2.109 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

svar på annonce på dba - er det fup... svar på annonce på dba - er det fup...

Hej

Jeg har en gammel bil til salg på dba, og har fået en henvendelse på den.

Men jeg er lidt tvivl om hvorvidt det er seriøst, da henvendelsen er på engelsk.
Og det lugter lidt af at være en "standard" tekst..

Hi, I just viewed your car listed on dba.dk and, would like to know if it is still up for sale?
Please reply me direct to (email)...

Nogle der har prøvet noget lignende...

Det skal siges at det er sms besked jeg har modtaget, nummeret kan jeg ikke se, men det ser ud som om det kommer fra dba??

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svar på annonce på dba - er det fup...
  • #1   27. jan 2011 Sådan en ville jeg aldrig hoppe på

• #3   27. jan 2011 Hmm..er det ikke meget normalt at skrive sådan på en forespørgsel????

Hvad mener du med at det ser ud til at nummeret kommer fra DBA??? Er det ikke kun mail, man kan sende via dem???

• #4   27. jan 2011 Og hvis du vil være sikker, så skriv i annoncen at der KUN svares pr sms....så slipper du for noget virus-halløj på pc´en...
    Så er køber nødt ti lat lade dig se afsender-nummeret...

• #5   27. jan 2011 Gør hellere ikke mere ud af det, ellers må vedkommende kontakte mig igen..

Maibritt - Ved heller ikke om det kommer fra dba, men jeg har et program på telefonen, og den kommer og siger et eller andet med //dba.dk - Men om det er forbi hjemmesiden er i sms'en ved jeg ikke...

Og så har jeg lige tjekket med hensyn til mailen, det bliver gjort via en formular hos dba, så der er ikke nogen, der kan sende en mail direkte til dig..

• #9   27. jan 2011 FUP!!!!

• #10   27. jan 2011 Man kan selv vælge at gøre sin mail synlig i annoncen så den blir sendt direkte. Den kan også skjules, så man sender via den der formular...
    Brugerne må jo være oprettet hos DBA, så de må kunne se, hvem "kontoen" tilhører..

Men lad være med at gøre mere lige nu. Hvis de er seriøse og interesserede, så skalde nok gi lyd igen.

• #11   27. jan 2011 Jeg tvivler på din bil er så speciel at en fra udlandet vil købe den smiley

• #12   27. jan 2011 Njord - Hvad mener du *GG* Alene prisen siger alt 5.000kr smiley

Men måske man skulle spille dum og svare manden/maskinen..
    Bare for at se hvor langt man kan køre den ud...

• #13   27. jan 2011 Laila - Kan virkelig ikke forstå at du blev mistroisk *GG*

• #14   27. jan 2011 Der kommer alså også scam sms'er men ja ville ikk svare på engelske eller googletranslatede spørgsmål

• #15   27. jan 2011 Fup fup fup.... Havde på et tidspunkt min gamle MacBook til salg, og der var også en der henvendte sig på engelsk, han tilbød oven i købet næsten dobbelt pris for den, det eneste jeg skulle gøre var at sende ham mine bank oplysninger, yeah right skrev tilbage til ham at han da måtte have slugt søm og meldte ham derefter til DBA.

• #16   27. jan 2011 send mig li pb om bil , leder selv smiley

• #17   28. jan 2011 Nå men har da fået svar fra ham, tænkte at det kunne være én som var bosat her i landet...

Hi mate, I have looked at it a few times now, and after looking around, i'm satisfied with the great condition but what's your actual price for it. I love a bargain, so i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through paypal, i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment... Let me know your price for it . I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home in London,UK. If possible can you send me some recent picture or video of the item ?

-Cheers-

Meen at ville købe en bil i DK og fragte til England.. Det lyder sgu for åndssvagt.. Og hvorfor kalde bilen for item... Men har da heller ikke hørt mere fra ham efter jeg skrev Cash only..

Men måske det sidste nye er at bruge paypal til at lokke folk i fælden med..

• #18   13. aug 2012 Jeg har lige været udsat for det 2 gange med nogle sofaer jeg har til salg og det præcis samme sms/mail de sender til mig den sidste skrevet jeg til at jeg godt var klar over de prøvede at fuppe folk og hvis de blev ved ville jeg melde dem til politiet de har ikke skrevet igen - det med SMS der kan jeg heller ikke se nummer det står et navn den sidste SMS jeg har modtaget står dett navn gvanheck og den anden var mail danoddyhammersmith@hotmail.com så ja jeg sælger også kun til folk hvor jeg er sikker på det kontanter og nogen der bor i dk :0)

Kommentér på:
svar på annonce på dba - er det fup...

Annonce