{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.607 visninger | Oprettet:

Råd mod ondt i halsen {{forumTopicSubject}}

Jeg begyndte desværre at få ondt i halsen i går morges. Det blev langsomt værre og værre i løbet af dagen. Om aftenen, da jeg var hjemme hos mine forældre, kunne jeg ikke spise, da det gjorder ondt. Lagde mig i en stol, da jeg samtidig var træt. Til sidst gjorder det så ondt at synke at jeg tudede samtidig.
Natten har været et helvede at komme igennem, da jeg er vågnet hver 8.-10. min pga smerter ved synkning. Ringede til lægevagten ved 4.30 tiden, da halsen begyndte at hæve, men skulle bare tage 2 panodiler og 2 iprener samtidig. Det hjalp lidt, men begyndte at danne rigtig meget slim, så det føltes som om at jeg var ved at blive kvalt, hver gang, jeg faldt i søvn.

Kan ikke rigtig spise, prøver at drikke kamille the nu (det gør bare vildt ondt) og har efterhånden taget et par panodiler og iprener et par gange nu. Spiser nogen zyx ting fra apotektet. Strepsiler hjælper overhoved ikke.

Nogen gode råd? Er ved at blive mindre sindssyg af de smerter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd mod ondt i halsen
  • #1   6. nov 2010 Er du sikker på, at det ikke er halsbetændelse?

    Lyder rigtig ubehageligt smiley Og her sidder jeg også er træt af, at det krilrer sådan i min hals. Dit er da noget værre! smiley


  • #2   6. nov 2010 Kogt vand med reven ingefær, honning og masser af citron plejer at hjælpe mig.....

    God bedring :o)


  • #3   6. nov 2010 the med honning... varm mælk med honning...

    eller curamed hals tabletter... bruger ikke citron jeg da jeg er alergisk og får sår hals af citron...

    god bedring


  • #4   6. nov 2010 annelise H

    Kan man bruge det, hvis man har det stående som krydderi? Eller giver det ik samme effekt?


  • #5   6. nov 2010 Jeg bruger det friske... jeg ved ikk om pulveret har samme virkning... ellers nøjes med kogt vand med honning og citron....

  • #6   6. nov 2010 Nanna K. J

    Læste lige om halsbetændelse på netdoktor og der er åbenbart to former for halsbetændelse. Den hele behandles med pencillin og den anden med alm. smertestillende håndkøbsmedicin.
    Da jeg ikke har feber, tvivler jeg på at det skal behandles med pencillin


  • #7   6. nov 2010 Umiddelbart vil jeg foreslå dig at give endnu et ring til vagtlægen. Hvis du har så store smerter du ikke kan synke er det bestemt endnu en grund til du skal ses på. Du har sandsynligvis hævede mandler pga infektionen og de fleste læger vil pode dig i halsen (tage en hurtig prøve med vatpind) for at se om du har streptokokker eller lign. Hvis du har skal du have Penicillin eller anitbiotika. Du behøver ikke have feber for at skulle have medicin.

    Ellers så vil jeg foreslå at fortsætte med sugetabletter (evt hexokain bare pas på mavsen ikke får for meget af dem følg indlægsseddel) Og ellers tag panodil og evt ipren i kombi. Drik en masse varmt for at rydde ud i halsen. Og husk en masse væske generelt. Alm bolcher fremmer din spytproduktion og hjælper derfor, men pas på bisserne.. Nogle har gavn af kolde ting for at tage lidt af hævelsen, men det er meget individuelt. Jeg synes bestemt at det er en god undskyldning for at kaste mig over fryserens indhold af is.

    God bedring og jeg håber du svinger forbi doktormanden.. smiley


  • #8   6. nov 2010 Tag en halvanden liters cola og opløs en pose halls eller vicks deri smiley Og drik det henover dagen.

    Det virker smiley


  • #9   6. nov 2010 Sugetabletter med råmælk (fås i håndkøb), jeg mener, de hedder "væk i morgen". Måske er det for sent nu, jeg plejer at tage dem så snart, der er optræk til noget, men de er ikke så dyre, så det er da et forsøg værd.

    Pointen er vist, at der i råmælk er et stof med antibiotisk virkning og når det er sugetabletter "renser" de lige der, hvor det behøves


  • #10   7. nov 2010 Vil lige give et opdate.

    Det blev bare værre og værre og måtte atter ringe til lægevagten, som så mig kl 8 i morges.
    Jeg har fået en streptokok halsbetændelse smiley For helvede, hvor gør det ondt... Lægen har givet mig pencillin, som jeg håber snart virker, for kan stadig ikke synke, uden at det psykopatisk ondt


Kommentér på:
Råd mod ondt i halsen

Annonce