3.477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Øreringe + problemer Øreringe + problemer

Øv. Jeg har fået betændelse i min ørering-hul, eller hvad det hedder. Renser det med klorhexidin når det trænger,men kan godt regne ud at jeg skal gøre det 2-3 gange om dagen nu. Men er der andet man kan gøre?
Har en Spinning ørestik i, så går da ud fra det er ægte sølv. Men ville det ikke være bedst at skifte til en sølv ring, så der kom luft til?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øreringe + problemer
  • #1   28. sep 2010 Jeg ville kun bruge ægte guld ved problemer, da det er meget mere rent end sølv. Hvis du har den ørestik, du fik i, da du fik lavet huller, så er det et oplagt bud, da den har en lidt tykkere stikker til gennem hullet, så det ikke lukker sig. Held og lykke. Det er ærgerligt at rende ind i problemer.

• #2   28. sep 2010 Anette
    Det har jeg ikke, den må man ikke bruge når den er taget ud smiley
    Kan man ikke købe nogen guld et-eller-andet meget billigt et sted? Synes ikke jeg lige har råd til det helt dyre hurlumhej, men gider heller ikke have et hævet og betændt hul smiley

• #3   28. sep 2010 Mener faktisk, at guld ikke er optimalt til nye huller, og går ud fra det er samme nåe det skal hele op efter betændelse.

Det bedste skulle vist være titanium. du burde nemt kunne købe en sådan stav eller ring ved enhver piercer. og tykkelsen skal være 1,2 mm smiley det svarer til dem man får skudt i.

Du kan også bruge saltvand til at rense med. Jeg har selv gjort det, at jeg har gennemblødt en vatrondel med klorhexidin elelr saltvand og så nærmest pakket hullet ind, så det kunne trænge lidt ind i alle kroge. og derefter renset efter med vatpind smiley

• #4   28. sep 2010 Karina
    Jeg har godt nok fået at vide fra mange steder at man IKKE må putte så stor en ring eller stav igennem, når først man har pillet den originale ud.. smiley
    Hmm, jeg renser nogenlunde på samme måde som dig, må nok bare gøre det noget oftere smiley

Lige nu har jeg taget låsen af, da jeg bare sidder tsille og roligt her smiley

• #5   28. sep 2010 det er den størrelse der bliver skudt/piercet i i, og synes faktisk at aldrig jeg har haft problemer med at putte sådan i igen når der har været betændelse. men det sikrer jo også at hullet ikke bliver alt for lille.

http://www.sun-up.dk/Piercing.htm

Fandt lige et lille hurtigt link om piercinger osv. der står lidt om materialer, efterbehandling osv smiley

• #6   28. sep 2010 Hov, skal måske fortælle, at den er omkring 4 måneder gammel vil jeg tro.. smiley

• #7   28. sep 2010 Jeg skal i hvert fald ud og investere i et andet smykke! smiley

• #8   28. sep 2010 Så må du omkring den lokale piercer smiley for her burde du være sikker på at finde et smykke i titanium fx og en størrelse ring/stav der er stor nok så det ikk presser på øret smiley

• #9   28. sep 2010 Karina
    Sådan en har vi vidst ikke uden at jeg skal ud på en længere køretur smiley Har kun alle mulige guldsmedebutikker smiley

• #10   28. sep 2010 Hvad så med at kontakte en piercer online ? mange af dem har jo webshops. For umiddelbart tror jeg ikke du kan finde det i en guldsmed. de har som regel kun et par navlestave og det er det.

og hvis du kontakter en piercer burde de kunne hjælpe dig med størrelse og råd smiley selvom det er pr mail smiley Så du får købt det helt rigtige smiley

• #11   28. sep 2010 Du kan sandsynligvis finde dig en ganske enkel guldørestik hos en lokal guldsmed, som ikke koster det store. Der kan du også få udmærket vejledning mht. type. Jeg har selv gennem flere år anvendt den type, som bliver skudt i, hvis jeg havde problemer, netop så hullet ikke lukkede til. Og når dine huller er så nye, så ville du givetvis sagtens kunne bruge dem lidt igen. De koster jo ikke meget. Gå evt. ind til den guldsmed, der lavede hullerne og få en snak.

• #12   28. sep 2010 Brintoverilte skal man altså passe på emd til sådan noget, det kan vist ødelægge helingen så det tager længere tid. så hellere klorhexidin smiley

• #13   28. sep 2010 ... og ja, brintoverilte er fortrinligt til betændelse i øreflipperne.

• #14   28. sep 2010 Det er utroligt, for jeg har ALTID haft problemer med mine øreringe.. Det første par fik jeg da jeg var 10 år, og jeg døjede med betændelse de første par år, men nu er der aldrig noget. Så det er lidt tosset synes jeg. Men vil prøve om ikke jeg kan nå ned forbi guldsmeden i dag smiley

• #15   28. sep 2010 Rænne: kan det tænkes du har allergi ?

For det har jeg, og hvis jeg ikke er opmærksom på materialet, reagerer mine også ved at der kan komme en slags betændelse.

• #16   28. sep 2010 Du kunne jo evt. gå til guldsmeden og købe et nyt sæt stikker til at "skyde i" ørerne. De koster ikke alverden (mener omkring 50-75 kr.)

• #17   28. sep 2010 Gitte
    Få skudt oveni eller hvad tænker du på? smiley

Karina
    Jeg har en mild parfumeallergi, men der er vel ikke parfume i ;o) Og jeg kan jo sagtens have både guld, sølv, nikkel, plastic og alt muligt andet i mine "normale" ørehuller smiley

• #18   28. sep 2010 Jeg døjer også tit med det, selvom det er 10 år siden jeg fik lavet mine huller i ørene.

Når der kommer betændelse, lader jeg vær med at have øreringe i i et par dage.
    Og så renser jeg det bare rigtig godt med saltvand.

• #19   28. sep 2010 Rænne: okay smiley
    Var bare ige en tanke. for har nikkelallergi, og skal derfor passe på med øreringe, og kan tydeligt mærke det ret hurtigt hvis en ørering har for meget nikkel i

• #20   28. sep 2010 Pote - dyret
    Jeg kan jo ikke have den ude ret længe, når det er så nyt smiley
    Saltvand, er det ikke noget med jeg skal koge vand og putte salt i?

• #21   28. sep 2010 Rænne: jo kog og så salt for at undgå bakterierne i vandet :=

• #22   28. sep 2010 Super smiley
    Og så klorhexidin bagefter, eller?

• #23   28. sep 2010 Rænne: jeg ville nok egentlig abre nøjes med saltvandet. kun en ting af gangen.
    Men tænker at du engang om dagen kan rense grundigt med saltvand (pakke øret ind i opblødt vand osv) og så måske bruge klorhexidin i løbet af dagen. man kan fx få klorhexidin salve, det ville jo være nemt at bruge i løbet af dagen

• #24   28. sep 2010 Hov! Jeg kom til at tænke på fucidin... Kan man smøre det på? Det trækker vidst bakterier ud? Det er jo en penicillin creme..

• #25   28. sep 2010 Rænne: ved jeg ikke om jeg ville gå i krig med, for når det er penicillin er der jo det med at man risikerer penicillin resistente bakterier.
    Men kender ikke så meget til fucidin cremen så det må du høre en anden om smiley

• #26   28. sep 2010 Nu har jeg lige tjekket sedlen. Det er til bakterier der giver betændelse i huden, men må ikke bruges i åbne sår, så det må være et no-go smiley

• #27   28. sep 2010 Ja så hellere ade være smiley

Men håber da du har kunnet bruge nogle af mine råd smiley

• #28   28. sep 2010 Det kan jeg smiley Jeg vil gp ud og koge noget vand lige om lidt.
    Skal jeg tage smykket ud mens jeg renser eller lade det sidde i imens jeg holder vattet på?

• #29   28. sep 2010 Jeg vil lade det sidde i, for selvom du vasker hænderne grundigt, kan der nemt sidde baktierier på dem som du overfører til smykket og de ryger jo så direkte ind i såret når du sætter smykket i.

• #30   28. sep 2010 Super. Tror også jeg prøver at holde håret væk fra det smiley

• #31   28. sep 2010 Det lyder som en rigtig god ide ! og elelrs også holde fingrene unødigt fra det og vaske dem grundigt inden du rører smiley

• #32   28. sep 2010 jeg har fået af vide ved alle mine huller og piercinger at jeg ikke skulle bruge klorhexidin da det også fjerner de gode bakterier som er ved til at hele og nedbryde betændelse. så der er altid brugt intimsæbe eller saltvand. men kan roligt sige at intimsæbe virker faktisk bedst.

• #33   28. sep 2010 Kammile har antibakteriel virkning, så en lunken gang kammillete skulle også kunne gøre det uden på nogen måde at være skadeligt.
    Brintoverilte skal man ikke bruge for ofte, det er utroligt effekttiv mod bakterier, men da det også ilter huden kan der ske en nekrotisering (huden dør/rådner).
    Klorhexidin er også fint, men det KAN give anafylaktisk chok (men tror dog ikke risikoen er så stor når det er øret. Det er vist mere hvis man bruger det som mundskyld efter fx tandudtrækning)

• #34   28. sep 2010 Jeg plejer at rense med klorhexidin uden smykket.. Men ja..

• #35   28. sep 2010 Ps. Og som en skriver længere oppe, bliver bakterierne hurtig resistente over for klorhexidin.

Held og lykke

• #36   28. sep 2010 Laila
    Sjovt, eller nej men... Det man får med til at dryppe med, er nemlig en lille flaske klorhexidin. Tjekkede nemilg hvad der var i og det var så bare klorhexidin.. smiley Men nu er jeg igang med saltvandet og har pillet stikken ud og har sat en sølvring i, dvs jeg har ikke lukket den for det kan jeg dælme ikke.. smiley

• #37   28. sep 2010 jeg har lige haft betændelse for første gang.. har haft huller siden jeg var 14 år.. min mor har arbejdet i guldsmed i over 30 år så jeg har ladet øreringe sidde i.. små øreringe i ægte guld.. og så renser jeg hullet mens øreringen er i... klorhexadin 3 gange om dagen..

Kommentér på:
Øreringe + problemer

Annonce