{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

AT
AT
Tilmeldt:
2. apr 2017
Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008

undre mig.. {{forumTopicSubject}}

hvis man en gang har fået fjernet og aflivet sin hvalp af politiet, pga mistænkelig blanding, hvorfor vælger man så at anskaffe sig en stribet boxer/ mastiff blanding??

undskyld mit galde, men hvor meget skal der til før at man forstår raceforbudets alvor???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undre mig..
  • #1   20. feb 2018 AT, ja, det ville godt nok også undre mig, hvis jeg hørte om nogen, der bar sig sådan ad.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #3   20. feb 2018 Mac-brugere: men tænk at man tør når man for hvad, 6 måneder siden fik aflivet sin hvalp grundet race forbudet.. jeg troede ikke man mm kunne være så ja dum...

  • #8   20. feb 2018 Sindsygt eller ej, loven er som den er, og når man først har smagt den en gang, kan det undre, at man tør tage chancen en gang til.

    Jeg ved ikke, hvem vedkommende er, men når jeg tænker ca. 6 mdr. tilbage, så tænker jeg på en hvalp, som også blev påstået være af lovlige racer. Den blev taget, fordi det ikke kunne bevises, at den var lovlig. Men måske er forældrene denne gang racerene og med stamtavle, og der foreligger DNA test, så lovligheden denne gang kan bevises.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #9   20. feb 2018 Emma:sygt ja, men sådan er realiteten lige nu..
    derfor er det endnu mere vanvittigt at ikke engangs ens hunds liv kan banke fornuft ind i hovedet på en..


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #10   20. feb 2018 Lene:Jeps, en hvalp.
    endnu mere overraskende har den nye hvalp og tidligere hvalp enorme ligheder..


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #12   20. feb 2018 lens: denne blev aflivet.
    de var kæmpe ramaskrig på Facebook,og ejer har efterfølgende været i tv med det.


  • #13   20. feb 2018 Ja det har jeg også lige set. Jeg kan godt nok heller ikke forstå det, hvor er det vildt.
    Den anden hund var blanding af Cane corso, rottweiler og boxer, og blev aflivet fordi den blev anmeldt og man ikke kunne bevise at der ikke var ulovlige racer i den. At man så tør anskaffe sig en boxer/mastiff blanding?!
    Vil det ikke sige at hvis en person ringer og anmelder dem i morgen, Vil præcis den samme situation gentage sig?? Medmindre hun har DNA test på, og kan bevise at forældrene er renracede?

    Og så er det lige gyldigt hvor dum og unfair loven er, den er jo som den er. Jeg forstår ikke man tør tage chancen. Især når man i den grad kender konsekvenserne! smiley


  • #14   20. feb 2018 Altså - selv om folk får et klip eller tre i kørekortet, så er det da stadigt ikke sikkert, de kan finde ud af at holde farten ned på det lovlige.......just saying!

    Men - ja, man skulle tro, det var muligt at blive klogere med tiden.


  • #16   21. feb 2018 Tja - mht til farten, sætter du andres liv i fare

  • #18   21. feb 2018 Jeg HAR læst hvad du skriver. I min optik, burde begge dele vække til eftertanke.



    Og hvis der skal findes en forskel, så vil et menneskeliv stadigt vægte højere end et hunde liv, uanset hvor meget jeg holder af min bøfler.


  • #20   21. feb 2018 Jeg forstår godt, at du mener man bør reagere mere følelses mæssigt på, at tage afsked med DIN hund i forhold til "kun" en bøde. I min optik er bøden (altså det du skal betale) den mindste del, fordi det i realiteten er en reminder om, at du har udsat andre mennesker for fare. De mennesker kan lige så let være dine venner/familie eller andre du kærer dig om, og derfor er det i min optik, noget der bør give samme eller større motivation til eftertanke og handlingsændring.

    At vi ikke er enige, er helt ok for mig, men ikke noget, der får mig til at "opgive" hverken dig eller andre.


Kommentér på:
undre mig..

Annonce