433 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

lidt hjælp til rodfrugtmos :) lidt hjælp til rodfrugtmos :)

Hvis nu jeg vil lave mig en god rodfrugtmos, så vil lige hører om jeg kan gøre det sådan;

Jeg har nogle persillerødder, pastinakker, kartofler og gulerødder.. Jeg tænkte om ikke jeg kunne koge hele skidtet til det er mørt, mose det hele og servere??

Eller skal jeg have lidt hvidløg eller hvordan laver I det? smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til at få Husqvarna havetraktor til at starte 600 kr.
  • Fix misaligned door.. bonus: paint and polish 1.500 kr.
  • Klipning af hæk og rensning af fliser 2.010 kr.
  • Har højt græs på ca 3000m2 plæne som skal slås ned til normal niveau 2.500 kr.
  • Rengøre og mindre reparation til tagrender og nedløbsrør 4.000 kr.
  • Rydde lejlighed 3.499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt hjælp til rodfrugtmos :)
  • #2   5. nov 2010 mange tak ;o)

Tåler desværre ikke fløde så det må undværes smiley

• #3   5. nov 2010 Du kan jo altid krydre det med f.eks. hvidløg, persille eller andre krydderurter, samt salt og peber. Og så vil jeg nok lige røre en klat smør og evt lidt mælk samt et æg i,mosen. Så bliver det mere cremet.
    Gem kogevandet som en velsmagende grøntsagsbouillon/suppe.

• #4   5. nov 2010 Sådan noget rodfrugtmos smager rigtig dejligt, men jeg synes altid, at jeg får problemer, når jeg bruger gulerødder i. De vil ikke moses rigtigt, men er som små klumper i mosen.

ja Jeg bruger også persille, lidt smør og mælk, salt og peber i smiley

Hvis du koger persillen i lidt vand først, så dør eventuelle jordbakterier, og så kan du uden risiko opvarme mosen, hvis der er rester tilbage til i morgen. Har min mor fortalt mig smiley
    Mos er jo ikke oppe at koge, når den er moset færdig, og så bliver persille ikke varm nok.

Kommentér på:
lidt hjælp til rodfrugtmos :)

Annonce