5.796 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

"Udflåd" efter løbetid? "Udflåd" efter løbetid?

Nala var her for lidt siden, i fuld gang med at rulle rundt, og hygge sig. men jeg opdagede så noget udflåd af en art? det var hvidt/gult.
Jeg ved ikke hvad det kan være,
og om det er normalt, eller noget der skal undersøges?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Udflåd" efter løbetid?
  • #1   16. sep 2010 Hun stoppede med at blød i weekenden/tirsdag. der omkring.

• #2   16. sep 2010 det er vist ganske normalt. Hun er jo stadig i løbetid selvom hun er stoppet med at bløde. Det er først når de stopper med at bløde de er modtagelige overfor hanner, så hun er bestemt ikke uden for "parrings faren"

• #3   16. sep 2010 En løbetid varer ca 3 uger. Det er kun den første uge (ca) at hunden bløder - derefter erstattes det at et sekret, som ofte lugter.

Hvornår blødte hun (1.dag)?

Hvis hun bliver ved med udflåd skal du være opmærksom på at hun kan have fået livmoderbetændelse, som næsten altid fører til at livmoderen skal fjernes, ellers dør hunden

• #4   16. sep 2010 I selve brunster går 'det' over og bliver strågult det er der tæverne er parate til parring.

En løbetid fra start til slut tager i snit 3 uger fra første dag.

Hvornår var hendes første dag hun blødte?

Hvorfor jeg spørger er grundet at hvis det er mere 3 uger siden løbetiden startede så kan det være at hun har fået underlivsbetændelse og du skal søge dyrlæge.

• #5   16. sep 2010 Ja hun er selvfølgelig stadig i løbetid, og hun bliver også holdt under opsyn :-). Jeg ved desværre ikke, hvornår hun først begyndte at bløde, det står ude i kalenderen.. men hun har ihvertfald blødt 2-3 uger :-S

Ved hendes første løbetid, var der ikke denne udflåd - vi opdagede den ihvertfald ikke.

så jeg ville bare lige være sikker, på at der ikke var noget galt smiley

Hvor længe burde det stå på?

• #6   16. sep 2010 Hvis løbetiden har stået på i 3 uger så kan hun have fået underlivsbetændelse og du skal have kontaktede dyrlægen hurtigst muligt så hun kan komme i behandling.

Men kontakt dyrlægen og følg deres rådgivning.

• #7   16. sep 2010 Reiki - så må jeg have mor til at forstå alvorligheden i det, og få kontakten dyrlægen - hvor meget ville sådan en operation koste?

• #8   16. sep 2010 Livmoderbetændelse er ikke til at spøge med for hvis livmoderen revner vil hun dø af bughindebetændelse.

Så du må tale med din mor så hun kan kontakte dyrlæge så I kan få hivshed.

Et udklip fra netdyredoktor om livmoderbetændelse

''...Hvis du opdager livmoderbetændelsen hurtigt, og dyrlægen steriliserer tæven, før den bliver rigtig syg, er der gode chancer for, at hunden kommer sig og er frisk igen få dage efter operationen.

Jo mere påvirket tæven er, jo større risiko er der for, at noget går galt under forløbet. Livmoderen kan revne, og så vil tæven dø af bughindebetændelse. Desuden kan nyrerne blive så påvirkede af sygdommen, at tæven ikke kan tåle bedøvelsen....''

Kilde: (link fjernet)

En sterillation ligger på omkring 4000kr.

• #9   16. sep 2010 Skal vi søge dyrlæge fordi hun blødte umiddelbart lang tid, eller pga. udflåden? skal vi gøre det nu, eller vente til og se om det kommet igen?

• #10   17. sep 2010 Hvis jeg var jer vile jeg tage kontakt til dyrlægen nu så I kan få den fornødne vejledning som I har behov for.

Du må endelig fortælle når du ved nyt

Kommentér på:
"Udflåd" efter løbetid?

Annonce