kan man vaske hår for sjældent ? kan man vaske hår for sjældent ?
hvordan er det nu det er ? er det bedst at trække den så lang tid man kan, eller kan man faktisk trække den for længe hvis der nu går 1 uge ? jeg har altid været god til at trække den ca 6-7 dage, så man kan slet ikke se det på mit hår at der går de dage imellem hårvask, men er det godt eller skidt at der går så lang tid, kan det blive for sjældent ? Jeg er super øm overfor mit hår og vil det bare det bedste
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Men så længe dit hår ikke er fyldt med en masse stærke hårprodukter i al den tid, tror jeg ikke der sker noget ved at trække det 6-7 dage.. Synes dog personligt det er lidt ulækkert at vaske hår så sjældent, men det er jo bare min mening :o)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 195 Svar: 16.663
Man kan vaske det for ofte men ikke for sjældent.
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Så sidder produktet/erne jo og bliver gamle, og det må da slide på håret?
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Jeg kan huske det fra da jeg som ung passede heste, da blev håret jo ret beskidt meget hurtigt, men jo tiere man vaskede det, jo hurtigere blev det fedtet.
Jeg kan ikke udtale mig om hår hvor der er brugt en masse produkter i, da jeg aldrig har brugt andet end shampoo og "skyllemiddel" ;o)))
Hihihi..Sorry, jeg kan bare ikke huske hvad det hedder lige nu hvor jeg vil bruge ordet.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
dec 2007
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 632
dec 2007
Det er et syn for guder.. *Ggg*
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 195 Svar: 16.663
Hvis det i en periode har det med at ville til at fedte før 4. dagen så får det 6-7 dage uden vask (totalt klamt bliver det men så holder det igen fint med kun at behøve at blive vasket hver 3. eller 4. dag i en lang periode :o))
Bruger heller ikke andet end shampoo og balsam og evt. antifrizz for som du skrive Sanne så ligner mit også en løvemanke uden lige den 1. dag :o)
Bruger selvf. ikke en masse produkter. Hvis man har langt og/eller farvet hår skal man ikke bruge en masse møg i det hvis man gerne vil beholde sit hår pænt og langt vel at mærke :o)
Mit er altid pænest på 2. og 3. dagen :o)
Vildt at dit hår ikke fedter selv på 7. dagen .. Pyh. Måske du har fået selvrensende pels ligesom en del hunderacer? ;o)
Når man går længe nok uden vask af ens hår er teorien at det bliver selvrensende .. Ikke noget jeg personligt har lyst til at udforske ud over de max. 6-7 dage :o)
jul 2008
nu har jeg så også helt mørlebrunt hår, synes mine blonde veninder klager en del mere over at deres hurtigere ser fedtet ud fordi det er blond, men ved ikke om det har noget på sig ?
altså skal jeg noget så vasker jeg det da også lige inden, og går ikke til fest på syvende'dagen
Forresten kan jeg da lige bruge tråden til at sige at jeg synes Priorin har v irket rigtig godt på mig. har taget det i 3 måneder nu efter jeg tabte en del hår efter 3 x narkose på kort tid. og der er fyldt med babyhår alle vegne som forhåbentlig bliver lange som alt det andet
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Ens hår vænner sig til det, og det sundeste fedt for håret , er det man selv danner i hovedebunden:)
man får derfor aldrig tør hovdebund.
Hvis man de gange man så vasker håret at bruge noget godt shampoo, balsam og/eller hårkur, så får man et rigtig flot hår.
jeg har hår ned til lænden, og jeg "fælder" faktisk heller ikke rigtig!
- Ved siden af tager jeg nogen silica, B- vitaminer og E vitaminer som alle er gode for hår , hud og negle
Mit hår vokser som ukrudt af den grund
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Men no way om jeg kunne leve med det
dec 2007
Det tager lidt tid for håret at vænne sig til at bruge sit eget fedt.
Det jeg gjorde var at man trækker det en ekstra dag en måned, 2. måned trækker du det så en dag mere . og til sidst kan du faktisk holde det over en uge hvis du vil
dec 2007
Hverken pude eller noget lugter hos mig, men jeg bruger heller ingen voks, eller andre stylingsprodukter. Jeg bruger kun noget serum i hårspidserne og og glans i længderne.
Hvis man også sørger for at vaske sit sengetøj reglmæssigt, eller i hvert fald pudebetrækket , så er det også altid frisk
dec 2007
Nu hvor jeg har kørt sådan her i over 3 år, er mit hår glat, skinnende og spalter næsten ikke!
Jeg havde virkelig noget træls hår inden, og man skulle glatte det hele tiden fordi det blev så flyvsk og kæmpe stort !!- nu glatter jeg det højst når jeg skal i byen eller noget andet, da det er blevet så pænt glat af sig selv
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
man kan i øvrigt trække at vaske hår rigtigt længe, især hvis man vil vænne sit hår til ikke at blive fedtet for hurtigt. Jo længere tid der går mellem ens hårvaske (uden at det selvfølgeligt bliver beskidt) jo bedre er håret til at holde sig selv..
det er skidt for håret at vaske det for tit
mar 2009
jeg har et lidt specielt hår med en håndfuld forskellige krøller OG krus + noget af det faktisk er glat.. mit hår har f.eks. heller ikke godt af at blive redt når det er tørt (og ikke glattet)
og så bruger jeg sjældent andre hårprodukter end shampoo og en del balsam + af og til noget hårkur.
mar 2009
jeg har et lidt specielt hår med en håndfuld forskellige krøller OG krus + noget af det faktisk er glat.. mit hår har f.eks. heller ikke godt af at blive redt når det er tørt (og ikke glattet)
og så bruger jeg sjældent andre hårprodukter end shampoo og en del balsam + af og til noget hårkur.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Jeg vasker mit hver dag og hvis jeg bare undlader én dag har jeg en rigtig ulækker fornemmelse og mit hår sidder ud til alle sider.
Undlader nogen gange at vaske i weekenden, men så er det også forbi jeg kun skal være hjemme og mit hår er så klamt efter 2 dage.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
dec 2007
Men vasker jeg det med shampoo hver 3-4 dag så er/bliver det helt umuligt, konstant. det blir som jeg skrev tidligere så elektriskt så det står ud til alle sider hvilket man ikke skulle tro at så langt hår ville kunne, men det gør det. så derfor må jeg som sagt ha hestehale de første 2døgn efter håret er vasket da det ellers lever sit eget liv.
Jeg går i bad hver dag og der bliver håret self. skyllet, men ikke vasket, det gør det kun hver 6--8dag, og det hverken lugter eller fedter el.bliver ulækkert på nogen måde, for hvis det gjorde det, så ville jeg meget hurtigt skifte rytme. ;o))
Jeg har faktisk altid fået ros for at mit hår dufter dejligt og ser flot ud.
På den anden side så mener jeg også at man kan blive for "renlig" forstået på den måde, at dengang da et badværelse kun var for de rige "da jeg var barn :o)" og boligerne var utætte og havde svamp osv. da blev børnene ikke syge som idag, aastma var noget som kularbejdere fik men ikke alm.mennesker, men som årene er gået og at er blevet mere sterilt så blir alle også syge af nærmest ingenting, de fleste børn har atsma el.bronkitis fra fødslen af og de ugen voksne lider også af alle disse "nye" sygdomme.
Jeg håber at i forstå hvad jeg mener, nu spurgte TS godt nok kun til sit hår, men alt i alt såtror jeg faktisk ikke at det er sundt at alt skal være så rent.
jul 2008
jeg styrketræner meget og næsten hver dag og jeg gør lige som Irene og sætter det op og børster det igennem når jeg er færdig.
Mit lugter ikke, men har jeg en date eller lign så vasker jeg det dagen før.. aldrig samme dag for så ligner jeg noget der er løgn
kan man vaske hår for sjældent ?