{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Galde og god weekend (langt) {{forumTopicSubject}}

Hej hundemennesker...
Here goes... ikke for sarte sjæle, skal lige siges smiley

Jeg sad på google og søgte efter oplysninger om udstillingen i Brøndby, så forvilder jeg mig på en eller anden måde ind på en salgsside for hunde på Den Bla Avis...... og nu er det så at mit ellers ret gode weekend humør fuldstændigt sank til bunds og jeg begyndte at fundere.......

Folk parrer jo på kryds og tværs af racer store med små, lange med korte, selskabshunde med spidser, retrievere med kamphunde osv osv..
Hvad fanden ligner det at lave hvalpe af feks sådan nogle her: mor:gravhund/shæfer far:bordercollie/pappilion
Hvad ligner det overhovedet at lave moderen og faderen?!

Se billedet af dem her:....
http://images.dba.dk/images/3/32/41360732_16092005081552_5806_3.jpg


Jeg er målløs. Der er SÅ mange hvalpe der er til salg derinde, så mange hunde der leder efter nyt hjem, så mange hvalpe der slet ikke burde have været født, så mange hunde der slet ikke burde været parret og så mange hunde der burde være NEUTRALISERET!

Jeg er nysgerrig efter at vide hvad folk gør med de hvalpe de ikke kommer af med???!
- Og endnu mere nysgerrig efter at vide hvorfor folk anskaffer sig en hund, hvis de åbenbart ikke har råd til at få den neutraliseret. Hvordan kan man finde på at få hvalpe på sin hund hvis man ikke på forhånd ved at der er interesserede køber til dem. Og man ved jo ikke om man får 2 eller 10 hvalpe... hvordan tør man så tage chancen.... hvad gør man så med resten af vapserne?
aflives de? Har man råd til dette og ikke neutraliseringen? mig ikke forstå.....

Hvordan kan man tillade sig at eksperimentere på bekostning af dyrenes velbefindende...blot fordi man ønsker en "anderledes og spændende" hund?

Denne holdning har jeg også når det kommer til katte, skal jeg så lige sige! Har lige været på Inges Kattehjem i dag og det skar mig dybt i hjertet at se alle de triste hjemløse misser i bur....


Godt så, nu er jeg kommet ud med alle mine spørgsmål, nu er jeg kommet ud med mine tanker, men mine frustrationer over folks ligeglade opførelse, deres egoisme, deres grådighed og deres uvidenhed når det kommer til dyrevelfærd PISSER MIG STADIG AF smiley æv.

Jeg er netop blevet oplyst i dag at mere end 20.000 katte og hunde aflives årligt og det var en oplysning fra en gammel statistik.. gad vide hvor meget det så er i år?
Men who cares right... lad endelig dyrene parre sig igen og igen og igen, så løser vi bare "problemerne" hvis og når de opstår eller? ..... hvad er holdningen.....?!

Får folk slet ikke længere hund bare for at have hund?
Er den ikke nok i sig selv?
Har alle pludselig et ønske om kennel, at kunne leve af den, at den skal parres, have hvalpe, tjenes penge på og ikke mindst skal dens ovenud "enestående" gener føres videre fordi den er éner eller hvad er det? Jeg forstår ingenting. Hjælp smiley

JA jeg bør lære at holde min kæft en gang imellem.
- Jeg ved at jeg sikkert vil træde et par stykker over tæerne med denne tråd....men det er nu engang det jeg føler og jeg har derfor et ønske om at vide, om jeg er fuldstændig komplet ved siden af, eller om andre også har det som jeg på dette område....?! Dybt emne i forhold til mange andre tråde der laves her på sitet, I know, men bær over med mig smiley

Anyhow, jeg vil stoppe nu, og ønsker jer med denne tråd en dejlig weekend.

Mange dyrevenlige hilsner,
May-Britt - ikke så slem i virkeligheden, bare tænksom ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galde og god weekend (langt)
  • #1   16. sep 2005 Det er mere end almindeligt svært, at være uenig med dig, i allefald hvad andgår dette indlæg *ler*


    Jeg gad nok vide, hvor mange af disse hunde på dba, der bliver over 3 år, for så du ved samme lejlighed hvormange hunde der skal omplaceres efter 2 år..

    Jow jow ind i mellem tager man sig sgu til hovedet !

    Men god weekend aliul !
    Kram fra
    Pia og Agge-drengen


  • #2   16. sep 2005 Jeg kan heller ikke være andet end enig med dig. Prisen på disse blandingshunde er som regel heller ikke særligt høje, så der er mange der gør impulskøb uden at have tænkt sig godt om inden.
    Oplever desværre også det samme inden for racehunde. Folk skal lige have avlsgodkendt deres tæve, en 2. præmie på en udstilling så er det klaret. Mange gange bruger de den nærmeste hanhund uden at tænke på hvordan de passer sammen, både familiemæssigt (indavl) og ekstriørmæssigt. Prisen for sådan en hvalp er den samme, som for en hvalp ved en opdrætter der har gjort et kæmpe forarbejder. SURT
    Nå der fik jeg vist også luft ;o)


  • #3   16. sep 2005 Marie K - er så helt og aldeles enig med dig i din betraktninger over forælder i dag - jeg kan SLET ikke forstå og kommer ALDRIG til at synes det er forståligt - at forældre generalt ikke er i stand til at sætte foden i døren og sige nej - her til og IKKE mere, over for deres (trofæ??) børn i dag.

    Jeg kommer heller ALDRIG til at synes det er i orden at dyr og andre levene væsner skal betale prisen for de forældres manglende vilje(?) til at stikke grænser ud.

    May-Britt G - jeg tænker som du og andre her i tråden mht. dette emne og de spørgsmål, igen må det være noget med at "voksen" idag vil hà og kan de ikke få eller finde - så laver de selv uanset at der er nogle levende og følende væsner der evt. må betale prisen for det behov.

    Javel - sådan er kæledyres vilkår, men jeg finder det ikke okay når liv og helbrde bliver sat overstyr på DEN konto :o)

    Bare et lille fredags-pip fra mig ;o)

    Ha' en fortsat dejlig aften og god weekend :o))


  • #4   16. sep 2005 Er ganske enig med dig..
    de hunde du omtaler er da også til salg herinde i markedet.

    (link fjernet)





  • #6   16. sep 2005 Måske er det mere in at hjælpe de græske hunde frem for de danske. Syntes da det er fint nok at hjælpe de græske, men har det lige som dig. Eva B, hvad med de danske de lider jo også nød. De går dog ikke rundt på gaderne, men der er stadig mange der har brug for hjælp

  • #7   16. sep 2005 Eva...Du har en fjong pointe der ! *ss*

  • #8   16. sep 2005 er egentlig enig med det der er blevet sagt men på den anden side....Der er udfra hvad jeg kan se på denne tråd "kun" 2 der selv har blandingshunde, syntes bare det er lidt tankevækkende.

    Hvad så- er det også "synd" for mine to hunde der også er blandet med alt muligt. Labrador/hønsehund/schæfer

    eller en basset hound/cocker spaniel???????

    undre mig bare lidt.

    Christina


  • #9   17. sep 2005 meget enig Eva.... smiley

    @Christina ! Tråden her omhandler ikke kun blandingshunde... Jeg taler om hunde generelt smiley

    Jeg mener som Marie at mange hunde får hvalpe fordi åhhh de er sååååå søde og børnene ville jo sååå gerne se ville fido få hvalpe..
    Men der er også kenneler, som bare sprøjter hvalpe ud i flæng. Hvad med om Man lavede Kenneler som tog herreløse hunde ind, gav dem tryghed, afrettede dem og derefter solgte dem. Hvorfor lave nye hele tiden, når der er så mange allerede som søger nyt hjem?

    Jeg har intet imod blandingshunde overhovedet. Så længe det ikke er uhensigtsmæssigt og gjort uden omtanke. En gravhund og en schæfer.. det kalder jeg sgu voldtægt! ..... jeg tror ikke faderen var gravhunden.

    Eller hvad med dem som parrer kamphunde med kælehunde og så bliver hvalpene solgt og ingen kan se der er kamphund i den søøøøøde labrador f.eks. og pludselig en dag slår det klik.... Nej, det holder bare ikke. Jeg er ikke tilfreds med at folk sælger ulve i fåreklæder.

    Jeg kørte forleden en lille sort vuf tl dyrehospitalet. Den var blevet overfaldet af naboens lab/bullterrier.
    De havde været tre voksne om at skille dem ad. Den lille sorte vuf var bidt i halsen og en af de voksne måtte på hospitalet med bid i hånd og arm. Den lille sorte vuf havde intet gjort, var blot ude og gå aftentur da den anden hoppede på den. skræmmende. dens 12årige ejer stod bare og så måbende på.

    At blande en lab og en golden retriever ser jeg f.eks. ikk noget galt i, eller en skt. bernhard/newfound mm.

    Men anyhow, der er vist ved at være mange af mine tanker som bliver blandet rundt i en store pærevælling af en tråd her smiley men i bund og grund er jeg nok bare utilfreds over at folk ikke neutraliserer deres dyr og bruger dem som fødemaskiner istedet for at hjælpe dem der allerede lever og mangler et hjem.

    Får folk hund for at kunne give hunden et godt liv eller for at tilfredsstille sine egne behov om f.eks. selskab, prestige, flere penge osv? Jeg lader spørgsmålet svæve her på nettet, tror ikke nogen alligevel læser denne tråd da den er så gammel efterhånden at folk ikke finder den hehe smiley

    /Peace, May



Kommentér på:
Galde og god weekend (langt)

Annonce