1.166 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Det kan man sku da ikke.. Stjæle gås Det kan man sku da ikke.. Stjæle gås

Min far har en stor fold hvor han har får gående.. I foråret fik han to tamgæs. Senere fik han så 20 hvide slagtegæs som skulle fedes op. De blev så slagtet her for 1 måned siden og nu går der en enkelt tamgås tilbage dernede.. Der er så fløjet en vild grågås til, så de går fint sammen. I Søndags kommer min far ned til marken og opdager at den tamme gås er væk. Den kan ikke flyve, den kan ikke gå ud nogle steder da der er fårehegn samt stød over det hele. Der er ingen blodspor, rester, fjer eller noget som helst af den. Så nu er konklusionen at der simpelthen er nogle der har taget den, det er snart jul, mange spiser gås, sådan en stor en koster 5-600 kr i et supermarked, så jaa hvorfor ikke tage en der er gratis... Er simpelthen så forarget over man kan finde på at tage et dyr fra en anden mands mark.. Og så en gammel sej gås. Håber fanme den er uspiselig..

Hvad siger i.? Har i kendt magen..??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det kan man sku da ikke.. Stjæle gås
  • #1   7. dec 2010 Folk er simpelthen frække.. Hvis den virkelig er stjålet

Man bør næsten sætte en advarsel i lokalavisen at gåsen har været syg = medicineret og ikke bør spises..

• #2   7. dec 2010 Vi har også overvejet at hænge et skilt dernede ved folden hvor der står at vi håber den er uspiselig efter den er så gammel og sej..

Folden ligger et meget ødet sted, hvor man ikke bare lige kommer forbi andet end hvis man ved den ligger der, så det må have været nogle som har vidst at de har gået der...

• #3   7. dec 2010 kan I se spor i sneen ?

• #4   7. dec 2010 Hmm ja der er altid spor, for han går derned 2 gange om dagen.. morgen og aften, så det er svært at se om det er hans/hans kærestes fodspor eller en helt anden.. Og den er så tam at den kommer når man kalder, så de behøver ikke engang have været inde på marken for at hente den.

• #5   7. dec 2010 Ej hvor vildt... Og stakkels din far at miste sin kæle-gås :o( Når den er tam, formoder jeg, at han har været ret glad for den...

Folk er for syge...

• #6   7. dec 2010 Ja han var rigtig glad for den.. Man får jo et forhold til sådan et tamt dyr uanset hvad det næsten er.. Hehe.

Man skulle næsten give ham en ny i julegave...

• #7   7. dec 2010 Ej, folk er sgu mærkelige, hvis der altså er nogen der har nuppet den!. Min veninde atbejder på en svinefarm, og førhen hvor de svin der døde i stalden ikke skulle låses i de der grønne bokse. Skete det også at Daka kørte forgæves, fordi nogen havde stjålet de døde svin! (FØJ)

• #8   7. dec 2010 Det er jo desværre ikke hverken første eller sidste gang det sker.
    Men folk synker meget lavt, gid den er uspiselig. Ti hi.

Kommentér på:
Det kan man sku da ikke.. Stjæle gås

Annonce