2.143 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Pille-forskrækket Pille-forskrækket

I fredags fik jeg nogle – for mig – stærke smertestillende piller fordi jeg havde afsindig ondt – se evt. følgende tråd http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=434942

Lørdag var jeg jo så rigtig rigtig skidt tilpas og var egentlig først rigtig frisk søndag middag.

Kan godt være at jeg er blevet lidt hysterisk, men jeg føler mig faktisk noget pilleforskrækket mht. smertestillende medicin efter den oplevelse i lørdags. Så søndag fik jeg kun 2 Pinex og havde det skidt med at sluge dem. I dag mandag har jeg så forsøgt mig med 2 pinex til morgen, og her senere en Ibuprofen. Pinex gik nogenlunde, men Ibuprofenen havde jeg rigtig svært ved at få ned, og havde mest lyst til at gå direkte ud på toilettet og kaste den op igen.
Utroligt at sådan en oplevelse som jeg havde i lørdags, kan gøre mig så ”pilleforskrækket” at jeg nærmest får kvalme af at skylle dem ned. Det har ellers aldrig generet mig før og håber da sandelig at det går over igen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pille-forskrækket
  • #2   6. dec 2010 jeg har også fået dem,,jeg syntes ikk de var speciel gode og virkede ikk på mine smerter

• #5   6. dec 2010 Det var også netop pga. min anamnese med mavesår og da jeg tager syrenedsættende medicin for maven, at vagtlægen sagde at det ikke skulle være Ibuprofen, men Dolol.
    Tror så jeg ville foretrække at tage en ekstra syrenedsættende pille sammen med min Ibuprofen, istedet for at tage flere af de hæslige Dolol'er.

• #6   6. dec 2010 Ej en medlløber
    Ja, Dolol er et syntetisk morfika ikk ?? Det er også hvad jeg har læst mig til på lægemiddelkataloget.
    Jeg har dog prøvet at få en morfin-sprøjte da jeg havde veer, for at give mig lidt ro til natten. Havde haft veer i timevis. Men der havde jeg kun en god effekt, men det var nok også den ægte vare dengang og ikke et syntetisk præparat.

Men rigtig nok at Ibuprofen kan være ekstremt hårdt for maven.

• #8   6. dec 2010 Jeg giver altså lige mit besyv med her.. Jeg har selv lidt/lider af div. smerter da jeg er hypermobil, og sclerosepatient. Jeg har god erfaring med at tage en cocktail af panodil og ibuprofen til det milde.

Til stærkere smerter skal man gå efter det "rene" og ikke kunstigt fremstillede medicin. Jeg har haft meget svære smerter der krævede større lindring og fik derfor Dolol i forb. med at jeg var faldet og kommet alvorligt til skade under min graviditet for 8 år siden. Det var det mest skånsomme man kunne tilbyde både mig og barnet.

Til skræk og advarsel vil jeg fortælle at jeg fik meget store tandproblemer på den måned til 1½ hvor jeg fik Dolol i store doser. Jeg fik fuldstændigt ødelagt emaljen på mine tænder, hvilket gjorde at jeg skulle have lavet nærved alle mine tænder i stort omfang.. Jeg var hos tandlægen lige før behandlingen med Dolol opstartede og havde fået taget røntgen af hele gebisset. Det er KUN pga medicinen at jeg fik ødelagt mit ellers kønne smil. Dolol ændrer på spytbalancen og derfor var jeg ekstra opmærksom og børstede grundigt netop på grund af dette. Det hjalp ikke skal jeg sige!!

Samtidigt udviklede jeg allergi mod div. medicin herunder antibiotika og bedøvelser (helt uafhængigt af dolol) men det var begyndelsen til enden for mit smil at få dolol. Det førte til at jeg den dag i dag ikke kan gå til en alm tandlæge for at få lavet tænder. Jeg skal have en implantatløsning nu... Jeg skal i narkose gennem kæbekirurgisk afd. "bare" for at fikse tænder, og det er altså ikke bare lige sådan noget man gør.

Lægerne der udskriver Dolol til højre og venstre ville jeg slå grundigt op på nettet og se om de får provision af at udlevere Dolol fra et bestemt firma, da det er meget almindeligt at der gives bonus. Så overvej kraftigt om det lige er det produkt du vil satse på.

Havde jeg vidst hvordan det ville påvirke mit liv med den medicin havde jeg ALDRIG rørt det med en ildtang. Og til de der kommer overens med medicinen vil jeg sige smut en tur forbi tandlægen ofte, så I ikke ender som jeg...

• #9   6. dec 2010 he he ja der er godtnok forskel på fisk.... smiley

har det lidt ligesom Kira.... alm håndkøbsmedicin har NADA virkning på mig... og tandlægen kan ikke bedøve mig.... heller ikke med to (eller 8) stik... det er forsøgt....

en enkelt dolol virker heller ikke på mig, men 2 stk og så 2 stk ibumetin (min 600 mg) så begynder det at hjælpe på det smiley

er absolut ikke pilleforskrækket, og blir det forhåbentlig aldrig smiley

• #10   6. dec 2010 Jeg får pt dolol efter behov. Jeg ser farverpletter der danser i loftet, bliver total pjattet, synes alt er sjovt for så at falde i søvn efter en halv til en hel time senere... Har fået så meget andet og reagerer lige sådan.
    Kender også flere der har fået problemer med tænderne.

Jeg selv hader at tage piller, jeg har en far som har været morfin afhængig, så bare det at tage en pinex er en hel diskution og kamp med mig selv. Dolol får jeg efter to operationer for diskusprolaps, som så har ført nye og værre smerter med sig. Nogle dage kan jeg ikke andet end at ligge i senge, der tager jeg så en dolol for at kunne bare en smule når jeg engang vågner igen...

• #11   6. dec 2010 "Den enkelte læge kender nok sine patienters journal godt nok til at vide om de har et reelt behov for dit eller dit"

Præcis, men det her var nu vagtlægen som bare udleverede mig 6 stk. Dolol á 50 mg stykket, siger jeg skal tage 2 til aften og 2 igen om morgenen når jeg var mødt på job.
    Jeg tog heldigvis kun en om morgenen efter jeg var mødt på job. Jeg tør slet ikke tænke tanken hvis jeg havde taget de 2 som hun anbefalede.
    Jeg ver selv inde på hos vagtlægen, at Pamol og Ibuprofen måske kunne løse min smerte, men det mente hun ikke og jeg troede hun vidste hvad hun havde med at gøre.
    Havde hun været en smule fornuftig, så havde hun sagt 2 pamol + 400 ellet 600 mg Ibuprofen. Og hvis det så ikke hjalp, så måtte jeg henvende mig igen og så finde på noget stærkere.

• #12   6. dec 2010 Jeg har smerter i ryggen efter en diskusoperation hvor jeg har fået nerveskader som følge af operationen. Jeg får følgende for at smertedække, Gabapentin (et epilepsi præparat som viker imode smerter), Panodil 665 mg på recept, Todolac (gigt præparat) samt Norspan 10µ (morfin præparat) samt Baklofen (muskelafslappende) - det får jeg 2 x daglig og Norspan skiftes hver uge.

Jeg har også fået Dolol på et tidspunkt, men jeg kunne ikke køre bil, for jeg faldt i søvn når jeg kørte, så det var alt for farligt.

Alt de medicin jeg har fået ordineret er ikke sket via egen læge. Det er en ekspert i medicinering på baggrund af skader der har ordineret det. Min egen læge har erkendt at hun ikke er uddannet nok til at foretage en sådan medicinering. Men på trods af det, så er jeg langt fra smertedækket 24/7.

Samtidig virker medicinen ikke imod de smerter jeg har i hovedet efter samme trafikuheld.

Ibuprufen kan jeg ikke klare, jeg bilver negativ påvirket, så jeg kan nok ikke tåle det.

Det er en videnskab hvad der er bedst, og hvad der virker for nogen virker ikke så godt på andre.

• #13   6. dec 2010 Jeg er egentlig ligeglad med hvor meget eller hvor lidt lægevagten må skrive ud af medicin. Jeg synes bare at hun måske skulle have foreslået noget mindre stærkt til at begynde med istedet for sådan et præparat hvor der er stor risiko for at man bliver slået fuldstændig ud. Hun vidste jeg skulle på arbejde om lørdagen, hvis jeg kunne, dvs. hvis smerterne var væk. Men jeg skal da ikke møde på arbejde og så risikere at ligge brak hele dagen, som jeg jo så endte med.
    Det synes jeg ikke var særlig gennemtænkt af vagtlægen.

• #14   7. dec 2010 Det er rigtigt, men hun vidste også hvor jeg skulle på arbejde, for det fortalte jeg hende. Så havde hun ikke kunne lindre mine smerter, så kunne jeg have fået hjælp af en af lægerne på den afdeling jeg skulle arbejde på.
    Og 2 Pamol + 600 mg Ibuprofen det gør en del og uden risiko for at blive slået ud.
    Primært gik jeg til lægevagten fordi jeg var bange for at det var noget med hjertet eller en lungebetændelse ! ?

Kommentér på:
Pille-forskrækket

Annonce