Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spejlrefleks kamera ?
  • #1   17. dec 2010 Lidt en mellemting smiley

• #2   17. dec 2010 hmmm, hvor meget udstyr skal du have med? er det alt ink? altså taske linser, memory card ect?

• #3   17. dec 2010 Altså jo mere jo bedre , men minimum kamerahus og linse tror jeg smiley

Der er mange der har nævnt nikon D3000 for mig og så VR linse , ved ik om det er noget værd ??

• #4   17. dec 2010 Jeg har et Nikon D40 (der findes nyere udgaver nu), og er rigtig godt tilfreds med det, nu hvor man osse kan få sigma, tamron o.l. til det (det kunne man ikke da jeg købte det, og det var jeg lidt træt af;o))

Jeg ved ikke om D40 stadig sælges, men sidst jeg tjekkede kunne det fåes for omkring 2500, inkl et 18-55mm objektiv. Så ville der oveni være råd til at købe et ekstra objektiv til, self afhængig af hvad man ønsker at fotografere (et 55-200mm objektiv var min 2. invistering og det har jeg ikke fortrudt. Det kan fåes til under 2000, og altså inden for din pris-grænse).

• #5   17. dec 2010 Af nyere udgaver af "samme" kamera som jeg har, kan nævnes Nikon D40x og D60

• #6   17. dec 2010 Michelle: Sidder og kigger efter dem på edbpriser , men kan skisme ikke finde dem du nævner smiley

• #7   17. dec 2010 Jeg har samme budget som dig, og jeg har fået anbefalet et Canon 550D med kit objektiv, så jeg regner med, at det er det kamera jeg skal ud at have til januar

• #8   17. dec 2010 Danielle -hvilket objektiv er med, og hvad koster "pakken"?

• #9   17. dec 2010 hehe, med hensyn til Nikon vs Canon, det en religion.. Har man det ene så sværger man til det.. smiley

Og jeg har Canon smiley

Så derfor vil jeg klart anbefalet 500D (det er så ikke det jeg selv har...) Men det er lidt billigere end 550D, men kan ca det samme..
    Desuden ville jeg personligt selv vælge at købe 18-135 mm objektivet, da standard objektivet er bæ..Det ligger måske lidt over din prisklasse, men hvis man leder længe nok kan man finde det til glimerende priser:)

Men hvilken type billeder regner du med at tage? Det objektiv jeg anbefaler er et meget godt (glas) objektiv som er meget allround, som kan bruges til det hele.
    Du kan nøjes med kortere linse hvis du kun skal bruge det der hjemme til at tage billeder i sofaen.. Ellers hvis du kun tager landskab vil jeg nok købe et der 100-300 mm ca. smiley

• #10   17. dec 2010 Line B: Altså det bliver nok lidt af det hele jeg vil tage billeder af, Hundene (Stillestående og i hopla), smykker jeg laver , mennesker/portæter , natur og hvad jeg ellers lige falder over smiley

Altså nu er jeg jyde , så hvis jeg kan finde et kamera til 3000 i stedet for 5000 kr som nemt kan klare tingene med den rigtige linse , så vil det da helt klart gøre mig glad smiley

Satte bare 5000 kr , for at have lidt spillerum smiley

• #11   17. dec 2010 Netha -så går jeg ud fra at de ikke længere produceres (SÅ gamle synes jeg da heller ikke de modeller er... hmm... den digitale verden går dælme stærkt;o))

Har lige kigget på D3000 og synes ikke den ser så tosset ud.

Det eneste jeg ville gøre anderledes ved valg af kamera, er at jeg ikke ville have taget kit-objektivet med.
    Det kan tælles på 1 hånd hvor mange gange jeg har brugt mit 18-55mm objektiv (men vil man tage portrætbilleder osv er det udemærket).
    Mit 55-200mm har tilgengæld været brugt RIGTIG meget, når jeg fotograferer hundene

• #12   17. dec 2010 på edbpriser står 500d til 4200 hvor det kun er kamera hus.. Men ellers kan man gå ned i en fotoforetning og handle om det..
    Min kæreste gjorde det og fik det til en super pris, fordi han kunne presse dem ved at sige at han jo bare kunne finde det billigere et andet sted..

• #13   17. dec 2010 Michelle: Det godt at høre , har fået den anbefalet en 3 gange nu , så ville gerne høre jer kloge folks mening omkring den , for syntes at prisen ser fin ud , hvis den kan klare de ting jeg skal bruge den til smiley

Har fået at vide jeg skal gå efter en VR linse , nogen der kan forklare mig hvad det er frem for andre slags ??

• #14   17. dec 2010 Line B: Min kæreste er gammel crosskøre og han havde tilfældigvis en fotoforretning som sponsor , så han plejer at være god til at prutte med dem om prisen smiley

• #15   17. dec 2010 Netha: så ville jeg klart vælge 18-135 linsen, også måske en lidt billigere version hus.. Fordi du alligevel nok ikke kommer til at forstørre dine billeder op så du får brug for 15 mega pixel.
    Men linse gør ALT. Dårlig linse = dårlige billeder. Så der ville jeg ikke spare.

Desuden sagde en klog mand en gang til mig, at man helst skal vælge flash og linser i sammen mærke som ens kamera, da de bare "snakker" bedre sammen, end en tamron eller sigma linse/flash gør.. smiley

Så (nu er jeg jo canon-freak) måske canon 1000D med en 18-135 mm linse..
    Det burde du kunne få til de 3000.. Har set bilka hvor de har 1000D på tilbud..:)

• #16   17. dec 2010 Line B: Se det lyder som nogen priser jeg vil syntes var rigtig gode smiley Det vil i hvertfald blive en mulighed smiley

Sunshine: Ja det har jeg også tænkt på , har også sat og kigget på brugte osv. men skal jo først vide hvad jeg skal lede efter , så det var derfor jeg lavede denne tråd smiley Har intet imod brugt , så det da en rigtig god ide at gøre det sådan smiley

• #17   17. dec 2010 Canon 500D (eros) er tit på tilbud til ca 4500.-
    Prøv efter nytår og se om det falder i pris.

Jeg har Canon 400D og 550D - de er bare super gode begge to

• #18   17. dec 2010 der er et 40d på dba, med ALT til, til 6000, se det kunne jeg godt finde på at købe smiley

• #19   17. dec 2010 Line B: Hehe okay , er ked af og sige det , men hælder vist mest til Nikon , men det mest fordi det er det mærke jeg har haft mest i hænderne smiley Men skal klart ha kigget på Canon , kan jo være du har fat i noget af det rigtige smiley

• #20   17. dec 2010 Som jeg sagde så det en religion smiley Begge mærker har deres topmodeller som begge bliver brugt af proffesionelle smiley Men kan absolut intet vejlede om nikon smiley

Det eneste jeg har hørt som er en forskel mellem de to mærker er brugervenligheden.. Og mener canon er bedst der smiley
    Men hvis du vant til nikon, så vælg nikon smiley Så du fri for at skulle sætte dig ind i alt muligt nyt smiley

• #21   17. dec 2010 Line B: Hehe det sku en jungle smiley

• #22   17. dec 2010 Meget smiley
    Min mor har et 6-7 år gammelt spejlrefleks.. og leger så småt med at skulle have mit eget... Christ man, det er ikke nemt og det mange penge smiley

• #23   17. dec 2010 Michelle

Det er med 18-55mm objektiv. Prisen ligger lige omkring de 5000,- alt efter stedet man køber fra smiley

Men det objektiv skal så også kun bruges til jeg får sparet sammen til et 200mm

• #24   17. dec 2010 Jeg har for nyligt erhvervet mig et Canon eos 550D. Mit bedste køb i lang lang tid!
    Jeg kan klart anbefale dette kamera, det tager super lækre skarpe billeder, og er ikke svært at finde rundt i.

• #25   17. dec 2010 Prøv iøvrigt at kikke på Kelko - der kan du sammenligne priser og læse om de forskellige mærker

• #26   17. dec 2010 Om du køber canon eller nikon spiller ikke den store rolle her.

De levere begge 2 varen

canon 500d er skrevet rigtig nok på tilbud flere steder pt., eneste "problem" er objektivet der er med, det er lige i underkanten til f.eks udendørs hundeleg.

Men man kan jo altid spare sammen og få et med længere brændvidde

• #27   17. dec 2010 Jeg vil anbeafle dig sony,da det skulle have den nemmeste bruger menu,,,og så skal du vælge de modeller hvor der er indbygget stabilisator i selv kamera huset,,så sparer du penge på linser da de er dyrere hvis der skal være stabilisator i
    Jeg gjorde dte at jeg fandt et brugt i dba og købte et kamera til 3000kr hvor der var for over 10000kr i udstyr til

• #28   17. dec 2010 Stabilisator er ligeså meget "religion", jeg bruger det stort set aldrig til mine hundebilleder.

Objektiver er dyre også selvom der ikke er stabilisator, altså når vi snakker prof udstyr.

Canon/nikon har et godt brugtmarked , der er altid massere af udstyr til salg.

Olympus har også huse med indbygget stab., men det ville ikke idag være noget jeg ville købe platform efter (startede selv ud med olympus)

• #29   17. dec 2010 jamen jeg bruger det rigtig meget og kender også andre det gør så det lidt en smagsag

• #30   17. dec 2010 Hvis du f.eks tager billeder af hunde der leger, så er stab. overhovedet ikke nødvendig, men som skrevet, der er ligeså meget religion i det.

• #31   17. dec 2010 Jeg har Canon 500D og er vildt glad for det. Men det er smag og behag, ta ud til en forhandler og prøv dig frem og find ud af dit behov.

• #32   17. dec 2010 Er super glad for mit Canon 550D men så skal du liiidt højre op i pris men det er bestemt det værd.. smiley

• #33   17. dec 2010 Ang VR så betyder det at objektivet har billedstabilisator. Det betyder efter min mening ikke det store hvis vi snakker forholdvist korte brændvidder.
    Men er man oppe i 300mm e.l. siger de kloge at det er uundværligt (jeg har ikke et objektiv med så stor brændvidde uden VR så har ikke rigtigt noget sammenligningsgrundlag med/uden VR

Om du vælger nikon eller canon betyder efter min mening heller ikke det store. Begge leverer varen som René skriver. Det handler nok mere om hvad man er til, hvad man synes ligger bedst i hånden osv.

Uden at have undersøgt det noget videre, lyder det som om nikons mindre amatør-kameraer er lidt billigere end canons tilsvarende (nogen må rette mig hvis jeg tager fejl:o))

Jeg er glad for mit nikon, og synes det er brugervenligt, og nemt at finde ud af.
    Har prøvet et canon eos 350D, og synes osse dette var ret nemt at finde ud af, når man lige havde haft 5 min til at afprøve det.
    Så ja, det er nok bare med at prøve at gå i en fotoforretning og prøve at have dem i hånden og se hvad du synes:o)

• #34   17. dec 2010 Mange tak folkens smiley Nu har jeg i hvertfald et par modeller jeg kan kigge på smiley

Kommentér på:
Spejlrefleks kamera ?

Annonce