Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kat
  • #1   20. sep 2010 har du set om der er infektion i? for så skal det jo behandles.

• #2   20. sep 2010 Det er da dagens mærkeligste spørgsmål .......

Altså hvad tror du selv ??

Hvis dit barn havde et stort sår i hovedet der lugtede - ville du så ta barnet til læge ??

Hvis svaret er ja, så bør katten nok også til dyrlæge ......... !

• #3   20. sep 2010 hold da kæft noget lort at lukke ud,,,,,,,,,den har haft sår før hvor det er gået i sig igen,,,,OG JA ER SGU DA GODT KLAR OVER AT DET SKAL BEHANDLES hvis det ikke bliver bedre men som skrevet så er det ved at hele,,,,SÅ TAG JER LIGE EN SLAPPER,,, måske i skulle have sovet lidt længere

• #4   20. sep 2010 I er da godt nok fremme i skoene, her til formiddag!!
    Ja Pia, du skal tage til dyrlæge. Det med at det er i gang med at hele, kan faktisk være problemet. En kat heler utrolig hurtigt og der er derfor øget chance for bylder og betændelse.

Så så snart der er noget der lugter, så er det afsted!
    God bedring med katten smiley

• #5   20. sep 2010 Rolig nu..
    Jeg syntes du skal se om du kan komme til såret og se nærmere på det. Ring evt. og hør en dyrlæge om hvad du kan gøre eller om det kræver en tur ud til ham/dem.
    Held og lykke og god bedring til katten

• #6   20. sep 2010 mange tak KIKKI OG LOUISE ja jeg giver lige dyrlægen et kald det kan jo være der skal pinsillin til ham ,,, god dag til jer 2

• #7   20. sep 2010 Bare iorden, kan godt forstå du spørg. Jeg har en hund som også et blevet syet sammen her fra et par dage siden og jeg ringer og spørg også til folk hele tiden om det nu er normalt de ting som sker.

• #8   20. sep 2010 ok IBEN dejligt med pæne svar,,,grunden til jeg skrev er at vores kat har aldrig haft brug for dyrlæge andet et når han skal vacineres,,,,han har tit haft sår og rifter han spiser normalt ,,,men de må lige se på ham,,,,, det er skide irreterende at folk ikke kan svare ordenligt,,,,men tænker at de må jo have et trist liv,, hvis man kan svare så latterlig,,,,man må da virkelig have brug får at komme ud med noget gale,,,,,,,,,øv øv

• #9   20. sep 2010 ja LOUISE det er vel derfor man er her så man kan spørge til råds,,hvis man er i tvivl om noget,,,,,,,,,,,,hej hej

• #10   20. sep 2010 du kan da svare ordentlig,,,,,,,,,,TAVLESNOB DKCH hvad fanden er det får et svar,,,,,,,,, gider ikke have spydige svar tilbage,,,,,,og vi har som skrevet aldrig haft noget med ham ,andet en hans vasine,,,så ved ikke om det er noget jeg selv kunne klare derfor skrev jeg, ikke får at få gale så brug det et andet sted,,,,,,,, skoven skulle være et godt sted at skige af, hvis det er det, man har brug for,,,,,,god dag!!!!!!!!!!!!!!

• #11   20. sep 2010 Ja, skynd dig at få en tid hos dyrlægen!..

Når et sår lugter, er det højst sandsynligt inficeret, og det kan den ikke gå rundt med.
    Har I sørget for at holde såret rent??

VI ved jo alle at katte har mange bakterier og blev en af os bidt eller revet grundigt ville vi vel omgående tage til lægen?

Min gamle kat var altid op at slås i sine unge dage, hun var virkelig territorial.
    En aften jeg ikke havde været hjemme (var et stort barn) havde hun været oppe at slås, og min far måtte bære den blødende kat ind. De overvejede ikke dyrlæge, og fortalte mig ikke om det for ikke at gøre mig bekymret.
    Katten havde meget tyk pels.
    Da hun et par uger senere blev steriliseret, opdagede dyrlægen såret under operationen, det var gik ned af siden på hende, var ca 10-12 cm langt og fyldt af betændelse, men lukket. De måtte åbne og rense og jeg kan fortælle at det store snit fra sterilisationen fik 3 sting, men hele siden her fik 5. det var virkelig stort!..

Så katte får nemt infektion i de sår, og når det lugter er det tydeligvis noget der skal gøres noget ved..!!!!

• #12   20. sep 2010 hej ANJA han kommer afsted,,,han har nu altid klaret sig efter sår har aldrig prøvet at det lugter,,,,,,,,,,,så fint med dit svar,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, og LOTTE folk skal bare svare ordenligt bliver fulstændig sindsyg når folk skal svare som om de er guder,,hader sådan nogle folk,,,men som skrevet tidliger er der jo nogen som bruger det her sted til at få gale ud og nej få har svaret pænt,,,,,,, og grin du bare jeg lytter til dem der svare pænt,,,,,,,,,,, de andre kan jeg ikke bruge til noget,,,,,,,,,,

• #13   20. sep 2010 Pia,
    katte kan nemt have det meget værre end man tror!

For et par år siden ringede min mor til mig ang. samme kat. Jeg var jo flyttet hjemmefra, men Kit var underlig, så om jeg ikke kunne køre forbi og kigge på hende.
    Hun ville ikke støtte på sin pote, og var så øm at hun lagde sig ned når hun spiste og hun brugte kattebakken indenfor (de sidste ti år havde hun konsekvent besørget udenfor).
    Jeg tog hende til dyrlægen, og det viste sig at hun have fået en mindre rift på poten (under et slagsmål). Såret var så lukket op, det var lillebitte jo. Men der var gået betændelse i og det hele skulle drænes og vaskes. Katten havde 41.9 i feber, hvilket er højt, hun havde altså en VOLDSOM infektion.
    Efterfølgende skulle hun have penicillin i 10 dage, og have poten badet to gange dagligt.
    Sår og skrammer på katte er IKKE for sjov, og kan nemt udvikle sig. Man skal virkelig lytte efter mavefornemmmelsen.

Og så vil jeg sige at jeg synes du skal læse dine egne indlæg igennem, og se at det faktisk er dig der ikke skriver særlig pænt til folk, men derimod bliver rimelig ophidset..

• #15   20. sep 2010 tavlesnob,,,, hvad snakker du om jeg har ikke skrevet noget om din stavelse,,,,,det kunne jeg aldrig finde på så læs lige ordenligt hvad jeg har skrevet,,,,,,,,, og så stopper den der,,,,,,,,,,,

Kommentér på:
kat

Annonce