16.903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

På SU som en voksen gift kvinde? På SU som en voksen gift kvinde?

Jeg går og leger lidt med tanken om at begynde at studere igen. Dels af lyst, men også af rent nødvendighed, da lægerne ikke mener min knæskade bliver ret meget bedre også kan jeg ikke klare mit job, som er meget hårdt og fysisk belastende.

Jeg har prøvet at google om SU satser, men har meget svært ved at finde ud af min kategori.
Jeg er 37 år og gift, men jeg kan næsten kun finde noget om su til 18-19 år hjemme og udeboende. Hører jeg til den kategori der hedder udeboende?? Eller tager man højde for, jeg evt har en ægtefælde der kan forsørge mig?

Jeg bliver lige nød til at finde ud af med hus, 2 biler, børn og hund om det overhoved kan lade sig gøre rent økonomisk...

I givet fald overvejer jeg meget kraftigt socialrådgiver uddannelsen. Er der nogen der kender til den?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  På SU som en voksen gift kvinde?
  • #1   25. jan 2011 Du vil få satsen som over 21 og udeboende....

det er omkring 5300 før skat....

• #2   25. jan 2011 mon ikke du skulle søge om en revaldering :)? og så tage socialrådgiver der igennem :)?

• #3   25. jan 2011 Camilla har fundet den rigtige sats, og derudover er der mulighed for at optage su lån der er ca 2700 om måneden..

• #4   25. jan 2011 jeg får 5006kr udbetalt..

som udeboende over 21.. så det ville være ca det samme du vil få:)

• #5   25. jan 2011 Louise, det kan du ikke vide.... det kommer jo an på hendes fradrag.............

• #6   25. jan 2011 revaldering??

Det har jeg ikke tænkt på. Jeg tror bare det bliver svært, at bevise jeg ikke kan klare mit job, for hverken arbejdspladsen eller jobcenteret ( eller hvem det nu er) ved jo ikke hvor og hvornår jeg har smerter..... Selvom det evt står i journaler eller lign. at de ikke kan gøre mere, tror jeg ikke det er nok!

• #7   25. jan 2011 gitte - synes du skal prøve... det værste der kan ske er du får nej :)... min mor har fået en pga. ryg skade... og de kan vel heller ikke se hvornår hun har ondt :)?

• #8   25. jan 2011 Da jeg gik på dyrepasser grundforløb havde jeg en veninde som var 27 dengang hun fik omkring 7000 kr. kan ikke helt huske beløbet men hun var også alene mor.

• #9   25. jan 2011 man kan godt tage en uddannelse, uden at skulle på revalidering.

• #10   25. jan 2011 Jamen man skal vel vente indtil arbejdsskadestyrelsen har afgjort sagen?? De har stilt den i bero pga vedvarende smerter!
    Det er en arbejdsskade!

Hmm, jeg begynder at forstå hvorfor min læge anbefalede mig d. 5. jan at få en sagsbehandler ved kommunen. Han havde bare ikke nødder nok til at fortælle mig hvorfor han mente det! Jeg selv blev så paf, så jeg slet ikke fik spurgt, men kan da godt se pointen nu.
    Begynder sgu at føle mig som et socialt tilfælde ;o)

• #11   25. jan 2011 Hvis ikke du kan blive godkendt til en revalidering, og allegivel vælger at starte på skolebænken igen, men ikke kan arbejde ved siden af som alle andre grundet din skade, så kan du søge om handicaptillæg hos SU styrrelsen... Dette er en ydelse udover SU'en på 7.801 kr om måneden før skat..

• #12   25. jan 2011 Jeg vil også anbefale dig at undersøge dine muligheder for revalidering - det er netop for mennesker, der ikke kan klare deres nuværende job.

• #13   25. jan 2011 Når man har børn, er der så ikke også et forsørger tillæg til SU'en..? Synes at ha' hørt om det..:)

• #14   25. jan 2011 Jeanette, kun når man er alene......

• #15   25. jan 2011 Man kan altså godt få forhøjet SU-lån - selvom man er gift.. Har været gift under min uddannelse, derfor ved jeg det er rigtigt.. Den forhøjede sats ligger på (SU -lån) ca. 4100 kr.

Men det er en forudsætning at du er forsøger - Ikke enlig, men blot forsøger!

SU satsen er desværre kun (som Camilla skrev) på ca. 5300 kr. Når man er gift..

• #16   25. jan 2011 camilla. skrev også CA!!!!

• #17   25. jan 2011 Loise, ja men det er stadig upræcist.... Nogle får 4700 ud andre 5300 ud.... pga deres fradrag... derfor bør man opgive det før skat.. så kan folk selv regne ud hvad de vil få udbetalt

• #18   25. jan 2011 sorry da..

• #19   25. jan 2011 Næ.nogle folk er bare hurtige på aftrækkeren, jeg kan jo ku sige hvad jeg selv får..

gad bare ik til at diskutere, så hellere bare lukke i ;O)

• #20   25. jan 2011 Jamen jeg har da heller ikke bedt nogen undskylde for noget som helst???
    Alt jeg siger er bare at det er upræcist.. Det har jeg vel lov til uden at jeg så skal høvles ned??

• #21   25. jan 2011 Tak for svar.

Jeg må jo undersøge mine muligheder. Jeg er i fast arbejde nu, men må se realiteterne i øjnene, at jeg vil få svært ved at klare mit arbejde. Jeg er i sundhedsvæsnet og har mange tunge løfte på gamle syge mennesker, hvor jeg dagligt hele tiden skal bruge min løfteteknik, altså ned i knæ og løft. Det kan jeg ikke, så jeg bruger ryggen også går der sikkert ikke længe, hvor jeg kan skrive dårlig ryg på cv'et :o( Har i forvejen en skrøbelig ryg!

• #22   26. jan 2011 Bare se at hoppe omkring kommunen hurtigst muligt så du kan finde ud af dine muligheder.:D Det bliver sværere og sværere at få hjælp til noget økonomisk i fremtiden også så bare afsted så du i det mindste ved helt konkrt hvordan din kommune står ift. dig.
    Det er langt fra let at finde ud af det kringlede system og du hører bestemt under kategorien der passer til revalidering. Du skal være forberedt på at du ikke bliver modtaget som dagens helt når du tropper op.. (det er der nemlig ikke nogen der gør) De fleste får en lidt hård medfart og bliver noget rystede over at blive modtaget i det kommunale system. Jeg vil sige du skal bare finde kampuniformen frem og være klar til mødet med "fjenden" hihi.. ja jeg ved godt det lyder lidt drabeligt, men bedre at være "advaret" og have troen på sig selv end at blive taget med bukserne nede. Du kan jo være heldig at du får en god oplevelse, men det er rart at være forberedt på at det kan være svært at stå der med alle sine talenter og ikke rigtig vide hvilke rettigheder og muligheder man har smiley

• Marianne A
    Marianne A Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #23   20. mar 2015 Er der nogen der ved om man som 45 årig gift kvinde der allerede har brugt 5 års SU for 20 år siden kan få SU til en ny 2 årig uddannelse. Mvh Marianne

• #24   20. mar 2015 Hej Marianne
    Jeg er lige startet på videregående uddannelse, jeg brugte i 1998 3 su klip på sygeplejskeuddannelsen, og dem kunne jeg se var fratrukket da jeg startede op nu her...så umiddelbart nej?

• #25   20. mar 2015 Jeg er ret sikker på der er noget som hedder voksen uddannelseshjælp, så det ville jeg undersøge hvis jeg var dig (:

• #26   20. mar 2015 Marianne, du har klip til 6 år. Så du kan få su i et år, hvis du har brugt 5 allerede. Og så kan du søge tillægsklip derefter.

Kommentér på:
På SU som en voksen gift kvinde?

Annonce