7.276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvorfor kaster jeg blod op? Hvorfor kaster jeg blod op?

Ja, har lige kastet op som følge af et hosteanfald..
Jeg er gravid, så opkast er ikke helt unormalt for mig, dog er det aftaget MEGET og er yderst sjældent nu. Men det er alligevel anden gang i dag, grundet mine hosteanfald..

Nu har jeg lige kastet op i en spand, og bemærket at der var blod med? Ikke meget, men en klat blod for hver klat slim ca...

Mine slimhinder skulle jo gerne være lidt overfølsomme, så er det bare derfor der kommer blod med op?..

Det er jo som sagt ikke særlig meget.. Bare lidt klatværk..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor kaster jeg blod op?
  • #1   3. jan 2011 Hvad farve havde blodet?
    Lyst og frisk rød farve eller mørk til sort farve?

• #2   3. jan 2011 Kontakt lægen.

• #3   3. jan 2011 Lyst og frisk.. Slet ikke gammel blod...

Inden jul blev jeg opereret i munden, og som følge af det slugte jeg en masse blod, som jeg kastede op igen, og det mindede om det..

Men mit sår i munden er helt lukket, der er intet der, så det er ikke derfra blodet kommer..

• #4   3. jan 2011 Du skal ikke være bekymret...
    Du er gravid, følsomme slimhinder og hosteanfald, det giver sig selv, du har med sikkerhed revet hul på et lille blodkar, det sker ofte for mig under forkøelse og hoste (er ik gravid) men har været det to gange

• #5   3. jan 2011 Det kan være mavesår...

• #6   3. jan 2011 Så ville jeg ikke være bekymret.

Det er arterielt blod og stammer sandsynligvis fra slimhinden. Det svarer til det blod, der kommer ud når man prikker sig i fingeren med en nål. Jeg forestiller mig, at mængderne svarer dertil.

Faresignalerne kommer, hvis det bliver større mængder eller det er mørkt, og dermed venøst blod, der stammer fra dybere vævslag.

Så hold øje med det - men det lyder helt fredeligt og bare "slidtage"

• #7   3. jan 2011 nu ved jeg intet om det. Men ring til din vagtlæge og hør ad. Så er du på den sikre side og ska ik bekymre dig smiley

• #8   3. jan 2011 Det må jeg nok erkende, at jeg ikke ville ringe til en vagtlæge om :o)

• #9   3. jan 2011 Mille,
    jeg tænker også at det var noget i den stil.. Bløder også lidt hver gang jeg puster næse, og det er vist rimelig normalt i min tilstand..
    Og jeg har gået og hostet hele dagen, tror desværre jeg er ved at blive rigtig syg.. Mit immunforsvar er ikke helt kommet sig efter sidste omgang..

Ville bare gerne lige høre om nogen havde lignende erfaringer, for jeg undrede mig lidt..

• #10   3. jan 2011 Jeg vilel kontakte lægen, jeg har ikke hørt om det skulel være normalt at hoste blod op, heller ikke når man er gravid..

• #11   3. jan 2011 Hosten til gengæld - den skal du naturligvis holde øje med... Og gå til lægen, hvis den driller for meget.
    Vi har epidemi af kold lungebetændelse, og den varer en krig, hvis den ikke nappes i opløbet... Og som gravid, har du nok ikke brug for at hoste og harke i et halvt års tid ;o)

• #12   3. jan 2011 Jeg tror ikke jeg ringer til vagtlægen..
    Jeg har ikke ondt nogle steder, og mit instinkt siger mig også at frisk blod i små mængder ikke gør noget..
    Ville blot være sikker på at det var harmløst..

CH,
    ja, tror desværre godt det kunne være noget i den stil :S
    Jeg var jo rigtig rigtig syg med slem tandbyld og operation i munden kort inden jul, og var i den grad SYG i hele mit system.. Og jeg tror ikke helt mit imunforsvar er kommet sig over det..
    I sidste uge spiste jeg så middag med en veninde og hendes to venner.. Den ene af dem røg så på skadestuen søndag med vejrtrækningsproblemer og en slem lungebetændelse..

Og jeg hoster voldsomt og har ondt hele nede i brystet..
    Men startede først på det i morges, så ser lige i morgen an, hvordan det går... Kan være det er en en-døgns-ting..

• #13   3. jan 2011 Jeg har for længe siden hostet lidt frisk blod op og jeg gik fuldstændigt i panik og ringede til lægen.

Svaret var nøjatig som CH skriver , meget normalt og man skal tage det helt roligt.

Blot et lille kar der er bristet

• #14   3. jan 2011 Har ikke læst besvarelserne, så jeg ved ikke om mit svar er en 'genganger'.
    Da jeg (for evigheder siden) var gravid led jeg af voldsom kvalme under hele (og begge) graviditeter. Og så at sige hver gang jeg kastede op - hvilket skeete flere gange i løbet af dagen - var der friskt lyst blod med. Bare en lille smule.

Min læge sagde at det var en lille rift, som blev ved at springe op fordi jeg hele tiden kastede op, og den derfor ikke kunne nå at hele.

• #16   3. jan 2011 jeg fik netop idag at vide af lægen at blodet i det slim jeg hoster op i øjeblikket er en <i>god</i> ting..
    jeg undrede mig lidt for jeg er jo af den opfattelse at blod aldrig er godt, men det betyder åbenbart at mine slimhinder fungerer som de skal.. hmm

• #17   3. jan 2011 Densetsu,
    jeg tror nu næppe det er noget i den stil..
    Men da jeg allerede hoster voldsomt, og var sammen med en der åbenbart havde lungebetændelse, forleden dag, ville det ikke undre mig om jeg lige havde fanget den..

Wolfcub,
    nåh! Det er da godt at høre.. Så er der vist intet at bekymre sig om smiley

• #18   3. jan 2011 er min første graviditet jeg brækkede mig ,,hele tiden,,,det kan være pga irritation du har blod med men jeg ville nu alligevel lige kontakte min læge for en sikkerheds skyld

• #19   3. jan 2011 jeg er helt enig med Mille, CH, og Grynet og dig selv ;o)
    Du har kastet op og har hostet så du er "slidt" i halsen, så der er gået hul på en lille blodåre, det betyder ingenting.

Tro mig, du vil ikke være i tvivl hvis du får en blødning som betyder noget ;o))
    MEN sådan en vil vi ikke ha at du får, og slet slet ikke imens du er gravid veller. Nå er vi enige..Ja ikk..*Smiler*

PS. hvor langt er du henne ???? Hihihi..jeg er gået glip af noget mens jeg var frosset tror jeg :o)))

• #20   3. jan 2011 Hvis du har ondt i toppen af maven mellem ribbenene så kunne det godt tyde på at der er noget i mavesækken jeg har selv haft begyndende mavesår og havde ondt der. Da jeg var gravid lavdede jeg ikke andet end at kaste op og jeg har aldrig kastet blod op....

• #21   3. jan 2011 Ved lungebetændelse får man normalt ondt i "ryggen"..

• #22   3. jan 2011 Christina. Man får ondt lige der "i toppen af maven" pga.mavemunden sidder der, dvs.den klap som sørger for at mad og mavesyre ikke løbe tilbage igen når man ligger ned eller står på hovedet, det er lige som et lille låg der sidder fast med et hængsel der hvor spiserøret går over til selve mavesækken. men ind imellem så falder låget ikke helt på plads også er det at man får sure opstød.
    Mange gange kan man få "låget" til at falde på plads ved at lægge sig på højre side, lægger man sig på den venstre side så er der åbent og man risikere at få en meget værre halsbrand.
    Så husk ved halsbrand læg jer på HØJRE side, så plejer det at hjælpe efter et lille stk tid.

Kommentér på:
Hvorfor kaster jeg blod op?

Annonce