{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Har vi en Norsk Skovkat? {{forumTopicSubject}}

Har også spurgt på KG, men spørger også lige her hvis nogen nu skulle vide noget om det...

Min kæreste og hans eks købte to katte (brødre) da de var sammen. Han har så beholdt dem. De er helt sorte med gule øjne (den ene har nærmest orange øjne) og er korthåret, men temmelig store. Min kæreste påstår at hans eks gav 10.000 for dem med tavle og at de skulle være "korthåret norske skovkatte". Jeg har dog aldrig hørt om denne race, troede bestemt at norske skovkatte var langhårede...

Tager jeg fejl? Kan man få norske skovkatte der er korthårede og faktisk bare ligner store sorte huskatte?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har vi en Norsk Skovkat?
  • #1   7. nov 2010 Det er jeg ret sikker på man IKKE kan ! Han må jo have tavlen et sted smiley

• #2   7. nov 2010 Det er hans eks der efter sigende skulle have/have haft tavlerne.... Men kattene er udekatte og er ikke chippet eller øretatoveret eller noget og de har almindelig kort pels og har heller ikke den der buskede hale... Han siger så nu at hun vist "kun" gav 5-6000 for de to katte tilsammen, men det er stadig pænt meget for en kat som efter min mening IKKE er en racekat....

• #3   7. nov 2010 Hehe jo kan da godt lige tage et billede af den ene....

• #4   7. nov 2010 Jeg har hørt udtrykket om korthårede norske skovkatte før, men om det passer aner jeg ikke - da jeg læste det tænkte jeg at det sikkert bare var et salgstrick smiley

Almindelige huskatte kan sagtens være meget store også jo smiley

• #5   7. nov 2010 De to er meget store, men har også set alm huskatte der er store jo.... Nej jeg undrer mig også over at de ikke er blevet chippet når hun har givet så mange penge for dem...

• #7   7. nov 2010 Det er 2 sorte pantere *G*

Nej det er ganske almindelige lidt store huskatte eller blandingskatte. En norsk skovkat er semillanghåret og kendetegnes bl.a. ved stor krave og øreduske. Hvis det passer at de skulle være med stamtavle og så dyre er der virkelig en der er belvet snydt....

Min kæreste har en af mine gamle killinger. Den vejer over 6 kg så er ret stor. Er kun 1/8 Maine coon, men korthåret og broget. kun en killli

• #8   7. nov 2010 Nej, var også det jeg tænkte... De er jo temmelig store og har og ret blød og tyk pels, men de er jo slet ikke langhåret på nogen måde... Så det er muligt de er blandinger, men så kan der jo ikke være tavle på...

Min kæreste var heller ikke med til at købe dem, han har set papirer på dem, men ved ikke om det er tavler.. Han siger bare at hans eks købte dem som værende rene korthårede norske skovkatte.... Men jeg tror altså ikke helt på at den race findes...

• #9   7. nov 2010 Hov der kom lige lidt for mange ord med :o)

Den på billedet har slet ikke antydning af skovkat, hverken hovedform eller kropsbygning ligner. Men en lækker og flot huskat eller blanding.

• #10   7. nov 2010 Hehe ja lyder som om hans eks er blevet godt snydt...

Men skidt med det, nu har jeg da fået opklaret hvad de er...

• #11   7. nov 2010 Jeg har også altid troet det var alm huskatte, men så begyndte min svigermor at sige at hun mente de var racekatte og så sagde min kæreste pludselig at hans eks købte dem som racekatte.... Min kæreste har intet med det at gøre, han siger bare hvad hans eks har sagt, så det er eks'en der er blevet taget ved næsen...
    Men ja de er skam fine katte... den ene kommer dog kun ind for at spise og stikker så af igen, men den anden er ekstremt meget kælen og snakker konstant og er "fars kat" hehe... Raceren eller ej, så er det jo en sød kat...

• #12   7. nov 2010 Jeg har en kat som en fjerde del norsk skovkat, og han er kæmpe stor og vejer 7 kg. han har tyk og lang pels. så der er han nok blevet snydt godt og grundigt. jeg har heller aldrig hørt om en korthåret norks skovkat.

• #13   7. nov 2010 Som skrevet så har min kæreste intet med det at gøre.. Han har heldigvis ikke betalt for dem, han har bare beholdt dem hehe....

CE L:
    Den ene er lidt større end den anden og da jeg vejede ham her for en måneds tid siden vejede han 6 kg... Så han er jo ikke engang ligeså stor som din på 7 kg som kun er en fjerdedel norsk... Så nej jeg tror heller ikke der er noget norsk i dem, de ligner jo også bare alm huskatte... Men jeg ville jo lige forhøre mig..

• #14   7. nov 2010 Theresa:
    hehe pæn måde at sige det på.. Men ja du har nok ret...

• #15   7. nov 2010 Tror også hun er blevet snydt smiley Den der ligner i hvertfald ikke en kat med nogen som helst norsk skovkat i sig smiley

Men iiih en dejlig bamse det er smiley

• #16   7. nov 2010 Maria og Balto: jeg har et album med min på min profil, der har han sommerpels. synes da det er helt synd at hans eks er blevet røvrendt sådan smiley

• #17   7. nov 2010 Har også lige skrevet inde på KG.
    Fandt en British Shorthair derinde, som faktisk ligner den meget (den er dog uden tavle - så hvem ved hvad den reelt indeholder)
    (link fjernet) 23:22:59

• #18   7. nov 2010 Netha:
    Jamen så skulle du se broren... den er endnu mere bamset... hehe...

Den som Miemiv linker til ligner dem fuldstændig.. Men om det er sådan en eller om det bare er en huskat vides jo ikke.... Men vi har da fået afklaret at de ikke er norske hehe...

CE L:
    Hehe ja det er lidt synd for hende, men hvis hun vil have en racekat burde hun måske have undersøgt tingene nærmere og dermed vidst at den race ikke fandtes.... Så hun er måske lidt selv ude om det....

• #20   7. nov 2010 Kender også maine coon, da min kusine har haft en, så ved at det heller ikke er sådan en.... Jeg tror som sagt også bare det er almindelige huskatte...

• #21   7. nov 2010 der findes ikke korthåret norsk skovkat men rigtig mange prøver at sælge ders killinger eller katte som blaninger af endet norsk skov kat eller main coon
    jeg fik en lille sort killing en gang og der fik jeg af vide at han var halv norsk skovkat an var også kort håret og han blev kæmpe stor mener vagede 8 kg uden at være tyk og jeg ved den dag i dag at han bare var en ganske amindelig huskat eller blanings kat

mange folk er simpelhen så griske at de tager en formue for deres killinger hvis de har feks, lidt mere pjusket pels en en hus kat eller lidt længer pels

• #22   7. nov 2010 Maj - Jeg synes nu ellers vores MC har ret lange hår GG

http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=26121

• #23   7. nov 2010 efter jeg har set det finde billede af den smukke miser vil jeg være til bøjlig og sige det samme som hende med den hovede form det liner den har kunne det godt liner at der er nogen British Shorthair inde over :o)

• #24   7. nov 2010 Michelle:
    det er jo også fint nok hvis de havde sagt at de var blandet med norsk skovkat, men at opdigte en helt ny race er jo virkelig røvet... Men som sagt så skulle hun jo nok også have undersøgt sådan noget inden hun købte dem....

• #25   7. nov 2010 Michelle:
    Ja den ligner i hvert fald meget mere british end norsk.... Tror nu stadig bare det er alm huskat, men uanset hvad er det i hvert fald ikke en korthåret norsk skovkat!!!

• #26   7. nov 2010 nej den bed hende selv i popoen hihi ja hun burdte have sadt sig mere ind i tingene hihi

men ja jeg tænker tid på de folk der har så travlt med at overbevise andre om at deres kat er en bestemt race selv om de ikke har tavle på den
    jeg kan virkelig ikke forstå at hvis se så gerne vil have den race hvorfor hulen de så ikke har købt en kat med tavle, men ja kan ikke lade være med at røste på hovedet og tænke mit hihi
    en bliningskat eller huskat kan mestem være lige så dejlige som en racekat men hvor for ikke kalde den hvad den er .o)
    det er sku et mystium hihi

• #27   7. nov 2010 michelle:
    Du har fuldstændig ret... Jeg har en alm huskat til 300 kr og det er da uden tvivl verdens dejligste og bedste kat... om hun så er huskat eller den mest sjældne racekat er jeg da fløjtende ligeglad med.. Men der er jo nogle der kun tænker med pengepungen desværre... men så længe der er fjolser der falder for det og gladeligt betaler, så vil der jo også altid være folk der lyver for at tjene pengene...

• #28   7. nov 2010 anitta:
    Ja, men kropsbygningen og pelsen og hovedet er overhovedet ikke i nærheden af hvordan vores ser ud... Så vores har intet med norsk at gøre, er jeg ret sikker på...

• Mette D.
    Mette D. Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 342
    #30   7. nov 2010 Er du sikker på,at kæresten ikke husker forkert, at de er British shorthair, det ligner den fuldstændig. Huskatte har normalt ikke orange øjne, men grønne, med mindre der er blandet noget i dem. Det kunne jo også være forklaringen på den høje pris.

• #31   8. nov 2010 Mette:
    Han er ret sikker på hans eks sagde norsk skovkat, men der var ret meget fokus på at den var korthåret så de kan jo have taget fejl og have fået at vide det var British shorthair.... Synes også de ligner sådan en ret meget nemlig...

Kommentér på:
Har vi en Norsk Skovkat?

Annonce