2.518 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

At melde sig syg... At melde sig syg...

Er der noget jeg bare hader mere... øv..
Hvordan tager jeres arb. giver det at få opkaldet ? og hvordan tager du det selv...

Jeg er altid bange for hvad han kan finde på at sige, da han er noget speciel.. men når det er overstået er det meget rart. Men puhh hvor jeg hader det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At melde sig syg...
  • #1   23. sep 2010 Jeg hader, hader, hader det. Det er lige før jeg hellere vil kravle afsted med feber og jeg ved ikke hvad, end jeg vil melde mig syg,

• #2   23. sep 2010 At et sygefravær modtages med "skepsis" tyder jo på at arbejdsgiver tror man pjækker. Det er ubehageligt at skulle mistænkeliggøres hvis man virkelig er syg. Men hold fast i, at det ikke er jer der har et problem. Det har arbejdsgiveren.

Men jo, der er fredags- og mandagssyge, og det er nok derfor at arbejdsgivere er så mistænkelige. Men er man syg så er man syg, og det nytter intet at møde op syg, for så varer det længere før man kan arbejde "ordentligt igen" i stedet for at blive rask og komme på arbejde.

• #4   23. sep 2010 Fra d.1/10 behøver jeg heldigvis ik længere at ringe til min arbejdsgiver med dårlig samvittighed hvis jeg melder mig syg... Der starter jeg nemlig som "mercer" hos Kraft Foods og der har jeg kun mig selv jeg skal sørge for, og hvis jeg bliver syg så er det ris til egen røv! (skal selv betale sygedage) og der er ikke andre der kommer og laver mit arbejde.
    Så tror jeg vil tage mig mere sammen nu hvis jeg "bare" har ondt i halsen og/eller er snottet. Mange gange hjælper det jo også bare at komme igang...

Men ja jeg har virkelig også hadet det med at melde sig syg...:(

• #6   23. sep 2010 Sjovt med denne tråd.. jeg har lige meldt mig syg fra studiet idag.. dog med god grund..
    jeg har influenza, lungebetændelse og er sindsygt snottet.. en blanding af de tre.. og det lyder som en vandpibe når jeg trækker vejret boble boble lyd, så nej, jeg er på ingen måde i stand til at synge idag, min stemme er helt væk af al den hoste.... smiley
    Men jeg HADER virkelig også at melde mig syg, får så dårlig samvittighed...

• #7   23. sep 2010 Jeg syntes heller ikke det er sjovt at melde mig syg vi skal dog ringe til vores kollegaer og der siger vi ji alle sammen god bedring.. Jeg selv har været syg siden i mandags og grundet min dårlige samvittighed har jeg meldt mig rask til i morgen selv om jeg faktisk ikke burde komme.. Jeg har nemlig hovedpine så det vil noget og arbejder i en vuggestue

• #9   23. sep 2010 Jeg har diarre og føler mig ikke så syg, men er bange for at smitte kollegaerne, så derfor er jeg hjemme...håber dog at kome i morgen.

• #11   23. sep 2010 Har ingen problemer med at melde mig syg! - og det tror jeg heller ikke mange af de andre på arbejdet har. Vi melder os syge hos 2 kollegaer, som har et uddelegeret ansvar for sygemeldinger og følgende vikardækning.

Samtidig har vi en leder, som ganske åbent siger, at vi skal melde os syge, hvis vi har det dårligt; både når det gælder det fysiske, men også hvis vi er udbrændte psykisk.

Sjovt nok har vi på min arbejdsplads færre sygemeldinger end på andre arbejdspladser i samme branche...

-Måske handler det om åbenheden omkring sygefravær og tillid fra ledelsens side, om at godt selv kan forvalte vores eget liv uden at skulle mistænkeliggøre noget/nogen...???

• #12   23. sep 2010 Rie, du arbejder jo et fantastisk sted så hvor det fungere som det skal smiley

Kommentér på:
At melde sig syg...

Annonce