284 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Lopper.. eller?! Lopper.. eller?!

Sofus har ikke rigitg fået anti loppe dims her i vinter.. men han fik en pipette 1 maj men her de sidste apr dage har jeg fået noget jeg syntes minder om loppestik.. de klør lidt.. men ikke meget.. Sofus klør sig da også indimellem men ikke mere end hunde gør generalt...
Kan han få lopper når han nu har fået den der pipette dims? eller er det ngoet andet hvad hvad sker der??!

Og hvad vil i evt. anbefale hvis han har fået lopper?? halsbånd/pipetter eller noget andet??!

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lopper.. eller?!
  • #1   19. maj 2006 tjek pelsen efter, ved at stryge modsat hårene....finder du små sorte "krummer".... har din hund lopper...."krummerne" er loppe bæ

man plejer at sige at alle pelsdyr har lopper....men hvis du SER en loppe...har den MANGE....

Lykke

• #2   19. maj 2006 den er tjekket... og jeg kan ikke set noget i pelsen af ham....! og jeg syntes heller ikke rigtig han klør sig... burde han ikke det??!

• #3   19. maj 2006 eller køb Absolut D...send alt levende ud af huset (altså det der skal overleve).... og sprøjt hele huset med det.... tag væk med familien resten af dagen (nogle timer).... jeg lover dig...der vil ikke være en levende loppe bagefter.... for det er kanon giftigt...
    orvs husk at lufte godt ud når du kommer igen ....

Lykke

• #4   19. maj 2006 jamen det undrer mig at jeg kun han se de bid på mig selv.. og intet at bemærke på Sofus...+ at han jo har fået det der loppe noget... så burde han vel for fanden ikke kunne få lopper??!

• #5   19. maj 2006 det er ikke altid de har klø anfald....
    måske det ikke er lopper...

Lykke

• #6   19. maj 2006 Lykke>> hvor køber man det?? og kan det sprays på al ting??!

• #7   19. maj 2006 Maria>> hvis nu han har hvad gør vi så... hvis han har fået det må det vel betyde at det der skulle forhindre lopper (de pipetter vi har købt hos dyrelægen ikke virker)... hvad gør vi så???!

• #8   19. maj 2006 Er de svære at komme af med.. eller skulle det "bare" være at spary huset med det absolut også vaske hunden med loppeshampoo??? Eller???

• #9   19. maj 2006 Maria>> vaske ham med hvad??!

• #10   19. maj 2006 MariE.... UNDSKYLD....!!

Og vil jeg prøve at købe og prøve imorgen!!

• #11   19. maj 2006 Ja klart klart... vil imorgen gå i "grovvare centeret" og købe ind også er det bare igang!!

• #12   19. maj 2006 1. pipetterne gør at loppen ikke kan udvikle sig til næste stadie...fra lille klam baby loppe... til stor grim voksen loppe (tror jeg nok)
    2. har lige fået at vide at loppe shampoo IKKE virker mere (Dr. dyr fortalte det) så det sq være spild af penge.
    3 Absolut D, kan vist købes hos Dr. dyr...men ellers i de fleste dyrehandler....beholderen er blå med hvid eller gul skrift. der sku meget gerne stå en brugsvejledning på....ellers spørg dyrlægen hvad du må kombinere...for det er der vist regler for (altså hvad der er for giftigt at bruge samtidig)

Lykke

• #13   19. maj 2006 vil lige sige at jeg for ikke så længe siden, fandt lopper på min Poms.... jeg gav bare hele banden (de andre hunde) en pipette i nakken og vaskede min poms i alm hundeshampoo...jeg gik ikke amok med diverse gifte....der har altså ikke været nogen lopper siden....

Lykke

• #14   19. maj 2006 pomsen fik naturligvis også en pipette...

Lykke

• #15   19. maj 2006 Hvem er dr. dyr??!

OK.. ganske alm. hundeshampoo?? Og så de der pipetter?? var det virkelig nok???
    Sofus har jo fået sådan en pipette.. så dem har jeg sgu ikke meget tiltro til... men tror jeg vil prøve at snakke med dyrlægen... også vaske alt hvad der vaskes kan... hundetæpper...sengetøj osv!

• #16   19. maj 2006 Dr. dyr er slang for dyrlægen...

Lykke

• #17   19. maj 2006 men det er jo ikke sikkert at det er lopper du er blevet bidt af....

Lykke

• #18   19. maj 2006 nej det undrer mig også mistænkelig meget at han har fået den pipette og at han ikke selv klør sig...!!

Men hvis det nu er... så er det jo med at komme dem til livs med det samme... men det undrer mig dig at alm. hundeshampoo kan klare den slags?! også de pipetter...!

• #19   19. maj 2006 jeg vaskede hende i alm hundeshampoo, fordi hun havde en masse loppehømmer i pelsen, ikke for at fjerne lopperne (fordi min dyrlæge har sagt at loppe shampoo alligevel ikke virker)....efter hun var vasket, gav jeg hende den pipette...og siden har jeg ikke set skyggen af en loppe....

prøv lige at finde ud af om det er loppe bid du har fået.... før du forgifter hele huset og hunden....
    det ku måske være noget du er allergisk over for.... noget græs eller måske en anden plante du kan have rørt på en gå tur....hvis du måske har haft korte bukser på...og dermed bare ben, kan du jo sagtens have fået de mærker af noget andet....

Lykke

• #20   19. maj 2006 synes altså ikke det er så svært at blive af med lopper.... så gå nu ikke i panik hvis det viser sig at være det..... de forsvinder ved brug af pipette....og det har din hund jo fået, så der burde ikke være fare på færde.... lopper bider kun mennesker en gang, for de kan ikke li smagen af os.....og bider de hunden, dør de pga. pipetten.

Lykke

• #21   19. maj 2006 Hvis din hund har fået en pipette i nakken tror jeg ikke, det er lopper - pipetterne er ret effektive.
    Det kan være rovmider. Det er den eneste mide, der også går på mennesker - mener det er ca. 25 %
    Prøv at tjekke om din hund har skæl - rovmider kaldes også " vandrende skæl "
    Du kan få din dyrlæge til at undersøge din hund og er det rovmider, skal hunden behandles med " Advocate " og så er de bæster væk :o)
    Anette

Kommentér på:
Lopper.. eller?!

Annonce