1.585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

hævede lymfeknuder hævede lymfeknuder

Jeg har fået konstateret 3 hævede lymfeknuder i lysken. De er fredlige og min læge kan ikke finde ud af hvorfor de er blevet hævet. De er godt nok fredlige, men de kan dælme give smerter i løbet af natten, og hvis jeg går for længe i løbet af dagen. Er der nogen der har prøvet det her før? Det er ikke nogen man se eller mærke i lyske. Jeg var nødt til at få en scanning for at de kunne blive opdaget. Jeg spekulerer bare på hvornår de går væk igen, for det startede d. 20 december 2010.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hævede lymfeknuder
  • #1   26. jan 2011 Slet ingen der har erfaring med hævede lymfeknuder der er fredelige, og som giver pokkers dumme smerter? De sidder i højre lyske.

• #2   26. jan 2011 nej desværre....
    Prøv at goggle det

• #3   26. jan 2011 Jeg har dem i halsen pt.. Har haft dem i lidt over 2 uger og er netop kommet på penicillin. Jeg går bare og venter på at det snart begynder at virke.

• #4   26. jan 2011 Jeg får ind imellem hævede lymfekirtler rundt omkring pga.nedsat immunforsvar, så bare jeg får et dumt lille sår der går betændelse i, så er det 100% sikkert at lymfekirtlerne i området hæver.
    Så måske du har en lille betændelsestilstand et sted, det kan være blindtarmen som bare ikke er SÅ betændt at den skal fjernes, el en mindre tarm-blære infektion, eller som jeg et sår, selv om det nok ikke er realistiskt, for det havde du nok opdaget og din læge havde så nok tjekket det *Smiler*
    Men det jeg mener er bare, at det behøver ikke være noget "særligt" som gør at de hæver, men det er jo en indikation på at der er noget "galt" et el.andet sted.

• #5   26. jan 2011 Jeg har herpes "der nede" og når jeg (heldigvis sjældent) får et udbrud, får jeg hævede lymfeknuder i lysken. Dem kan jeg dog mærke gennem huden.

Det kan jo være alle mulige former for infektion. Lægen må vide, hvilke områder de lymfeknuder dræner.

• #6   26. jan 2011 Jeg har et par hævede lymfekirtler på halsen. De har været hævede siden jeg var teenager, dog er de aftaget en smule nu - måske i forbindelse med, at jeg får immunhæmmende medicin.

Hævelsen kom umiddelbart efter en halsbetændelse og gik så aldrig væk. Også ganske fredeligt.

• #7   26. jan 2011 Min læge ved ingenting, og kan ikke finde ud af hvorfor de er blevet hævet. De har heller ikke kunne finde ud af hvorfor jeg i ny og næ døjer med væske i benene. Jeg er kun 28, og synes det er lidt tidligt med det væske. Det er specielt mine ankler der har tendens til at hæve op. Jeg har spekuleret på om det kan være pga. at det er kommet lidt igen, at de er hævet.

Kommentér på:
hævede lymfeknuder

Annonce