430 visninger
|
Oprettet:
Brændeovn {{forumTopicSubject}}
Godaften HG:o)
I mit nye hus er der oliefyr og brændeovn. Udlejer siger at i gennemsnit har de andre brugt olie for omkring 1200kr om måneden.
Hvis jeg primært bruger brændeovnen, hvad kan jeg så realistisk set spare på olien?
Og er der nogen der kan forklare mig om 1 rummeter træ til 350kr er dyrt?
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 248
Om 350 pr. rummeter er billigt kommer an på hvilket træ der er tale om om det er tørt og om det er savet og kløvet..
Men hvis det er savet og kløvet og lige til at bruge så ja er det en rimelig pris.
Vi fyre selv med træ, i både fyr og brændeovn, vi har givet 180 for noget vi selv skal save op og kløve.
dec 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 107
jeg bruger kun brændeovn i et hus på 80 kvm og køber brænde for ca 6700 kr hver år som svarer til 15 skov rummeter det er savet og flækket samt leveret på min addr. du skal skelne mellem om det er rummeter skovrummeter eller kasse rummeter hvis det du har købt er leveret savet og flækket er det billigt ss mener jeg du skal også tænke på hvilket område du bor i for priserne er lidt dyrer ind imod kbh
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
Mette: Jeg kan ikke slukke helt for fyret,da jeg jo også skal have varmt vand:o) GG
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Hvor meget du kan spare ved at fyre i brændeovn, kommer an på hvordan ovnen er installeret: er der fordeling til andre rum eller ligefrem cirkulation med genanvendelse? Står den centralt, hvilken type brændeovn er det o.s.v. Iøvrigt er brunkulsbriketter gode til at "overnatte" med varme i ovnen. Ikke vildt dyre og drøje i brug.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 532
Brændeovn