928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

spejlrefleks kamera spejlrefleks kamera

Hej HG'er smiley
jeg kigger lidt efter et spejlrefleks kamera, og overvejer måske at købe et, er der andre der har gode erfaringer med dette, bare til hjemmebrug? eller kan det ikke betale sig?
jeg har en dejlig hund, jeg gerne vil tage billeder af, samt en sød familie.

jeg aner INTET om dette, og vil høre om i har nogle erfaringer inden for mærke, megapixel eller noget som helst andet indenfor denne nye verden for mig :)?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spejlrefleks kamera
  • #2   17. sep 2012 Jeg vil råde dig til at gå ned i en fotohandel og tag en snak med dem. Både om dit forbrug og planer med et kamera. Så kan du også prøve forskellige kameraer dernede smiley

Jeg har spejlrefleks og billederne (ihvertfald de fleste) på Luna's profil og hendes albums er taget med mit gamle spejlrefleks som jeg efterfølgende har optrappet smiley

• #3   17. sep 2012 Jeg har et Canon Eos 600D som jeg er SUPER glad for! Mit er også bare til "hygge" og jeg ville bestemt ikke gå tilbage til et almindeligt kamera smiley Alle billederne på Aslan's profil er taget med spejlrefleks (de "helt gamle" er dog taget med Canon Eos 450D) smiley

• #4   17. sep 2012 Hvis du skal have hjælp, så er det en stor fordel at skrive hvad du forventer at bruge på det

• #5   17. sep 2012 hvis du mener pris, så er det underordnet smiley
    tak for de mange svar, men hvor mange mp, vil i mene er relevant til hjemmebrug?

• #6   17. sep 2012 Så det er lige meget om vi foreslår udstyr til 40.000 ?

for så er der sgu meget at vælge mellem smiley

Hvis det er til netbrug, så er 8mp rigeligt

• #7   17. sep 2012 Det er både til netbrug men også til fremkaldning derudover er det blot til at fange nogle gode billeder af min hund samt af hyggelige stunder med familien, det eneste krav jeg har er at det skal tage super skarpe billeder, og kunne tage omkring 10 billeder i rap efter hinanden, men som sagt har jeg ingen forstand på dette, men tvivler på man behøver at give 40.000 kr for de få krav jeg stiller til et kamera???!
    er det klart nu, hvad jeg forlanger :)?

• #8   17. sep 2012 Alle digitale spejlrefleks kan tage skarpe billeder, det handler om indstillingerne...

10 billeder i rap.... i det øjeblik der stilles krav til x antal billeder i sekundet, stiger priserne hurtigt, de fleste ligger på en 3-4 i skeundet og så forskelligt hvor mange man kan tage alt efter kort og om man tager i jepg eller raw

• #9   17. sep 2012 kan du evt. finde nogle konkrete modeller, eller fortælle mig hvad jeg skal kigge efter, når jeg gerne vil have kameraet til at kunne tage x antal billeder i rap :)?

• #10   17. sep 2012 Canon 600d , Maks. ca. 3,7 bps til ca. 34 JPEG-billeder, 6 billeder RAW

canon 650d , Maks. ca. 5 bps til ca. 22 JPEG-billeder, 6 billeder RAW

Det er så også alt efter hvilket kort

Ellers er der 60d og 7d , men så stiger prisen også en hel del

Nikon har tilsvarende, men kender ikke deres modeller så godt.

Jeg ville holde mig til canon eller nikon.

Shop´s der generelt er blandt de billigeste herhjemme og som man roligt kan handle med er bla.

www.kamerahuset.dk
    www.kamerashop.dk
    www.befro.dk

• #11   17. sep 2012 er det her dårligt?
    http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/spejlrefleks-systemkamera/EOS1100DKITIS/canon-spejlreflekskamera-eos-1100d-18-55-is-objektiv
    og kan det noget af det jeg leder efter? smiley

• #12   17. sep 2012 i jpeg tager det cirka 3 billeder i sekundet og i raw 2

• #13   17. sep 2012 Vi har også Canon EOS 650D - vi er superglade for det smiley Vi har dog købt en anden linse og nogle filtre, så vores sneg sig op på 16.000 kr - men det er helt bestemt pengene værd smiley Vi er meget glade for det smiley

• #14   17. sep 2012 Vi har lige investeret i et Sony a37 kamera. Det har 16 mp, billedstabilisator og er nemt at betjene. Det har mange relevante indstillinger også en der kører helt på auto, og selv finder ud af hvilken indstilling der passer til det motiv du "skyder". Det tager 7 billeder i sekundet. Vi har så suppleret med et 70 -300 objektiv for at kunne tage billeder på større afstand - det gør det ofte nemmere at fange de gode/naturlige billeder smiley
    Jeg synes, du skal snakke med nogen i en fotoforretning, de vil ud fra din beskrivelse af dine behov kunne hjælpe dig til det bedste valg. Men et spejlrefleks vil helt klart give dig bedre billeder smiley
    God fornøjelse

Kommentér på:
spejlrefleks kamera

Annonce