{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Malamute vs husky
  • #1   14. okt 2010 Ingen af dem er førstegangshunde.
    Begge racer har stort motionsbehov, er svære at træne og er svære at opdrage - og har meget svært ved at gå løs pga. et stort jagtinstinkt.
    Mutten kan have tendens til territorial-forsvar, hvorimod huskyen er totalt ubrugelig som vagthund.
    Mutten kan også have tendens til samme-køns-aggression, når den bliver voksen.
    Huskyen er nok den mest selvstændige af dem - og mutten den mest dominerende.

Det er ihvertfald min opfattelse, sådan kort fortalt smiley

• #2   14. okt 2010 Jeg kunne ikke være mere enig med Karina.
    Jeg fik så dog Husky som min første gangs hund, men jeg vidste også hvad jeg gik ind til, og jeg ville have en meget selvstændig race som krævede det ekstra for at få til at høre efter.

• #3   14. okt 2010 Er der forskel på en Alaskan og en sibirian husky?

• #4   14. okt 2010 Mit forslag er at du virkelig læser på nettet om de 2 hunderacer... Der er ingen tvivl om at man hurtigt forelsker sig i denne smukke hund, men en selvstændig hund krever sit af en ejer. Jeg har dog ikke selv nogen af de 2 hunde du nævner, men en karelsk bjørnehund som har mange af de samme træk og er man helt ny i verden med at skulle eje hund ville jeg for hund og ejers skyld fraråde at tage en så selvstændig race, men læs om dens natur på nettet!!!

• #5   14. okt 2010 Ja, Alaskan er som sådan ikke en race, da der "blot" er avlet hurtige hunderacen ind i huskyen, for at få den mere strømlinet og endnu hurtigere. Racen er ikke FCI-godkendt, og pga. blandingen kan man ikke sige noget specifikt om deres sind.

• #6   14. okt 2010 Shila - det er ikke til mig.

• #7   14. okt 2010 TS: hvis din kollega gerne vil have en mutte eller en husky synes jeg bestemt h*n skal tage kontakt til forskellige opdrættere af racerne. Også skal h*n læse en HEL masse om dem også. Det vil i hvert fald være en fordel. Når/hvis tiden så kommer til at h*n skal have en hund, så skal h*n ENDELIG købe en med tavle.

• #8   14. okt 2010 Kan anbefale sin kolega at kigge på siden www.polarhund.dk
    Det er specialklubben for begge racer, og der er mange mennesker der inde som opdrætter og har stor viden om netop disse racer.
    Der ud over er jeg helt enig i Karinas forklaring.
    Forskellene er temperamentsmæssigt nuancer af samme type hund. Mere egenrådig på husky siden, og mere dominerende/potent på muttens side. Den helt store forskel er størrelsen...

• #9   14. okt 2010 Jeg kan ikke sige SÅ meget, men kan da lægge ud med lidt.
    Sibirian Husky`en er mindre en Mutten, Huskyèn gøer, hvor Mutten er mere stille, eller hyler mere end de gøer.
    Husky`en fælder som alle andre hunde men de fælder også AL pelsen een gang om året og det er så slemt at visse af dem ser ud som om de har en hudsygdom, jeg ved desv.ikke hvor slemt Mutten fælder, for det har jeg aldrig kunne finde noget om på nettet.
    Og selv om der både er Mutte og Husky i mine 2 piger så har kun den ene Huskypels.
    Men mange Hysky ejere siger at man ikke har set en hund fælde før man har set en Husky i fældeperioden, og det kan jeg KUN stå bag.
    Dette gælder begge racer :
    Man skal være MEGET aktiv hvis man vil ha en af de 2 racer, for de er "bygget" til at løbe, så 1,5times gåtur om dagen duer slet ikke.
    Ang.sindet så er det jo spidshunde, og de har deres egne meninger og det er derfor ikke en hund som man bare kan slippe løs, at en lille hvalp går lige i hælene på sin ejer er en ting, men det bliver de ikke ved med ret længe.
    Bor man på en gård skal de være i en Sikker hundegård eller i snor da de ellers stikker af og slagter naboens høns o.l. ;o)
    Deres jagtinstinkter er så stærke så man skal altid ha et øje på hver finger når man lufter dem, for ikke at blive væltet omkuld når de pludseligt får færten af et el.andet. :o)
    Men de er supergode varmepuder om vinteren, mine er rigtige sofadyr indendørs og har derfor ikke brug for ret meget plads, men de kræver som tidligere nævnt ca.4timers løb/leg og mussefangst om dagen + morgen og aften tisseturen.

Jeg håber du kan bruge bare lidt af det jeg har skrevet til noget. *Ss*

• #12   14. okt 2010 Cookie, Beauty og Prixie`s ydmyge tjener (
    Er slet slet ikke enig i, at huskyer gøer og mutter hyler. Jeg har nu haft tre huskies og kendt de første 25, og INGEN af dem har kunnet gø. Jo, de kan da godt komme med et bjæf, hvis de bliver overraskede eller forskrækkede. Men det er vist også det smiley

• #13   15. okt 2010 Karina, jeg tvivler ikke på at du har ret, jeg skrev bare hvad jeg har læst om dem rundt omkring på nettet,"hvilket jeg endda tjekker et par gange om året da der jo altid kommer nyt frem" ;o) især fordi mine egne er "blandinger" el.en slags "Alaskan Huskys" så ville jeg finde ud af hvilke racer deres forskellige træk kom fra.
    Men jeg kan forstå at der enten er forskel på hundene eller på hvordan opdrættere/forskere/forfattere beskriver deres "talegaver" :o))
    Det er svært for mig at sige noget ud fra mine egne, da den ene gøer for det meste og den anden "snakker/hyler", men afhængig af sitiuationen gøer eller hyler de begge 2. :o)

• #14   15. okt 2010 Hverken mutter eller Huskyer kan gø... eller rettere sagt de kan godt lære det men det er unaturligt for dem begge. De hyler en del for at samle flokken og specielt mutterne har tendens til at snakke...

Min veninde har Malamute og jeg kan kun sige... det er ikke for tøsedrenge... det er ikke en nem hund at have med at gøre - de kræver en god kærlig men konsekvent opdragelse...

HUSK køb aldig slædehund uden stamtavle...

JEg vil anbefale. www.polarhund.dk

• #15   15. okt 2010 Du (eller din kollega) kan komme i kontakt med ejere af både mutter og huskier på polarhundeklubbens forum -- www.polarhund.dk/forum

• #16   16. okt 2010 Hej allesammen.

Tak, for jeres henvendelser.

Det er mig og min mand, der søger vejledning i disse hunde. Da vores hjerter, er helt tabt for deres smukke udseende.

Vi er ved at købe en stor gård, hvor vi gerne vil være lykkelig ejer af en hund i familien også.

Vi har begge haft hund - Fra barndomshjem, men ikke sammen. Jeg har haft en Schæfer - samt en mindre "gadekryds" smiley og min mand, Labrador.

Det vi søger er også en hund der kan "passe" på mig - Da min mand én gang imellem har montage arbejde. Vi har ingen børn - Endnu. Men vi har dog to dejlige katte, så det er vigtigt at hunden har egenskaberne til at kunne lære at gå sammen med katte.

Vi har masser af plads til hunden og skov til lange dejlige gåture.

• #17   18. okt 2010 Hej Kristine

Vil lige sige, at en husky absolut ikke kan "passe på dig". De vil byde en hvilken som helst gæst velkommen - uanset om du selv synes de er velkomne eller ej. Jeg ved faktisk ikke, hvordan mutten generelt vil modtage ubudne gæster?

Mht. at have begge racer på en landejendom - så er det faktisk ikke det mest oplagte. Du vil helt sikkert ikke bare kunne have dem gående frit rundt på ejendommen (som I måske ønsker) og hvis I har tænkt jer at have andre dyr (høns, geder, får) eller andet, så vil de som udgangspont opfatte det som bytte.

De kan formentlig lære at gå sammen med katte, hvis de vokser op med dem...

Kommentér på:
Malamute vs husky

Annonce