{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Kan nogen opmuntre mig? {{forumTopicSubject}}

Er der ikke nogen der kan opmuntre mig? Jeg er i et super mærkeligt trist humør, og jeg trænger til lidt at smile af..

Min bedste ven Martin (som jeg bor sammen med) er til julefrokost, og jeg skal hygge med min søster i aften..

Jeg har glædet mig hele dagen til min søster kommer, men lige nu er jeg bare trist..

Som mange af jer ved, har Martin og jeg haft en del problemer, og jeg kæmper virkelig for at lave om på nogle ting ang. mig selv..

Derfor har jeg besluttet mig for at jeg ikke vil skrive og forstyrre Martin i aften... Men kan mærke at jeg skal have lidt "hjælp" for ikke at gøre det.. smiley

Så søde mennesker.. Underhold mig? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan nogen opmuntre mig?
  • #1   27. nov 2010 Det er så wird det forhold i har - Begriber det ikke

• #2   27. nov 2010 Det behøver du skam heller ikke.. Beder ikke nogen om at kunne forstå vores forhold.. ;o)

• #3   27. nov 2010 Min erfaring siger mig, at det her ender som en debat om jeres forhold, fordi du har nævnt det i første indlæg ;o)
    Hvis du bare vil have underholdning - hvilket vi er mange der gerne vil smiley - så skulle du nok have holdt ham udenfor ;o)

Jeg stener lidt rundt på diverse sider med musik... Hmm..

• #4   27. nov 2010 Og så dog når vi konstant skal hører om det smiley
    well well well - Jeg kan bare smutte ud af tråden - I know Så det gør jeg

Håber du får gode råd

• #5   27. nov 2010 Nu spørger jeg nok lidt direkte.. Men det er noget jeg kommer til at tænke på både når jeg læser denne tråd, tråden med ''kalender-sokken'', men også den tidligere med at han skulle til julefrokost andet steds.
    - Har du følelser for ham? Altså andre følelser end venne-følelser? Det kan jo meget vel være at du bare ikke vil indrømme det overfor dig selv, og du derfor ''køre i sænk''?
    - Synes det virker meget til at du gerne vil være i hans centrum og så vidt muligt kontrollere hvad han gør/skal?
    - Jeg kan jo meget vel tage fejl, det er bare en tanke jeg har gjort mig når jeg læser dine indlæg. For så kan jeg godt følge dine tanker, frustrationer og ærgelser, men ellers kan jeg ikke rigtig må jeg indrømme.
    Håber du muntre op når din søster kommer :o)

• #6   27. nov 2010 Rænne: Måske du har ret.. Burde nok bare slette den igen..

Monica: Hvorfor? Det er jo ikke kun sammen med ham jeg har det sådan? Sådan har mit liv altid set ud..

Stinne: Tjaaah.. Tror det er nr. 2 tråd på lidt over en måned??

• #7   27. nov 2010 ann sodie - åh gud! er jeg gået glip af noget i følgetonen??? julesokken??

• #8   27. nov 2010 Ja Maria du kender jo min mening om det, og denne tråd bekræfter mig bare endnu mere. Desværre.

• #9   27. nov 2010 Ann-sophie: Jeg forstår din undren, men for at være ærlig så ved jeg det ikke... :s Jeg holder super meget af ham.. Og jo, en eller anden form for følelser har jeg fået lagt i det.. Men jeg kunne ikke forstille mig at være hans kæreste.. Har bare en rigtig skidt vane med at få ejer-fornemmelser over for folk... smiley Vil SÅ gerne af med den vane...

• #10   27. nov 2010 Jeg har kedet mig idag, men besluttede mig for at lave juledekorationer. og wupti, mere skulle der ikke til for at opmuntre mig smiley

• #11   27. nov 2010 Maria - "Vil SÅ gerne af med den vane...". Ved du hvordan du kommer det? Hvis ikke du ved det, har du så overvejet lidt hjælp til det? Nu tænker jeg ikke så meget psykologer, men mere bare hjælp fra en meget nær person..

• #12   27. nov 2010 T Hysted: Du er gået glip af at Martin og jeg har snakket om juleminder.. Og han fortalte at hans bedste minde var sin pakkekalender som hans mormor havde lavet.. Men at han mente den var smidt ud.. Den havde hans mor liggende og så vil jeg hænge den op for at glæde ham.. Intet andet..

• #13   27. nov 2010 Rænne: Jeg går i terapi for det.. Jeg har INGEN selvtillid, og er overbevist om at det er det der skal til...

• #14   27. nov 2010 Louise: Nææ hvor hyggeligt smiley Det gjorde jeg igår... Super dejligt.. smiley

• #15   27. nov 2010 Maria - Okay, det var også bare, når du nu selv ved det er et problem (er du okay med at jeg kalder det det?), men måske bare ikke kunne komme ud af det smiley

• #16   27. nov 2010 Okay Maria - Jeg må indrømme, at jeg tror den ENESTE måde I kan holde jeres venskab i live på...er ved at I flytter hver til sit!
    Det lyder som om det hele er ved at smuldre, så hellere bevare venskabet men bo hver for sig.
    Hvis I ikke er ''ment to be'', synes jeg det er mega ærgeligt at ødelægge det venskab og tillid I har opbygget, bare fordi der kommer forkerte følelser imellem jer.
    Jeg har selv stået i helt samme situation som dig (more or less), og det endte med at min bedste ven og jeg var kæreste i knap 1 år. Dette gik i vasken og vi har ikke snakket sammen siden - Tror du jeg ærger mig? JA, BIG TIME!

• #17   27. nov 2010 Rænne: Jo jeg ved skam godt det er et problem.. Og jeg arbejder meget på det..
    Og jeg har faktisk også fået ændret på nogle ting kan jeg mærke..

"normalt" ville jeg ha grædt fordi han skulle afsted, jeg ville skrive sms'er til ham hvert andet øjeblik, jeg ville ha "tvunget" ham til at komme hjem rimelig tidlig osv osv.. Bestemt ikke noget jeg er stolt af, men må erkende at jeg har været sådan indtil for ganske nylig...

Men idag har jeg haft det anderledes.. Jeg er helt okay med at han er afsted.. Jeg har ikke skrevet til ham en eneste gang og jeg foreslog selv om ikke han kunne sove hos en kammerat i Odense så jeg ikke skulle ud og køre i nat..

Det var faktisk også derfor jeg oprettede denne tråd.. Jeg vil ikke give mig selv lov til at ødelægge det, når nu det er gået så godt hele dagen.. smiley

• #18   27. nov 2010 Ann-Sophie: Jeg ved godt at det jeg skriver herinde er meget negativt.. Men det er sgu nok slet ikke så negativt som jeg får det hele til at lyde..

Men naturligvis så er det da en risiko at tage, at flytte sammen med sin bedste ven.. Men vi er heldigvis rigtig gode til at snakke om det, så lige nu føler vi begge at det er det rigtige at bo sammen..

• #19   27. nov 2010 Tak Christina.. :o)

Og for at svare på dine spørgsmål..
    Ja, jeg er bange for at han taler grimt om mig..
    Jeg er bange for at han glemmer mig.
    Jeg er bange for at han hygger sig meget mere uden mig, end med mig..
    Jeg tror egentlig ikke det ville genere ham med en enkelt sms, men jeg kender mig selv godt nok til, at hvis han svarer på en måde som kan misforstås/tolkes forkert, så bliver jeg ked af det.. Så hellere lade vær..Burde jo også kunne klare mig et enkelt døgn uden ham..

Men alle de dumme tanker, har jeg fortalt ham at jeg har - og han blev faktisk rigtig ked af at jeg tænkte sådan.. Ved jo også godt at han ikke gør det, for hvis han gjorde - hvorfor skulle han så gide bo sammen med mig?

• #20   27. nov 2010 Maria
    Undskyld, hvis det, jeg skriver er for direkte, men du lyver altså for dig selv. Du skriver på den ene side, at du er helt ok med det, men på den anden side, beder du om støtte og opmuntring til at holde det løfte, du har givet dig selv om, at lade ham være afsted.

Ud fra det du skriver, er jeg slet ikke i tvivl om, at du er kommet et stykke i forhold til, hvor du HAR været og jeg tvivler heller ikke på, du har arbejdet hårdt for det og at det er godt, du har flyttet dig, men det forhold der lyder bare ikke særlig fint for nogen af jer.

Som Ann Sophie har jeg også haft sådan en ven og ingen af os formåede at trække sig i tide, med det resultat, at vi slet ikke taler sammen i dag og jeg mangler den ven, jeg har været aller tættest på hele mit liv. Dælme sørgeligt, så for jeres begges skyld; afsted, afsted. Ja, det er super hårdt, men du må finde dine egne veje og prøve at trøste dig med, at du måske kan redde et værdifuldt venskab

• #21   27. nov 2010 Maria - Nu kommer jeg lige med en anden vinkel: Hvad med den dag han får en kæreste? Jeg tror ikke som udgangspunkt, at hun vil være okay med, at du skal skrive non-stop og bo med ham og være sammen 24/7.. Omvendt; hvis du får en kæreste, så kan du heller ikke overfor ham forsvare, at skulle være i kontakt konstant.
    Og du siger "Ved jo også godt at han ikke gør det, for hvis han gjorde - hvorfor skulle han så gide bo sammen med mig?" - netop, for hvis du er så påtrængende konstant, så gør han præcis det her og så gider han IKKE bo med dig :o) Det er svært at forklare på skrift, men tror du er med på hvor jeg vil hen af ;o)

• #22   27. nov 2010 Marianne: Jeg syntes det er svært, for jeg snakker meget med min terapeut om mig og Martin.. Han mener bestemt ikke vi skal flytte fra hinanden, med mindre det er det vi har lyst til.. Og jeg føler jo også selv, at jeg godt kan få løst det hele selvom vi bor sammen?

• #23   27. nov 2010 Maria - Men hvad så den dag, I ikke længere bor sammen? Den kommer vel før eller siden, formoder jeg smiley

• #24   27. nov 2010 Maria
    Ja, jeg skal jo ikke gøre mig klogere end din terapeut (selvom jeg gerne ville :D), som trods alt nok kender lidt mere til dig og din situation end jeg gør ud fra det, jg kan læse her. Og jeg er bestemt eller ikke terapeut, men taler ud fra min personlige erfaring. Og så tænkte jeg altså også som Irene: Hvad sker der, hvis han en dag får en kæreste?

• #25   27. nov 2010 Marianne - Hvor vil du hen med det spørgsmål? Jeg forstår det ikke lige.. smiley

• #27   27. nov 2010 Rænne: Jeg forstår dig.. smiley
    Altså den sidste kæreste Martin havde, fik at vide som det første at hun måtte finde sig i at jeg var nr. 1 i hans liv.... Og vi har talt igennem med at bo sammen kontra at finde kærester.. Ikke at jeg tror det bliver "piece of cake" af den grund...

Og ja, jeg VED godt at hvis jeg bliver ved med at være træls og klistrende så skrider han til sidst.. Også derfor jeg hellere ville skrive her end at skrive til ham..

Jeg vidste jo godt at det ikke ville blive lutter søde kommentarer jeg fik.. Men hellere det end at irritere ham..

• #28   27. nov 2010 Maria - Jeg er i hvert fald ikke sur på dig, slet ikke.. smiley Du må skrive lige så tosset du vil! Jeg kan jo bare smutte, hvis jeg synes det bliver træls :b
    Bare du er på det rene med det med kæresterne, nu du ikke vil være kæreste med ham, eller vil du? Jeg er blevet temmelig forvirret smiley haha.

• #29   27. nov 2010 Tak Maj-Britt!! smiley Det vil jeg kigge på...

• #30   27. nov 2010 Rænne: Mange tak smiley
    Og ja, det med kærester - det må vi jo tage som det kommer... Ved jo godt at enten ender vi sammen, eller finder os hver en anden kæreste... smiley hehe.. Regner ikke med at nogen af os forbliver single resten af livet..

• #31   27. nov 2010 Jeg havde helt klart flyttet fra ham, ingen tvivl!

• #32   27. nov 2010 Christina: Du siger præcis det min sunde fornuft fortæller mig ;o) Så det må jo være rigtigt... Bør nok blive bedre til at lytte til min fornuft...

Men han har faktisk lige sendt mig en sms.. Spurgte om jeg hygger mig, og om jeg dog slet ikke er kommet til skade idag (jeg er nomalt meget uheldig og klodset).. Har ikke svaret endnu... Han skal ikke vide at jeg desperat sidder med telefonen i hånden smiley

Men dejligt at han lige tænkte på mig..

• #33   27. nov 2010 Maria
    Det var godt nok da også noget af en besked at få. Det har sikkert været rart for dig, men prøv lige at se det udefra og forestil dig, du forelskede dig i en fyr, som serverede sådan en besked for dig. Hvad har i talt om i forbindelse med at bo sammen og få kærester?

Og så er jeg alstå nødt til at nævne, den helt bagvendte måde, jeg synes, du ser det på. Igen, jeg er ikke terapeut, men du skal da ikke holde op med at være irriterende og klistrende for, at i fortsat kan bo sammen men derimod skal du få det godt med dig selv(og deraf vil du måske ikke være irriterende og klistrende længere og som en glædelig sidegevinst, kan i bevare jeres venskab.

Det er jo ret modsætningsfyldt, at din motivation for at få det bedre er at blive boende med Martin, da det i sig selv er "klistrende". Motivationen skal være dit eget ve og vel smiley

Jeg håber ikke, du læser alt dette som "ikke søde" beskeder, sådan er det ikke ment

• #34   27. nov 2010 Maria - Ja, så gør han det jo heller ikke let for dig smiley hehe. Men vent en times tid med at svare måske, hvis du overhovedet svarer smiley

• #35   27. nov 2010 er du nummer 1? frem for kærester? Er det noget han har sagt eller noget du synes? For forholder det sig således er i jo kærester, ingen vil være kærester med en som sætter en anden pige højere end en selv

• #36   27. nov 2010 Du kender min mening ...

Gruer for den dag du har skræmt ham væk ... Så har du fået din værste frygt (frygten for at blive alene) til at gå i opfyldelse.

Som du selv siger. Du vil eje mennesker. Og med dine mere eller mindre bevidste handlinger kvæler du ethvert forhold du har til andre mennesker (venner, veninder, familie etc.) til de bliver nødt til at forlade dig for at overleve ...

Synes det er flot du arbejder på det her ... Meen. Du skal vist have gravet motivationen frem igen for ellers tror jeg snart du er tilbage i de gamle vaner hvor du føler dig tryg = du strammer kvælningstaget du har på ham.
    Dine tråde de sidste par dage tyder i den retning og minder uhyggeligt meget om hvordan du var inden du hankede op i dig selv sidst.

Maria, hermed en ny rusker fra mig til dig !!

Du har i de sidste mdr. løsnet kvælertaget på Martin en smule. Er sikker på det har været megasvært men flot arbejde :o)
    Dette skulle gerne fortsætte .. Hank op i dig selv igen.

Men som vi har snakket om. Det er ikke andre der skal holde din røv oppe. Du skal lære at tage ansvar for DIT liv og DINE handlinger og lære at være alene. Øvelse gør mester ...

Jeg håber det bedste ..

• #37   27. nov 2010 Maria
    Læs nu, hvad du selv skriver. Hvor mange venner/veninder tror du tænker over, hvor hurtigt de svarer på en helt almindelig sms fra deres ven/veninde?

• #38   27. nov 2010 Marianne: Jeg skældte ham MEGET ud for at sige sådan til hans daværende kæreste... Jeg syntes det var tarveligt, men han var ligeglad og sagde at det var sådan han havde det.. De slog også op, fordi hun ikke ville have at han var ven med mig.. (selvom der på det tidspunkt ikke var det mindste optræk til andet end venskab mellem os)..

Og ja, jegkan godt se det er det bagvendte måde nu du siger det.. Og selvfølgelig er det vigtigste for mig at jeg selv skal have det godt.. Det er jeg bare dårlig til at indrømme.. Er opdraget til noget helt andet..

Rænne: nej, men har heldigvis snart forstået at det ikke nødvendigvis skal være let det hele haha.. smiley

Stinne: Det er noget han siger...

• #39   27. nov 2010 Okay jamen er det så noget han siger for at berolige dig, eller noget han mener.

For er det noget han mener får han aldrig en kæreste, ingen pige ville da finde sig i at ens kæreste havde en anden pige som hans nummer 1

• #40   27. nov 2010 Sanne: Tak for ruskeren.. Jeg kan mærke at tråden her har sparket lidt til mig... smiley Jeg SKAL tage mig sammen igen!!! For det går fremad, så det skal ikke smides på gulvet!!!

Maria: Ja, jeg ville sgu også blive sindsyg hvis jeg skulle bo sammen med en der opfører sig som jeg gør... Også derfor jeg kæmper for at gøre noget ved det!

Derudover er det sgu heller ikke rart at have det sådan!!! Og nej, jeg er faktisk helt okay med at jeg ikke er med.. Var trist over det igår, men ikke mere...

• #41   27. nov 2010 jeg ville godt nok blive træt hvis jeg var martin ,,,fatter ikke du ikke kan se du kvæler ham ...du er nødt til at give slip på ham ...og så finde ud af óm i venner eller kærester for det ved igen af jer åbenbart

• #42   27. nov 2010 Christina: Jo det var fantastisk! Får kørt mig selv alt for meget op og får skabt et drama uden lige inde i mit hoved... Men det er jo slet ikke nødvendigt kan jeg se... smiley
    Tusind tak for støtten!

Stinne: Jeg vil da bestemt gå ud fra at han mener det.. Han har i hvert fald sagt det i alle de snart 6 år vi har kendt hinanden...?

• #43   27. nov 2010 Susanne: Læser du slet ikke hvad jeg skriver????????

• #44   27. nov 2010 Jeg synes ham Martin er en brav knægt - Prøv at tænk hvad han har på skuldrene..

Har du kun ham?? har du ingen tætte veninder osv. du er meget sammen med.
    For mig at se lyder det nemlig til at du kun har ham, og derfor hænger du fast i ham som galt det dit liv, for uden ham er du alene.

Sådan lyder det lidt - Forholder det sig IKKE sådan, må du lærer at værdsætte de andre mennesker i dit liv noget mere.

Det ansvar du putter på hans skuldre skulle ingen bære

• #45   27. nov 2010 Maria
    Jeg tror simpelten ikke på, at det vigtigste for dig er at få det godt med dig selv for at have det godt. Det gennemsyrer alt hvad du skriver, at det er af skræk for at skulle undvære Martin, du godt ved, at du må ændre nogle ting.

Mht det jeg skrev før om at overveje, hvor hurtigt man svarer på en besked, kan jeg fortælle dig, at det har jeg aldrig gjort med mine venner/familie, men derimod meget ofte med mænd, jeg har været forelsket i

• #46   27. nov 2010 Maria: Jamen er det ikke ogå det jeg prøver at gøre nu??
    Og nej, jeg har ingen planer om at flytte...

• #47   27. nov 2010 jamen jeg har os luret lidt ind imellem og du kunne starte med at spørge dig selv om hvorfor i alverden du skulle forstyrre ham i aften i er kun venner og dem forstyrre man ikk bare fordi man ved de er til noget hygge et andet sted dette synes jeg os gælder de venner man måtte dele en bolig med du opføre dig jo nærmest som en kæreste og en jaou en af slagsen hank op i dig selv og hyg dig med vov en god film kakao kaffe eller andet ss lev dit eget liv bare et godt råd fra en der faktisk godt ved hvordan du har det og tro mig på bunden af al det her handler det overhovedet ikke om ham og det tror jeg os godt du ved s

• #48   27. nov 2010 Stinne: Jeg har desværre ingen rigtig tætte veninder.. Jeg har meget svært ved at komme i snak med piger, hvorimod jeg altid har været "en af drengene"... Men jo, jeg har andre end Martin - dog ikke nogen der er ligeså tætte...

• #49   27. nov 2010 Forresten lyder det til, han har det lige så vanskeligt som dig og det gør det selvfølgelig ikke nemmere, hvis han bekræfter dig og holder dig fast sammen med ham. Men jeg tror, du må tage ansvar om ikke for jer begge, så i hvert fald for dig selv og se at få jer rodet ud af dether. Sorry

• #50   27. nov 2010 jo jo hvad er det du mener jeg ikke har læst ???

• #51   27. nov 2010 Maria: Jeg tror det ville være sundt for dig at få flere nære bekendtskaber.

Ofte har man flere nærme venner, som suplementere hinanden på forskellige måder. eks. har man drenge venner og piger venner og disse venskaber giver forskelligt.

Lyder lidt som om at MArtin skal være det hele for dig, og det er altså meget for et menneske at rumme.

Synes du skulle bruge tid og kræfter på andre bekendtskaber, end dette for mig at se noget kun usunde forhold

• #52   27. nov 2010 Må ærligt indrømme, at jeg slet ikke tror jeres venskab er holdbart hvis I bliver ved med at bo sammen.
    Enten hanker du VIRKELIG meget op i dig selv, og finder evt. en kæreste ellers tager du ansvaret på dine skuldre og flytter ASAP.
    Dét der er på ingen måde holdbart.. Du er så afhængig af ham, at det er svimlende!
    Håber for Martin at han finder en sød og dejlig kæreste, som kan blive hans nummer 1! Det holder slet ikke at DU er hans nummer 1, du er trods alt bare en ven. Sorry to say.. Han skal da ud og finde den eneste ene og skabe sig en familie, ikke hænge fast fordi han ikke vil gøre dig ked af det.

• #53   27. nov 2010 Susanne: Jeg kan jo netop godt se at jeg kvæler ham.. Prøver bestemt også at ændre dette...

• #54   27. nov 2010 Jeg vil derimod give dig et klap på skulderen fordi jeg synes det er flor du har rykket dig i forhold til at lade ham tage afsted og ikke skrive til ham først.! smiley

• #55   27. nov 2010 Ann-Sophie: Hvor dælen ved du fra at han kun bliver hængende for ikke at gøre mig ked af det? Det ved jeg 100% at han ikke gør!!!

• #56   27. nov 2010 Maria: må give ann-sophie ret, hvis jeg var Martin og vidste hvordan du havde det, ville jeg ikke kunne forlade dig selvom det var mit største ønske, i frygt for hvad der ville ske. Og ville måske endda føle at du var et slags ansvar. Sorry

• #57   27. nov 2010 Jeg er ret sikker på, at han føler et enormt ansvar overfor dig!
    Han ved nemlig præcis hvordan du har det og hvilke problemer du har i dit liv - Derfor frygter han følgerne af et ''brud''. Kalder det et brud, fordi det udefra sku' ser ud til I er kærester, helt ærligt læs det hele igennem så kan du se det. Han er bare en kvalt kæreste, som ikke tør at løsne løkken! :o(
    Han får da aldrig chancen for at opbygge sit eget liv med kone og børn, hvis DU ikke tager ansvaret i egne hænder.

• #58   27. nov 2010 Ann-Sophie: SÅ enig!

• #59   27. nov 2010 Nu kan man jo ikke vide, om Martin faktisk har det på sammen måde. Vi kan jo ikke vide, hvorfor han bliver, men uanset hans grunde, synes jeg ikke, det er et sted for nogen af jer.

• #60   27. nov 2010 Maria - Jeg må altså også give Ann-Sophie ret. Han tror, du gør et eller andet dumt, hvis han går. Derfor går han ikke. Uanset hvad han så siger! Forstå mig ret
    Jeg har selv været der, og da han så var gået, så fortalte han, at han længe havde haft lyst, men ikke turde, fordi han var bange for min reaktion.

• #61   27. nov 2010 enig med ann sofie smiley

• #62   27. nov 2010 Christina: TAK!! Det er rigtig sødt af dig..

Og i må sgu tro hvad i vil! Jeg har spurgt Martin om vi mon skulle flytte fra hinanden, og det syntes han bestemt ikke! Og han ved godt hvordan jeg har det..

• #63   27. nov 2010 Maria - Nej, men så må DU tage ansvaret og flytte.
    Jeg fristes godt nok meget til at sige "kærlighed gør blind"

• #64   27. nov 2010 ts har du altid været lige så besidderisk over for alle dine venner / veninder eller kærester som du er over for martin ???

• #65   27. nov 2010 Maria
    Hvad ville problemet være for jeres venskab, hvis i ikke boede sammen?

• #66   27. nov 2010 Synes bestemt ikke i gør Maria mere sikker på sig selv smiley

Sørgeligt i kan sidde og sige hva hun skal gøre når i hverken kender hende eller ham IRL.

Synes man burde bakke hende op i hendes fremskridt, fremfor at påpege hende hva hun skal gøre!!!

• #67   27. nov 2010 JA, han ved nemlig hvordan DU har det. DERFOR han IKKE siger "Ja ved du hvad Maria, jeg synes faktisk det bedste ville være at flytte hver til sit, det trænger jeg til"
    Han er sku da pisse bange for din reaktion og hvad der kan ske! :oS
    Det er DIG der skal tage skridtet og sige "Hør hér Martin, jeg har behov for lidt rum for mig selv. Derfor synes jeg det er bedst vi finder et sted hver for sig. Holder sku så meget af dig at jeg ikke vil miste dig, håber du forstår."
    DET havde jeg gjort!
    HAN tør sku' ikke tage skridtet, han tør ikke engang have en kæreste!
    Jeg siger ikke dette for at være ond eller dum, jeg siger det fordi jeg virkelig gerne vil hjælpe dig! Du kan ikke selv se det store problem jo..

• #68   27. nov 2010 louise
    Det ville jo være ret tosset at bakke nogen op i noget, som man tror er rigtig dårligt for dem

• #69   27. nov 2010 Synes da det er positivt hun kan slappe mere af når hun er alene. Uanse om det er kæreste ven eller hva pokker det er!

• #70   27. nov 2010 Louise - Vi vil jo netop hjælpe hende!
    Det hele er så langt ude, at der bare skal helt andre boller på suppen. At bakke op synes jeg ikke er en brugbar hjælp i længden, det er kun en meget kortvarig ''hjælp''.
    Maria er nødt til at tage ansvaret i egne hænder og redde deres venskab og give Martin den plads han har behov for, for at få sit eget liv.
    Man kan jo SAGTENS være allerbedste venner i verden og være 200% tæt, selvom man ikke sover 4 meter fra hinanden hver nat.
    Maria skal jo ikke flytte til et andet land, hun skal bare finde sit eget lille sted, og det samme med Martin. Måske i samme by?
    Så kan de jo mødes ved hinanden, tage på caféer, biffen mv. men på dén måde er der altså plads til 2 adskilte liv, med fremtidsmuligheder for begge.

• #71   27. nov 2010 louise
    Det synes jeg da også og har også skrevet det længere oppe, men det gør jo ikke alt det bagvedliggende bedre for nogen af dem.

• #72   27. nov 2010 Jeg bakker dem op i det jeg tror er godt for dem.

Og jeg synes da det er godt for Maria hun kan/ arbejder på at kunne slappe mere af når hun er alene.

• #73   27. nov 2010 støtter altså ikke op om noget jeg ikke er sundt

• #74   27. nov 2010 synes*

• #75   27. nov 2010 Er det da ikke sundt at kunne slappe af når man lades alene????

• #76   27. nov 2010 Helt ærligt, så syntes jeg fandeme ikke i kan være bekendt at sidde og skrive som i gør..

I har da INTET grundlag for at sidde og gøre kloge på hvorfor Martin bor sammen med mig..

Jeg VED at Martin holder meget af mig, og jeg VED at han er glad for at bo sammen med mig!

Jeg kender ham altså godt, og jeg VED at han ikke er typen der finder sig i noget han ikke gider.. Så ville han flytte - så havde han gjort det!

Fair nok at i skriver jeres mening, men jeg syntes virkelig i går over stregen! I kan råde mig til at flytte - men har jo sagt at det gør jeg ikke! Så bør den sgu ikke være meget længere!

• #77   27. nov 2010 Jeg tror, Maria med jagthundene har ret. Man slapper IKKE af, når man spekulerer... Bare fordi man ikke skriver til ham, betyder det jo bestemt ikke, at man ikke tænker alt for mange tanker omkring ham :o)

• #78   27. nov 2010 Maria: Man poster ikke sådan noget her hvis man ikke kan tåle at få kritik

• #79   27. nov 2010 Irene: Ja tror netop maria har ret.

Man slapper da ikke af når man plaprer løs om det.
    Man slappede derimod af hvis ikke man skrev og oprettede dette emne herinde.

• #80   27. nov 2010 Stinne: Jeg kan godt tåle kritik... Men noget af det er sgu ikke bare kritik.. IMO..

• #81   27. nov 2010 Tråden hed " kan nogle opmuntre mig"

føler du dig opmuntret maria??

• #82   27. nov 2010 Maria: Jeg bad om lidt at smile af.. INTET ANDET!!

• #83   27. nov 2010 Maria - Du nævner, du ikke har så mange at snakke med (som jeg tolker det i hvert fald), men tror du ikke der er en grund til det så? Selvfølgelig kan man være uheldig og venskaber glider ud osv.. Jeg har f.eks. ikke nogen bytur-venner, men alle mulige andre slags..

• #84   27. nov 2010 For mig at se, ligner denne tråd sandelig IKKE en tråd fra én, der er afslappet og fattet..

• #85   27. nov 2010 Louise: Nej det vil jeg ikke mene... smiley

• #86   27. nov 2010 Hvad er det så Maria??
    Altså du ligger hele dit følelses iv ud på nettet, så du kan ikke undgå at føle dig trådt på. dette må du da have taget med i betragtningen da du postede dette emne.

Og jeg kan ikke lade være med at tænke, hvad nu hvis martin ser dette emne eller nogen der kender ham gør, hvad vile det føre til??

• #87   27. nov 2010 Man kan ikke kontrollere folk svar, man må forvente ALT når man ligger sådan noget her på et åbent forum.

• #88   27. nov 2010 Hvor længe har du kendt ham? Hvordan var jeres venskab i starten? :o)

• #89   27. nov 2010 louise
    Andre bakker jo også op i det, de/vi tror er godt - vi er så bare ikke enige med dig i, hvad det er. Er sådan set enig i, det er sundt at kunne slappe af alene, men hvor ser du, at det er det, Maria gør? Jeg kan ikke se det nogen steder, men kan se, hun er blevet dygtigere til at styre sine impulser og det synes jeg, som skrevet tidligere, er rigtig flot. Jeg synes så også, at motivationen til det er helt forkert, men ingen tvivl om, at det er positivt, man kan sætte sig nogle mål og nå dem. Desværre er arbejdet, set herfra, nærmest spild af tid, da jeg tror, der trækkes i den forkerte retning.

• #90   27. nov 2010 Rænne: Jeg mistede en masse af mine venner da jeg begyndte at komme sammen med min eks-kæreste.. De kunne ikke lide ham..

Jeg har en 6-7 nære venner - og de er alle til samme julefrokost idag!

Ann-sophie: Næææ helt rolig er jeg ikke.. Men jeg prøver at blive det, og det er bedre end det plejer at være..?

• #91   27. nov 2010 Jeg ville såmænd rigtig gerne være skulderklapper - Hvis der altså var noget at klappe skuldre for.
    Synes ikke man bare skal klappe skuldre, for at være flink. Man skal hjælpe, for at være flink.
    Vi er flere hér i tråden, som forsøger at hjælpe det bedste vi kan!

• #92   27. nov 2010 Maria - Så var det nok kun godt de forsvandt - altså, hvis ikke de kunne acceptere din eks :o) Med mindre de havde ret i noget jo ;o)

• #93   27. nov 2010 Rænne: Vi har været uadskillelige siden vi lærte hinanden at kende for 6 år siden...

• #94   27. nov 2010 Er han... din eks? smiley hehe

• #95   27. nov 2010 synes de ting du siger osv. får det til at lyde som om du har en besættelse for ham. Tror det ville være sundt at få ham på afstand.

Men dette er jo IKKE hvad du vil hører.

så smutter ud af tråden nu - dette fører ingen vejne.

Håber det bedste for dig og at du finder den bedste løsning for dig.

• #96   27. nov 2010 rænne: Nope smiley

• #97   27. nov 2010 Irene - Dén var go'! ;oD Smil..
    Ej sorry, selvfølgelig ærgeligt at miste venskaber. Men nogle venskaber er også bedst at miste, end at holde fast på.

• #98   27. nov 2010 louise
    Nu var der jo udover overskriften tiæl emnet også et oplæg (med et indhold, som man må forvente respons på).

Jeg ser overhovedet ingen her, der er ude på at gøre Maria noget ondt, men nogle stykker som forsøger at råbe op i bedste mening.

Maria
    Du svarede aldrig på, hvad problemet ved ikke at bo sammen ville være for jeres venskab?

• #99   27. nov 2010 Maria - Okay, vare bare lige det med årene der næsten passede haha.

• #100   27. nov 2010 Maria - Kunne I ikke være ligeså gode venner, hvis I boede hver for sig?

• #102   27. nov 2010 Christina: den opbakning er da ikke noget hun skal opsøge herinde. men derimod noget hun skal få af sine nære

• #103   27. nov 2010 Begge mine søstre er lige kommet smiley Og jeg har fundet glæden over det igen smiley

Tak til jer der har kunnet sætte sig lidt ind i min situation smiley og jer som har kunnet skrive pænt selvom vi er uenige..

Og til jer andre.. Tak fordi i i det mindste underholdte mig... ;o)

• #104   27. nov 2010 Maria
    Det var godt for dig, de kom. Til en anden gang; hvis det kun er underholdning, du ønsker, skal du nok prøve at formulere dig anderledes i oplægget. Og mht opbakningen/opmuntringen; i et åbent forum som dette får man jo ALT også det, man ikke har bedt om/lyst til, så hvis du udelukkende vil bakkes op i det, du laver, tror jeg det ville være smartere at finde/oprette en gruppe, hvor medlemmerne er indforståede med, at det er det, det går ud på.

Håber, du trods alt får en dejlig lørdag aften smiley

• #106   27. nov 2010 Suzy: Det lyder uhyggeligt meget som mig, det du linker til... smiley

• #107   27. nov 2010 Uhh nej, pas på med at sætte diagnoser på ! Hun har en behandler som ikke har set de træk og de er ellers ret tydelige, hvis man vel at mærke har dem !

• #108   27. nov 2010 maria går du til en psykolog eller en psykriater ???

• #109   27. nov 2010 Susanne: I første gange til en terapeut.. En der har erfaring med at hjælpe unge med alkoholiske forældre.. Er indstillet til psykologhjælp, men min læge mener jeg skal vente til jeg er et godt stykke inde i terapien..

• #110   27. nov 2010 Rikke - præcis ! Og det er meget farligt ! For ADD symptonerne lyder stort set lige som borderline ! Og tror bestemt at hendes behandler havde set det havde hun haft det !

• #111   27. nov 2010 Jeg føler mig bestemt ikke overbevist om at jeg har borderline.. Men symptomerne er meget rigtige.. Men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at det er sådan..

• #112   27. nov 2010 Bestemt ikke smiley

• #113   27. nov 2010 åhhhh maria jeg syntes du skal snakke med dig læge om at blive udredt hos en psykriater ..kan nu høre du har en baggrund som oss kan forklare dit følesesliv især i forhold til martin ...Men det treapi du sidder i nu er hårdt kender det fra mig selv ,,og det er svært komme igennem ...men mener du har nævnt du får antideppresive eller er det mig der husker forkert her ???

• #114   27. nov 2010 og maria har du brug for at snakke så jeg her ,,,,kender alt til at være vokset op med sådanne forældre ,,og ved om nogen hvad det gør ved ens følesesliv sener hen smiley

• #115   28. nov 2010 Vil give Venges ret. Tror det er vigtigt I finder ud af, hvad i vil. Nu aner jeg ikke om i går i seng med hinanden eller andet. Men hvis du har følelser for ham, og gerne vil mere end et venskab og i fjoller rundt som kærester uden at være det eller andet, tror jeg ikke er sundt for en som dig smiley Du har behov for noget fast, noget du ved er der, og er sikkert. Og ikke noget usikkert, som det du har nu. Det roder dine følelser op, og du kan ikke styre dem. Find ud af hvor i står. Står i ikke der, hor du ønsker, er jeg sikker på, som andre siger, du burde flytte. Som tingene er nu, vil kun gøre dig endnu mere fortvivlet. Og kun en stærk person med samme ønske, vil kunne gennemføre et venskab med sex og ømhed.

Held og lykke i fremtien.

• #116   28. nov 2010 Først: Maria, jeg håber du havde en hyggelig aften med dine søstre og at du kom gennem aftenen uden alt for mange bekymringer. Kæmp videre!!!

Næst: Der vil altid være ting i forskellige diagnoser, som matcher vores egen personlighed. At folk ser sig selv i flere diagnoser, såsom borderline, ocd, ADHD og asf, er jo ikke helt tilfældigt. Alle disse diagnoser indebærer dysfunktion i frontallappen i mere eller mindre grad og vil derfor minde om hinanden og i mange tilfælde lappe over hinanden. Ofte ses personer med blandingsdiagnoser i denne kategori... Det bedste billede på, hvordan disse diagnoser griber ind i hinanden er vel billedet af De Olympiske Ringe...;0)

Kommentér på:
Kan nogen opmuntre mig?

Annonce