{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Den gale hund ved forretningen.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille datter som blev to år i sidste mdr, og hun ELSKER hunde. Vi har selv verdens sødeste lab/schæfer mix, som er finder sig i næsten alt for meget fra hende, men de elsker hinanden så højt, og skal helst være sammen hele tiden.

Vi har lært vores datter,at man ikke piller ved fremmede hunde, selv om det har været svært, for de ser så søde ud smiley Hun er meget vild med store hunde, men små hunde er for vimsende for hende, så det er de få hun virkelig kan lide. Nå, men vi var så ude på kvickly, og der stod en lille hund bundet til vogn skuretm og for en gang skyld var min datter helt forelsket i den. Hun ved hun ikke må gå tæt på, og det gør hun heller ikke, men hun stiller sig ved siden af mig, i fin afstend og kigger.Hun er helt forelsket, og kigger på hunden, vinker først til den, og siger så i helt alm stemme; Hej hej lille hund.
Det skulle hun så ikke ha sagt, for hunden bliver gal, og fare frem i snoren, som desværre viser sig at være MEGET lang, mens den flipper ud og gøer og knurer.

Min datter bliver meget bange, for pludselig er den MEGET tæt på, og meget gal. Jeg havde ikke set den lange snor, da den først lå på den smiley Vi bliver begge to meget forskrækket, hun græder, og jeg tager hende på armen. Hunde bliver ved med at flippe, og vi skynder os ind.

Hun græder det meste at tiden, og bliver ved med at sige lille hund lem (lille hund slem), lille hund ik li Line, og lille hund gal.Hun er meget ked af det, og bliver ved med at tale om hunden. Da vi så igen kommer ud, da er hunden der stadigvæk. Vi holder lang afstand, og går mod bilen. Pludselig standser min datter, kigger på hunden, og siger med helt lille bitte stemme; møjn møjn lille hund ikke gal Line mere..

Ved ikke helt selv hvorfor jeg skriver dette, men synes bare det var lidt sødt hvor hurtigt min datter tilgav den sure hund smiley Det er også en lille bøn til jer som har hunde, der ikke kan lide børn. Vil i ikke godt binde dem i kort snor når i handler ind ? Jeg skal nok holde mine børn fra jeres hunde, og lærer dem de ikke skal pille, men så må i også sørge for de ikke har flere meter snor, som de kan fare frem i og skræmme børn fra vid og sans..

Line mener stadigvæk at hunde er skønne, men en lab, schæfer, rottweiler, berner senne og lign er nu de dejligste..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den gale hund ved forretningen..
  • Markus M
    Markus M Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 5
    #1   22. aug 2009 Jeg kunne aldrig finde på at binde min hund udenfor et supermarked. syntes det er syndt. Desuden er der mange der ikke tænker at der faktisk er objektivt ansvar for hunde, så hvis den er skyld i skader eller uheld kan det blive dyrt.
    Man har ikke nogen garanti for at den opfører sig som man tror.


  • Markus M
    Markus M Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 5
    #2   22. aug 2009 Jeg syntes det er sødt at Lille Line har tilgivet hunden smiley

  • #3   22. aug 2009 Skal nok hvis du vil lære dine børn når de bliver større ikke at stille sig op og kigge hunden i øjnene ...
    Gerne lære dem dæmpede signaler hvis de absolut skal kigge. Siden til og vigende blikke, smasken og gaben hvis hunden først reagerer :o) Selvf. er hun for lille nu.

    Men boede ved siden af en købmand i hele min barndom. Hundene til de handlende var bundet så de sad sådan at jeg ikke kunne forlade mit hus uden at skulle forbi dem da de sad i vores indkørsel.

    Lærte i en tidlig alder hvordan jeg bedst taklede en usikker hund og det har givet pote sidenhen :o)

    Men træls oplevelse med den gale hund men ikke sikkert den ikke kan lide børn. De følte sig måske bare truet generelt af at I stod og kiggede intenst på den?

    Ville dog ikke tage min hund med når jeg handler hvis jeg vidste at hun kunne finde på at reagere sådan ...


  • #6   22. aug 2009 Jeg er en lille smule chokeret :0(
    Jeg er meget imponeret over at Line allerede i en alder af 2 år VED at hun ikke må snakke med fremmede hunde. Hvordan pokker vil I forklare en pige på to at hun ikke må kigge den i øjnene og skal stille sig med siden til den???
    Det skal lige siges, at jeg ALDRIG ville binde mine hunde nogen som helst steder, men skulle det en dag blive nødvendigt, så ved jeg at ingen af dem ville blive aggressiv fordi en lille pige stiller sig op og kigger på dem - heller ikke selvom hun skulle se dem i øjnene - tværtimod, så tror jeg de ville logre med halen og håbe at hun kom helt hen og ville snakke!! Måske er det noget andet når det er en stor truende mand, men sku da ikke et barn. Og hvis man som hundeejer ved at ens hund ikke kan li børn, andre hunde whatever - så lad den blive hjemme. Der skal være plads til os alle og ingen skal føle sig utrykke ved at gå ud og handle fordi der står en arrig hund.
    Så - hatten af til Line og hendes mor for den fine måde at tackle tingene på :0)


  • #7   22. aug 2009 hallo hvis men ikke kan kigge på hunden og vinke hvad fuck laver den så alene syndes det er for meget at tage hundes ejer side den lille pige skal sku have lov og kigge du kan jo ikke sige du må ikke kigge på hunde.

  • #8   22. aug 2009 DESUDEN har hvalpe og mindre børn fripas hos normalt fungerende hunde !!

    Synes hun lyder til at være en dejlig tøs, der tydeligvis elsker hunde !!


  • #9   22. aug 2009 jeg synes det er godt du har lært din datter så meget om hunde allerede det er super..:)

    til jer brokkehoveder: da i var børn ville i også kigge på hunde så slap lidt af med det ikke er en sød historie, og i min øjne bør en hund med den adfærd ikke være bundet alene nogen steder


  • #10   22. aug 2009 Synes det er en sød historie og dejligt at høre din datter ved man ikke bare går hen til andre hunde.

    Man binder sgu da ikke en hund til vognskuret, hvad H...tænker man på


  • #11   22. aug 2009 Sys også det er rigtig sødt og en rigtig dygtig Line du har smiley - Og vi slå mig til de fleste andre og sige, at hvis et 2 årigt barb ik kan stille og sig kigge på hunden uden den går grassat, så ville jeg nødigt være ejeren af den hund...

    - Jeg nogle andre herinde, binder jeg heller ik min hund nogen steder... Stoler ik på andre folk nok til at gøre det...


  • #14   22. aug 2009 Jeg kan slet ikke forstå, at folk tør binde deres hunde udenfor butikker. Jeg har aldrig mine med ud at handle hvis jeg er alene afsted. Er både mig og manden afsted, venter en af os udenfor sammen med hundene.

    Er skide ræd for, at hundene skal blive stjålet.


  • #15   22. aug 2009 KN: E jeg nemlig også--- derfor jeg skriver at jeg ik stoler nok på folk til at efteralde min hund foran en butik smiley

  • #16   22. aug 2009 Synes at det var fint at din datter kom sig over oplevelsen !


    Jeg har selv en søn på 2 år og jeg har "lært " ham at hunde er ikke noget man rør ved og han har slet ikke interesse i det. Vi kan godt gå forbi en hund, men han konstaterer bare at den er der og at den er stor/lille/sort/hvid e.lign...

    Også selvom at vores hund ELSKER vores 2 børn har jeg også gjort meget ud af at Laura(hunden) ikke er ën hund der "bare finder sig i alting" - selvom at hun gør det *G* ...
    Men ment som at hunde er ikke noget man kravler rundt på, krammer voldsomt og bruger som påklædningsdukke osv..
    Og dette ved vores søn. Han har sjældent fysisk kontakt med vores hund, men han er meget glad for hende.
    Når vi går tur så skal han altid løbe afsted sammen med hende og på hele turen snakker han om Laura...

    Jeg synes at det er dejligt at jeg ikke skal være bekymret for at vores søn pludselig går hen og krammer vores hund på det forkerte tidspunkt en dag..


    Vores datter på lige 1 år er meget glad for Laura. Men har lært hende "ae ae" så hun ikke bliver for voldsom.
    Hun læner sig dog ind mod Laura engang imellem og stjæler et lille kram og det er så også ok når det ikke er sådan noget hvor hun vælter indover hunden.....





    Jeg kan ikke forstå forældre der spørger folk med hunde om de må hilse på den...
    Først lærer man sine børn at man ikke må hilse på fremmede hunde og derefter sætter man sig på hug foran den næste hund og stikker hele hånden ind i hovedet på den.
    Ens børn opfatter jo ikke at man først har spurgt om den er flink.
    (IKKE møntet på trådstarter, bare generel irritation over forældre)


    Jeg har flere gange oplevet børn der er kommet stormende henimod min hund med åbne arme mens forældre bare har trisset afsted 30 meter bagved...
    Nu ved jeg så at min hund ikke gør noget, men har stadig talt med hård stemme og sagt at de IKKE må kramme hunden !
    Bare af princip..
    Børn der stille kommer hen og spørger får som regel lov at hilse på hende...


  • #17   22. aug 2009 Helt = min tankegang Heidi O.Dejlig pige du har der Betina smiley Mvh Tine.

  • #18   22. aug 2009 Synes det er meget mere chokerende at ejeren af hunden uden videre efterlader sin hund som åbentlyst er bange eller enrvøs, måske endda agrresiv alene udenfor en forretning, i mine øjne skal alle hunde kunne tåle man ser på dem, specielt at små børn gør det! De fleste hunde er udemærket klar over at de er 'hvalpe' og ikke ved bedre..

  • #19   22. aug 2009 Tak for jeres søde ord smiley
    Dejligt at ha en datter, der er lige så tosset med dyr, især hunde, som sin mor.


    Jeg føler nu bestemt heller ikke, at jeg har gjort noget dumt. Hunde var som sagt bundet til vognskuret, hvor alle mennesker gik forbi, og vi stillede os nu heller ikke op og ned stirre den. Vi stod og ventede på min søn, som gerne ville hente vognen, og var ved at kæmpe med at få mønten i. Men jo,hun kiggede på hunden, og det kan jeg slet ikke se noget forkert i. Det var da et tåbeligt sted at binde den, hvis der skal så lidt til før den flipper..

    Det var bare en lille "sød "fortælling om min lille datter, ikke så meget andet, og jeg er glad for i fleste også godt kunne se det.
    .

    Ha en fortsat dejlig weekend smiley


Kommentér på:
Den gale hund ved forretningen..

Annonce