{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

Tips til graviditet? {{forumTopicSubject}}

Hvilke myter er mon sande?
Når man ikke bliver gravid med det samme, kan man så selv gøre noget for at skubbe processen i gang?
Er der evt noget der har hjulpet for jer?

Mig og min veninde kom til at snakke om det, og vi har fået meget forskellige ting at vide.
Nu ville jeg prøve at forhøre mig her :O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tips til graviditet?
  • #1   16. nov 2010 Hmm stoppe på p-piller er nok en god ide smiley

• #2   16. nov 2010 Frederikke H, Gg ja det har du helt ret i.

Men hvor tit bør sexen finde sted? Nogen siger hver 2 dag, nogen siger det bør gemmes til ægløsning, nogen siger det IKKE bør vente til ægløsning da kvaliteten så blir dårligere, nogen siger man ikke skal tænke over graviditet, nogen siger man skal holde numsen løftet 2-30 min efter.. oooog så videre...

• #3   16. nov 2010 Og så er der de komiske myter.. : Spis fisk. ØH?

• #4   16. nov 2010 Min veninde fik at vide af lægen, at hun skulle ligge et par puder under numsen så denne lå lidt op ad så sæden ikke rendte ud. Og hun har to drenge i dag, men ved selvfølgelig ikke om det var det der gjorde udslaget;-)

• #5   16. nov 2010 Laila & Rocky : ), ja den hører man mange steder.. :O)
    Fik hun at vide hvor længe hun skulle ligge sådan?

Har nemlig hørt alt lige fra 2 - 30 min. Gg

• #6   16. nov 2010 Hvad med lidt fakta i stedet for?
    Det er bevist, at en fornuftig god kondition gør en ønsket graviditet lettere.
    Desværre kan jeg ikke lige finde linket til det...

Endvidere har man også fundet ud af, at hvis man tænker FOR MEGET på en ønsket graviditet, så kan det bare ikke lykkes.... så tænk på noget andet:))))

• #7   16. nov 2010 Jeg har også hørt (men det tror jeg ikke helt passer), at man får pigebørn af frisk sæd og drengebørn af "gammel" sæd. Men har så også hørt, at fostert i starten et intet køn inden der enten udvikles til xx eller xy. Men det ved jeg heller ikke om det passer.

• #8   16. nov 2010 - mullet -, Det undre mig bare, for nogle læger og lign udtaler også at sæden burde finde vej af sig selv, uden man ligger sådan..
    Men ja, det giver jo mening at chancen er større hvis man gør sådan syns jeg... smiley

• #9   16. nov 2010 Linda N, fakta er altid godt. Ss.
    Super :O) det har jeg vist også hørt om før..

Laila & Rocky : ), Der har jeg så hørt at man får piger hvis man bruger missionær og drenge hvis man bruger doggy. GG.
    - Den tror jeg simpelthen ikke på.

• #10   16. nov 2010 - mullet - helt enig.
    Også derfor jeg synes det er mærkeligt at der er nogen der ikke mener det hjælper..
    Det er vel værd at prøve, selvom man burde kunne blive gravid uden at ligge sådan. Ss.

• #11   16. nov 2010 Ha ha ha hvad så med alle de andre stillinger?? Der kan man måske ikke blive gravid? ;-D

• #12   16. nov 2010 Laila & Rocky : ), Nej det skulle man ikke tro, ifølge den myte. Griner. ;-D

• #13   16. nov 2010 Altså min kæreste blev far efter et "one nigth stand" hvor begge parter var sprit stive. Så i nogle tilfælde kræver det kun EN gang..

• #14   16. nov 2010 - mullet -, Ja det jo det.. Men skal man så gøre det hver gang mon?

Laila & Rocky : ), ja det er utroligt det sker så hurtigt for nogen.. Især når man hører om dem der prøver i flere år.

• #15   16. nov 2010 - mullet -, Okay :O)
    Gad vide hvorfor det lige skal være i over 30 min...

• #16   16. nov 2010 Pia: Min søster og svoger forsøgte i 10 år uden held.
    ALT blev prøvet, men uden held.
    Så døde vores forældre, og den der baby gik vist i glemmebogen et par måneder, for 11 måneder senere fødte min søster en datter.
    Giver det ikke stof til eftertanke??

• #17   16. nov 2010 Linda N, Det var godt nok længe!
    Utroligt så meget ens tanker kan gøre.
    Jeg har også en veninde der forsøgte i 8 mdr uden held.. Så begyndte hun at miste troen på det. Og vupti.. så skete der altså noget.

Men at lære at styre tankerne væk fra det.. Det er rimeligt svært.

• #18   16. nov 2010 Pia: Der bor også et par 3 huse herfra, som forsøgte i mange år, og de fik også de 3 forsøg på reagensglasbefrugtning... alt mislykkedes, så de adobterede en lille dreng fra Korea...
    10 måneder senere fik de en lille datter...
    De fik jo pludselig flyttet fokus fra at få et biologisk fælles barn til noget andet, og så vupti:))))

• #20   16. nov 2010 Linda N, Den slags hører man tit.. Det er virkeligt utroligt.
    Men hvordan kan man så fokusere på noget andet, hvis man så brændende vil være gravid? Det må være svært at kontrollere..

Kira R, det kunne sagtens være rigtigt i hvert fald..

• #21   16. nov 2010 Min bror og svigerinde prøvede i 5 år uden held, så blev de skrevet op til homon behandling og vupti en måned før hun skulle starte blev hun gravid. Så tror helt bestem også der kan ligge et ubevist psykisk press fra en selv, der gør at det bare ikke lige sker.

• #22   16. nov 2010 Laila & Rocky : ), Ja.. Og psyken er bare noget af det sværeste at styre til tider, så det er egentlig lidt skræmmende.
    Jeg har selv et vist pres i mig selv, for jeg har haft en alvorlig infektion for nogle år siden, som kan have konsekvenser for i hvert fald den ene æggestok.
    Så jeg har længe frygtet at jeg slet ikke kan på den naturlige måde.

• #23   16. nov 2010 Pia: Det kan man ikke kontrollere, for det meste sker jo i underbevidstheden.

• #24   16. nov 2010 Linda N, Lige præcis.
    Så skal man da i hvert fald virkeligt foretage sig noget i en periode, som fanger ens fokus til fulde.

• #25   16. nov 2010 Pia: Så må du hellere droppe præventionen med det samme, så kroppen kan "finde" sig selv igen, før det skal være. Nu kan jeg så se, at du ikke er så gammel endnu, så du kan garanteret godt bruge noget supplerende uddannelse. Kom i gang med det med det samme, så du ligesom får fokus væk fra den baby i et års tid eller to - og så er det nok ikke så svært til den tid.

• #26   16. nov 2010 Linda N,
    Uddannelse er bare pt no go for mig..
    Blir sendt rundt til forskellige vurderinger for at finde ud af hvad jeg bør og ikke bør mht job og skole.
    Har siden barndommen lidt af angst og vinter dep i perioder, som gør det umuligt for mig at fungere ude i samfundet. Fik ikke rette hjælp i tide, for dengang anede de ikke hvad de skulle stille op. Har siden da været prøveklud for medicin og terapi, da jeg er blevet syg hver gang jeg har haft skole at passe.
    Min læge mener jeg er en af de få der kun fungerer som hjemmegående, og hun mener jeg ville få det godt som hjemmegående husmor. - Men det er jo lettere sagt end gjort. :O)

• #27   16. nov 2010 * Ann & Egon *, Gg det var jeg ikke klar over.

• #29   16. nov 2010 Sne Dronningen- er IS kold. _, jeg tror bestemt heller ikke altid den slags myter og undersøgelser holder stik.. Der vil altid være tilfælde som modsiger den slags smiley

Sjovt med den beregner på nettet.. Prøvede den lige.
    Kan se at vi burde gå i gang med at øve herhjemme i disse dage. GG

• #30   16. nov 2010 Pia: Det må du undskylde... nu du skriver det, så kan jeg faktisk godt huske, at jeg har set, at du har skrevet om det før... sorry...
    Du vil altså have for meget fokus på det, hvis du kun går hjemme, tror jeg...
    Kan du ikke deltage i nogle kurser? Noget idræt/gymnastik eller noget i den retning måske... det er jo helt uforpligtigende, men det vil være rigtig god "mental træning" for dig.
    Det vil (i mine øjne) være rigtig godt for både dig og babyen, hvis du kan klare at komme lidt ud, for det er jo vigtigt for et barn at komme ud blandt andre. Det kan et barn altså ikke alene - mor skal med:))
    Det kan også være, du bare skal starte med at finde en lille gruppe mennesker, du kan gå en tur sammen med nogle gange ugentligt... du skal bare gøre lidt aktivt selv for at lære at overvinde angsten, for den gavner jo ikke dit barn.

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 342
    #32   17. nov 2010 Alle mine 3 børn og "lavet" ved zoneterapi, da jeg ikke blev gravid i al den tid vi prøvede uden (ved den første i over 1 år). Såsnart jeg startede på zobeterapien, så skete det bare, om det så er troen eller det virker, ja, jeg er ligeglad, jeg fik de børn jeg ønskede mig.
    Min søn og svigerdatter mistede deres ufødte barn og det kunne ikke gå hurtigt nok, med at få et nyt, men over 1 år senere var min svigerdatter ikke blevet gravid. Da valgte så at priotere anderledes og vente med baby til senere og straks derefter blev hun gravid, og har idag en dejlig lille dreng på 8 måneder. Så jeg tror helt klart det psykiske pres betyder rigtigt meget..

• #33   17. nov 2010 Linda N, Ss helt okay.
    Ville være umuligt at kunne placere alle man har set indlæg fra jo :O)

Det der er underligt er netop at jeg ikke har noget problem med at komme ud blandt andre osv som min hverdag er nu.. Jeg føler ingen angst i de forbindelser (Medmindre jeg er gået helt ned, efter at have haft skole at passe..) Det går altid kun galt når jeg har haft skole eller arb i mit liv..
    Det er 2 år siden jeg har haft skole at passe nu, og jeg fungerer rimeligt som "hjemmegående".. Jeg har stadig ting at døje med som søvnbesvær og koncentrationsbesvær og lign (nogle dage værre end andre), men jeg fungerer rimeligt, og har overskud til mine pligter osv, når det kun er det i hjemmet jeg har at passe.

Men når jeg skal præstere noget og har ting at passe dagligt på skole eller arb-front, slår det helt klik i løbet af ingen tid. Dér opstår min angst osv.. (Ja jeg fatter det ikke, og ingen har nået frem til kernen i problemmet endnu).

Jeg kommer ud med hundene hver dag, jeg handler tit, besøger familie og veninder, og holder mig i gang herhjemme med alt det huslige osv. Ingen problemmer med den slags.
    - Hvorimod hvis jeg også skulle passe skole eller arb, så ville alt blive en kamp på ingen tid. Den rumle har jeg været igennem mange gange, siden jeg var 6.

• #34   17. nov 2010 Sne Dronningen- er IS kold. _, Gg, gad vide om der så er grænser for hvor mange gange man bør "prøve", under ægløsning.

Mette Damm N, Okay det har jeg så ikke hørt om før. Ss.
    Det lyder da egentlig utroligt.

• #35   17. nov 2010 Pia: Det, du fortæller der, lyder meget velkendt...
    Stadigvæk synes jeg, du skal have fokus væk fra den baby lige nu, så kan du ikke melde dig til et gymnastikhold eller sådan noget, der starter her efter jul? Det er jo helt uforpligende, og der er ikke krav om, at du skal lave en hulens masse hjemmearbejde eller være dygtigere end de andre. Man kommer som man er, og man gør det man kan.... og så griner man en hulens masse på sådan et hold:)))

• #36   17. nov 2010 Linda N, jeg glemte lige at svare på det med at komme ud og tænke på noget andet..
    Det tror jeg også er en god idé, jeg ved bare ikke lige hvad det kunne være.. Der sker ikke så meget på den ø vi bor på.
    Men burde jo self være muligt at finde noget i nærheden der kunne fange ens fokus :O)

• #37   17. nov 2010 Linda N, ja det er ikke nogen dårlig idé :O)
    - Og motion skader jo bestemt heller ikke nogen steder.

• #38   17. nov 2010 Må jeg spørge, hvilken ø du bor på?

• #39   17. nov 2010 Det må du da :O) vi bor på Møn. (Sydsjælland).

• #40   17. nov 2010 Okay... jamen der må da være noget gymnastik af en art...
    Du skal måske nok undgå sådan noget som håndbold og fodbold, for der skal du yde noget i forhold til et hold. Kig efter noget, hvor det er helt individuelt:))

• #41   17. nov 2010 Ja det burde der.. Det er i hvert fald til at finde ud af :O)
    Der er i hvert fald motions center, og svømmehal.. det kunne også være en mulighed.
    Men gad vide om det ville fylde nok i hovedet. Ss.

• #42   17. nov 2010 Hihi sikke mange skrøner der er om dette emne..

Mit input kommer her..
    1) spis fornuftigt og check om din vægt er rimelig. Undervægtige kan have meget svært ved at blive gravide og overvægtige har samme problem. Få kilo til hver side kan gøre en forskel. Server sund kost for din partner også da sædkvaliteten kan øges kraftigt ved rigtig kost. Pas på koffeinholdige /sukkerholdige drikke.
    2) Stop med at ryge (hvis du ryger)
    3) begynd på at spise folinsyre (folsyre) da dit barn vil være bedre beskytter helt fra start og du kan undgå rygmarvsbrok Ol.
    4) Dyrk sex ofte så det ikke kun bliver til projekt "baby" . Ca hver - til hver 2. dag omkring ægløsningstidspunktet sikrer størst mulighed. Det er fordelagtigt hvis kvinden får orgasme under samlejet, da sæden bliver hjulpet op i livmoderen/æggelederen af sammentrækningen påstår visse.
    5) få din partner til at gå i løst undertøj og undgå varme bade og varme til skridtet generelt. (f.eks for meget varme i bilsædet ved længere køreture kan hæmme sædkvaliteten)
    6) Dyrk motion..
    7) Grin og gå op i alt muligt andet. Jo mere pres jo sværere er det at få projektet til at lykkes.
    8) Brug tiden til at læse flere tips UDEN at flippe baglæns og gå helt agurk over alle små ting du læser og hører, samtidigt med du husker at grine og lave alt muligt andet. Sådan at du ved tingene og efterlever en del af dem men at de bliver en naturlig del af din hverdag som du ikke tænker over.
    9) Snak om alt muligt andet end baby og luk øjnene for barnevogne og børn. Den mere afslappede variant har som regel størst effekt.
    10 ) kan du ikke lade være så køb en stak ægløsningstests på nettet til billigste pris og test så du ved omtrent hvornår i skal øve mest.. men hold dig fra gravividtets test indtil du er mindst 7 dage over tid ellers bliver det en DYR fornøjelse. Hvis testen "igen" viser negativ så prøv at se positivt på det. Som sagt jo mere fokus på ønsket om endelig at blive gravid jo sværere siger min erfaring mig det er.

Held og lykke..

• #43   17. nov 2010 Line N, Ss ja det må man sige. :O)

Det lyder også meget troværdigt det du skriver..
    Dog er 9'eren svær for mig, da min bedste veninde lige har fået barn, og vi ses meget tit.
    Men jeg PRØVER på ikke at få skruk. Gg.

Mange tak :O)

• #44   17. nov 2010 Jeg tror, det vil være bedst for dig at komme ind på et hold, hvor der trænes fx én gang ugentligt på bestemt klokkeslet.
    Prøv at tjekke bladene fra AOF, FOF og hvad de ellers hedder...

• #45   17. nov 2010 Linda N, den er egentlig svær.. For jeg er ekstremt kontrol freak, men samtidigt kan jeg få meget stress når jeg skal nå ting til et vist tidspunkt. - Men det skal der self også arbejdes på :O)

• #46   17. nov 2010 Det er da bestemt noget, du skal arbejde med, for lige pludselig skal dit barn altså møde i skole kl 8, og hvis du ikke selv kan klare bare den ene gang om ugen, hvordan vil du så få dit barn i skole til tiden 5 dage om ugen??
    Undskyld, at jeg nu provokerer dig, men jeg vil gerne have dig til at tænke over det.

• #47   17. nov 2010 Linda N, det er sagtens noget jeg kan, det er bare nogle af de ting der kan stresse mig.
    Er primært den slags jeg stadig døjer med, selvom jeg går hjemme.

Det er mere det der med at jeg skal stå helt klar og vide at jeg ikke kommer hjem foreløbigt, der kører stressen helt op.. Som f.eks hvis jeg skal ud og passe en hverdag et sted.
    Den slags stress har jeg ikke når jeg bare skal ud i kort tid.

Der har det også hjulpet meget at flytte til byen, og have det hele tæt på sig.
    Det er noget underligt uforklarligt noget.

• #48   17. nov 2010 Og så er jeg kanon til at gøre ting for andres skyld.
    Der falmer mine personlige begrænsninger og kampe hen.

• #49   17. nov 2010 Jeg tror alligevel, du skal finde det hold for at komme lidt i træning med mødetider igen... og for fysikkens skyld:))

• #50   17. nov 2010 Jeg har skam tænkt alle de ting igennem.. Det er ikke nogen spontan idé for mig/os at ville have vores første barn snart. :O)

Og dem med kendskab til min fortid og de begrænsninger jeg har den dag i dag, tvivler ikke et sek på mine evner og min ansvarsbevidsthed overfor hverken børn eller dyr. - Det er ikke deres hverdag og behov jeg ikke kan opfylde. - Det er de krav der stilles til mig ude i samfundet om uddannelse og job. Det har gjort mig syg siden jeg var barn. - Og derfra har jeg stadig ting at arbejde med, efter mine mange nederlag, men jeg arbejder med dem, og jeg får tingene gjort, aftaler blir holdt, osv.
    Min læges opbakning betyder især alverden for mig, for hun kender til hele min livshistorie og har alt stående om mine lidelser og begrænsninger.

Jeg er svag på visse punkter hvor andre er stærke og blot ser det som en del af livet og hverdagen.. Men jeg er ufattelig stærk på mange af de områder som andre finder hamrende svære.
    Jeg kender mig selv bedre end mange i min alder kender sig selv, for jeg har været udsat for meget indvendigt, fra meget tidl alder.
    Derfor, har jeg også altid været meget foran og er hurtig modnet.
    Man møder meget modstand og mange fordomme med sådan en bagage på sig, men den modstand kan ikke længere hyle mig ud af den.
    Jeg ved hvad jeg er i stand til, og hvad jeg ikke er i stand til. Ville aldrig påtage mig noget jeg tvivlede det mindste på. Den slags er jeg ekstremt forsigtig med. Man lærer jo trods alt at beskytte sig selv.
    Af denne grund, har jeg bla holdt fast i at jeg skal have rette hjælp, før jeg skal kastes ud i noget nyt i forbindelse med skole eller arb. For jeg kender konsekvensen og resultatet.

Det er egentlig ikke fordi jeg har behov for at forklare mig at jeg skriver dette, men mere for at give indblik i at man sagtens kan tænke klart, selvom man har meget svært ved nogle ting. :O)
    Jeg kender andre tilfælde som mit, som er forældre og dén opgave har de aldrig svigtet.

• #51   17. nov 2010 Linda N, ja lige præcis. Også derfor jeg skrev til sidst: samtidigt kan jeg få meget stress når jeg skal nå ting til et vist tidspunkt. - Men det skal der self også arbejdes på :O)

• #52   17. nov 2010 Jeg finder en ubeskrivelig styrke i at give andre en god tilværelse.. Mine veninder, min familie, min kæreste, min hund.. Det er det jeg går allermest op i. Jeg har altid overskud til at hjælpe dem der har brug for det, og være der for dem.

Men nok om det. Må hellere finde dynen :O)
    Tak for alle svarene.

Kommentér på:
Tips til graviditet?

Annonce