3.090 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

kan man vaske hår for sjældent ? kan man vaske hår for sjældent ?

hvordan er det nu det er ? er det bedst at trække den så lang tid man kan, eller kan man faktisk trække den for længe hvis der nu går 1 uge ? jeg har altid været god til at trække den ca 6-7 dage, så man kan slet ikke se det på mit hår at der går de dage imellem hårvask, men er det godt eller skidt at der går så lang tid, kan det blive for sjældent ? Jeg er super øm overfor mit hår og vil det bare det bedste smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan man vaske hår for sjældent ?
  • #1   4. jan 2011 Jeg vasker hår hver 2.-3. dag, da jeg har fået at vide af flere frisøre igennem tiden, at det er bedst med hårvask i dét interval (vask hver dag er ihvertfald ret usundt for de fleste hårtyper, særligt når man er langhåret - Noget med at det fjerne det naturlige lag fedt som håret har brug for).
    Men så længe dit hår ikke er fyldt med en masse stærke hårprodukter i al den tid, tror jeg ikke der sker noget ved at trække det 6-7 dage.. Synes dog personligt det er lidt ulækkert at vaske hår så sjældent, men det er jo bare min mening :o)

• #3   4. jan 2011 Nope. Du kan trække den så længe du synes du kan holde det ud :o) Jo længere du trækker den jo mindre hyppigt behøver du vaske det da det ikke vil fedte ret hurtigt jo mindre hyppigt det vaskes.

Man kan vaske det for ofte men ikke for sjældent.

• #4   4. jan 2011 Det kan da umuligt være sundt at vaske hår så sjældent, hvis man bruger fx skum, hårlak, heat protection, hårkure, curl cream eller lignende.
    Så sidder produktet/erne jo og bliver gamle, og det må da slide på håret?

• #5   4. jan 2011 Det skal nok passe, men det melder trådopretter jo intet om. Jeg selv bruger ingen produkter, så jeg ville godt kunne, men min routine er hver 2.-3. dag, så det bliver møg fedtet hvis jeg venter længere.

• #6   4. jan 2011 Rigtigt hvad Sanne skriver. :o))
    Jeg kan huske det fra da jeg som ung passede heste, da blev håret jo ret beskidt meget hurtigt, men jo tiere man vaskede det, jo hurtigere blev det fedtet.

Jeg kan ikke udtale mig om hår hvor der er brugt en masse produkter i, da jeg aldrig har brugt andet end shampoo og "skyllemiddel" ;o)))
    Hihihi..Sorry, jeg kan bare ikke huske hvad det hedder lige nu hvor jeg vil bruge ordet.

• #7   4. jan 2011 Balsam smiley

• #8   4. jan 2011 *Ggg* Rigtigt Søster.. :o)))

• #9   4. jan 2011 Jeg bruger ingen hårprodukter i det udover en god shampoo, balsam kur og så når det er skyllet ud bruger jeg en leave in balsam spray. det er det. intet andet. jeg hader nyvasket hår, mit hår står ud til alle sider. det mit er klart pænest på 3 dagen smiley hehe mystisk at mit hår slet ikke fedter. idag er det 7 dage siden og må hellere vaske det idag smiley

• #10   4. jan 2011 Sanne, sådan er mit også, vasker jeg det for tit så er det vildt elektriskt selv om at balsamen hjælper lidt, men jeg ved ikke om det er fordi jeg er langhåret at det opfører sig sådan, men de første 2døgn efter en hårvask er jeg nødt til at ha hestehale ellers svæver det lange hår ud i alle verdens hjørnerne.
    Det er et syn for guder.. *Ggg*

• #12   4. jan 2011 Jeg har meget tykt hår som når mig næsten til til hoften efterhånden og det bliver vasket hver 3. eller 4. dag.

Hvis det i en periode har det med at ville til at fedte før 4. dagen så får det 6-7 dage uden vask (totalt klamt bliver det men så holder det igen fint med kun at behøve at blive vasket hver 3. eller 4. dag i en lang periode :o))

Bruger heller ikke andet end shampoo og balsam og evt. antifrizz for som du skrive Sanne så ligner mit også en løvemanke uden lige den 1. dag :o)

Bruger selvf. ikke en masse produkter. Hvis man har langt og/eller farvet hår skal man ikke bruge en masse møg i det hvis man gerne vil beholde sit hår pænt og langt vel at mærke :o)

Mit er altid pænest på 2. og 3. dagen :o)

Vildt at dit hår ikke fedter selv på 7. dagen .. Pyh. Måske du har fået selvrensende pels ligesom en del hunderacer? ;o)

Når man går længe nok uden vask af ens hår er teorien at det bliver selvrensende .. Ikke noget jeg personligt har lyst til at udforske ud over de max. 6-7 dage :o)

• #13   4. jan 2011 Det lyder som om vi er mange med de samme dårlige hårdage efter hårvask smiley hehe

nu har jeg så også helt mørlebrunt hår, synes mine blonde veninder klager en del mere over at deres hurtigere ser fedtet ud fordi det er blond, men ved ikke om det har noget på sig ? smiley

altså skal jeg noget så vasker jeg det da også lige inden, og går ikke til fest på syvende'dagen smiley men i hverdagene trækker jeg det så længe som muligt. Hehe ja det kan sgu godt være det er ved at blive selvrensende (pels) smiley

Forresten kan jeg da lige bruge tråden til at sige at jeg synes Priorin har v irket rigtig godt på mig. har taget det i 3 måneder nu efter jeg tabte en del hår efter 3 x narkose på kort tid. og der er fyldt med babyhår alle vegne som forhåbentlig bliver lange som alt det andet smiley Det er nok ikke alle det virker på, men jeg synes jeg kan se og mærke en forskel smiley

• #15   4. jan 2011 jeg vasker hår hver 5-6 dag.
    Ens hår vænner sig til det, og det sundeste fedt for håret , er det man selv danner i hovedebunden:)
    man får derfor aldrig tør hovdebund.
    Hvis man de gange man så vasker håret at bruge noget godt shampoo, balsam og/eller hårkur, så får man et rigtig flot hår.

jeg har hår ned til lænden, og jeg "fælder" faktisk heller ikke rigtig!
    - Ved siden af tager jeg nogen silica, B- vitaminer og E vitaminer som alle er gode for hår , hud og negle smiley
    Mit hår vokser som ukrudt af den grund smiley

• #16   4. jan 2011 Du kan helt lade være at vaske hår. Så bliver håret efter en lille måneds tid selvrensende. Det er absolut det sundeste for håret.

Men no way om jeg kunne leve med det smiley Vasker ca. hver 3-4. dag.

• #19   4. jan 2011 Kira:

Det tager lidt tid for håret at vænne sig til at bruge sit eget fedt.
    Det jeg gjorde var at man trækker det en ekstra dag en måned, 2. måned trækker du det så en dag mere . og til sidst kan du faktisk holde det over en uge hvis du vil smiley

• #22   4. jan 2011 altså nu træner jeg også hver dag næsten, og hvis du sætter håret op når du træner, og når du er færdig, børster du det igennem, og evt går en tur med hunden så får det nemlig luft, og så er det helt frisk igen smiley

Hverken pude eller noget lugter hos mig, men jeg bruger heller ingen voks, eller andre stylingsprodukter. Jeg bruger kun noget serum i hårspidserne og og glans i længderne.

Hvis man også sørger for at vaske sit sengetøj reglmæssigt, eller i hvert fald pudebetrækket , så er det også altid frisk smiley

• #23   4. jan 2011 -- Jeg begyndte på det med at vaske sjældent hår, fordi mit hår altid var kruset og så meget slidt ud.
    Nu hvor jeg har kørt sådan her i over 3 år, er mit hår glat, skinnende og spalter næsten ikke!

Jeg havde virkelig noget træls hår inden, og man skulle glatte det hele tiden fordi det blev så flyvsk og kæmpe stort !!- nu glatter jeg det højst når jeg skal i byen eller noget andet, da det er blevet så pænt glat af sig selv smiley

• #24   4. jan 2011 min frisør vil helst have at mit hår ikke bliver vasket for tit og maks 1-2 gange om ugen.

man kan i øvrigt trække at vaske hår rigtigt længe, især hvis man vil vænne sit hår til ikke at blive fedtet for hurtigt. Jo længere tid der går mellem ens hårvaske (uden at det selvfølgeligt bliver beskidt) jo bedre er håret til at holde sig selv..

det er skidt for håret at vaske det for tit

• #25   4. jan 2011 skal i øvrigt siges at mit hår ikke lugter og det bliver klamt hvis jeg vasker for ofte..

jeg har et lidt specielt hår med en håndfuld forskellige krøller OG krus + noget af det faktisk er glat.. mit hår har f.eks. heller ikke godt af at blive redt når det er tørt (og ikke glattet)

og så bruger jeg sjældent andre hårprodukter end shampoo og en del balsam + af og til noget hårkur.

• #26   4. jan 2011 skal i øvrigt siges at mit hår ikke lugter og det bliver klamt hvis jeg vasker for ofte..

jeg har et lidt specielt hår med en håndfuld forskellige krøller OG krus + noget af det faktisk er glat.. mit hår har f.eks. heller ikke godt af at blive redt når det er tørt (og ikke glattet)

og så bruger jeg sjældent andre hårprodukter end shampoo og en del balsam + af og til noget hårkur.

• #27   4. jan 2011 Hvordan kan I gå så mange dage uden at vaske hår?? smiley
    Jeg vasker mit hver dag og hvis jeg bare undlader én dag har jeg en rigtig ulækker fornemmelse og mit hår sidder ud til alle sider.
    Undlader nogen gange at vaske i weekenden, men så er det også forbi jeg kun skal være hjemme og mit hår er så klamt efter 2 dage.

• #29   4. jan 2011 Puha, jeg kunne heller ikke holde ud ikke at få vasket hår hverdag smiley

• #30   4. jan 2011 Jeg har ikke krøller el.noget, men alm. langt glat hår.
    Men vasker jeg det med shampoo hver 3-4 dag så er/bliver det helt umuligt, konstant. det blir som jeg skrev tidligere så elektriskt så det står ud til alle sider hvilket man ikke skulle tro at så langt hår ville kunne, men det gør det. så derfor må jeg som sagt ha hestehale de første 2døgn efter håret er vasket da det ellers lever sit eget liv.
    Jeg går i bad hver dag og der bliver håret self. skyllet, men ikke vasket, det gør det kun hver 6--8dag, og det hverken lugter eller fedter el.bliver ulækkert på nogen måde, for hvis det gjorde det, så ville jeg meget hurtigt skifte rytme. ;o))
    Jeg har faktisk altid fået ros for at mit hår dufter dejligt og ser flot ud.

På den anden side så mener jeg også at man kan blive for "renlig" forstået på den måde, at dengang da et badværelse kun var for de rige "da jeg var barn :o)" og boligerne var utætte og havde svamp osv. da blev børnene ikke syge som idag, aastma var noget som kularbejdere fik men ikke alm.mennesker, men som årene er gået og at er blevet mere sterilt så blir alle også syge af nærmest ingenting, de fleste børn har atsma el.bronkitis fra fødslen af og de ugen voksne lider også af alle disse "nye" sygdomme.

Jeg håber at i forstå hvad jeg mener, nu spurgte TS godt nok kun til sit hår, men alt i alt såtror jeg faktisk ikke at det er sundt at alt skal være så rent.

• #31   4. jan 2011 Oskar og Noah - jeg tror også forklaringen måske kan .ligge i at jeg khar krøller at der kan gå så længe inden jeg vasker det.

jeg styrketræner meget og næsten hver dag og jeg gør lige som Irene og sætter det op og børster det igennem når jeg er færdig.

Mit lugter ikke, men har jeg en date eller lign så vasker jeg det dagen før.. aldrig samme dag for så ligner jeg noget der er løgn smiley

Kommentér på:
kan man vaske hår for sjældent ?

Annonce