så. At kende en diabetiker og at have 2 børn hvis liv/barndom til en vis grad begrænses på daglig basis af sygdommen er der ret stor forskel på.

Jeg kommer igennem mit fag i kontakt med MANGE med diabetes og det er en sygdom som har så mange følgesygdomme at den kan være invaliderende alt efter i hvor svær grad man har den, hvor længe man har haft den etc.
    Ja man kan leve et fint liv med diabetes men det betyder ikke man ikke kan få et både længere og bedre liv uden eller med hjælp fra forskningen !!

Du kan også med den rette medicin leve et fint liv med HIV uden nogensinde at få AIDS.
    Hvorfor er AIDS så vigtigere at støtte i dine øjne?

Børn der lever med diabetes 1 har IKKE et nemt liv. Det er nemmere end det var for år tilbage (PGA. FORSKNING) men der er stadig mange begrænsninger i at være et barn med diabetes !!

Der er mange mange mange sygdomme som der bør forskes i men hvor midlerne mangler.
    Jeg støtter fx. scleroseforeningen. En virkelig invaliderende sygdom som vi ved alt alt for lidt om.

Men fordi det er en sag der står mit hjerte nært er det ikke vigtigere at forske i dette frem for cancer, AIDS, diabetes etc.

• #249   9. sep 2010 Rikke - det er flot.... så må vi andre vel også støtte det, vi synes er vigtigst? fx diabetes foreningen, kræftens bekæmpelse osv....???

det synes JEG er vigtigere end Pakistan.

• #250   9. sep 2010 Line: Diabetes kan både være arveligt og det kan være noget man får pågrund af sin livstil

• #251   9. sep 2010 Siger det samme som Tine.. Jeg er egoistisk og sætter mig selv før andre..

• #252   9. sep 2010 Altså mig selv og mit land.. Fik vist lige trykket send for hurtigt smiley

• #253   9. sep 2010 kan leve et fint liv med diabetes.. Og ja, jeg kender flere diabetikere...
    Det gør jeg også. 3 stk der sidder i kørestol uden ben. Så jo jo de lever sørme fint med diabetes. Den ene er 34 år.

• #254   9. sep 2010 Sanne M: Enig. Mener dog stadig diabetes børn har et bedre liv end mange af dem der sulter men det kan man jo ikke bruge til noget for for det enkelte barn er det jo utroligt svært. Det synes jeg der er flere der glemmer her i debatten. Et sygt barns føleser i et fremmed land óg et i DK kan jo være de samme og føles lige så slemme for de børn. Forskellen er jo nok støtten barnet får for støtten et barn i DK får er jo stor i forhold til et barn i et fattigt land. For her kan barnet få forklaret hvad der skal ske med det og leve med en vis vished det kan et barn i et fremmed land ikke og så har børnene herhjemme støtte fra pædagoer, psykologer og familier det har de ikke i de lande. Og nogen børn dør mutters alene fordi resten af familien er døde. Det var vidst et lille sidespring men stadig ret relevant synes jeg.

• #255   9. sep 2010 Rikke - angreb? hvor? jeg bliver bare.... hmm... chokeret over, at du kan se sådan på diabetes.... du lyder som om det er ingenting..... og nej man lever ikke "et fint liv" med diabetes!
    og synes det er vigtigt at oplyse folk, om at det ikke bare er for sjov.....
    som sagt.... 8 år gammel og allerede set døden i øjnene! (fint liv, min bare...)

• #256   9. sep 2010 T-hysted: Jeg kender 2 voksne diabetikkere og de har haft sygdommen i rigtig mange år og de har det ligeså godt som os andre. Men selvfølgelig er det ikke alle der har det. Der findes folk der har det godt på trods af det og folk der ikke har. hehe. Rikke du får det til at lyde som om det ingenting og hysted får det til at lyde som om alle der har det har et elendigt liv. smiley

Nu må det endeligt ikke forståes som om jeg laver sjov med det

• #257   9. sep 2010 M og T: Hysted det må også være noget af det sværeste at se ens børn syge og ikke kunne gøre noget ved det. Føler med jer

Kan vi ikke allesammen blive enige om at det dybt egoistisk at opfordre folk til ikke at støtte/donere ligegyldigt hvad formålet er?

• #258   9. sep 2010 Man kan IKKE sammenligne diabetes 1 og 2.

Dem med diabetes 2 får de som oftest efter de er blevet voksne og de kan leve et okay komfortabelt liv på dyrt medicin dog med en masse begrænsninger.

Så her bør vel skelnes mellem om dem man kender har diabetes 1 eller 2.

Kender man kun dem med 2'ern ved man ikke hvad det vil sige at have 1'ern for den der har sygdommen og for hele familien !!

Diabetes 1 rammer mens man er barn og den er virkelig invaliderende og ødelæggende for kroppen men også for barndommen da den sætter mange begræsninger ...

• #259   9. sep 2010 M Hysted: Så er der da lidt enighed smiley

Rikke: Siger jeg heller ikke det har sagt. Og kritiserer på ingen måde hvad du eller andre vælger at støtte det folks eget valg og ligegyldigt hvad de støtter af hjælpe organisationer, støtte org, forksning org. osv. så det altsammen godt og der er brug for det hele nogen steder mere end andre.

• #260   9. sep 2010 Det da klart at man støtter det man "brænder"for..for engang skyld i laaang tid er jeg enig med M hysted,hvis mine børn havde diabetes ville jeg da også støtte dem.
    Min mor var hjertesyg og derfor køber jeg altid ting der støtter hjerteforeningen,.
    Jeg giver tit et bidrag til mac donalds børnefond.
    Hvad man har på hjerte støtter man,har man sygdom tæt på er det klart den der tillader en.
    Og heldigvis for det,for havde vi alle sammen samme mening overlevede de jo ikke alle.
    Fks var i Bilka sidte weekend,der stod en og samlede ind til fatige børn i rumænine,jeg har aldrig skænket dem en tank men vi købte da lidt og lagde i hans kurv og følte mig rigtig godt tilpas bagefter.

Først tænkte jeg nej jeg vil da heller ikke støtte pakistan for det de gør mod os,men så da nogen skriver om børn og kvinder blev jeg lidt i tvivl.
    Tænk hvis jeg har betalt for de kan få mad og de så brænder danmark af,det da også en grim tanke
    Jeg vil gerne hjælpe men først og fremest det jeg brænder for

• #261   9. sep 2010 Jeg støtter det der passer mig, og i kan støtte hvad der passer jer.
    Men Pakistan får ikke en øre fra mig.
    Det kan godt være i andre har penge til og støtte alting, men det har jeg ikke. Jeg støtter det jeg syntes er vigtigt. For her i huset må vi prioterer hvad vi støtter.
    Får jeg penge i overskud kunne jeg sagtens finde på og støtte folk i udlandet, hvis de ellers ikke var en trudsel mod mig og mit land.
    Jeg selv og nogle i familien lider af en arvelig øjensygdom. Vi har stor risiko for og blive blinde. Derfor er det noget jeg støtter.
    Og så støtter jeg en lille dyreværnsforening, hvor pengene bliver brugt på dyrene, og ikke på direktørlønninger.

• #262   9. sep 2010 Rikke - er der nogen af dem du kender, der har prøvet med tabletter så?

• #263   9. sep 2010 No name: haha. jeg kunne også bruge en lille donation smiley
    Ej kender det alt for godt. Ender også ofte med at købe "hus forbi" (et blad om de hjemløse hvor sælgeren er hjemløs og får 8 kr. ud af de 20 kr bladet koster) jeg læser det sjældent men kan ikke lade være. de bøtter der står rundt omkring ender jeg også næsten altid med at smide lidt mønter i ligegyldigt om det er dyre org eller nødhjælps org. eller schlerose foreningen eller andet

• #264   9. sep 2010 Alle har noget med i bagagen,,når jeg støtter hjerteforeingen sende jeg min savnede mor en tanke.

Tænk vi købte for ca 100kr,,af mel,olie,pasta og ris,,,de kan få masser af mad for ingen penge i rumænien fks

• #265   9. sep 2010 Dejligt de rumænske børn også bliver nævnt. Har en ven der selv har startet en lille støtteforening til dem hvor han indsamler tøj, sko, legtøj, osv. og så sender han det ned til dem. Der så mange lande,børn og mennesker der bliver overset smiley

• #266   9. sep 2010 Trine k..vil indrømme jeg tænker mest dyr og børn hvis jeg skal støtte noget
    Har fks aldrig købt et hus forbi...vidste faktisk ikke hvad det støttede..men nu er jeg jo også blondine

• #267   9. sep 2010 Brug hjernen, før du køber hund. S
    Nu det jo ikke alle pakistanere der udgør en trussel for os og desuden tror jeg mange af de ting man hører er blæst vildt op. Hvis der var nogen der virkeligt ville skade os ja så tror jeg vi allerede havde haft et terrorangreb. Nu kommer mange af de ting vi hører jo også fra USA som nok er jordens mest korrupte og løgnagtige land.

Gid vores regering ville priotere ordentligt så der var penge til alle. Det her skal ikke forståes som en kritik af at du ikke støtter pakistan for det dit valg. Men kommenterer din måde at generalisere på. Jeg tror fuldt og fast på 11 sep. var et insider job!

• #268   9. sep 2010 jn og sn: Der da også super alt støtte der går til gode formål er jo godt.
    Så ved du det nu smiley Og de hjemløse der sælger bladende er simpelthen så rare kan godt komme til at stå og snakke lidt med dem og de så glade når man køber et blad ved dem det kan vrikeligt redde min dag at se deres taknemlighed.
    tror faktisk mange flere ville støtte div. org. hvis de så hvor taknemlige folk bliver og hvor meget det hjælper frem for alle de skræmme kampagner

• #269   9. sep 2010 Rikke: Ja præcis. hehe. Tror jeg har købt bladet mindst 10 gange men kan kun huske at have læst et af dem fordi der var noget om kamphunde, vagabonder og deres hunde osv. hehe

• #270   9. sep 2010 Rikke: Skimter forsiden og ser om der skulle være noget spændene og slår måske lige op på noget fra forsiden og lurer men læser det aldrig færdigt

• #271   9. sep 2010 Hmm, kan vi ikke konkludere, at folk hver især donerer, hvad de nu føler for? Jeg personligt tager bare afstand til, at man ligefrem opfordrer folk til ikke at støtte Pakistan - det er i mine øjne usmageligt.

Jeg har personligt ikke selv givet noget, og jeg støtter i lighed med mange her i tråden mange hjemlige ting, fx Kræftens Bekæmpelse, Diabetesforeningen (som voksent medlem) og donerer herudover hver måned et beløb til forskning i "børnediabetes". Køber pænt Hus-forbi hver gang jeg går forbi en sælger osv. Men jeg mener ikke det ene udelukker det andet og giver også gerne til nødlidende rundt omkring i verden - i det omfang min økonomi nu tillader det.

Jeg bliver lidt ked af at læse, at man nu skal diskutere hvilket formål der nu er bedst at støtte.. Vi er jo kun mennesker og bliver vel påvirkede af det, der er ligger tæt på ens hverdag. Jeg har mistet min far til kræften, min mor havde kræft sidste år.. Jeg selv har diabetes, - dog "kun" type 2, men jeg vil godt lige hilse at sige, at så let er det altså heller ikke at leve med en type 2. Restriktionerne er nøjagtig de samme som for type 1 og fremtidsudsigterne kan såmænd være ligeså dystre. Og nej, jeg har ikke ædt mig til min diabetes, men har været så "heldig" at have den med i min genpulje.. En meget stor del af type 2'erne ender også på insulin.

At leve med diabetes skal vist prøves, før man kan tillade sig at udtale sig om, hvorvidt det er en sygdom, der er let at leve med.. Den følger én på alle fronter HELE tiden Man kan gøre rigtig meget med en sund livsstil, men det er desværre ingen garanti for et langt liv uden følgesygdomme - og vi taler altså om følgesygdomme som blodpropper, dårlige nyrer, blindhed, amputerede lemmer etc. Og at opleve følinger og insulinchok er ekstremt ubehagelige - både for én selv, men dælme også for dem, der overværer det...

Og ja, dette berører mig meget dybt, da jeg ofte oplever denne holdning: "Det kan man da leve fint med".. Men ok, folk ved jo åbenbart ikke bedre, - men det gør lige ondt hver gang...

At et barn er påvirket i flere år end en type 2'er giver selvsagt sig selv - og derfor støtter jeg forskningen i børnediabetes. JEG oplevede trods alt en barndom uden restriktioner osv.

Bare lige et lille bøvs herfra ;o)

• #272   9. sep 2010 Nok en DKK-medløber Bente H
    Enig!

• #273   9. sep 2010 Bente: Enig

• #274   9. sep 2010 vel sagt bente!!!

• #275   9. sep 2010 Som udgangspunkt synes jeg, at det er aldeles usmageligt at forsøge at legitimere sin manglende støtte til nødlidende af enhver art med generaliserende racistiske offentlige "statements"!!!

Og jeg støtter gerne ethvert formål, hvor mennesker har brug for ekstraordinær og akut hjælp.

Jeg kan nemlig sagtens forestille mig, hvordan det f.eks.må være, at være forælder og ikke kunne sikre sine børn det helt basale.

At være syg og ikke kunne få den nødvendige og virksomme medicin.

At miste hus, hjem og livsgrundlag.

At være bange for dagen i morgen.

At miste håbet for at det nogensinde bliver bedre.

Det hedder empati....

Og jeg kunne aldrig drømme om, at skele til nationalitet, politisk eller religiøs overbevisning!

Og hvis mennesker lider nød, så kan det, i min optik, aldrig blive et spørgsmål om, hvor fortjent eller ufortjent hjælpen er, men blot en overbevisning om, at alle mennesker, efter evne, skal yde hjælp til hinanden.

• #276   9. sep 2010 Marietta: Enig!

• #277   10. sep 2010 *no name, HIH * du er sku en makker dig kan jeg lide smiley

• #278   10. sep 2010 jeg høre til en af dem der lever på fattig grænsen her i danmark ,,,alligevel støtter jeg som regel dem der mangler ,,,om det så er diabetis eller pakistan ...jeg har en mor der 64 og er ved at dø af ulhelbredelig cancer med en fiffty chance for jeg selv får den sygdom ,,,men det afholder mig nu ikke fra at hjælpe andre i nød og kan jeg give lidt penge så de kan få nogen tabelletter til at rense deres vand med ,,,,eller der er at barn eller to som kan få en kollirar vaccine så gør jeg det sku gerne da ,,så vil jeg sku da skide på om de har brændt et flag af eller om der tallibaner der ,,,og vil lige sige hvad angår kig og soldater der sender jeg min søn afsted om nogen år ikke med min gode vilje men det er nu enagang et valg han har truffet ,...og igen syns jeg sku jeg det er usmageligt at sætte sådan en status på face book

• #279   10. sep 2010 m hysted,,nej:-))

Jeg køber et hus forbi næste gang jeg ser dem!!

• #281   10. sep 2010 Marietta syntes faktisk også du skriver dit indlæg så flot!!

• #282   10. sep 2010 Fantastisk skrevet, Marietta!
    Du rammer lige plet.

Jeg selv glæder mig over, at jeg endnu ikke har set den på min facebookprofil. Jeg formoder, at jeg ikke har så mange FB-venner, der sympatiserer med den slags statements og det gør mig glad.

• #284   10. sep 2010 CH: Jeg så den status hos en bekendt og er pænt skuffet og må sige jeg har mistet meget for personen efter dette

Kommentér på:
Egoisme!

Annonce