{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.724 visninger | Oprettet:

Idiot bank {{forumTopicSubject}}

Min bank dame er dum:( har self Nordea wuhuu (not) og har haft fast indkomst siden januar 09 altid betalt alt til tiden ingen minus på kontoen osv . Hørte hende om det var muligt at låne til negle kursus. Ca 10.000 og til at kom ud pg tese til næste år i juli når jeg er blevet udlært sosu hjælper . Damen Sir ej nej du skal vise du har en fast indkomst i flere år:0???? Kan man fx gå i en anden bank og hører om de er villige til at hjælpe en ? Og så skifte?? Mit lån er på 60.000 hvilket jeg ikk mener er meget da det er brugt på kørerkort som tog lang tid grundet min undersøgelser med epilepsi og indskud til lejlighed og bil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idiot bank
  • #1   15. nov 2010 Det er svært at låne penge i banken lige for øjeblikket, hvis man ikke i forvejen har en mindre formue stående på kontoen.

  • #3   15. nov 2010 Det er især svært at låne penge til "forbrug" og lign... De lån har også de højeste renter...

    Og at du skylder 60.000 væk.. det er faktisk ret mange penge, igen på forbrug... Du har intet at vise for det..... Så som ved hus og bil....
    Så jeg tror du vil få rigtig svært ved at låne mere selvom du gik til andre...


  • #4   15. nov 2010 Hvis du ikke har nogen fast ejendom eller anden form for aktiv som banken evt kan få sine penge hjem på er det meget svært at låne penge i øjeblikket. Desværre..
    Du kan sagtens henvende dig til en anden bank. Men alle dine banksager skal jo flyttes for at de vil låne penge. Og da du i forvejen har gæld kan det være svært. 60k er ikke som sådan mange penge mend det er det jo i hvis banken ingen sikkerhed har.
    Det er bare svært i dag.
    Håber du finder ud af det.
    Dog vil jeg fraråde dig alle de der "hurtiglån". Som DER osv.
    Det koster alt alt alt for meget i renter i forhold til det du evt kan gøre i banken.


  • #5   15. nov 2010 jeg har lige lånt 60000 i danske bank til bil. jeg er på dagpenge og har en kassekredit på 10000. så du skal nok bare prøve at gå et andet sted hen.

  • #6   15. nov 2010 Jeg tror ikke det bliver nemt for dig at finde en bank der vil overtage dit lån, desværre.

  • #7   15. nov 2010 Bodil
    Ja 10K ville jeg nok også spare sammen til. Det er altså ikke meget. Og så måtte der være andre ting i en kort periode som jeg så ikke havde råd til..


  • #8   15. nov 2010 10k er umuligt for en studerene a spare op til smiley jeg skal knokle alle dage mellem jul og nytår for bare a tjene lidt ekstra

  • #9   15. nov 2010 Hvis du ikke som studerende kan spare op kan du jo heller ikke afdrage på et nyt lån. Det er sådan noget bankerne ser på dig, så jeg tror desværre de vil sige nej andre steder også.

  • #10   15. nov 2010 jeg har en bank der er nøjagtig lige sådan... har fast 14000 i mdr... HAR haft minus da jeg i 2009 mistede mit job pga krisen... men er kommet ind igen.. og haft mit job siden... har også altid betalt alt til tiden...

    men jeg har et lån.. pga min udd.. på 110000.. og ja det er mange penge.. men betaler 4000 i mdr ind på lå¨net for at få det væk.. selvom jeg kun SKAL betale 1600...
    men da jeg spurgte om jeg kunne låne penge til bil.. så jeg kunne komme på arbejde (uden at låne bil hver dag) blev der sagt nej..

    da jeg spurgte om jeg måtte låne 8000 for at betale min mor tilbage (da jeg lånte nogle penge af hende igennem min uddanelse) blev der sagt nej..

    jeg bliver ringet op hvis der er 900 kr i minus på min konto.. og min bankmand snakker til mig som om jeg er 5 år... og sammenligner mig med hans egen søn som åbenbart har pengeproblemer. (hvilket jeg altså ikk har)
    hehe

    så nogle banker er SÅ platte.... skift.. !!!! det er en forretning... jeg er igang med at få fat i oplysninger så jeg kan skifte...

    (da jeg ikk engang måtte skifte afdeling da jeg flyttede )


  • #11   15. nov 2010 t er oki at bruge din tråd.. men..

    ER DER NOGLE DER KAN ANDBEFALE EN GO BANK???


  • #12   15. nov 2010 har aldrig set en nordfyns.. : /
    bor i hedensted.. og kan evt have bank i vejle... men har godt nok aldrig set en?????


  • #13   15. nov 2010 haha forresten... luksus.. kan se du har haft problemer med danke bank også.. dejligt det ikk kun er mig.. ;P

  • #14   15. nov 2010 hvordan vil du adrage hvis du ik kan spare op???

  • #15   15. nov 2010 Jeg vil gerne anbefale Nordea... ;o)

    Også selv om TS ikke er tilfredse med dem.

    Vi er rigtig glade for dem og jeg synes, at de er meget realistiske, når de enten tilbyder eller afviser lån. Vi har aldrig haft problemer og oplever en meget stor grad af fleksibilitet og service...

    At man ikke kan få lov, at forhøje et lån med 10.000, mens man er studerende, er vel fornuftigt nok? Som Mie skriver, så kan man jo heller ikke betale dem tilbage, hvis man ikke kan spare op....;o)


  • #16   15. nov 2010 jeg havde også nordea til 1 jan i år. jeg har aldrig haft problemer med at betale mit lån eller noget. men i december måned sidste år havde jeg et over træk på 500 kr, og skulle ud og handle julegaver den 22 december. så var der en brev i postkassen hvor der stod hun havde spæret min kontor pga af overtrækket ikke var dækket og jeg måtte have en go jul. så jeg skal aldrig have noget med dem at gøre igen...

  • #17   15. nov 2010 Jeg kan fint betale mit afdrag på 1500 og os gerne mere men at smide 500 over på opsparing så går der år før jeg har til rejsen osv . Og eftersom jeg kun tjener 7300 og huslejen er på 5 er der ikk meget igen . Min veninde som er på kontant har lånt 110.000 a samme bankdame;0 i virkeligheden sku jeg kun afbetale med 700 på lånet det mig selv der vælger a betale mer a så har jo råd. Jeg undre mig bare da jeg personlig altid har fået indtryk a at bankdamen så sandelig ikk kan lide mig på den måde hun taler til mig osv . Overvejer a snakke med sparekassen nogen der har erfaring med dem? Min bankdame vil heller ikk lade mig flytte til den Nordea i min by!

  • #18   15. nov 2010 du kan jo altid flytte bank også lad dit lån stå i den gamle bank så vil den nye nok gerne låne penge til dig

    10000kr kan du spare op hurtigt . hvis du ville
    evt flyt i noger hvor du ik skal gi 5000 kr a bo i


  • #19   15. nov 2010 Vi ka ikk flytte ingen steder mere hvor vi må ha Emma med fordi hun er ast:( så det valg har vi ikk ellers var vi flyttet

  • #20   15. nov 2010 loui:) J

    Din bankdame siger ikke nej for at straffe dig, der ganske enkelt retninglinier for hvornår hun må låne penge ud til en kunde, hvis dit månedlige rådighedsbeløb er under 4500-5000 ville alle banker sige nej, til at forhøje dit lån. du skal nok over i en kassekredit, der kan du jo sætte din betaling til dit nuværende lån ned på midstebeløb og smide det mere af på en kassekredit. men som andre siger ville jeg da anbefale at du sparede de 10.000 kr op selv,


  • #21   15. nov 2010 loui:) J

    Der er også andre muligheder, man kan også købe aktier i ens bank, og få lavet mindre lån under aktionær forhold der er renten en hel del lavere end på et alm, forbrugslån. det er en mulighed jeg synes du skal undersøge med din bank, da du kan spare en del penge der.


  • #22   15. nov 2010 hvad er eb kassekredit

  • #23   15. nov 2010 frk-vestergaard *

    det er en underskrevet aftale om at din konto må stå i minus med et bestemt beløb hver måned men det er et beløb der gerne skal betales fildt ud efter et års tid eller to alt efter hvad aftale lyder.


  • #24   15. nov 2010 Jeg kan acceptere hvis min bankrådgiver sagde nej til at låne mig penge, hvis begrundelsen var i orden, og jeg i øvrigt havde opfattelsen af at h*n generalt vil mig det bedste.

    Men hvis først der var en der sagde at jeg ikke måtte handle et andet sted, ja så skal jeg lige love for at jeg havde taget alle mine sager og skiftet bank inden h*n kunne nå at drikke resten af sin kaffe. En bank er en forretning og jeg er deres kunde, er deres varer ikke noget jeg vil have, så finder jeg en anden butik.

    Vi har Danske Bank, en rigtig behagelig rådgiver og en kasseekspedient der husker os, selvom vi sjældent kommer ind til kassen.


  • #26   15. nov 2010 At du luksus aldrig får et nej fra din bank, ser jeg bestemt ikke så værende lig med at de er gode. Tvært imod.. man ser og høre om så mange som låner mere end de nogle sinde kan betale tilbage. Og så sidder man i saksen.
    Nok er banken en forretning, men de er jo aldrig ude på at ville en noget ondt når de siger nej. Tvært imod så prøver de jo at sikre både dem selv, men også kunden i at lånet kan betales tilbage....


  • #27   15. nov 2010 Bodil undskyld mig men h ad bilder du dog ind:0? At kalde mig umoden:0 jeg er igan med en Udd og knokler alle weekender udover elev jobbet ! Jeg har en fast indkomst og en sund økonomi som banken selv Sir det . Så bare fordi jeg ikk er højtlønnet og gerne vil låne til a udd mig mer så jeg ergo kan tjene mer er umodent:0 jeg undre mig blot over bankdamen tiltaler mig som et stk snavs og ikk besvare opkald osv men gerne låner 110.000 til en på kontant hjælp hvilket iøveigt er dybt ulovligt!

  • #28   15. nov 2010 loui nu siger jeg ik du er umoden
    men du er sku da ikke moden bare fordi du har fest arbejde ovs.
    derfor kan man godt være mega umoden . ikke sagt a du er det


  • #29   15. nov 2010 Jeg kan faktisk godt forstå den bankdame, der er tilbageholden med at bevilge lån, til en som dig, når du stadig er under uddannelse og ikke har garanti for fast arbejde, når du bliver færdiguddannet og du har et lån i forvejen. - Og slet ikke til en rejse. Det er en luksus som mange af os må undvære i mange år fordi der ikke er råd.

    Hun kan til gengæld ikke tillade sig at sige, at du ikke må flytte afdeling. Det er vel op til medarbejderne i den anden afdeling af banken at afgøre, om de vil have dig som kunde. Og du er også i din fulde ret til at forhøre i en anden bank.
    Jeg har selv engang skiftet afdeling i Nordea, for at få en filial, som var tættere på hvor jeg boede. Så blev alle mine konti og lån bare flyttet og jeg fik en ny rådgiver. No probs.


  • #31   15. nov 2010 Jeg mener så bestemt man viser man er moden når man kan finde ud af at styre en udd og job og bare det at leve i egen bolig osv umodehed i mine øjn er alle de unge som ikk gider lette luksus røven og kom i aktivering eller tá en udd eller et job hvad end det måtte være, end blot a sidde hjemme med en pind og få kontanthjælp. Umodenhed er den pige på 15 der får et barn og hellere vil feste og tá til sunny Beach. Am i uncorrect?

  • #32   15. nov 2010 Mie det da os handlinger det jeg beskriver jeg ku ha givet komunen fingeren pg siddet på kontanten istedet for a knokle røven ud a bukserne for a vise jeg elsker min udd og gider tá mig sammen og bli til noget smiley undskyld der går lidt mellem mine svar men er os igang med at bage cupcakes med pink frosting (første gang) uhh:) de forresten til alle mine dejlige kollegaer da jeg har sidste dag i praktik på torsdag smiley

  • #33   15. nov 2010 Arbejdernes landsbank er super god - og fair.. smiley

  • #34   15. nov 2010 loui husk billeder hehe altgså af kagerne

  • #35   15. nov 2010 Skriver så snart de færdige så kan i se dem på face;)

  • #36   15. nov 2010 Ioui : Jeg siger ikke, at du ikke gør hvad du kan for at klare dig selv og tjene penge, men kun at du jo ikke har ret mange penge, samt at du er ung og studerende. De vil nok gerne vente med at låne dig mere, indtil du har en mere fast og stabil økonomi. Det er ikke ualmindeligt idag, med mindre lånet f.eks. er til en bil el.lign, som kan stilles som sikkerhed for lånet.

  • #37   15. nov 2010 Jeg forstår så ikke helt..... du er så glad for din uddannelse? Men du vil gerne uddanne dig til noget helt andet når du er færdig?
    Hvis jeg var dig, ville jeg færdiggøre min uddannelse og så finde en job... når du er vand til og godt kan leve af en elev løn, ville jeg bruge alle penge fra elev lønnen og op efter, til at smide efter det lån. Så ville det ikke tage dig et halvt år at få lånet helt væk og spare op til den næste uddannelse......


  • #38   15. nov 2010 Camilla jeg vil gerne tage negle kurser det kan jeg egentlig ikk se noget i det jo ikk er job man kan leve a som min Udd er. Det såmænd fordi negle intra mig meget og ku jo være på længere sigt jeg ville Udd mig helt til negle tek som en fritids ting

  • #39   15. nov 2010 Og en sosu hjælper løn er nu ikk sååå go så man bare lig afbetaler lån smiley det faktisk ret lavt lønnet i forhold til hva man laver syns jeg personligt.

  • #40   15. nov 2010 Louise... i know. Jeg er selv hjælper. Og senere assistent uddannet. Og jo kan man leve af sin elev løn kan man godt afbetale lån...
    Men igen.. hvis ikke du mener du kan det... så synes jeg da at det er endnu dummere at optage mere gæld.
    Prøv også at tænke på din fremtid. En dag vil du og kæresten vel gerne købe hus? Der ser banken jo også på hvad man har af gæld. Og hvor god man er til at betale den tilbage...


  • #41   15. nov 2010 Så er cup cakene færdig men de ikk så fiine som jeg gerne ville ha smiley hehe frostingen løb lidt men håber de blir hårdere i køleren smiley de skal dog pyntes lidt mer men de kan ses på min face profil smiley søg på Louise maria Jørgensen smiley tjek os mine mobil billeder der en masse a negle jeg laver som hobby og kommenter endelig smiley

  • #42   15. nov 2010 når man ik er ven med dig kan man ik se det:(

  • #43   15. nov 2010 Ja jeg kender godt den følelse af "dumme bank dame"..

    Efter 5½ år su og 2 år på arbejdsmarkedet fik jeg endelig BREVET... en lejlighed til mig.. woow! endelig kunne jeg flytte fra det lille værelse som jeg havde boet i lææænge...

    Jeg skyldte banken 7000kr og var virkelig overbevist om at de 16000 kr til indskuddet blev nemt at låne..

    Jeg var sågar så naiv at jeg troede jeg også kunne låne til møbler.. havde jo kun en seng, et bord og et computerbord og service som var tusse gammel og avet fra alle mulige steder..

    Jeg spurgte om at låne 50.000 til indskud og møbler

    Men nej... spurgte så om det kunne lade sig gøre bare at låne 16.000 til indskuddet.. det måtte jeg heller ikke...

    Her stod jeg og skyldte 7000kr

    Og havde haft 15.000kr udbetalt i 2 år.. altid betalt mine ting.

    Men så var det godt jeg havde en god far! smiley


Kommentér på:
Idiot bank

Annonce