942 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Man undre sig... Man undre sig...

Nu har jeg snart været bruger her inde i noget tid. Og har lært at der er forskel på om man har en hund med stamtavle, og om man har en uden.. Og at der er to klubber (større klubber)... Jeg undre mig nu over følgene, fandt denne annonce.....
Hvalpe:
Moren er Cavalier king og Faren Japansk spids. Begge forældre haves. Super dejlig blanding.
De vil blive dyrlægekontrolleret, vaccineret og chippet, fået ormekur og har 3 kg mad med ud i verden.
Moren har DKK stamtavle.
Faren har DRU stamtavle.
Hvalpene får en dyrlægekontrolleret ane/avlstavle med sig fra De Frie Hundeejer med deres blodlinier.

Hvalpene vokser op inde i huset hos os og vil være trygge og sociale når de rejser herfra.
Der er 5 tæver og 2 hanner
pris:
tæver 6000 kr. og hanner 5000 kr.

Må man gerne blande klubberne?
Og er det normalt at blandings hvalpe tæver koster mere en hannerne??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Man undre sig...
  • #1   20. nov 2010 Mht til at blande klubberne så tror jeg at det i dette tilfælde er ret lige meget. For jeg kunne forestille mig at hundene ikke er avlsgodkendte. Hvis de var ville man nok ikke blande dem. Tror jeg. Mht. prisen så synes jeg tit at man ser at en tæve koster mere end hanhunde. Ved ikke helt hvorfor. Måske mener man at kunne tjene flere penge på at have en tæve. Altså ved at avle på hende?

• #2   20. nov 2010 Øhh kigge lige med en gang...
    hvor har du fundet den henne??

• #3   20. nov 2010 Man kan (så vidt jeg har forstået) ikke blande klubberne.
    DRU vil vidst gerne overføre DKK hunde til deres eget register. Men DKK tager kun FCI hunde ind..

Nogle tager mere for tæver fordi de er mere eftertragtede, tror jeg. (jeg er ikke enig i at dette er rigtigt)

• #4   20. nov 2010 Men hvis forældrene er af to forskellige racer, så er det jo ligemeget med stamtavle. Det er stadig en blandingshund.

• #5   20. nov 2010 (link fjernet)

- Ja man undre sig.... smiley

• #6   20. nov 2010 Nej det må man ikke og jeg fatter ikke at man lader en DKK Cavalier parres med en anden race... Det er sku synd for racen...

• #7   20. nov 2010 Nej hvor er hun blank når hun skriver... Hvis man har en kennel kan man da sagtens undgå bla hvlape for man lader vel ikke sin løbske tæve rende rundt med alle hannerne????

• #9   20. nov 2010 Synes da også lige at 6000 er meget for en blandingstæve egentlig. Men synes faktisk tit man ser at der er forskel i pris på tæver og hanner... Også når det er blandinger. Så feks engang en hvor den mindste hvalp kostede betydeligt mere, bare fordi den var ekstremt lille i forhold til de andre. Det ville jeg jo se som et svaghedstegn, og ikke et sundhedstegn.

• #10   20. nov 2010 En klub med ''anetavler'', der ikke engang kan formulere sit eget navn grammatisk korrekt *G* Siger det ikke alt?

Kommentér på:
Man undre sig...

Annonce